POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
Smarrig
Kvinna ·
10 feb, 2013
hm, vad har du för tejp?
min tejp lossnar inte alls efter tio dagar. Första tejpen hade inte lossnat nåt efter 16?? därav är jag så himla kluven haha. Men tänker mig att var tionde - tolvte dag kan jag byte. Ska nog byta det andra imorgon.. i duschen ;)
det kliar fortfarande för mig lite, tror det är kanske för att man kliat lite och sen har huden blivit så känslig efter att töjts ut? inte okej dock, är ju jäkliogt drygt när det kliar!
så då får vi hoppas att dom inte är så röda efter 6 månader. Vill ha bröst utan tejp :D
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
10 feb, 2013
har du köpt kemisk bensin från apoteket att ta bort klistret med? om inte, gör det. Det rekommenderas på en bomullstuss. Fast jag undviker att ta på ärren då det kan svida. Det var dock okej med sköterskan om jag använde det där men jag vågar inte irritera det :)
Gilla
Anna.
Kvinna ·
10 feb, 2013
Fan allt känns hopplöst :(
Har börjat äta penicillin igen, ett starkt, mot infektion. Det är i förebyggande syfte men usch.. :(
Idag har jag ont i båda snitten och smärta jag hade första veckan har kommit tillbaka :(
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
12 feb, 2013
Angående tejp, har haft min i 11 eller 12 dagar och den sitter fortfarande fast.. :P
Duschar ni varje dag eller så, tänkte så den ska lossna innan?
Gilla
Balobas
Kvinna ·
12 feb, 2013
Anna. skrev:
Fan allt känns hopplöst :( Har börjat äta penicillin igen, ett starkt, mot infektion. Det är i förebyggande syfte men usch.. :( Idag har jag ont i båda snitten och smärta jag hade första veckan har kommit tillbaka :(Usch... tar det aldrig slut. Tycker så synd om dig. Hoppas det nya pencillinet verkar nu då.
Ang. tejpen så har jag ju ingen men istället de här sexiga compeedplåstren både mittemellan brösten och under vardera. Jag började få panik att den som sitter mittemellan brösten gjore så att klyftan växte igen knasigt (förmodligen inbillning) så jag tog bort den imorse när jag duschade... ajajaj va ont det gjorde hehe
Gilla
ollie
Kvinna ·
12 feb, 2013
alltså tejpen ska ju inte åka av helt av sig själv, den ska ju lossna i kanterna, men min kirurg sa att jag ska byta den efter en vecka om det lossnat, men annars kan jag vänta i ca 10 dagar o dra av den då o byta.
Gilla
Anonym användare
12 feb, 2013
Har fått samma instruktioner som ollie :)
Gilla
Busan83
Kvinna ·
12 feb, 2013
Ooooh mina bröst kliar så jag blir tokig snart!!
Gilla
G Boob
Kvinna ·
12 feb, 2013
Mary007 skrev:
g boob: huva, ramla första dagen, ursch vad tur ändå att det hände på kliniken.
ang byta tejp så fick även jag rådet att vänta tills plåstret börjar släppa av sig självt, och absolut inte dra av det. det brukar ta ca 10-12 dagar, haft mitt i 6 dar nu o det sitter fortfarande ordentligt fast
Ja det var riktigt läskigt... Låg i sängen och fick tokont i ena bröstet så jag ringde på sköterskan som sa att du ska inte ha smärtstillande än men upp och gå lite så går det över... Och det gjorde det ju inte och jag svimmade.... Var inte kul när jag vaknade och hade slagit hål på huvudet. Ganska mycket blod och jag tänkte direkt att det kom från brösten...
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
12 feb, 2013
Har inte ens lossnat i kanterna, har tydligen en supertejp.. Ja alltså jag duschar ju ändå normalt, men får blöta upp dom ändå , är nog dags att byta idag :)
Gilla
kennyjenny
Kvinna ·
13 feb, 2013
Jag undrar om det här med att byta tejp i duschen. Är det ok om ärret blir blött? Brukar ni tvätt ärret när ni byter tejp? Jag ska byta tejp för andra gången nu och började fundera på om det kan vara bra att tvätta ärret samtidigt :)
Gilla
Busan83
Kvinna ·
13 feb, 2013
Jag duschar först o byter tejpen sedan, vill inte hålla på att pilla i ärren för mkt :-)
Gilla
ollie
Kvinna ·
13 feb, 2013
sjuksköterskan sa till mig att det är okej att ta av tejpen innan dusch, då blir ärret rent också från gammalt tejpkladd tex
Gilla
Lillans
Kvinna ·
13 feb, 2013
Ärret blir ju inte direkt rent, varmt vatten innehåller otroligt mycket bakterier
Gilla
Anonym användare
13 feb, 2013
Har blivit rekommenderad att byta tejpen ca var 10e dag i duschen när den är blöt för att det lossnar lättare då. Ärren blir finare ju mindre irritation och drag de utsätts för.
När det inte är dags för byte duschar jag som vanligt och fönar tejpen torr efteråt.
Gilla
ollie
Kvinna ·
13 feb, 2013
Men ärret är ju inte öppet när man börjar byta tjep, det är inget "färskt" sår liksom, dessutom tvättar man sår med tvål o vatten ändå. jag gör som Tin iaf, fått samma rekommendation.
Gilla
G Boob
Kvinna ·
14 feb, 2013
Kom på mig själv idag med att sopa av tung snö från bilen utan att det kändes obehagligt :) Vilken känsla!! Dock kanske det inte var så bra att göra sånt än...
Gilla
Anonym användare
14 feb, 2013
Känner ni med bakomplacering något obehag av att tex torka av bordet? Hur vet man vad som är normalt?
Jag stör mig verkligen på att känna hur det kramar och drar..
Gilla
Anna.
Kvinna ·
14 feb, 2013
Här har det snöat så in i helvete, så jag har skottat snö.. = värk i brösten :(
Gilla
G Boob
Kvinna ·
14 feb, 2013
tin skrev:
Känner ni med bakomplacering något obehag av att tex torka av bordet? Hur vet man vad som är normalt?
Jag stör mig verkligen på att känna hur det kramar och drar..
Jag har känt det där obehaget i alla fall dom 4 första veckorna. Nu har det gått 5 snart 6 veckor och det är borta!
Gilla