Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Allylis

Kvinna ·

11 mar, 2013

Heej Allesammans. Ngn här som har op tid på citadell i Landskrona på onsdag?
Jag har tid dit klockan 11 och är så sjukt nervös nu att jag nästan kreverar snart. Har knappt sovit ngt den senaste veckan, ch är så sjukt orolig över att ngt ska gå fel och om jag valt rätt storlek. D mesta har helt stannat av i mitt huvud, har inte ens tänkt på hur jag ska ta mig fram och tillbaka än...
SJUKT NERVÖS!!!
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

12 mar, 2013

Nedräkning har pågått ett tag men nu är det VÄLDIGT nära, 6 dagar kvar och det känns fortfarande overkligt :-). Lycka till alla ni som ska opas idag!! Ha en underbar dag!
Gilla

Tvåprinsessor

Kvinna ·

12 mar, 2013

Nu ligger jag i mitt rum och väntar på op. Ahhhh vad nervös jag är, mest för smärtan efteråt. Hur ont kan det göra? Kalla fötter, javisst!
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tvåprinsessor skrev:
Nu ligger jag i mitt rum och väntar på op. Ahhhh vad nervös jag är, mest för smärtan efteråt. Hur ont kan det göra? Kalla fötter, javisst!
Stort lycka till!!
Gilla

Bambino

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tvåprinsessor skrev:
Lycka till!! :))))
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tvåprinsessor skrev:

Lycka till! 👍 När du vaknar kommer du att ha ett brett leende i fejan!
Gilla

Jobo

Kvinna ·

12 mar, 2013

Lycka till!
Gilla

Tvåprinsessor

Kvinna ·

12 mar, 2013

Woohoo nu har jag ju faktiskt bröst. Fantastisk känsla även om jag bara skymtat dem lite. Hår visserligen på smärtstillande nu, men värken är mer som en rejäl träningsvärk :). Ska lägga upp lite bilder senare ikväll eller imorgon. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna :)
Gilla

eladria

Kvinna ·

12 mar, 2013

Nu har jag OP mig! Igår hos Calle, skitfina blev dem! Vi hade valt 400, men i sista stund bytte jag ord med calle,så det fick bli 350 cc. Varken för stora, eller för små för min korthet.. är bara 151 cm, och kurivg ett tips till er kortisar där ute :)

Känsla?: Överkörd av en lätt bil,e lelr cykel, eller blivit missandlad/sparkad på.. sån är känslan. Dag 2 nu..så känns det i revbenen, tyker inte det gör så jätteont, ma känner att den finns där, men det är inte så illa, är smärttålig. Svårt att röra på sig, lyfta armen osv.. man går som en pingvin.

hamnade på samma rum som en tjej jag pratat med innan  här, då vi hade samma läkare/OP datum, det var jätteskoj!!

Tv på rummet, mkt uppassande, kändes som ett SPA, fick glas, cola, goda mackor, god middag sov.. så himla grym personal på proforma. Tummen upp allt vad jag har!👍

Gilla

MissFiona

Kvinna ·

12 mar, 2013

Grattis till er tuttlisor:-))
Gilla

Vännen

Kvinna ·

12 mar, 2013

Grattis till era nya bröst! Låter som sagt som ett SPA eladria! Jag har tid där den 26:e och har precis blivit 37000 kr fattigare, men väldigt förväntansfull =)
Gilla

eladria

Kvinna ·

12 mar, 2013

Vännen skrev:
Grattis till era nya bröst! Låter som sagt som ett SPA eladria! Jag har tid där den 26:e och har precis blivit 37000 kr fattigare, men väldigt förväntansfull =)

Du har en härlig tid framför dig! :D lycka till nu!

Gilla

eladria

Kvinna ·

12 mar, 2013

Nervös skrev:
eladria skrev:
Nu har jag OP mig! Igår hos Calle, skitfina blev dem! Vi hade valt 400, men i sista stund bytte jag ord med calle,så det fick bli 350 cc. Varken för stora, eller för små för min korthet.. är bara 151 cm, och kurivg ett tips till er kortisar där ute :)

Känsla?: Överkörd av en lätt bil,e lelr cykel, eller blivit missandlad/sparkad på.. sån är känslan. Dag 2 nu..så känns det i revbenen, tyker inte det gör så jätteont, ma känner att den finns där, men det är inte så illa, är smärttålig. Svårt att röra på sig, lyfta armen osv.. man går som en pingvin.

hamnade på samma rum som en tjej jag pratat med innan  här, då vi hade samma läkare/OP datum, det var jätteskoj!!

Tv på rummet, mkt uppassande, kändes som ett SPA, fick glas, cola, goda mackor, god middag sov.. så himla grym personal på proforma. Tummen upp allt vad jag har!👍

Oh vad kul! Grattis!!
Om 9 dagar är det min tur på proforma

Tack!! Åh vad kul och spännande! Du har verkligen ngt att se fram emot :)

Gilla

Taxörat

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tvåprinsessor skrev:
Woohoo nu har jag ju faktiskt bröst. Fantastisk känsla även om jag bara skymtat dem lite. Hår visserligen på smärtstillande nu, men värken är mer som en rejäl träningsvärk :). Ska lägga upp lite bilder senare ikväll eller imorgon. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna :)

Härligt att höra att allt gick så bra 👍 Grattis till nya prinsessorna!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

12 mar, 2013

Har någon bra koll på det här med bh-storlekar? Vet att det är individuellt men någon kanske har någorlunda koll? Ska ha 325 och 350cc, fyller knappt en 75a nu, jag är troligen mer en 70a. Någon som varit i liknande sits? Vilken storlek har ni nu isf?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

12 mar, 2013

Skulle tro du t o m ligger på 65 i underband med dina mått.. Vad mäter du stramt under byst? Skulle tippa du hamnar på 65F efter op :)
Gilla

Anonym användare

12 mar, 2013

Nu är det snart exakt två veckor till min operation... tiden går snabbt men ändå så sakta. Jag undrar hur jag kommer
reagera. Är det någon som har blivit så glad över brösten så att ni gråtit efteråt? Som när man får barn? Att man gråter
av lycka? :-)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

12 mar, 2013

Opticruise skrev:
Skulle tro du t o m ligger på 65 i underband med dina mått.. Vad mäter du stramt under byst? Skulle tippa du hamnar på 65F efter op :)
Mätte nu och jag har 71cm, hyffsat stramt. Aldrig tänkt på det där egentligen. Gissar att jag inte är ensam? Min bröstkorg är något utåtbuktad eftersom jag föddes med en missbildning så jag blir lite större precis där pga av det. Har midjemått 66cm, vet inte hur pass "normala" måtten är i förhållande till varandra? Haha :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

12 mar, 2013

kuttran skrev:

Nu är det snart exakt två veckor till min operation... tiden går snabbt men ändå så sakta. Jag undrar hur jag kommer
reagera. Är det någon som har blivit så glad över brösten så att ni gråtit efteråt? Som när man får barn? Att man gråter
Haha det finns en chans att jag gör det, böir väldigt lätt känslosam. Får se hur jag reagerar på torsdag men det finns bog absolut en hel del som gråter av lycka om jag får gissa!? :)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

12 mar, 2013

kuttran skrev:

Inte direkt gråtit, men jag känner en enorm lycka när jag tänker på och tittar på mina tutts! 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem