POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop mars 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
Sortera efter
Opticruise
Kvinna ·
12 mar, 2013
Tj123 skrev:
Opticruise skrev:
Skulle tro du t o m ligger på 65 i underband med dina mått.. Vad mäter du stramt under byst? Skulle tippa du hamnar på 65F efter op :)
Då ska du inte ha större än 65 i underband,jag är 70 och använder mest 60 ibland 65.. :)
Gilla
malla
Kvinna ·
12 mar, 2013
Nu är det bara 2 dagar kvar för mig!! Men är inte nervös än, det ska bara bli kul ;)
Springer runt o tvättar, diskar, lagar mat o plockar undan så allt är förberett.
Det värsta är bara att man ska fasta tycker jag.. ska va där kl 12 och får ju inte äta eller dricka 6 timmar innan (så tänkte gå upp kl 6 o dricka massa vatten o äta frulle). Fattar bara inte hur jag ska klara mig till eftermiddagen utan varken vatten eller mat, kommer bli helt vimmelkantig :/
Hur klarar ni er?
Gilla
Säni
Kvinna ·
12 mar, 2013
Imorgon är det min tur! Är så nervös, men det ska nog gå bra! :) är de någon mer som ska opas imorgon?
Gilla
MissFiona
Kvinna ·
12 mar, 2013
malla skrev:
Nu är det bara 2 dagar kvar för mig!! Men är inte nervös än, det ska bara bli kul ;)
Springer runt o tvättar, diskar, lagar mat o plockar undan så allt är förberett.
Det värsta är bara att man ska fasta tycker jag.. ska va där kl 12 och får ju inte äta eller dricka 6 timmar innan (så tänkte gå upp kl 6 o dricka massa vatten o äta frulle). Fattar bara inte hur jag ska klara mig till eftermiddagen utan varken vatten eller mat, kommer bli helt vimmelkantig :/
Hur klarar ni er?
Gilla
jeessee
Kvinna ·
12 mar, 2013
Jag fick en tid 08.00 som tur är! Jag äter också stora frukostar och blir så dålig om inte jag får i mig mat när jag vaknar :P men 2 timmar ska jag väll ändå kunna hålla ut....så jag förstår er och önskar er lycka till tjejer :-)
Gilla
Vännen
Kvinna ·
12 mar, 2013
Tack Nervös! Lycka till du med! Du får berätta när det är klart om hur det gått!
Gilla
gladidag
Kvinna ·
12 mar, 2013
Tyckte också att fastan skulle bli jobbig men det var det aldrig. Man fick dropp när man kom dit och sen tänkte man inte mer på det :) Hade så mycket annat roligt i tankarna.
Gilla
Marielle
Kvinna ·
12 mar, 2013
2 veckor kvar, sen kan jag kasta alla tjocka pushup bher!
Är så exalterad! =)
Gilla
hkf84
Kvinna ·
12 mar, 2013
Tj123 skrev:
Har någon bra koll på det här med bh-storlekar?
Vet att det är individuellt men någon kanske har någorlunda koll? Ska ha 325 och 350cc, fyller knappt en 75a nu, jag är troligen mer en 70a. Någon som varit i liknande sits? Vilken storlek har ni nu isf?Gilla
Booobies
Kvinna ·
13 mar, 2013
Nu är det klart.. eller ja varit i flera timmar. Men men.. nog fan känner man att man lever. Gör rätt så ont!! Stundvis
Känns iaf underbart. Första tanken var typ vart dom inte större men inte sett dom utan allt tyg o sånt..
Gilla
Tj123
Kvinna ·
13 mar, 2013
malla skrev:
Hur klarar ni er?
Gilla
malla
Kvinna ·
13 mar, 2013
Tj123 skrev:
malla skrev:
Hur klarar ni er?
Ja det är konstigt att vi ska vara fler som ska va där 12 o alla ska ju ha Örjan (eller det kanske bara va du o jag) En op tar ju ca 45 min o man vill ju inte att det ska ske i stress på löpande band... Jag skulle vilja prova en annan profil också innan op, provade bara låg o va nöjd men skulle vilja se skillnaden hur det är att ha en mellan.
Gilla
Plattutten
Kvinna ·
13 mar, 2013
Booobies skrev:
Nu är det klart.. eller ja varit i flera timmar. Men men.. nog fan känner man att man lever. Gör rätt så ont!! Stundvis
Känns iaf underbart. Första tanken var typ vart dom inte större men inte sett dom utan allt tyg o sånt..Gilla
Bazuna
Kvinna ·
13 mar, 2013
Ja det är konstigt att vi ska vara fler som ska va där 12 o alla ska ju ha Örjan (eller det kanske bara va du o jag) En op tar ju ca 45 min o man vill ju inte att det ska ske i stress på löpande band... Jag skulle vilja prova en annan profil också innan op, provade bara låg o va nöjd men skulle vilja se skillnaden hur det är att ha en mellan.
Jag och en tjejkompis hade båda tid klockan 07.45 till örjan och jag fick det förklarat som så att man ligger i vasitt operationsrum brevid varandra. Tjejkompisen hämtades in först, och 10 minuter senare blev jag hämtad och nedsövd. Vi vaknade upp tillsammans i uppvaket :)
Örjan förklarade att oftast tar operatinen 30 minuter, men kan i vissa fall ta upp till 1h. Så direkt när min tjejkompis var klar så gick han över till nästa rum där jag redan låg nedsövd :)
Man får testa implantaten igen om man är osäker. Vi hade bestämt moderate plus till mig, men jag ville testa igen, och då var vi båda överens om att high profile skulle bli bättre :) När han kommer in och ritar på dig är det bara att säga att du gärna testar implantaten igen för att du är osäker :)
Gilla
villhamer
Kvinna ·
13 mar, 2013
Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Marielle skrev:
Är så exalterad! =)
👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂
Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉
Gilla
Plattutten
Kvinna ·
13 mar, 2013
Taxörat skrev:
Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂
Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉
Gilla
NiniNisse
Kvinna ·
13 mar, 2013
Marielle skrev:
Är så exalterad! =)
Haha jag känner precis likadant :)
Längtar tills den dagen jag kan kliva in på typ HM och bara välja och vraka bland alla söta bhåar med blommor och balkonetter.
Fram tills nu köper jag en ny BH vart 3:e år typ då det är helt omöjligt att hitta en som passar, en som inte ger mig strutbröst, en som "fejkar" bröst.
Herregud vad jag längtar! :)
Gilla
Plattutten
Kvinna ·
13 mar, 2013
Taxörat skrev:
Marielle skrev:
Är så exalterad! =)
👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋
Gilla