Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Vanille

Kvinna ·

15 mar, 2013

Tack tjejer! Ska bara överleva första dygnet så lägger jag upp bilder sen. :) Men jag är så sjukt nöjd redan nu. Jag vet att de kommer att ändra utseende och så men nu ska jag bara njuta av hur jäkla bra det känns. :)
Gilla

Allylis

Kvinna ·

15 mar, 2013

Hej! Operades i onsdag, har mått oförskämt bra tills inatt. Inatt har jag på ngt vis i sömnen lyckas och slita av mig allt, så när jag vaknade igen av outhärlig smärta och insåg att jag låg ut bh och bandage så fick jag panik. Tack vare goda vänner som kom och jag fick tag i Helena så löste detta sig och jag fick på mig allt. Men hela dagen idag har jag haft så jävuskt ont, illamående och tryck över brösten... Det e enda som far runt i huvudet är vill man vara fin får man lida pin. Men denna bh:n torterar mig, vet inte hur jag ska klara 4 veckor med denna?
Gilla

Plattutten

Kvinna ·

15 mar, 2013

gladidag skrev:
Var på återbesök igår och allt såg väldigt bra ut :) Behöver inte använda bröstbandet mer och ärren såg superfina ut, wiii :D

Provade bikinisar imorse och alla satt så snyggt! Längtar så till bikinisäsong nu.
Kul! Härligt att du inte behöver bandet mer ju! Jag bar på ÅB igår, behöver fortfarande bandet dock. Jag längtar också till bikinis nu! Var inne på deras kontor idag och köpte en extra bh och fick ett band till som är vitt :)
Gilla

Plattutten

Kvinna ·

15 mar, 2013

Allylis skrev:
Hej! Operades i onsdag, har mått oförskämt bra tills inatt. Inatt har jag på ngt vis i sömnen lyckas och slita av mig allt, så när jag vaknade igen av outhärlig smärta och insåg att jag låg ut bh och bandage så fick jag panik. Tack vare goda vänner som kom och jag fick tag i Helena så löste detta sig och jag fick på mig allt. Men hela dagen idag har jag haft så jävuskt ont, illamående och tryck över brösten... Det e enda som far runt i huvudet är vill man vara fin får man lida pin. Men denna bh:n torterar mig, vet inte hur jag ska klara 4 veckor med denna?
Men oj?! Hur har du lyckats med det? Klart du har ont om du snirklat dig ur allt :S brukar du röra dig mycket i sömnen?
Gilla

Booobies

Kvinna ·

15 mar, 2013

När duschade ni första gången efter operationen?
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

15 mar, 2013

Booobies skrev:

Dag 2. Fast jag försökte undvika att duscha direkt på ärren. Men lite blöta blev de. Fick stå med hårtorken ett tag efteråt.

Vilken syn. Föna tuttarna 💋
Gilla

Plattutten

Kvinna ·

15 mar, 2013

Booobies skrev:
Dagen efter :)
Gilla

Plattutten

Kvinna ·

15 mar, 2013

Taxörat skrev:
Booobies skrev:

Dag 2. Fast jag försökte undvika att duscha direkt på ärren. Men lite blöta blev de. Fick stå med hårtorken ett tag efteråt.

Hahaha Taxen, jag älskar att läsa dina inlägg! :D Föna isoleringen menar du?? :P
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

15 mar, 2013

Plattutten skrev:
Taxörat skrev:
Booobies skrev:

Hahaha Taxen, jag älskar att läsa dina inlägg! :D Föna isoleringen menar du?? :P

Jaa, man vill ju inte få rötskador i nya isoleringen 🤭

Gilla

Allylis

Kvinna ·

15 mar, 2013

Plattutten skrev:
Allylis skrev:
Men oj?! Hur har du lyckats med det? Klart du har ont om du snirklat dig ur allt :S brukar du röra dig mycket i sömnen?

D tror jag inte, men har alltid sovit på mage förrut och tror att det är det som gör det att jag inte kan få ro och sova på rygg...
Ni som blivit opererade på citadell har ni använt bh:n i 4 veckor som dom sagt?

Gilla

Booobies

Kvinna ·

15 mar, 2013

Okey. Jag tycker de känns läskigt att ta första steget till dusch. :/ haha. Dum man är.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Booobies skrev:
Okey. Jag tycker de känns läskigt att ta första steget till dusch. :/ haha. Dum man är.
Det är ingen fara! Jag hade min sambo inne som hjälpte mig ifall jag skulle få yrsel eller så. Duschade en dag efter och fick hjälp att tvåla in rygg osv. Är du osäker kan du ju alltid be pojkvän/någon vän att vara där inne iaf. Se bara till att tejpen torkar ordentligt, föna som taxörat sa om du har bråttom så ska det gå kanon! :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Hur har ni med sömnen efter op? Jag opererades igår torsdag. Sov ca 3h natten till torsdag, ca 3h igår (torsdag) och försöker sova nu men kan verkligen inte. Är dödstrött men sover bara 20min innan jag vaknar. Har inte ont alls nästan så det är inte heller det. Har inte sovit en blund under varken igår eller idag under dagen. Någon som har tips? Känner mig helt färdig! Är annars så himla nöjd och lycklig. Fällt ett par glädjetårar då jag för första gången på 10 år knappt kan se min missbildning i bröstkorgen, och för att jag helt plötsligt har ett par bröst. Som dessutom ser helt fantastiska ut! Trodde inte det kunde bli så bra som det vart!
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

16 mar, 2013

Jag opererades i torsdags 14/3 hos Örjan på proforma! Mår oförskämt bra, har bara ont i ena bröstet som var mindre från början så det har svullnat upp lite mer än de andra. Pigg och tänkte nästan ta mig en promenad snart! Det enda jag är besviken på är på servicen på proforma, fanns några riktigt tjuriga sköterskor, Chefen för alla sjuksköterskor är så grymt gullig! La in 400cc HP bakom bröstmuskeln :)
Gilla

X-ray Cat

Kvinna ·

16 mar, 2013

Tj123: Härligt att läsa!!!! Även om jag är jättenöjd med mina, så är det knappast något i jämförelse med vad du måste vara! :) Fick du fixa brösten gratis pga din missbildning då? Såå roligt att läsa att du känner dig vacker. Kram på dig :) Ljubi: Usch!! För griniga sköterskor! Såna saker SKA man nämna för kirurgen, då det ju drar ner klinikens betyg och det brukar de ju vara väldigt måna om. Sen ska man nämna det helt enkelt för att så ska det inte behöva vara! Skönt att du är piggelin! ;)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Ljubi skrev:
Jag opererades i torsdags 14/3 hos Örjan på proforma! Mår oförskämt bra, har bara ont i ena bröstet som var mindre från början så det har svullnat upp lite mer än de andra. Pigg och tänkte nästan ta mig en promenad snart! Det enda jag är besviken på är på servicen på proforma, fanns några riktigt tjuriga sköterskor, Chefen för alla sjuksköterskor är så grymt gullig! La in 400cc HP bakom bröstmuskeln :)
Samma dag som mig! Vilka sköterskor var tjuriga? Tyckte dom flesta var gulliga men vart besviken då en var lite vresig och sen glömde ge mig smärtstillande. I över 2h fick jag vänta fast jag sa till. Låg och vred mig av smärta just då. Enda gången jag haft ont dock. Mår toppen och som du sa, oförskämt bra. Är du nöjd med storleken?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

X-ray Cat skrev:
Tj123: Härligt att läsa!!!! Även om jag är jättenöjd med mina, så är det knappast något i jämförelse med vad du måste vara! :) Fick du fixa brösten gratis pga din missbildning då? Såå roligt att läsa att du känner dig vacker. Kram på dig :) Ljubi: Usch!! För griniga sköterskor! Såna saker SKA man nämna för kirurgen, då det ju drar ner klinikens betyg och det brukar de ju vara väldigt måna om. Sen ska man nämna det helt enkelt för att så ska det inte behöva vara! Skönt att du är piggelin! ;)
Tyvärr inte! Jag försökte två gånger och läkaren jag träffade tyckte absolut att jag borde fått det, men dom vägrade att ens undersöka min bröstkorg. Svårt att få med på bild nämligen så jag tror inte dom på KS förstod mitt problem. Så jag betalade själv. Orkade inte bli besviken fler gånger. Jag ska lägga upp någon bild på min bröstkorg nu så kan ni se min missbildning. Lägger upp efterbild när jag kan. Tänkte så ni åtminstone kan få en blick om hur gräslig min bröstkorg faktiskt var. Så ja jag är verkligen lycklig och jag känner mig normal och fin! Jag känner att jag inte kunde fått ett bättre resultat, jag fick ett resultat jag inte ens vågat drömma om både när det gäller själva brösten och "borttrollandet" av min knöl. Känns så otroligt bra bara!! :)
Gilla

X-ray Cat

Kvinna ·

16 mar, 2013

Underbart!!!!! Och till sommaren och allt...:) Tjohoooo!! ;P
Gilla

Tj123

Kvinna ·

16 mar, 2013

Nu finns det bilder uppe på min bröstkorg som jag så länge mått dåligt av. Och jag har ändå opererat den två gånger på bilderna.
Gilla

X-ray Cat

Kvinna ·

16 mar, 2013

Har tittat och förstår vad du menar. Och ny "trollar" brösten bort fokus från knölen eller döljer dom den? Snygg kropp!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem