Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

hundtjejen

Kvinna ·

22 dec, 2015

Lycka till! Jag tror de är jättefina! Själv har jag fått serom och måste ringa imorgon för att se om det behövs tömmas. Pest!
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

22 dec, 2015

Nattviol Vad är DB? Tack, jag mår ganska fint och bra. Åkte idag med bil til affären och det gick bra. Jag mår som best när jag rör mig, det har jag märkt. Om jag sitter eller ligger en stund, då känns det som jag är helt stel. Ibland när jag reser upp mig, då hugger det lite i ena bröstet, men inte alltid. Äter medicin dagligen (alvedon och mt infektion). Ska försöka att ngn kort på mina " älsklingar". Någon dag och lägga den på forum.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

katta79 skrev:
Hur blev dina bröst LuMa0399 har du sett dom nu ser allt bra ut? Bilder?
Omg ja! Packade upp dem. Blev så grymt illamående å de började snurra så jag fick lägga mig. Foto hanns inte med. Ska vänta å titta igen när de värsta lagt sig hann se dom är gula * hahaaaa*
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

Nu har jag tagit foto på mina svullna tuttar. Finns på min sida.ser inte den ena något större ut å vad tror ni om bröstvårtorna? Hamnar dom långt ner?
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

23 dec, 2015

Det såg jättefina ut Luma0399! Hur gör ni med första duschen? Känner att jag håller på och avlider här så äcklig jag känner mig. Står ca 7 dagar i papprena jag fick på op-dagen. Är det bara att låta vatten och schampoo från håret rinna ner över ärren, skölja av och sen torka tejpen med fön efter duschen. Tror ni det gör något om man fuskar och duschar en dag tidigare? Eller ska man plasta in brösten och sen duscha?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

Stephie89 skrev:
Det såg jättefina ut Luma0399! Hur gör ni med första duschen? Känner att jag håller på och avlider här så äcklig jag känner mig. Står ca 7 dagar i papprena jag fick på op-dagen. Är det bara att låta vatten och schampoo från håret rinna ner över ärren, skölja av och sen torka tejpen med fön efter duschen. Tror ni det gör något om man fuskar och duschar en dag tidigare? Eller ska man plasta in brösten och sen duscha?
Tack ska bli spännande att följa deras utveckling. Nej duscha inte. Jag hänger huvudet över duschkabinens kant å tvättar. Underkroppen duschar hag men under armarna = våtservetter å varannan dag vatten i handfatet. Känner mig flottig svullen å husen känns kletig. Återbesök 28/12
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

23 dec, 2015

Fick typ panik idag, ringde kliniken för att fråga om det här med duschen... Patrik råkade stå jämte tjejen jag pratade med och han sa att det var mer än ok att duscha, fast det bara gått 6 dagar. Känner mig som en helt ny människa nu, kan jag lova! :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

Ovalen skrev:
LuMa0399, vad fint det såg ut redan nu! Kommer bli jättebra det där :) Jag blev också snurrig när jag tittade på mina första gången. Vad fick du för råd ang händerna över huvudet förresten? Jag kommer bara ihåg att det var att undvika.. Men hur länge? :o
Ingen sa nåt alls ang händerna över huvudet :/ oh noooo från de att jag kunnat har jag gjort de typ dag 3! :/
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

Ovalen skrev:
Nu har jag också lagt ut en liten bild, visserligen med bikini. Jag är jättenöjd änsålänge! Trappat ner på alvedonen och överlever ändå :) Det enda som är jobbigt är att begränsa sina rörelser hela tiden! Inte kunna diska tunga stekpannan, ställa upp tallrikar på översta hyllan, dammsuga, borsta håret (har ett långt trassligt tjockt ronjahår). Men det ska väll gå snabbt detta ;)
Skitsnygga Ovalen! Dina ser inte så svullna ut, el ljuger fotot?! :) har du mkt ont?! Mina e 2 stenar typ utan känsel typ... Haha känns inte som dom ens tillhör Min kropp :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 dec, 2015

Stephie89 skrev:
Fick typ panik idag, ringde kliniken för att fråga om det här med duschen... Patrik råkade stå jämte tjejen jag pratade med och han sa att det var mer än ok att duscha, fast det bara gått 6 dagar. Känner mig som en helt ny människa nu, kan jag lova! :)
Väntar med hel dusch tills efter första besöket.
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

23 dec, 2015

Ovalen skrev:
Nu har jag också lagt ut en liten bild, visserligen med bikini. Jag är jättenöjd änsålänge! Trappat ner på alvedonen och överlever ändå :) Det enda som är jobbigt är att begränsa sina rörelser hela tiden! Inte kunna diska tunga stekpannan, ställa upp tallrikar på översta hyllan, dammsuga, borsta håret (har ett långt trassligt tjockt ronjahår). Men det ska väll gå snabbt detta ;)

Jättefina bröst måste jag säga.

Hm, jag läste det där att ställa up tallrikar på översta hyllan - jag har gjort det några gånger, men då tänkte jag att det är inte tungt..Hoppas det påverkar ingenting..

Får man fråga hur mycket alvedon äter du nu?

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

25 dec, 2015

Hur mår ni?! Själv vaknar jag på dag 7. Behöver ta mina alvedon 2 tabl 3 ggr/dag. Minskat ner till 1 morfintablett på morgonen istället för 2 morgon å kväll. Har självklart ont!! Men min mage ser ut som en ballong å jag känner mig som en michellingubbe. Ff ömmar de, svårt att torka mig efter nr 2. :) igår julafton fick jag knappt av mig klänningen trots att den satt löst. Maken trodde jag skulle få sova i den ;) tuttarna känns ff som två störa stenar å ryggen ömmar! Men jag e sååååå glad över detta beslut! Funderar dock på hur dom kommer se ut,,,, ojämna? Bröstvårtorna? Så... Hur har ni det!? Ovalen???
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

25 dec, 2015

LuMa0399 Hoppas att du mår bättre snart! Jag mår ganska bra. Ibland hugger det i höger bröst, snitet, men sedan försvinner det. Jag tror det är ngt med mina rörelser att göra - hur jag vänder mig eller sover. Jag har kvar bara antibiotika. Tog alvedon innan somn, men ska prova idag låta den bli. Morfin äter jag inte och i dagsläget har inget behov, tacl o lov. I morgon ska jag ta en lååååång dusch tillsammans med mina "twillinga", det känns efterlängtat. Mage..ja...den är liten svullen och jag känner mig tjock, men hoppas att det försvinner.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

25 dec, 2015

Exziperis skrev:
LuMa0399 Hoppas att du mår bättre snart! Jag mår ganska bra. Ibland hugger det i höger bröst, snitet, men sedan försvinner det. Jag tror det är ngt med mina rörelser att göra - hur jag vänder mig eller sover. Jag har kvar bara antibiotika. Tog alvedon innan somn, men ska prova idag låta den bli. Morfin äter jag inte och i dagsläget har inget behov, tacl o lov. I morgon ska jag ta en lååååång dusch tillsammans med mina "twillinga", det känns efterlängtat. Mage..ja...den är liten svullen och jag känner mig tjock, men hoppas att det försvinner.
Åh va skönt. Mitt vänstra bröst har varit de jag känt av mest ända sedan op. Sårvätskar lite :/skönt medåterbesök måndag redan. Oroar mig för byte av tejp :/ haft ett jättespänt vänsterbröst idag känns dom muskeln krampar... Fortsätter detta kom jag bli vanskapt med ett fast under hakan å ett på normalt ställe *hahaaaa*
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

26 dec, 2015

Ovalen skrev:

LuMa0399, Åh, det vänder säkert snart! Magen lugnar sig nog lite när du slutar med de morfinliknande tabletterna. Känner igen det där med stenar och ryggen... Skönt att du ska på återbesök snart :) Jag ska också dit på måndag! Har redan börjat bunkra upp med frågor ;)

Exziperis, jag upplevde också dom "huggen" från och tilla fram till julafton. Efter det försvann dom. Hur går det med nedtrappningen?

Jag tog alvedon senast igår morse, klarar mig väldigt bra utan skönt nog! Lite spänt ibland, känns att huden kämpar. Men lever hyfsat normalt nu; dushade håret själv idag och borstade, gick fint :) Bara de supertighta jeansen som var svåra att få på sig 💋

Ovalen: känner mig som 70 år å döden! Stel å ont i ryggen/skulderbladen. Jag har tvättat håret iaf 3 ggr nu sen op för 8 dagar sen. De går rätt bra. Vad har du för frågor till sköterskan? Oh kanske massor jag borde frågat om?!
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

26 dec, 2015

Ovalen Jag tog alvedon innan somn, fegis är jag. Men under dagen ingenting. Bara min vänster bröst har lite annorlunda känsla. Huden på insidan är som bedövad, inte samma känsla som på höger bröst. Och jag tror att det syns små blodkärl under den. Har ingen feber, så det känns lite konstigt.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

27 dec, 2015

Dag 9 idag å mina bröst e ff jättesvullna å stenhårda. Ingen " läkningsklåda" på ärren heller. Endast spänningar i brösten då musklerna spänns å slappnar av. Tycker inte hänt så mycketsen jag tittade för 5 dagar sen, men de kanske e normalt?! Mina bröst fascinerar mig. Med läkbh å kläder ser dom små ut, sa till maken att jag kanske skulle valt större ( de tyckte inte han) men utan bh när jag tittar ser dom gigantiska ut ;)
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

28 dec, 2015

LuMa0399

Hur gick på återbesöket?

Jag fick AB pga min vänstra bröst är lite rödaktigt på insidan. Patrik fick bild från sköterskan och skrev ut AB för säkerhetskull. Fick frågor om jag är allergisk mot någonting, men tror att jag inte är det. Men har aldrig haft op heller eller kirurgtejp på kroppen :)

Att ta bort tejpen - fy, fy, fy...det är den där liten sorts ont som jag hatar. Vi får se hur det går nu när man måste byta själv.

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

28 dec, 2015

Exziperis skrev:

LuMa0399

Hur gick på återbesöket?

Jag fick AB pga min vänstra bröst är lite rödaktigt på insidan. Patrik fick bild från sköterskan och skrev ut AB för säkerhetskull. Fick frågor om jag är allergisk mot någonting, men tror att jag inte är det. Men har aldrig haft op heller eller kirurgtejp på kroppen :)

Att ta bort tejpen - fy, fy, fy...det är den där liten sorts ont som jag hatar. Vi får se hur det går nu när man måste byta själv.

Vart tvungen att boka om till onsdag kl 12. Mådde skit inatt å vet inte hur de ska utvecklas. Så onsdag på dag 12 efter op ska jag ta mitt återbesök - håll tummarna att jag inte blir sjuk Oj... Vet du vad de röda beror på? Är de på bröstet el ärren?
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

28 dec, 2015

LuMa0399

Oj, stackars..Krya på dig!! Har du ont eller vad är det händer? Men samtidigt måste jag säga att du är en hjälte - du gjorde 2 OP om jag förstått rätt - lyft och förstoring?

Röda är på bröstet, men inte knallröd, men mer som svag röd, mer ser ut att man kan se blodkärl under huden, dem små. Sköterskan palperade (?) bröstet och när jag frågade om det är infektion, sa hon nej. Jag läste redan på nätet att ibland är det så att dem (bröstet) läker i olika tempo. Eller kanske kirurgtejp orsakade detta.
Men jag har fått medicin och tog redan första dos, så hoppas att allt blir ännu bättre.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem