POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop mars 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
Sortera efter
Plattutten
Kvinna ·
13 mar, 2013
villhamer skrev:
Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Gilla
Bambino
Kvinna ·
13 mar, 2013
Plattutten skrev:
villhamer skrev:
Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Plattutten skrev:
Taxörat skrev:
Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂
Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉
Tror att jag tömde klinikens kaffeförråd efter op. Så jäävla gott! 😛
Gilla
gladidag
Kvinna ·
13 mar, 2013
Nu är det en vecka sedan min operation :) Tiden går snabbt! Behöver inget smärtstillande mer men känner mig betydligt smidigare jämfört med de först 2-3 dagarna.
Det jobbigaste är fortfarande att komma upp från sängen på morgonen, det är lite obehagligt och jag är så rädd för att anstänga musklerna än. Undrar när det ska bli lättare?
Hade gärna lagt ut bilder men då jag sett bilder snodda från forumet till bloggar så vågar jag tyvärr inte det. Annars PMa mig :)
Gilla
Allylis
Kvinna ·
13 mar, 2013
Så nu ligger jag på rummet på citadell kliniken i Landskrona. Trodde jag skulle vara mer nervös, men just nu e jag bara svin trött å suktar efter en hamburgare el pizza :-)
Gilla
kattitzy
Kvinna ·
13 mar, 2013
Lycka till! Jag åkte därifrån i dag. Blev opererad i går. Supernöjd!
Allylis skrev:
Så nu ligger jag på rummet på citadell kliniken i Landskrona. Trodde jag skulle vara mer nervös, men just nu e jag bara svin trött å suktar efter en hamburgare el pizza :-)Gilla
Anonym användare
13 mar, 2013
Jag ska inte kasta mina gamla bh'ar min sambo ska få äran dagen före operationen att fläcka sönder dom:-D haha
Gilla
Marielle
Kvinna ·
13 mar, 2013
Plattutten skrev:
Taxörat skrev:
Marielle skrev:
2 veckor kvar, sen kan jag kasta alla tjocka pushup bher!
Är så exalterad! =)
👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋
Jag passade på att köpa på mig ett gäng bh från Victorias secret när jag var i usa i sommras, riktigt bra faktiskt, push uperna ser verkligen naturliga ut och är bekväma.
In där och kolla om ni råkar springa förbi en butik!
Gilla
Tj123
Kvinna ·
13 mar, 2013
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon.
Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :p
Gilla
Bambino
Kvinna ·
13 mar, 2013
Tj123 skrev:
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon.
Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :pGilla
Bambino
Kvinna ·
13 mar, 2013
Och lycka till för i morgon förresten!! :)
Gilla
Allylis
Kvinna ·
13 mar, 2013
Så nu ligger jag på rummet igen. Allting har gått jätte bra. Mår över förväntan väldigt bra :-) Men e så himla nyfiken på alla dom andra tjejerna där ute, hur d gått för dom... Men en sak e säker, I love My new boobs
Gilla
Tj123
Kvinna ·
13 mar, 2013
Bambino skrev:
Tj123 skrev:
Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :pGilla
Vanille
Kvinna ·
13 mar, 2013
Tj123 skrev:
Bambino skrev:
Tj123 skrev:
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon. Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :pJag hade nog skippat sex om jag var du. Med tanke på att man ska sätta på sig rena kläder och sova i rena lakan så är det nog inte ok att ligga med någon efter duschen.
Lycka till imorgon! :)
Gilla
Tj123
Kvinna ·
13 mar, 2013
Vanille skrev:
Tj123 skrev:
Bambino skrev:
Tj123 skrev:
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon. Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :pJag hade nog skippat sex om jag var du. Med tanke på att man ska sätta på sig rena kläder och sova i rena lakan så är det nog inte ok att ligga med någon efter duschen.
Lycka till imorgon! :)
Gilla
Loodan
Kvinna ·
13 mar, 2013
Jag har opererat mig där i måndags. Finns bilder om du vill kika. De är väldigt svällda just nu speciellt min vänstertutte och svullna bröstvårtor. Det känns dock väldigt bra och Paolo är väldigt duktig och trevlig!
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Tj123 skrev:
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon. Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :pNär ni har sex får du ju hans hudbakterier på dig. Sex först - Descutan sen. 🤭 Det är verkligen jättenoga att man inte fuskar med Descutanet för att förebygga infektioner i operationsområdet.
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Allylis skrev:
Så nu ligger jag på rummet igen. Allting har gått jätte bra. Mår över förväntan väldigt bra :-) Men e så himla nyfiken på alla dom andra tjejerna där ute, hur d gått för dom... Men en sak e säker, I love My new boobsGrattis! 👍 Visst är det en fantastisk känsla?
Gilla
Allylis
Kvinna ·
13 mar, 2013
Känns jätte härligt :-) Hur mår ni andra som opererat er i början av månaden? Ngt tips å råd man ska tänka på innan man åker hem?
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
13 mar, 2013
Jag opade mig den 1/3 och nu mår jag jättebra. Den värsta svullnaden runt brösten är borta, och magen börjar att se normal ut. Bröna har utvecklats väldigt mycket, från två sneda strutar, till två runda bröst med klyfta. 🤭 Har bilder.
Något att tänka på är att det efter ett par dagar kan man få rejält ont och man blir svullen ända upp till öronen nästan. Brösten spränger så man tror att dom ska explodera. Magen ser ut som man skulle föda vilken minut som helst. 😲
Men hav förtröstan, det värsta klingade av inom 10 dagar. Bli inte rädd om det ser snett och ojämt ut för det är så i början.
Man blir trött efter op, så jag tycker att man ska släppa duktighetskraven och koncentrera sig på att läka. Sova middag osv.
Det är hur jag har upplevt det hela hittills.
Passa på nu och njuta av detta fantastiska tillstånd - att vara innehavare av ett par sprillans nya boobs 👍 Lycka till!
Gilla