Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Plattutten

Kvinna ·

13 mar, 2013

villhamer skrev:
Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Det finns en tråd om narkos som inte är så gammal som några av oss skrivit i som du gärna får läsa. Skriv in narkos i sökfältet här på POF. Det kommer gå bra med narkosen ska du se :) skicka gärna PM om du undrar över något!
Gilla

Bambino

Kvinna ·

13 mar, 2013

Plattutten skrev:
villhamer skrev:
Mindre än en vecka kvar för mig...skiträdd för narkosen! Någon mer som är det?
Det finns en tråd om narkos som inte är så gammal som några av oss skrivit i som du gärna får läsa. Skriv in narkos i sökfältet här på POF. Det kommer gå bra med narkosen ska du se :) skicka gärna PM om du undrar över något!
Jag är också skiträdd för narkosen, eller för allt , sprutor , dropp mm! Skrev en tråd rätt nyligen om de, där jag undrade om man fick lugnande innan op. Kanske kan vara nåt för dig också. Prata med din kirurg om du känner dig rädd. Lycka till med din op!! :))
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Plattutten skrev:
Taxörat skrev:
Det där med fasta inför op tycks vara olika från klinik till klinik! Jag skulle vara fastande 6 timmar före op, och fick dricka klar vätska (kaffe, te utan mjölk) fram till 2 timmar före op. Inte hälla i sig mängder, men jag lapade kaffe 3 timmar före op och det var ok. 🙂

Mådde inte ett dugg illa efter op, kan jag tillägga 😉

Jag fick inte dricka mer än ett halvt glas vatten samma morgon som min op för att svälja antibiotikatabletten. Min tanke dagarna innan var: jag skall direkt be om en stooor kopp kaffe direkt när jag vaknar! Var så sjukt kaffesugen på morgonen, men fick som sagt inte ens dricka det.

Tror att jag tömde klinikens kaffeförråd efter op. Så jäävla gott! 😛

Gilla

gladidag

Kvinna ·

13 mar, 2013

Nu är det en vecka sedan min operation :) Tiden går snabbt! Behöver inget smärtstillande mer men känner mig betydligt smidigare jämfört med de först 2-3 dagarna.

Det jobbigaste är fortfarande att komma upp från sängen på morgonen, det är lite obehagligt och jag är så rädd för att anstänga musklerna än. Undrar när det ska bli lättare?

Hade gärna lagt ut bilder men då jag sett bilder snodda från forumet till bloggar så vågar jag tyvärr inte det. Annars PMa mig :)

Gilla

Allylis

Kvinna ·

13 mar, 2013

Så nu ligger jag på rummet på citadell kliniken i Landskrona. Trodde jag skulle vara mer nervös, men just nu e jag bara svin trött å suktar efter en hamburgare el pizza :-)
Gilla

kattitzy

Kvinna ·

13 mar, 2013

Lycka till! Jag åkte därifrån i dag. Blev opererad i går. Supernöjd!
Allylis skrev:
Så nu ligger jag på rummet på citadell kliniken i Landskrona. Trodde jag skulle vara mer nervös, men just nu e jag bara svin trött å suktar efter en hamburgare el pizza :-)
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2013

Jag ska inte kasta mina gamla bh'ar min sambo ska få äran dagen före operationen att fläcka sönder dom:-D haha
Gilla

Marielle

Kvinna ·

13 mar, 2013

Plattutten skrev:
Taxörat skrev:
Marielle skrev:
2 veckor kvar, sen kan jag kasta alla tjocka pushup bher!
Är så exalterad! =)

👍 Vilken känsla det var att kunna kasta alla sunkiga BH:ar från HM och Lindex. En säck blev det! 💋

Har så många BH-ar att slänga nu så det är inte klokt. Skönt! Jag har dock aldrig kunnat handla på HM, passformen har aldrig varit riktigt bra. Men jag kan tipsa om att Cubus BH-ar är så mycket bättre, testa även där :) ooooh vad det kommer bli kul att handla!

Jag passade på att köpa på mig ett gäng bh från Victorias secret  när jag var i usa i sommras, riktigt bra faktiskt, push uperna ser verkligen naturliga ut och är bekväma.
In där och kolla om ni råkar springa förbi en butik!

Gilla

Tj123

Kvinna ·

13 mar, 2013

Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon. Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :p
Gilla

Bambino

Kvinna ·

13 mar, 2013

Tj123 skrev:
Det här kanske är en jättedum fråga men jag ställer den iaf. Har just duschat med descutan inför imorgon och undrar hur det är när det gäller sex, bör man avstå eller är det ok? Kommer ju i vilket fall som helst sova tillsammans med min sambo inatt som vanligt och jag tvättar mig ju även en omgång till imorgon. Jättedum fråga kanske som sagt men bättre att fråga än att inte :p
Hakar på din fråga. Undrar också :) Men tror att om jag har sex kvällen/natten innan så skulle jag nog duscha av mig igen , och sen på morgonen också . Bara för att vara på säkra sidan ;)
Gilla

Bambino

Kvinna ·

13 mar, 2013

Och lycka till för i morgon förresten!! :)
Gilla

Allylis

Kvinna ·

13 mar, 2013

Så nu ligger jag på rummet igen. Allting har gått jätte bra. Mår över förväntan väldigt bra :-) Men e så himla nyfiken på alla dom andra tjejerna där ute, hur d gått för dom... Men en sak e säker, I love My new boobs
Gilla

Tj123

Kvinna ·

13 mar, 2013

Bambino skrev:
Tj123 skrev:
Hakar på din fråga. Undrar också :) Men tror att om jag har sex kvällen/natten innan så skulle jag nog duscha av mig igen , och sen på morgonen också . Bara för att vara på säkra sidan ;)
Jo det är nog klokt. Hittar nämligen ingenting på nätet om det så man får nog använd sitt sunda förnuft. Tack så mycket! Börjar bli lite pirrig. Får se hur mycket sömn jag får inatt!
Gilla

Vanille

Kvinna ·

13 mar, 2013

Tj123 skrev:
Bambino skrev:
Tj123 skrev:
Jo det är nog klokt. Hittar nämligen ingenting på nätet om det så man får nog använd sitt sunda förnuft. Tack så mycket! Börjar bli lite pirrig. Får se hur mycket sömn jag får inatt!

Jag hade nog skippat sex om jag var du. Med tanke på att man ska sätta på sig rena kläder och sova i rena lakan så är det nog inte ok att ligga med någon efter duschen.

Lycka till imorgon! :) 
Gilla

Tj123

Kvinna ·

13 mar, 2013

Vanille skrev:
Tj123 skrev:
Bambino skrev:
Tj123 skrev:

Jag hade nog skippat sex om jag var du. Med tanke på att man ska sätta på sig rena kläder och sova i rena lakan så är det nog inte ok att ligga med någon efter duschen.

Lycka till imorgon! :) 
Nej jag tror inte jag vågar chansa. Bäst att vara på den säkra sidan. Han finns ju kvar efter operationen:) Tack så mycket! :)
Gilla

Loodan

Kvinna ·

13 mar, 2013

Jag har opererat mig där i måndags. Finns bilder om du vill kika. De är väldigt svällda just nu speciellt min vänstertutte och svullna bröstvårtor. Det känns dock väldigt bra och Paolo är väldigt duktig och trevlig!
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Tj123 skrev:

När ni har sex får du ju hans hudbakterier på dig. Sex först - Descutan sen. 🤭 Det är verkligen jättenoga att man inte fuskar med Descutanet för att förebygga infektioner i operationsområdet.   
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Allylis skrev:
Så nu ligger jag på rummet igen. Allting har gått jätte bra. Mår över förväntan väldigt bra :-) Men e så himla nyfiken på alla dom andra tjejerna där ute, hur d gått för dom... Men en sak e säker, I love My new boobs

Grattis! 👍 Visst är det en fantastisk känsla?
Gilla

Allylis

Kvinna ·

13 mar, 2013

Känns jätte härligt :-) Hur mår ni andra som opererat er i början av månaden? Ngt tips å råd man ska tänka på innan man åker hem?
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

13 mar, 2013

Jag opade mig den 1/3 och nu mår jag jättebra. Den värsta svullnaden runt brösten är borta, och magen börjar att se normal ut. Bröna har utvecklats väldigt mycket, från två sneda strutar, till två runda bröst med  klyfta. 🤭 Har bilder.

Något att tänka på är att det efter ett par dagar kan man få rejält ont och man blir svullen ända upp till öronen nästan. Brösten spränger så man tror att dom ska explodera. Magen ser ut som man skulle föda vilken minut som helst. 😲

Men hav förtröstan, det värsta klingade av inom 10 dagar. Bli inte rädd om det ser snett och ojämt ut för det är så i början.

Man blir trött efter op, så jag tycker att man ska släppa duktighetskraven och koncentrera sig på att läka. Sova middag osv.

Det är hur jag har upplevt det hela hittills. 

Passa på nu och njuta av detta fantastiska tillstånd - att vara innehavare av ett par sprillans nya boobs 👍 Lycka till!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem