Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

bigaboobs

Kvinna ·

21 sep, 2015

Följer

Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

21 sep, 2015

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:
Ska med operera mig i december. Full bukplastik och bröstförstoring på citadell hos Helena. Så nervös.har inte bestämt mig vilkaen storlek på implantaten jag ska ha. Ska på min andra konsultation hos henne nu i oktober.

Förstår att du är nervös, är också det. Kommer bli jätte bra👍 är du ute efter stora bröst så är 450 upp till 550 annars under 400. Ser att du har nästan samma som mig i bröststorlek, vikt o längd. Lycka till med det du väljer🙂nästa olika storlekar🙂

Jo jag vill ha stora bröst så de lutar ut 550 :). Hur mkt ska du lägg in? Jag var inte riktigt tydlig när jag var på min konsultation så då rekomendrade Helena mig Motiva Ergonomix. Men nu efter när jag skickat bilder till henne om vilka bröst jag gillar och så. Så blir de nog runda. Och bukplastiken ska vi inte tala om. drömmer om de hela tiden. Vet inte om jag ska fettsuga mig med. (inget Helena nämde). Men är så rädd att resultatet inte kommer bli fint. Sen ser man ju att många har olika långa snitt. och jag hoppas få ett långt snitt. tycker dem som har de har fått mer den magen jag vill eller hur man säger utan att såra folk. Sen hur vet man om man har fett runt organen? de kan ju tydligen göra att magen inte blir helt platt. Oj vad jag babblar på. Men är så skönt att skiva av sig här, man känner sig så ensam i sina tankar och funderingar. Innan hade jag min syster jag kunde prata lite med. Men sen hon gjort sin operation så är de som om hon inte vill prata om de. Man får knappt något svar. och alla andra runt om kring en är ju som ufon när man pratar med dem. :) kram

Gilla

Anonym användare

21 sep, 2015

Jag ska opereras på Proforma Clinic av Örjan Gribbe. 400cc bakom muskeln, mentor runda implantat high profile. 

Gilla

miss molly

Kvinna ·

21 sep, 2015

Jag skall också göra lyft och inlägg hos helena Hon rekommenderade mig också ergonomix men jag är som du också inne på att sätta runda inplantat. Jag blir idiot på alla val som finns! Känns som ergonomix passar dom som inte har något häng sen innan? Men så känner jag ändå att hon måste ju veta bäst och inte hade hon rekommenderat ett inlägg som inte blir bra. Det blir ju bara massa merjobb för henne känns det som.
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

21 sep, 2015

Äntligen kom vår månad med i forumet!!

Jag med! :-) 9e december hos Patrik på Laser & Estetik. Ska ha Silimed 505 cc bakom muskeln, hög profil :) Jag är sååå nervös och längtar verkligen sååå mycket!

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

21 sep, 2015

bigaboobs skrev:

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:
Ska med operera mig i december. Full bukplastik och bröstförstoring på citadell hos Helena. Så nervös.har inte bestämt mig vilkaen storlek på implantaten jag ska ha. Ska på min andra konsultation hos henne nu i oktober.

Förstår att du är nervös, är också det. Kommer bli jätte bra👍 är du ute efter stora bröst så är 450 upp till 550 annars under 400. Ser att du har nästan samma som mig i bröststorlek, vikt o längd. Lycka till med det du väljer🙂nästa olika storlekar🙂

Jo jag vill ha stora bröst så de lutar ut 550 :). Hur mkt ska du lägg in? Jag var inte riktigt tydlig när jag var på min konsultation så då rekomendrade Helena mig Motiva Ergonomix. Men nu efter när jag skickat bilder till henne om vilka bröst jag gillar och så. Så blir de nog runda. Och bukplastiken ska vi inte tala om. drömmer om de hela tiden. Vet inte om jag ska fettsuga mig med. (inget Helena nämde). Men är så rädd att resultatet inte kommer bli fint. Sen ser man ju att många har olika långa snitt. och jag hoppas få ett långt snitt. tycker dem som har de har fått mer den magen jag vill eller hur man säger utan att såra folk. Sen hur vet man om man har fett runt organen? de kan ju tydligen göra att magen inte blir helt platt. Oj vad jag babblar på. Men är så skönt att skiva av sig här, man känner sig så ensam i sina tankar och funderingar. Innan hade jag min syster jag kunde prata lite med. Men sen hon gjort sin operation så är de som om hon inte vill prata om de. Man får knappt något svar. och alla andra runt om kring en är ju som ufon när man pratar med dem. :) kram

Jag ska sätta in 550 cc HP runda Motiva ergonomix🙂Tänkte när man betalar så mycket så kan man köra stort hihi va lite nervös att de blir stort när jag redan har 70 C men kommer ångra om jag tar mindre🤭Förstår att du har många funderingar. Man vet ju aldrig hur resultaten blir. Tycker du ska mejla Helena med dina frågor och funderingar innan din andra konsultation så hon vet vad du funderar över. Hoppas att du kommer fram till något bra. Du får babbla så mycket du vill🙂Jag "lyssnar"👍Älskar den här forumet. Ja de förstår inte, blir bara trött på att höra mig tjata om att jag ska operera brösten. Är bara skriva allt du funderar över. stor kram

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

21 sep, 2015

Maddeliita skrev:

Äntligen kom vår månad med i forumet!!

Jag med! :-) 9e december hos Patrik på Laser & Estetik. Ska ha Silimed 505 cc bakom muskeln, hög profil :) Jag är sååå nervös och längtar verkligen sååå mycket!

Åh va betalar du för kalaset? Jag ska oxå till Patrik å göra ankarlyft å förstoring.
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

22 sep, 2015

Vad spännande! Jag har fått ett pris på 67,000:-..... Vad har du?? Haha, hoppas inte det är chockerande lite i jämförelse! ;-)

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

22 sep, 2015

Maddeliita skrev:

Vad spännande! Jag har fått ett pris på 67,000:-..... Vad har du?? Haha, hoppas inte det är chockerande lite i jämförelse! ;-)

Grattis dina tuttar e i bättre skick än mina...hahahhaa.... 69.000kr fick jag ;/ Aaaaaa.........kostar ligga på topp helt klart!

Känns iaf bra för mig att veta att jag inte blir "lurad" men de e mkt pengar alltså......

Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

23 sep, 2015

Hej, Skrev ett inlägg som försvann så jag hoppas det inte blir dubbelt. Jag ska på konsultation 3e okt på LoE och vill så gärna göra op i år. Ni som ska till LoE, hur länge har ni väntat och var det svårt att få tid i dec? Jag har efter en del velande har jag bestämt mig och sparat pengar så nu vill jag få det gjort!
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

23 sep, 2015

Viv-vi skrev:
Hej, Skrev ett inlägg som försvann så jag hoppas det inte blir dubbelt. Jag ska på konsultation 3e okt på LoE och vill så gärna göra op i år. Ni som ska till LoE, hur länge har ni väntat och var det svårt att få tid i dec? Jag har efter en del velande har jag bestämt mig och sparat pengar så nu vill jag få det gjort!

Jag var på konsultation redan i april men ville vänta till jul då jag har jullov i skolan och kan vara ledig med gott samvete utan att missa något :-) De sa till mig då att det fanns tider redan nästa vecka om jag ville ha. Jag har bytt min tid en gång i december och det var inga problem, så förhoppningsvis finns det tider i december om du är flexibel :-) Lycka till!

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 sep, 2015

Viv-vi skrev:
Konsultation för 1 v sedan men valde innan jul ( har jullov) å gänkte boka senare via tlf men fick veta att tiderna innan jul är attraktiva å går fort slut å bara för att inte riskera att de inte blir sv så bokade jag direkt
Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

23 sep, 2015

Jag ska opas 9 dec ! Jag ska ha Motiva 450cc full men vet ej riktigt vilka. Vill ha mer volym upptill!
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

24 sep, 2015

Ja då får jag hoppas att det finns tider kvar och att jag kan ansluta mig till er efter min konsultation.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

14 okt, 2015

Hur har ni det? Jag har 65 dagar till op. Funderar ff på om jag ska vågen byta ( sett å pratat med Patrik om mentor coh 2 mp+ ) men funderar på om jag ska välja HP istället...
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

14 okt, 2015

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:

Jag ska sätta in 550 cc HP runda Motiva ergonomix🙂Tänkte när man betalar så mycket så kan man köra stort hihi va lite nervös att de blir stort när jag redan har 70 C men kommer ångra om jag tar mindre🤭Förstår att du har många funderingar. Man vet ju aldrig hur resultaten blir. Tycker du ska mejla Helena med dina frågor och funderingar innan din andra konsultation så hon vet vad du funderar över. Hoppas att du kommer fram till något bra. Du får babbla så mycket du vill🙂Jag "lyssnar"👍Älskar den här forumet. Ja de förstår inte, blir bara trött på att höra mig tjata om att jag ska operera brösten. Är bara skriva allt du funderar över. stor kram

Hej.När har du din op? Ja jag är så velig. Ska på min 2 konsultation nu på onsdag och allt snurrar i huvudet. Kommer tusen frågor i huvudet men aldrig när jag sitter och har möjlighet att skriva ner dem. Har en 75D nu så är med som du lite nervös att de kommer bli förstort men sen min 75D är de ingen volym i. ser förjävligt ut rent ut sagt. haha. Sen är de ska man ha runda eller ergonomix? Vad fick dig att välja ergonomixen? Sen nu på kvällarna har jag börjat rita lite på magen hur hon kan tänkas lägga snittet. Ja jag vet jag är konstigt. men de hjälper mig lättare att se de som ska bort från magen. Min syster kläckte ut en sak när jag var där härom dagen. -jaha ska du inte fettsuga dig något? inget jag haft i tankarna innan efter som min kirurg Helena inte sa något om de. Men syster ord satte ju eld i mina tankar i och med en annan skrivit de till mig att ska man göra buk så bör man fettsuga sig för att få ett bra resultat. se nu babblar jag på igen. hade tyvärr, inte med vetet glömt bort denna tråden har kollat bilderna här inne på bröst och buk plasiker så de känns som jag kollat mer bröst en en kille som har som fritidssysselsättning att kolla porr. Och sen försökt hitta lite folk som gjort hos den kirurg som jag ska göra samt någon som man kan lära känna lite mer här inne så man kan prata med om alla ens tankar mm, för visst jag gillar forumet väldigt mycket men man vågar ibland i skriva på någon tråd, Man ser ibland att vissa bara Detta finns redan svar på någon annanstans och sen att visa inte har ödmjukhet emot en. Men jag tänkte lite att man vill ju hitta någon man kan stöd av samt prata om de man ska göra. Sen borde de göra så de vara typ ett mentor program här inne frivilligt. Och åter igen så skrev jag massa, Kram kram kram på dig

Gilla

barba

Kvinna ·

15 okt, 2015

Nu hittade jag också tråden 🙂 När jag var på konsultation i augusti kändes det som en evighet tills min operation i december. Men nu är det bara 7 veckor alltså 49 dagar kvar!! Jag är kanske en av de första här som ska opas i december, har min tid 3/12 kl. 8 hos Patrik :) Ska lägga in 335 motiva ergonomix, känns super små nu när ni alla har typ 400-600 😀 men tror det kommer bli jätte bra, är ändå ganska smal och vill ha en naturlig resultat. Är såå taggad💋

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 okt, 2015

bigaboobs skrev:

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:

Hej.När har du din op? Ja jag är så velig. Ska på min 2 konsultation nu på onsdag och allt snurrar i huvudet. Kommer tusen frågor i huvudet men aldrig när jag sitter och har möjlighet att skriva ner dem. Har en 75D nu så är med som du lite nervös att de kommer bli förstort men sen min 75D är de ingen volym i. ser förjävligt ut rent ut sagt. haha. Sen är de ska man ha runda eller ergonomix? Vad fick dig att välja ergonomixen? Sen nu på kvällarna har jag börjat rita lite på magen hur hon kan tänkas lägga snittet. Ja jag vet jag är konstigt. men de hjälper mig lättare att se de som ska bort från magen. Min syster kläckte ut en sak när jag var där härom dagen. -jaha ska du inte fettsuga dig något? inget jag haft i tankarna innan efter som min kirurg Helena inte sa något om de. Men syster ord satte ju eld i mina tankar i och med en annan skrivit de till mig att ska man göra buk så bör man fettsuga sig för att få ett bra resultat. se nu babblar jag på igen. hade tyvärr, inte med vetet glömt bort denna tråden har kollat bilderna här inne på bröst och buk plasiker så de känns som jag kollat mer bröst en en kille som har som fritidssysselsättning att kolla porr. Och sen försökt hitta lite folk som gjort hos den kirurg som jag ska göra samt någon som man kan lära känna lite mer här inne så man kan prata med om alla ens tankar mm, för visst jag gillar forumet väldigt mycket men man vågar ibland i skriva på någon tråd, Man ser ibland att vissa bara Detta finns redan svar på någon annanstans och sen att visa inte har ödmjukhet emot en. Men jag tänkte lite att man vill ju hitta någon man kan stöd av samt prata om de man ska göra. Sen borde de göra så de vara typ ett mentor program här inne frivilligt. Och åter igen så skrev jag massa, Kram kram kram på dig

Hej igen :) Jag har op den 16 dec :) jag valde ergonomix därför att gillade att den formar sig som ditt egna bröst, den är rund också men är droppformad och mjukare. Läkaren sa när man ligger ner så faller den snyggare som dina egna bröst medans runda är helt fast som två bollar. Alla har gillar olika o jag är ute efter stora men vill inte att de ska inte se ut som två fotbollar hela tiden haha Jga börjar känna mig säker på storlek men får se om några dagar igen :P

Om det hjälper dig så tycker jag att det är jätte bra, prata med din läkare om fettsugning. Bara om du själv vill det, du ska inte göra det bara för att din syster sa det. Säg alla din tankar om det och om storlek på bröstet. Att du är rolig att det blir för stort. Du kommer nog bli super nöjd med vad du än väljer :D Ja, vet exakt vad du menar. Många skriver men detta finns redan och blabla, jag känner också att det händer att jag läser mer än att skriva. Man blir lite dumförklarad om man frågar nåt som alla borde veta :P men jag har lärt mig mycket på formuet också :) Bra förslag du borde skriva det till dem om mentor :) du får skriva hur mycket du vill :) skönt att skriva av sig.

kram kram kram på dig med :)

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 okt, 2015

barba skrev:

Nu hittade jag också tråden 🙂När jag var på konsultation i augusti kändes det som en evighet tills min operation i december. Men nu är det bara 7 veckor alltså 49 dagar kvar!! Jag är kanske en av de första här som ska opas i december, har min tid 3/12 kl. 8 hos Patrik :) Ska lägga in 335 motiva ergonomix, känns super små nu när ni alla har typ 400-600😀men tror det kommer bli jätte bra, är ändå ganska smal och vill ha en naturlig resultat. Är såå taggad💋

Vad roligt att du hittade hit👍Ja du blir din första av oss :D spännande. Gud för mig blir det exakt två månader imorgon😀Börjar redan bli nervös haha, kommer nog blir skit snyggt på dig. Förstår det🙂

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 okt, 2015

LuMa0399 skrev:
Hur har ni det? Jag har 65 dagar till op. Funderar ff på om jag ska vågen byta ( sett å pratat med Patrik om mentor coh 2 mp+ ) men funderar på om jag ska välja HP istället...

Hej🙂

Jag börjar bli nervös, börjar närma sig med stormsteg, jag ska ha HP tycker det var väldigt snyggt när jag kollade på olika bilder. Mejla Patrik och fråga vad han tycker. beror på hur du vill att det ska se ut. jag har till och med börjat fundera på Ultra high men osäker. När jag bestämde för att skaffa silikon bröst trodde jag inte att det var så här svårt att välja. Varje dag så ändrar man sig. Får se vad man vaknar med efter op haha

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem