POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop februari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
Sortera efter
DaisyDuke
Man ·
05 mar, 2013
Tog av bhn för första gången igår, tyckte det såg väldigt fint ut men oroade mig för att ena implantatet var för långt ned, att bhn inte gav rätt stöd. Skickade ett sms till min kontaktperson på kliniken och fick komma in nu i morse och kolla! Hon tyckte att allt såg väldigt bra ut och att det var svullnad och inte implantatet som gick under ärret. Men hon höll med om att det var dåligt stöd, så fick byta till en tightare bh som sitter åt ordentligt under och sedan satte hon ett extra bröstband under brösten så jag skulle känna mig säker!
Nu känns det tight, gör ondare över ärren men samtidigt mycket bättre! Oron borta och jag vet att dom är på rätt plats och får rätt stöd nu i början när det är så viktigt :)
Så, ett tips till er alla, hör av er till era kliniker så fort ni oroar er! Så slipper ni oroa er i onödan och kan få hjälp om det är något. Det är ju det dom är till för :)
Gilla
DaisyDuke
Man ·
05 mar, 2013
Nu har jag lagt upp en bild ifall någon vill se!
Dom är väldigt spända och strutiga just nu :)
Gilla
Anonym användare
05 mar, 2013
Ser ut att bli jättefina ju!! :)
Gilla
DaisyDuke
Man ·
05 mar, 2013
Tack!! :)
Gilla
Minimamma
Kvinna ·
06 mar, 2013
Idag är mina nya bröst 1 vecka och jag ska på återbesök i eftermiddag och få bort stygnen och tejpen. Ska bli skönt att kunna duscha ordentligt ikväll!
Jag har lagt upp förebild och en efter bild i mitt galleri för den som är nyfiken :) jag är super nöjd och har faktiskt inte haft så ont som jag trodde att jag skulle ha!
Vet inte om min bh sitter lite löst dock, verkar som det är många som klagar på att den sitter så hårt, ska den det? Min är jättebekväm...
Får kanske fråga om det idag när dom ändå ska kolla...
Gilla
Anonym användare
06 mar, 2013
Hittar tyvärr inga bilder :(
Tycker också att det är jättesvårt med bh och bröstband. Man vill ju att bh ska ge rätt stöd eftersom att bröstbandet trycker ner dom. Vill ju inte få häng igen :(
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
06 mar, 2013
Snula skrev:
Hittar tyvärr inga bilder :( Tycker också att det är jättesvårt med bh och bröstband. Man vill ju att bh ska ge rätt stöd eftersom att bröstbandet trycker ner dom. Vill ju inte få häng igen :(Jag var in till L&E igår och kollade upp att jag hade bröstbandet tillräckligt hårt åtdraget. Passade också på att köpa en till BH.
Skulle kännas rätt surt att få häng igen. ❤️
Gilla
Anonym användare
06 mar, 2013
Va skönt! Skulle också vilja göra det men det känns så jobbigt att åka 1,5 h kommunalt för att kolla om det sitter rätt. Jag har låtit bli att spänna upp det ist och har bara dragit ner det på magen när jag tittat på brösten. Men i morgon är det dags för dusch och då tänkte jag även tvätta det så vi får se hur det går då :/
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
06 mar, 2013
Jag frågade om det var ok att vara utan bröstband just när man tvättar det. Det var det, bara man inte flaxar runt för mycket med armarna.
Det blir ju rätt solkigt 😢
Gilla
Anonym användare
06 mar, 2013
Okej, skönt! Hoppas bara att man får på den rätt efteråt!
Gilla
Joi
Kvinna ·
06 mar, 2013
Johan gjorde en ganska bra grej på min bh och bröstband där han drog ett svart streck i hur hårt man skulle dra åt bandet, du kan ju be om att han gör de så vet man att den sitter nog hårt åt:-)
Gilla
Anonym användare
06 mar, 2013
Va smart! Då borde jg kunna göra det på bandet som det sitter nu eftersom att jag har låtit det vara sen han satte på det. Måste bara hitta nått som inte går bort i tvätten :)
Gilla
Joi
Kvinna ·
06 mar, 2013
Snula skrev:
Va smart! Då borde jg kunna göra det på bandet som det sitter nu eftersom att jag har låtit det vara sen han satte på det. Måste bara hitta nått som inte går bort i tvätten :)Gilla
Anonym användare
06 mar, 2013
hur länge ska ni ha era bröstband? jag fick först 2-4v sen efter återkollen 4-6 veckor.. TRÖTT PÅ BANDET! måste dessutom ha de snett för ena bröstet ska åka ner mer.. å de e inte så enkelt, ser helt sne ut! usch idag är jag INTE nöjd med min op, tycker jag är precis lika sne som innan bara att jag har större fastare bröst..... (op pga ojämn byst)
Gilla
Joi
Kvinna ·
06 mar, 2013
VARFör ska jag vara så "kan själv-envis" ..suck!!
Det gick jättebra med operationen den 25 och efter 4 dagar slutade jag med citodon och efter 5 dagar helt med Ipren och panodil och det har verkligen gått hur bra som helst fram till idag. Satte igång och tvätta och har inga problem med att röra armarna eller jag har inte gjort något som har gjort ont heller men när jag skulle bära upp klädpåsarna igen högg det till i muskelfästet på vänster bröst mot bröstbenet till och gjorde verkligen super ont. Fick ringa sambon som fick komma ner och hämta kläderna då jag omöjligt kunde bära de. Tog en Ipren och panodil och de gick över men har varit väldigt försiktig hela dagen så inte smärtan skulle komma tillbaka men helt plötsligt när jag står och plockar en påse "tycka-synd-om-mig-själv-naturgodispåse" så hugger det till igen och smärtan håller i sig tills jag kommer hem och kan ta en till Ipren och panodil. Kan jag ha fått en blödning, och vad händer då? Kan det vara en sträckning? Har jag förstört nått??:,((
Gilla
DaisyDuke
Man ·
07 mar, 2013
Joi! Hur går det? Har du fortfarande ont?
Jag har mått bra men har fått ont i klyftan helt plötsligt, inte superont men det som hugger till på en punkt i brösten när jag lägger mig ned (har framförplacering). Det är som i mitten av klyftan på båda sidor, började på vänstra igår men har exakt samma i högra idag.
Vad tror ni? Någon som känner igen? Gör ont när jag trycker lätt på den punkten.
Gilla
A_petite
Kvinna ·
07 mar, 2013
DaisyDuke skrev:
Joi! Hur går det? Har du fortfarande ont? Jag har mått bra men har fått ont i klyftan helt plötsligt, inte superont men det som hugger till på en punkt i brösten när jag lägger mig ned (har framförplacering). Det är som i mitten av klyftan på båda sidor, började på vänstra igår men har exakt samma i högra idag. Vad tror ni? Någon som känner igen? Gör ont när jag trycker lätt på den punkten.Jag har oxå framför och känner igen den där smärtan i klyftan som du skriver om. Jag tror att det har med läkningen av fickan att göra! =) tror inte att vi behöver oroa oss!
Gilla
DaisyDuke
Man ·
08 mar, 2013
Alltid skönt att inte vara ensam om smärtan! :) hur läker dina? Har det börjat hänga till sig något?
Gilla
A_petite
Kvinna ·
08 mar, 2013
Eller hur :)
Jag var på BH-butik idag med sambon och provade ut en ny sportBH som jag ska ha som läknings BH, för den jag fick från kliniken är nu helt plötsligt för liten och trycker ihop brösten alldelens för mkt.. ! Måste verkligen tipsa om världens skönaste sportbh, "Shock Absorber Run" !! känns som jag får stöd precis överallt.
Mina boobs har hängt till sig jättefint! Idag var första dagen jag kunde känna att , "faan vad snygga dom är" :D Och det känns jättebra!! har varit så orolig för att få fula stora bröst.
Hur läker dina?
Gilla
Joi
Kvinna ·
08 mar, 2013
DaisyDuke skrev:
Joi! Hur går det? Har du fortfarande ont?
Jag har mått bra men har fått ont i klyftan helt plötsligt, inte superont men det som hugger till på en punkt i brösten när jag lägger mig ned (har framförplacering). Det är som i mitten av klyftan på båda sidor, började på vänstra igår men har exakt samma i högra idag.
Vad tror ni? Någon som känner igen? Gör ont när jag trycker lätt på den punkten.Gilla