Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

LuMa0399

Kvinna ·

28 dec, 2015

Exziperis skrev:

LuMa0399

Oj, stackars..Krya på dig!! Har du ont eller vad är det händer? Men samtidigt måste jag säga att du är en hjälte - du gjorde 2 OP om jag förstått rätt - lyft och förstoring?

Röda är på bröstet, men inte knallröd, men mer som svag röd, mer ser ut att man kan se blodkärl under huden, dem små. Sköterskan palperade (?) bröstet och när jag frågade om det är infektion, sa hon nej. Jag läste redan på nätet att ibland är det så att dem (bröstet) läker i olika tempo. Eller kanske kirurgtejp orsakade detta.
Men jag har fått medicin och tog redan första dos, så hoppas att allt blir ännu bättre.

Hej ;) tack nej inte 2 op utan förstoring å lyft i samma op. Klart det känns. Idag nu på kvällen dag 10 har jag grymt ont under brösten, i snitten de svider å bränner men jag har tittat å rycker inte de e nåt jag oroar mig för! Nu e jag öm lixom å börjar ana förkylnings symtom.... Åååå skönt om de inte e infektion iaf! Bra du fick AB.
Gilla

Anonym användare

28 dec, 2015

Hej alla! Imorgon är det min tur att opereras! Är så sjukt taggad men så jävla nervös!! 07:45 ska jag vara på kliniken. Håll tummarna för mig!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

28 dec, 2015

Åh spännande! Kommer gå bra!!!! Vips e du hemma igen å tuggar alvedon! Lycka till imorgon ;)
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

29 dec, 2015

December29 Håller tummarna för en lyckad op och snabb återhämtning! LuMa0399 Hoppas att du är snart smärtfri!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

30 dec, 2015

Idag har jag mitt återbesök på LE då mitt i måndags inte vart sv för jag mådde inte riktigt ok, inget bröt ut tack å lov så idag blir de första tejpbytet å check av brösten. Idag e de 12 dagar sen op. Shit va tiden går. Ff ont på morgonen å även kvällen. Rätt svullen å hårda bröst känns inte som dom " ramlat ner", ska fråga idag om dom ens gör de ....
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

30 dec, 2015

Jag ska också till L&E idag. Tyvärr inte för ngt positivt, jag ska tömma mitt serom igen. Jag har även en tid för det på måndag men sen hoppas jag verkligen att det lugnar sig. Återkom gärna LuMa0399 kring vad de sa om brösten "ramlar ner". Mina får gärna stanna där de är nu. Vill du att dina sjunker?
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

30 dec, 2015

December29 skrev:
Hej alla! Imorgon är det min tur att opereras! Är så sjukt taggad men så jävla nervös!! 07:45 ska jag vara på kliniken. Håll tummarna för mig!
Hur har det gått? :) hur mår du?
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

30 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Idag har jag mitt återbesök på LE då mitt i måndags inte vart sv för jag mådde inte riktigt ok, inget bröt ut tack å lov så idag blir de första tejpbytet å check av brösten. Idag e de 12 dagar sen op. Shit va tiden går. Ff ont på morgonen å även kvällen. Rätt svullen å hårda bröst känns inte som dom " ramlat ner", ska fråga idag om dom ens gör de ....
Lycka till idag! Jag har oxå fortfarande jätteont på morgonen. Är precis som dom svullnar upp på natten? Sen lugnar det ner sig efterhand jag rör på mig. Den enda smärtan jag har kvar nu är själva brösten. Kan inte nudda dom förrän det gör ont! Hoppas snart kunna lyfta dottern utan smärta. Mörks direkt när jag måste använda bröstmusklerna.. 16 dagar idag!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

30 dec, 2015

Återbesöket idag...ja, svimfärdig när tejpen skulle bort - ville inte titta 🙁 vilket fall som helst har inte ankarsnittets ärr läkt som de ska, de var mkt blod ( de jag såg va svart ) å det vätskade sig på flera ställen. de blev nu flera kompresser på & ett återbesök igen på tisdag 5/1. jag ska byta kompresserna om 3 dagar å sen ska dessa sitta kvar tills återbesök nr 2. Fick ut 7 dagars antibiotikakur igen...då de vätskas & inte ser helt ok ut. Ingen direkt underliggande infektion kunde urskiljas iaf. Som svar på lite frågor jag hade var: Smärtorna jag har i olika avseende, morgon, kväll när jag går osv. var att jag e ff jättesvullen sa hon ( jag ser det oxå) jag har vätska under huden mellan brösten (de stramar jättemkt & ömmar till å från ) & även under armhålorna. Sköterskan tog foton & kände & klämde & sa att jag e svullen i hela överkroppen ( ja lite julmat oxå sa jag 😉) Iom vätskan i kroppen under huden stramar det när jag sträcker mig & rör mig på olika sätt, vilket jag udnrade över. Sedan sa hon att mina implantats strl & med lyftet så är de en stor påfrestning på kroppen & de orsakar såklart smärta & ömhet. Jag köpte en bh till, fick även tips på bh ( helvete jag glömde namnet....nåt på A ( de var inte kimberly........vilket kan de vart då) Känslan jag har när jag reser mig upp på morgone då de känns som dom "ramlar av kroppen" e pga vätskan & svullnade. När jag går & de känns som om brösten ska ramla av min kropp är samma där, inkl att jag är ovan & svullen. Till återbesöket tisdag MÅSTE jag nog skriva ner vad jag ska fråga. Ett återbsök är vid 6 månader...då är det sommar typ, jag vill veta ang bikini? Är det bygellös bikini i sommar som gäller & vad för bh ska jag köpa efter 6 månader? Nåväl. De va min story för idag.....

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

30 dec, 2015

Tagitbeslutet skrev:
LuMa0399 skrev:
Lycka till idag! Jag har oxå fortfarande jätteont på morgonen. Är precis som dom svullnar upp på natten? Sen lugnar det ner sig efterhand jag rör på mig. Den enda smärtan jag har kvar nu är själva brösten. Kan inte nudda dom förrän det gör ont! Hoppas snart kunna lyfta dottern utan smärta. Mörks direkt när jag måste använda bröstmusklerna.. 16 dagar idag!

Mina ömmar på bröstvårtorna när jag ens nuddar brösten, men de hade sin förklaring idag då de vätskar & inte alls direkt läkt ;/

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

30 dec, 2015

hundtjejen skrev:
Jag ska också till L&E idag. Tyvärr inte för ngt positivt, jag ska tömma mitt serom igen. Jag har även en tid för det på måndag men sen hoppas jag verkligen att det lugnar sig. Återkom gärna LuMa0399 kring vad de sa om brösten "ramlar ner". Mina får gärna stanna där de är nu. Vill du att dina sjunker?

Jag frågade, & mina är ff jättesvullna & hårda & har inte ramlat ner.....& dom kommer mjukna något & sjunka lite. Jag har HP så inte mkt kanske.....nja lite önskar jag nog dom sjunker ned dom sitter under hakan & e stenhårda 

Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

30 dec, 2015

LuMa0399 skrev:

Återbesöket idag...ja, svimfärdig när tejpen skulle bort - ville inte titta 🙁 vilket fall som helst har inte ankarsnittets ärr läkt som de ska, de var mkt blod ( de jag såg va svart ) å det vätskade sig på flera ställen. de blev nu flera kompresser på & ett återbesök igen på tisdag 5/1. jag ska byta kompresserna om 3 dagar å sen ska dessa sitta kvar tills återbesök nr 2. Fick ut 7 dagars antibiotikakur igen...då de vätskas & inte ser helt ok ut. Ingen direkt underliggande infektion kunde urskiljas iaf. Som svar på lite frågor jag hade var: Smärtorna jag har i olika avseende, morgon, kväll när jag går osv. var att jag e ff jättesvullen sa hon ( jag ser det oxå) jag har vätska under huden mellan brösten (de stramar jättemkt & ömmar till å från ) & även under armhålorna. Sköterskan tog foton & kände & klämde & sa att jag e svullen i hela överkroppen ( ja lite julmat oxå sa jag 😉) Iom vätskan i kroppen under huden stramar det när jag sträcker mig & rör mig på olika sätt, vilket jag udnrade över. Sedan sa hon att mina implantats strl & med lyftet så är de en stor påfrestning på kroppen & de orsakar såklart smärta & ömhet. Jag köpte en bh till, fick även tips på bh ( helvete jag glömde namnet....nåt på A ( de var inte kimberly........vilket kan de vart då) Känslan jag har när jag reser mig upp på morgone då de känns som dom "ramlar av kroppen" e pga vätskan & svullnade. När jag går & de känns som om brösten ska ramla av min kropp är samma där, inkl att jag är ovan & svullen. Till återbesöket tisdag MÅSTE jag nog skriva ner vad jag ska fråga. Ett återbsök är vid 6 månader...då är det sommar typ, jag vill veta ang bikini? Är det bygellös bikini i sommar som gäller & vad för bh ska jag köpa efter 6 månader? Nåväl. De va min story för idag.....

Så tråkigt att det inte läkt ordentligt. Hoppas det blir bättre snabbt nu närdu fått antibiotika. Bra att de kollar upp det igen nästa vecka. Jag ska också tillbaka fast på måndag. Tömma igen. Jag ska också fråga om fler tips på bh nästa gång jag är där.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

01 jan, 2016

God fortsättning på året å hejdå till månaden vi op oss i! På min sida finns nu mina14 dagars bröst. Jag ser ingen skillnad alls å jag upplever dem lika hårda å svullna!
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

01 jan, 2016

December29 Hur gick det med op och hur mår du nu? LuMa0399 Tråkigt att snittet har inte läkt som det ska men med ab kanske kommer på rätt väg? Jag äter mina ab och det har blivit lite bättre. Men fortfarande högra bröstet är mjukare, men inte vänster. Jag vet att det tar tid och dem kan läka helt individuelt, men man är ju ivrig fast det är bara två veckor sedan op. Hundtejen Får jag fråga vad händer med bröstet när man får serom? Svullnar den upp?
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

01 jan, 2016

LuMa0399 Tittade på dina bilder. Om man jämför fem dagars och 14 dagars, så dem känns mer "samlade" ihopp och inte lika stora för min del. Jag tror att dem har lite mer form än femdagars bröst.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

01 jan, 2016

Kanske är sant Exziperis.... Man blur ju blind ;) de e ff svullet å så. Nu tar jag endast alvedon morgon + kväll, kunnat ta bort em-värktabletterna. Mornarna är värst, kommer inte upp ur sängen utan att maken måste putta på i ryggen :/. Imorgon ska jag byta kompresser å tisdag återbesök på LE.,
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

06 jan, 2016

Uppdaterar er här! Va på återbesök på LE igår ang bröstens ärr som inte vill läka. De har ff inte läkt ordentligt så kompresser fortsätter jag med. Värst e under ena bröstet där de e öppet en bit å huden går att separera. Jag ska byta var 3 dag å vätskar ärren ff om 2 v ska jag få en ny tid å kirurgen kommer skära bort huden i området där de inte läker å sy ompa nytt, med lokalbedövning :/ idag tar jag sista penicillinet ( ätit 14 dagar) hur mår ni?!?
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

06 jan, 2016

LuMa0399 skrev:
Uppdaterar er här! Va på återbesök på LE igår ang bröstens ärr som inte vill läka. De har ff inte läkt ordentligt så kompresser fortsätter jag med. Värst e under ena bröstet där de e öppet en bit å huden går att separera. Jag ska byta var 3 dag å vätskar ärren ff om 2 v ska jag få en ny tid å kirurgen kommer skära bort huden i området där de inte läker å sy ompa nytt, med lokalbedövning :/ idag tar jag sista penicillinet ( ätit 14 dagar) hur mår ni?!?
Hoppas det läker för dig nu, jag håller tummarna. Mina bröst har läkt bra och även ärret eftet bukplastiken däremot är mitt serom kvar och jag måste tömma ca 2 ggr i veckan.Det är ofarligt men obehagligt och "segt".
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem