Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Shannon1

Kvinna ·

11 jan, 2013

1/2 är det dags för mig! Vet bara att jag vill ha en full C kupa, ligger någonstans runt a liten b kupa som det är nu.
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

11 jan, 2013

Hej Robin! Jag ska också opereras 4/2 i Landskrona.Ska infinna mej kl.7.00.När ska du vara där?Då ses vi kanske:))
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

11 jan, 2013

robiin skrev:

Jag ska också operera mej 4/2 i Landskrona!Ska vara där 7.00. När ska du vara där? Vi kanske ses:)
Gilla

robiin

Kvinna ·

13 jan, 2013

Hej! Jag ska vara där vid 12.00, så kanske :)
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

14 jan, 2013

Hej! Jag har en operation bokad den 7/2, läääängtar! Var på konsultation hos Mattias Elmer i december och då tyckte han att 375 eller 405, medium profil, skulle bli bra på mig, jag tyckte att 375 kändes precis lagom men nu när man sitter hemma och längtar och googlar så börjar jag bli tveksam, alla bilder jag ser gör mig bara mer förvirrad, det bästa kanske är att låta bli att kolla på andra så mycket och lita på kirurgen och min första magkänsla?
Gilla

Minimamma

Kvinna ·

16 jan, 2013

Den 27 februari ska jag äntligen göra operationen! Var och ändrade storlek igår, från 250 till 295, hoppas jag blir nöjd! :)
Gilla

MissHedda

Kvinna ·

16 jan, 2013

Jag ska opereras 7/2 !!! Äntligen!!!!! Vet fortfarande inte hur mycket jag ska lägga in, vill inte att dom blir för små.. Men jag tror jag ska lägga in 445cc bakom muskeln.. jag är typ en stor b nu kanske lite c.. Vad får jag för kupa sen tror ni? :)
Gilla

Joi

Kvinna ·

16 jan, 2013

Oj denna tråd var trevlig!! Den 25 feb gör jag:-) längtar såå!!
Gilla

nattiz

Kvinna ·

18 jan, 2013

jag ska göra min första bröstförstoring 21feb på proforma av dr örjan gribbe :) 
Gilla

Katja

Kvinna ·

18 jan, 2013

Jag har tid för det som tog mig 30 år att bestämma:) 7/2 hos Karl Bremer Art clinic. Bestämde oss för 280cc MM på konsultationen. Velar fortfarande hit o dit mellan lite större eller lite mindre... Så jag tar nog det vi bestämde. Hoppas jag blir silver medlem snart så jag kan se lite bilder..
Gilla

Cazze

Kvinna ·

18 jan, 2013

Ska opa mig hos Peter Cosmo på citadell om exakt en månad imorgon 19/2) Ska bli sååå spännande! Ska lägga in 475 cc bakom, men som många andra nojjar jag också över storleksvalet. Det får absolut inte bli förstort!!
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

18 jan, 2013

Då hoppas jag att jag är opererad! 
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

18 jan, 2013

Då hoppas jag att jag är opererad! 
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

18 jan, 2013

Vad kul att vi är så många som kan följas åt och peppa varandra inför våra operationer :) såg att det var flera som skulle operera sig samma dag som jag 7/2... Bara 20 dagar kvar nu! Jag är så förväntansfull fast än samtidigt nojjig över att jag valt rätt? Kirurgen tyckte att 375 eller 410, medelprofil skulle ge ett bra resultat för mig. Jag har ett par "tomma" utammade bröst som knappt fyller en 75b i dagsläget, brukade vara en full c eller liten d innan barnen. Vill gärna ha en full c igen men oroar mig för att det ska bli för stort?
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

18 jan, 2013

Katja skrev:
Jag har tid för det som tog mig 30 år att bestämma:) 7/2 hos Karl Bremer Art clinic. Bestämde oss för 280cc MM på konsultationen. Velar fortfarande hit o dit mellan lite större eller lite mindre... Så jag tar nog det vi bestämde. Hoppas jag blir silver medlem snart så jag kan se lite bilder..
tSamma här....har entligen bestämt mej....!Opereras 4/2 hos Tuve Citadellkliniken!
Gilla

succ6fully

Kvinna ·

18 jan, 2013

Miss_Smula skrev:
Vad kul att vi är så många som kan följas åt och peppa varandra inför våra operationer :) såg att det var flera som skulle operera sig samma dag som jag 7/2... Bara 20 dagar kvar nu! Jag är så förväntansfull fast än samtidigt nojjig över att jag valt rätt? Kirurgen tyckte att 375 eller 410, medelprofil skulle ge ett bra resultat för mig. Jag har ett par "tomma" utammade bröst som knappt fyller en 75b i dagsläget, brukade vara en full c eller liten d innan barnen. Vill gärna ha en full c igen men oroar mig för att det ska bli för stort?
Det blir nog inte för stort...Jag valde 420 Hp och jag är mindre än dej. Har du prövat med rispåsar? Där ser man ganska bra hur det blir.
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

18 jan, 2013

Ja jag testade med rispåsar men det far först då som jag blev riktigt osäker, då såg de gigantiska ut! Men jag ska nog testa det igen och låta nylonpåsarna som riset ligger i vara lite större, tror att de blev lite för små förra gången... Det lutar åt 375, istället för 410, jag är rädd för att de ska bli för stora men är också rädd att jag ska tycka de blir för små, sånt jobbigt dilemma! Men jag vill nog hellre att de blir lite för små än att de blir för stora, det är ju mer formen än storleken jag vill åt, är less på mina skidhoppsbackar nu :)
Gilla

Sema

Kvinna ·

18 jan, 2013

Vad kul att vi är så många 🙂

Har haft tokmycket på jobbet och inte varit här på ett tag... Blir kul att följas åt! Och få veta vilken cc det blev till sist för alla 🤭.

Jag har en kanske urdum fråga... Jag har fått tandläkartid dagen innan op för att laga visdomständer. De kommer behöva ge mig en hel del bedövning, är det något som påverkar mig inför op? Jag tänker lite om inte bedövningspreparaten inte är ur kroppen kanske det inte är optimalt inför narkos m.m. Någon som vet??
Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

18 jan, 2013

Kolla med din kirurg. Jag har fått info att inte få tandvård 2veckor innan eller efter operation. En vanlig koll är nog okej, men laga visdomständer kan nog vara värre. Anledningen är infektionsrisken. Just tänderna är extra stor infektionsrisk tydligen. Efter man gjort operationen ska man tydligen alltid informera tandläkaren att man har implantat och man ska alltid ta värktabletter när man ska dit i förebyggande syfte.

Jag hade avbokat tandläkartiden, men jag har ju fått den infon. Som sagt kolla med din kirurg vad han/hon säger.
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

18 jan, 2013

Newbreasts skrev:
Kolla med din kirurg. Jag har fått info att inte få tandvård 2veckor innan eller efter operation. En vanlig koll är nog okej, men laga visdomständer kan nog vara värre. Anledningen är infektionsrisken. Just tänderna är extra stor infektionsrisk tydligen. Efter man gjort operationen ska man tydligen alltid informera tandläkaren att man har implantat och man ska alltid ta värktabletter när man ska dit i förebyggande syfte.

Jag hade avbokat tandläkartiden, men jag har ju fått den infon. Som sagt kolla med din kirurg vad han/hon säger.
Förlåt om jag ställer en korkad följdfråga nu men menar du att man alltid ska säga till tandläkaren om implantaten tills brösten är helt läkta eller för all framtid? Jag träffar olika tandläkare varje gång och känner mig inte sådär jättesugen på att säga "jo du förresten jag har fejktuttar också!" varje gång jag går till tandläkaren i resten av mitt liv :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem