Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Newbreasts

Kvinna ·

18 jan, 2013

haha..nej, jag håller med!
Koordinatorn som sa det till mig sa att det var bra att säga det i all framtid om man gjorde någon omfattande tandkirurgi och jag vet inte vad det är som räknas in i omfattande tandkirurgi, men skulle tippa typ rotfyllning. Men jag är tveksam till att jag skulle säga det också. Känns lite "vad har det med tänderna att göra"
Gilla

Katja

Kvinna ·

19 jan, 2013

Verkar ju jättekonstigt att tänderna skulle ha nåt med brösten att göra sen efteråt?
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

20 jan, 2013

Måste fråga kirurgen sen när jag ska operera mig :) Just nu håller jag på och räknar dagarna för fullt, längtar så mycket till operationen och har nog aldrig sett fram emot en sommar så mycket som jag gör nu! Den första sommaren som jag förhoppningsvis kommer känna mig bekväm i bikinin på stranden sen jag fyllde 20 typ :)
Gilla

Anonym användare

20 jan, 2013

Jag opererar mig den 28/2 på laser och estetik, någon annan som ska dit? :)
Gilla

MissHedda

Kvinna ·

20 jan, 2013

låter väldigt konstigt det där med tandläkaren.. har det med röntgen eller något att göra eller? det är nog en tandläkare som kommit på det.. eller?
Gilla

Marina

Kvinna ·

20 jan, 2013

Jag tror det har att göra med att konstgjorda material i kroppen alltid utgör en ökad infektionsrisk (därmed inte sagt att den är stor!), och att bakterier från infektioner i munhåla/svalg i värsta fall kan få fäste på annat håll i kroppen, t ex på implantaten.
Men för en vanlig lagning som inte innebär några snitt eller risker för infektion, skulle jag inte bry mig om attt nämna det. Om jag rätt vet vad en rotfyllning är, tror jag inte det ska spela nån roll heller, men det kan gärna nån medicinskt kunnigare person här få bekräfta..?

Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

20 jan, 2013

Vore intressant att se vad olika kirurger och tandläkare säger om detta. Kanske bara vad koordinatorns påhitt. Tandläkarna kanske inte bryr sig ett dugg utan bara skrattar bakom ryggen på en? Jag längtar också massor till sommaren! Och bara som en sån liten grej att gå naken hemma när man är själv. Det kan jag tycka är jobbigt idag, men tror det kommer kännas helt annorlunda efter operation. :) ---> Snula; Jag hade faktiskt tänkt boka 28/2 på laser och estetik, men jag valde Victoriakliniken tillslut ändå.
Gilla

Bebe

/ ·

20 jan, 2013

hej! jag har planerad op den 14/2  är jätte nervös redan och nojig över vilke storlek jag ska välja! hade aldrig kunnat föreställa mig villken djungel av olika kliniker och alla val och information att välja och ta in innan en bröstförstoring.  hoppas jag har oddsen med mig och att när man väl står där sen så är det med sina drömbröst!!
Gilla

Anonym användare

21 jan, 2013

Okej, får jag fråga varför du valde att byta? :)
Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

21 jan, 2013

Jag gick egentligen till Laser och Estetik bara för att få en "second opinion". Var osäker på Charles på Victoriaklinikens förslag. Patrik på Laser och Estetik gav mig mycket fler alternativ än Charles så nu har jag kommit fram till att jag inte vågar ta annat än det han rekommenderar för att han verkar så säker på att det blir bäst.
Gilla

Semlan83

Kvinna ·

21 jan, 2013

Vilken bra tråd!
Är ny på forumet men jag har ett möte med både Peter Cosmo och Tuve Mårtensson på Citadell kliniken, Landskrona i morgon ( 22/1)
Vet inte vem jag vill ha, så därav båda, hoppas det inte blir pinsamt :) Svårt att välja !
Får se vad de har att säga, om de rekommenderar samma sak eller inte och hur kemin är mellan oss:)
Har preliminär bokat op. den 26/2 med Peter men känns det bättre med Tuve så kanske jag bokar om :)

Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

21 jan, 2013

Snula skrev:
Jag opererar mig den 28/2 på laser och estetik, någon annan som ska dit? :)
Jag ska också operera mig där, fast den 7/2, hos Mattias, vem ska operera dig?
Gilla

Anonym användare

22 jan, 2013

Patrik höijer, har hört att han ska vara riktigt duktig och när man läser om folk som har varit på LoE så känns det som att det är honom de flesta har varit hos :)
Gilla

Anonym användare

22 jan, 2013

14/2 har jag tid på Laser och estetik hos Patrik... ska bestämma storlek på fredag. Nån mer den 14e?
Gilla

zyn

Kvinna ·

22 jan, 2013

Wiie! Hade konsultionen idag och bestämde Op 26/2 !! känns helt overkligt och spännande:D
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

23 jan, 2013

Jag ska opereras den 19 feb på proforma kliniken hos Örjan Gribbe! Så spänd och förväntansfull och jag är skit nervös för att sövas. Hua!!
Gilla

Findussen

Kvinna ·

23 jan, 2013

5/2 på citadell är det som gäller här, förstoring och vårtgårdsplastik! Tvivlar på ALLT! Men jag får skylla mig själv som inte avsatt konsultation för ens dagen innan operation utan bara haft mailkontakt med kirurgen.. 
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

24 jan, 2013

När måste min kille lämna min på kliniken? Precis innan rullar in på operation eller direkt när man kommer dit?
Gilla

zyn

Kvinna ·

24 jan, 2013

Alltså, kanske en konstig tanke.
Men nån som vet när man kan sova på sidan eller på mage efter op? om det ens går:O svårt att sola ryggen i sommar kanske?
Gilla

Anonym användare

24 jan, 2013

Jag oxå den 14e på l&e, du?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem