POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop mars 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
Sortera efter
Taxörat
Kvinna ·
08 mar, 2013
Angående Descutan el Hibiscrub. Det står på förpackningen att man ska duscha en gång kvällen före op.
Gilla
Tj123
Kvinna ·
08 mar, 2013
Alltså jag menar, jag är så orädd för smärtan att jag börjar bli orolig över att jag får en chock sen? Haha ni fattar kanske hur jag menar?
Gilla
eladria
Kvinna ·
08 mar, 2013
Taxörat skrev:
Rulla tummarna gör man inte. Man är helt fokuserad på att stirra på sina nya
boobs. 🤭
Jag har Storytel i mobilen, men jag kunde inte koncentrera mig för fem öre på att lyssna på bok.
Något jag önskade att jag hade haft var en iskall Cola Zero. Annars fanns det både godis och festis, kaffe o mackor osv.
HHAHHA nehepp, jag kommer nog också stirra. Man kanske rullarna tummarna på boobsen? 😛
Hmm..ja kanske borde köpa med mig cola lr liknande fastän jag lagt av med sånt. tack för tipset!
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
08 mar, 2013
Tj123 - jag tror inte att du behöver oroa dig speciellt mycket för smärtan. Det du beskriver låter ju snäppet värre.
Jag har också gjort stor op tidigare, och detta med tuttarna var inte ens i närheten av den smärtan. Idag på dag 7 efter op är jag mest öm och stel.
Personligen tror jag att det viktigaste inför operation är att man har realistiska förväntningar på resultatet! 🙂
Gilla
Pepparkakan
Kvinna ·
08 mar, 2013
MissFiona skrev:
Plattutten skrev:
MissFiona skrev:
Verkar som att alla här ska duscha 2-3 ggr innan op. Jag ska opas på citadell ska vara där kl 12 och i mina papper står det bara att jag ska duscha på kliniken. Hur har ni andra som opats på citadell gjort? Det finns hibiscrub i duscharna på Citadell, så du behöver inte ta med dig någonting dit. Du duschar där. De sade inte till mig om hur många gånger jag behövde skrubba mig, så jag skrubbade bara en gång. De sade att jag inte behöver tvätta ansiktet och håret (tack o lov). Jag lägger snart upp bilder från rummet på Citadell!
Hej Fiona!
När ska du opas på Citadell?? Jag ska vara där nu på tisdag (12/3)!
Gilla
MissFiona
Kvinna ·
08 mar, 2013
Pepparkakan skrev:
MissFiona skrev:
Plattutten skrev:
MissFiona skrev:
Verkar som att alla här ska duscha 2-3 ggr innan op. Jag ska opas på citadell ska vara där kl 12 och i mina papper står det bara att jag ska duscha på kliniken. Hur har ni andra som opats på citadell gjort? Det finns hibiscrub i duscharna på Citadell, så du behöver inte ta med dig någonting dit. Du duschar där. De sade inte till mig om hur många gånger jag behövde skrubba mig, så jag skrubbade bara en gång. De sade att jag inte behöver tvätta ansiktet och håret (tack o lov). Jag lägger snart upp bilder från rummet på Citadell!
Hej Fiona!
När ska du opas på Citadell?? Jag ska vara där nu på tisdag (12/3)!
Gilla
kattitzy
Kvinna ·
08 mar, 2013
Hej! jag ska också opereras av Peter på Citadell på Tisdag den 12e. :-) ses kanske där!
Gilla
Millac
Kvinna ·
08 mar, 2013
Hej alla!
Nu är jag så taggad och så fruktansvärt nervös. den 28/3 på Proforma smäller det. Örjan har fått äran och jag är så förväntansfull. är fortfarande lite velig över storleken. 375 eller 400. Är en och 175cm lång och väger strax under 70kg, faktiskt mest muskler ;) haha. Tänkte lägga bakom för att få ett snyggt naturligt utseende :P
Är det någon mer som ska till Proforma den 28/3 ? :D
3 veckor kvar. är det något jag bör tänka på redan nu?
Puss på er!
Gilla
jeessee
Kvinna ·
08 mar, 2013
Hej Millac,
i och med att du är så lång så tror jag att du lätt kan bära upp 400 cc utan att de ska behöva se "konstigt" ut :)
Gilla
eladria
Kvinna ·
08 mar, 2013
jeessee skrev:
Hej Millac,
i och med att du är så lång så tror jag att du lätt kan bära upp 400 cc utan att de ska behöva se "konstigt" ut :)
Jag som är 151 cm då? :P är ganska kurvig..torr ni jag kan bära upp det?... eller bord ejag ta mindre.. typ 350-375?
Gilla
jeessee
Kvinna ·
08 mar, 2013
Fan d svårt o säga.. Beror väll på vilket resultat du är ute efter.. :)
Vill du ha det naturligt så tror jag personligen inte att de kommer göra det med 400cc men de kan bli riktigt snyggt ändå.
Jag är 160 o ska nog välja 375.. Tror inte att d kommer se så fake ut men att de ser jävla läckert ut i bikini ;)
Fan vad jag längtar är så taggad tänk er att kunna ha på sig bikini utan att behöva skämmas :)
Gilla
Pepparkakan
Kvinna ·
08 mar, 2013
eladria skrev:
jeessee skrev:
Hej Millac,
Jag som är 151 cm då? :P är ganska kurvig..torr ni jag kan bära upp det?... eller bord ejag ta mindre.. typ 350-375?
Allt beror ju på ditt utgångsläge :) Hur stor bröstkorg man har, vilken strl man redan nu har på brösten osv :)
Och lägger man implantaten bakom muskeln, så "försvinner" 50 cc, så mitt tips är lägg inte ner så mkt energi på vad andra tror och tycker om ditt val, det är ju DU som ska vara nöjd :)
Lycka till!
Gilla
gladidag
Kvinna ·
08 mar, 2013
Nu är jag inne på tredje dagen efter operationen och har faktiskt mått väldigt bra. Har sneglat en del på nya brösten och kan redan säga att detta är nog det bästa jag gjort för mig själv :) Dom passar mig perfekt och jag är otroligt glad!
Gilla
NiniNisse
Kvinna ·
08 mar, 2013
gladidag skrev:
Nu är jag inne på tredje dagen efter operationen och har faktiskt mått väldigt bra. Har sneglat en del på nya brösten och kan redan säga att detta är nog det bästa jag gjort för mig själv :) Dom passar mig perfekt och jag är otroligt glad!
Stort grattis!
Gilla
gladidag
Kvinna ·
08 mar, 2013
NiniNisse skrev:
gladidag skrev:
Stort grattis!
Tack snälla!
Det har varit så mycket oro om storlek hit och dit, hur ont kommer man ha, tänk så blir det inte bra blabla.. Så det är en sådan skön känsla att sluta oroa sig och börja njuta nu istället (Ja, jag tänker possitivt och slutat tänka på vad som kan hända nu i efterhand) För nu är det gjort! :)
Gilla
jeessee
Kvinna ·
08 mar, 2013
NU ÄR D KLART.. BLIR 28/3 kl 08.00 !!!
ÅHHH HEERREEEEGGUUUUD VAD SPÄNNANDE :)))))
Gilla
MMN
Kvinna ·
08 mar, 2013
Äntligen hemma efter operationen nu på proforma!
Det har gått skit bra och underbar personal!
Är super nöjd å kan inte förstå varför jag varit så nervös ;D
Gilla
booblady
Kvinna ·
08 mar, 2013
Åhh MMN; vi har typ samma utgångsläge låter de som o ska lägga in samma, hur känns storleken so far? haha , svårt att säga kanske men :D
Gilla
Bazuna
Kvinna ·
08 mar, 2013
Nervös skrev:
Lycka till!! Kommer du lägga upp bilder här sen? Ska också opereras av Örjan :)
Jag kommer antagligen lägga upp bilder om ungefär en vecka. Är helt galet svullen nu, men inte så ont. Känns som mjölkstockning ungefär ;) Men faaan vilken härlig känsla, JAG HAR BRÖST!! :D
Gilla
malla
Kvinna ·
08 mar, 2013
Nu har jag varit på konsultation hos Örjan på Proforma!
Håller med en del om att han va lite stressad men väldigt trevlig! Han sa att jag var tokig fast på ett bra sätt, så lite kul är han också!
Det blir op på tors 14/3 kl 12.00 (fattar inte att det är så snart!)
225 på ena och 250 på andra, runda låg profil. Har en liten 70b nu så jag tror det kommer bli lagom :)
En sak som är tråkig dock är att många i min omgivning är emot detta. Min familj och närmaste vän... Känns inge kul. Vad har ni fått för reaktioner när ni berättat för er familj och närmaste vän?
Gilla