Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Opticruise

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tj123 skrev:
Opticruise skrev:
Skulle tro du t o m ligger på 65 i underband med dina mått.. Vad mäter du stramt under byst? Skulle tippa du hamnar på 65F efter op :)
Mätte nu och jag har 71cm, hyffsat stramt. Aldrig tänkt på det där egentligen. Gissar att jag inte är ensam? Min bröstkorg är något utåtbuktad eftersom jag föddes med en missbildning så jag blir lite större precis där pga av det. Har midjemått 66cm, vet inte hur pass "normala" måtten är i förhållande till varandra? Haha :)
Då ska du inte ha större än 65 i underband,jag är 70 och använder mest 60 ibland 65..   :)

Gilla

malla

Kvinna ·

12 mar, 2013

Nu är det bara 2 dagar kvar för mig!! Men är inte nervös än, det ska bara bli kul ;)

Springer runt o tvättar, diskar, lagar mat o plockar undan så allt är förberett.

Det värsta är bara att man ska fasta tycker jag.. ska va där kl 12 och får ju inte äta eller dricka 6 timmar innan (så tänkte gå upp kl 6 o dricka massa vatten o äta frulle). Fattar bara inte hur jag ska klara mig till eftermiddagen utan varken vatten eller mat, kommer bli helt vimmelkantig :/

Hur klarar ni er?
Gilla

Säni

Kvinna ·

12 mar, 2013

Imorgon är det min tur! Är så nervös, men det ska nog gå bra! :) är de någon mer som ska opas imorgon?
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

12 mar, 2013

malla skrev:
Nu är det bara 2 dagar kvar för mig!! Men är inte nervös än, det ska bara bli kul ;)

Springer runt o tvättar, diskar, lagar mat o plockar undan så allt är förberett.

Det värsta är bara att man ska fasta tycker jag.. ska va där kl 12 och får ju inte äta eller dricka 6 timmar innan (så tänkte gå upp kl 6 o dricka massa vatten o äta frulle). Fattar bara inte hur jag ska klara mig till eftermiddagen utan varken vatten eller mat, kommer bli helt vimmelkantig :/

Hur klarar ni er?
6 dagar kvar för mig. Är som du rädd för fastan. Äter stora frukostar och två koppar kaffe på morgonen. Ska oxå infinna mig på kliniken 12 och min fasta börjar kl 24.00. Hur i all världen ska man klara det :-).
Gilla

jeessee

Kvinna ·

12 mar, 2013

Jag fick en tid 08.00 som tur är! Jag äter också stora frukostar och blir så dålig om inte jag får i mig mat när jag vaknar :P men 2 timmar ska jag väll ändå kunna hålla ut....så jag förstår er och önskar er lycka till tjejer :-)
Gilla

Vännen

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tack Nervös! Lycka till du med! Du får berätta när det är klart om hur det gått!
Gilla

gladidag

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tyckte också att fastan skulle bli jobbig men det var det aldrig. Man fick dropp när man kom dit och sen tänkte man inte mer på det :) Hade så mycket annat roligt i tankarna. 
Gilla

Marielle

Kvinna ·

12 mar, 2013

2 veckor kvar, sen kan jag kasta alla tjocka pushup bher!
Är så exalterad! =)
Gilla

hkf84

Kvinna ·

12 mar, 2013

Tj123 skrev:
Har någon bra koll på det här med bh-storlekar? Vet att det är individuellt men någon kanske har någorlunda koll? Ska ha 325 och 350cc, fyller knappt en 75a nu, jag är troligen mer en 70a. Någon som varit i liknande sits? Vilken storlek har ni nu isf?
Jag hade 70A innan och lagt in 410cc, o nu har jag 65E i tortyren. Kan ju hända att jag får gå upp till F denne dom är klara. :)
Gilla

Booobies

Kvinna ·

13 mar, 2013

Nu är det klart.. eller ja varit i flera timmar. Men men.. nog fan känner man att man lever. Gör rätt så ont!! Stundvis Känns iaf underbart. Första tanken var typ vart dom inte större men inte sett dom utan allt tyg o sånt..
Gilla

Tj123

Kvinna ·

13 mar, 2013

malla skrev:

Hur klarar ni er?
Ska också vara där 12 på torsdag! Hade önskat att jag fick en tidigare tid, fördelen är ju dock att vi hinner äta något tidigt på morgonen. Jag vet att jag brukar vakna vrålhungrig efter en narkos så jag ska försöka trycka i mig en stor och mättande frukost tidigt på morgonen. Vet ju inte exakta tiden man får äta igen. Tror för övrigt vi är fler som ska vara där 12, någon som har koll på hur det brukar vara upplagt?
Gilla

malla

Kvinna ·

13 mar, 2013

Tj123 skrev:
malla skrev:

Hur klarar ni er?
Ska också vara där 12 på torsdag! Hade önskat att jag fick en tidigare tid, fördelen är ju dock att vi hinner äta något tidigt på morgonen. Jag vet att jag brukar vakna vrålhungrig efter en narkos så jag ska försöka trycka i mig en stor och mättande frukost tidigt på morgonen. Vet ju inte exakta tiden man får äta igen. Tror för övrigt vi är fler som ska vara där 12, någon som har koll på hur det brukar vara upplagt?

Ja det är konstigt att vi ska vara fler som ska va där 12 o alla ska ju ha Örjan (eller det kanske bara va du o jag) En op tar ju ca 45 min o man vill ju inte att det ska ske i stress på löpande band... Jag skulle vilja prova en annan profil också innan op, provade bara låg o va nöjd men skulle vilja se skillnaden hur det är att ha en mellan.

Gilla

Plattutten

Kvinna ·

13 mar, 2013

Booobies skrev:
Nu är det klart.. eller ja varit i flera timmar. Men men.. nog fan känner man att man lever. Gör rätt så ont!! Stundvis Känns iaf underbart. Första tanken var typ vart dom inte större men inte sett dom utan allt tyg o sånt..
Grattis! Det blir bara lättare sen dag för dag :)
Gilla

Bazuna

Kvinna ·

13 mar, 2013

Ja det är konstigt att vi ska vara fler som ska va där 12 o alla ska ju ha Örjan (eller det kanske bara va du o jag) En op tar ju ca 45 min o man vill ju inte att det ska ske i stress på löpande band... Jag skulle vilja prova en annan profil också innan op, provade bara låg o va nöjd men skulle vilja se skillnaden hur det är att ha en mellan.

Jag och en tjejkompis hade båda tid klockan 07.45 till örjan och jag fick det förklarat som så att man ligger i vasitt operationsrum brevid varandra. Tjejkompisen hämtades in först, och 10 minuter senare blev jag hämtad och nedsövd. Vi vaknade upp tillsammans i uppvaket :)
Örjan förklarade att oftast tar operatinen 30 minuter, men kan i vissa fall ta upp till 1h. Så direkt när min tjejkompis var klar så gick han över till nästa rum där jag redan låg nedsövd :)

Man får testa implantaten igen om man är osäker. Vi hade bestämt moderate plus till mig, men jag ville testa igen, och då var vi båda överens om att high profile skulle bli bättre :) När han kommer in och ritar på dig är det bara att säga att du gärna testar implantaten igen för att du är osäker :)
Gilla

villhamer

Kvinna ·

13 mar, 2013

Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Marielle skrev:
Är så exalterad! =)

👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋

Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂

Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉

Gilla

Plattutten

Kvinna ·

13 mar, 2013

Taxörat skrev:
Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂

Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉

Jag fick inte dricka mer än ett halvt glas vatten samma morgon som min op för att svälja antibiotikatabletten. Min tanke dagarna innan var: jag skall direkt be om en stooor kopp kaffe direkt när jag vaknar! Var så sjukt kaffesugen på morgonen, men fick som sagt inte ens dricka det.
Gilla

NiniNisse

Kvinna ·

13 mar, 2013

Marielle skrev:
Är så exalterad! =)

Haha jag känner precis likadant :)
Längtar tills den dagen jag kan kliva in på typ HM och bara välja och vraka bland alla söta bhåar med blommor och balkonetter.
Fram tills nu köper jag en ny BH vart 3:e år typ då det är helt omöjligt att hitta en som passar, en som inte ger mig strutbröst, en som "fejkar" bröst.
Herregud vad jag längtar! :)
Gilla

Plattutten

Kvinna ·

13 mar, 2013

Taxörat skrev:
Marielle skrev:
Är så exalterad! =)

👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋

Har så många BH-ar att slänga nu så det är inte klokt. Skönt! Jag har dock aldrig kunnat handla på HM, passformen har aldrig varit riktigt bra. Men jag kan tipsa om att Cubus BH-ar är så mycket bättre, testa även där :) ooooh vad det kommer bli kul att handla!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem