Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

busy_gal

Kvinna ·

18 feb, 2015

Jag ska opas den 31 mars på Sophiahemmet i Stockholm! Dock inte solklart vilken storlek än :)

Gilla

ems.e

Kvinna ·

18 feb, 2015

Jag har inbokad op 7/4 och är fortf jätte kluven kring storlek och form så funderar på ytterligare en konsultation ev 3D simulering. Vill ha så naturligt resultat som möjligt, att dom inte blir för stora så att det ser proportionerligt ut, han sa 375/400cc high profile men har kalla fötter, rädd att de blir för stort och att de får en oäkta look.. :/
Gilla

Mini32

Kvinna ·

18 feb, 2015

Opereras också i mars (20/3) på L&E. Längtar! Velar dock fortf kring vilket implantat jag ska välja..
Gilla

Omegastar

Kvinna ·

19 feb, 2015

Hej på er!

Jag OP:ar mig hos Peter Cosmo på Citadellkliniken Mån 23 mars! Någon mer som ska dit den dagen eller den veckan? Är sjukt taggad och längtar efter mina nya bröst. 325 sa vi på konsultationen men nu vill jag nog köra liiite större så 335 cc i vardera, bakom muskeln. Är lite nervös att det blir för stort då jag verkligen vill ha skidbacke och naturlig form, men det tror jag inte blir för stort då jag är bredaxlad och har stör bröstkorg, men är occkså rädd för muskelpåverkan. Men håller tummarna att det är en smärta som går över och att muskeln repar sig som Peter lugnt förklarade. Sen finns det ju en risk med allt, så är det. Känner mig iaf otroligt trygg med Citadellkliniken och Peter Cosmo!

Gilla

loveselma

Kvinna ·

19 feb, 2015

Hej! Vad kul med en mars tråd, har dock inte orkat läsa igenom allt ;) jag har inbokad konsultation nu på måndag 23/2, jätte spänd inför detta!! Och inbokad för operation den 26/3 :) allt på proforma
Gilla

Nina

Kvinna ·

19 feb, 2015

Jag fick omboka min operation idag. Då narkosläkaren inte skulle jobba den 13/3 pga att han själv skulle opereras. Så min operation blev flyttad till den 12/3 ist :D inte mig emot :) Allt är betalt och klart sen länge :) Va många vi börjar bli :D
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

19 feb, 2015

Nina skrev:
Jag fick omboka min operation idag. Då narkosläkaren inte skulle jobba den 13/3 pga att han själv skulle opereras. Så min operation blev flyttad till den 12/3 ist :D inte mig emot :) Allt är betalt och klart sen länge :) Va många vi börjar bli :D
lyllos dig :) jag ville ha op tid veckan innan men alla tider va bokade så bara att vänta till 26 :)
Gilla

Yrväder

Kvinna ·

19 feb, 2015

Jag ska operera mig 2 mars!!
Gilla

Nina

Kvinna ·

19 feb, 2015

Mojjan skrev:
Nina skrev:
lyllos dig :) jag ville ha op tid veckan innan men alla tider va bokade så bara att vänta till 26 :)
Jag kom på sen att jag kunde frågat om de kanske fanns någon även veckan innan :P Men men snart dags, det börjar verkligen närma sig! Det skall bli såååå himla spännande :)) Du skall se att tiden går fort nu. Börjar du bli nervös?
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

19 feb, 2015

Nina skrev:
Mojjan skrev:
Nina skrev:
Jag kom på sen att jag kunde frågat om de kanske fanns någon även veckan innan :P Men men snart dags, det börjar verkligen närma sig! Det skall bli såååå himla spännande :)) Du skall se att tiden går fort nu. Börjar du bli nervös?
Sånt kommer man alltid på i efterhand :) Jag hade en bokad op i oktober men bokade om till nu i mars så har väntat lääänge så jag hoppas tiden går fort som du säger :) Nä inte så nervös över op men mer hur det kommer fungera med barnen den första tiden . Är du nervös?
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

19 feb, 2015

Omegastar skrev:

Hej på er!

Jag OP:ar mig hos Peter Cosmo på Citadellkliniken Mån 23 mars! Någon mer som ska dit den dagen eller den veckan? Är sjukt taggad och längtar efter mina nya bröst. 325 sa vi på konsultationen men nu vill jag nog köra liiite större så 335 cc i vardera, bakom muskeln. Är lite nervös att det blir för stort då jag verkligen vill ha skidbacke och naturlig form, men det tror jag inte blir för stort då jag är bredaxlad och har stör bröstkorg, men är occkså rädd för muskelpåverkan. Men håller tummarna att det är en smärta som går över och att muskeln repar sig som Peter lugnt förklarade. Sen finns det ju en risk med allt, så är det. Känner mig iaf otroligt trygg med Citadellkliniken och Peter Cosmo!

Hej, jag ska dit på torsdagen 26/3. Det blir säkert jättebra på dig om det kändes bra vid konsultationen :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

20 feb, 2015

Mojjan skrev:
Nina skrev:
Mojjan skrev:
Nina skrev:
Sånt kommer man alltid på i efterhand :) Jag hade en bokad op i oktober men bokade om till nu i mars så har väntat lääänge så jag hoppas tiden går fort som du säger :) Nä inte så nervös över op men mer hur det kommer fungera med barnen den första tiden . Är du nervös?
Jaha, varför bokade du om? Jag hade en konsultation och preliminär op i decmber men gillade inte kirugen. Shit va segt det kändes första tiden(3/12). Tycker tiden går lite snabbare nu :) Nja, inte så mycket mer än vissa dagar kan jag känna mig pirrig :)
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

20 feb, 2015

Jag hade gjort 3 av 4 lopp i en svensk klassiker men tänkte att jag skulle hinna återhämta mig för att göra vasaloppet nu 1 mars men ångrade mig och bokade om op-tiden till efter loppet :)

Gilla

Nina

Kvinna ·

21 feb, 2015

Mojjan skrev:

Jag hade gjort 3 av 4 lopp i en svensk klassiker men tänkte att jag skulle hinna återhämta mig för att göra vasaloppet nu 1 mars men ångrade mig och bokade om op-tiden till efter loppet :)

Då är jag med! Det var nog smart :)
Gilla

Poppie

Kvinna ·

21 feb, 2015

Jag har också OP i mars, verkar som vi är många!
Gilla

Anonym användare

21 feb, 2015

Nina skrev:
Duenna skrev:
Jag var på en konsultation inför ev omop för några veckor sedan. Han sa att jag bara kunde maila när jag hade bestämt mig, det var liksom ingen brådska för hans del. Alla i min omgivning tycker att jag är dum om jag gör dom större och jag börjar själv känna att det är jäkligt onödigt. Jag ville egentligen ha små, nätta naturliga bröst. Har nog mest blivit storleksblind. Får se vad det blir! :)
Får du operationen eller får du betala? Rabatterat pris? B + 375 låter inte som så små heller, du har väl en vissuell D kupa nu? Det blir säkert bra hur du än gör :) Jag har tänkt att brösten blir som dem blir, vanliga naturliga bröst är ju ytters sällan helt perfekta med. Får väl se hur man resonerar efter operationen ;) Just nu är jag bara så lycklig att få tillbaka mina stora bröst :D Hade en fast fin D kupa innan barnen var väldigt symetriskt :)
Hej! Är ny här på forumet och har inte lärt mig all jargong och förkortningar ännu. Nån som vill hjälpa mig lite? :-) Har sett att det ofta skrivs om en viss "visuell" kupstorlek. Vad är det ni menar med det? Jag ska operereas hos Ulf Samuelson på Akademikliniken den 25 mars. Det blir anatomiska Allergan bakom bröstmuskeln, 220 el 280 cc då jag inte vill någon jättestor skillnad jämfört med hur jag ser ut idag med push-up och ordentliga inlägg. Har små 75B idag.
Gilla

Anonym användare

21 feb, 2015

Asirnas skrev:

Nina skrev:
Någon som vill dela med sig av sina drömbröst? Hade varit lite kul :)

Sett några drömbröst här på Pof som andra tjejer har fått av kirurgen jag har valt ^^ (Helena) 

Men försöker inte förvänta mig något då alla har olika förutsättningar, på det sättet slipper man bli besviken :)

Hej! Precis, det där med individuella förutsättningar ska man verkligen inte glömma. Jag insåg när jag var på 3D-simulering att jag hade helt fel bild av vad som kan åstadkommas även om allt går helt rätt. Jag levde i nån drömvärld där jag trodde att jag skulle kunna få precis såna bröst som jag ville ha. Nja, jag har hyfsat bred bröstkorg med bröstvårtorna ganska långt ifrån varandra, en bred och hög ganska platt blaffa. Och det innebär att för att få en snygg tajt klyfta med bra projektion så skulle jag behöva ha gigantiska implantat, och jag vill verkligen inte ha stora bröst. Formen styrs ju också av hur vävnaden sitter och hur ens bröstvårtor ser ut... Jag var lite naiv tydligen. Så jag har förstått nu att det inte kommer bli som jag hade hoppats när jag började tänka på att göra förstoring. Förhoppningsvis en ordentlig förbättring ändå, men jag förväntar mig inte få de där vrålsnygga brösten som andra har fått bara för att jag använder samma kirurg :-(
Gilla

Nina

Kvinna ·

21 feb, 2015

Louise1973 skrev:
Nina skrev:
Duenna skrev:
Jag var på en konsultation inför ev omop för några veckor sedan. Han sa att jag bara kunde maila när jag hade bestämt mig, det var liksom ingen brådska för hans del. Alla i min omgivning tycker att jag är dum om jag gör dom större och jag börjar själv känna att det är jäkligt onödigt. Jag ville egentligen ha små, nätta naturliga bröst. Har nog mest blivit storleksblind. Får se vad det blir! :)
Får du operationen eller får du betala? Rabatterat pris? B + 375 låter inte som så små heller, du har väl en vissuell D kupa nu? Det blir säkert bra hur du än gör :) Jag har tänkt att brösten blir som dem blir, vanliga naturliga bröst är ju ytters sällan helt perfekta med. Får väl se hur man resonerar efter operationen ;) Just nu är jag bara så lycklig att få tillbaka mina stora bröst :D Hade en fast fin D kupa innan barnen var väldigt symetriskt :)
Hej! Är ny här på forumet och har inte lärt mig all jargong och förkortningar ännu. Nån som vill hjälpa mig lite? :-) Har sett att det ofta skrivs om en viss "visuell" kupstorlek. Vad är det ni menar med det? Jag ska operereas hos Ulf Samuelson på Akademikliniken den 25 mars. Det blir anatomiska Allergan bakom bröstmuskeln, 220 el 280 cc då jag inte vill någon jättestor skillnad jämfört med hur jag ser ut idag med push-up och ordentliga inlägg. Har små 75B idag.
Visuell storlek är hur stora brösten ser ut att vara. När man lägger in implantat så blir storleken på din behå lite större än vad du ser ut att ha. Jag har B och skall lägga in 500cc tex. Min B är rätt tom tack vare att jag har ammat två barn. Så mina bröst kanske visuellt kommer bli en stor D till liten E visuellt tror jag men förmodligen F-G kupa :) Det finns en flik där upp som heter av intresse och välj bröst så kan du läsa lite :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

21 feb, 2015

Louise1973 skrev:
Asirnas skrev:

Nina skrev:
Någon som vill dela med sig av sina drömbröst? Hade varit lite kul :)

Sett några drömbröst här på Pof som andra tjejer har fått av kirurgen jag har valt ^^ (Helena) 

Men försöker inte förvänta mig något då alla har olika förutsättningar, på det sättet slipper man bli besviken :)

Hej! Precis, det där med individuella förutsättningar ska man verkligen inte glömma. Jag insåg när jag var på 3D-simulering att jag hade helt fel bild av vad som kan åstadkommas även om allt går helt rätt. Jag levde i nån drömvärld där jag trodde att jag skulle kunna få precis såna bröst som jag ville ha. Nja, jag har hyfsat bred bröstkorg med bröstvårtorna ganska långt ifrån varandra, en bred och hög ganska platt blaffa. Och det innebär att för att få en snygg tajt klyfta med bra projektion så skulle jag behöva ha gigantiska implantat, och jag vill verkligen inte ha stora bröst. Formen styrs ju också av hur vävnaden sitter och hur ens bröstvårtor ser ut... Jag var lite naiv tydligen. Så jag har förstått nu att det inte kommer bli som jag hade hoppats när jag började tänka på att göra förstoring. Förhoppningsvis en ordentlig förbättring ändå, men jag förväntar mig inte få de där vrålsnygga brösten som andra har fått bara för att jag använder samma kirurg :-(
Självklart har ens egna förutsättningar med resultatet att göra. MEN, drömbrösten jag nämnde var vad man önskar. Vissa vill ha gigantiska, små, mellan, högt sittande vårtor, lågt sittande vårtor, överpoolen, underpoolen, putig, diskret, tight klyfta etc... :) Realistisk måste man vara men man kan ju ha önskemål utefter sina önskningar. Jag tex har tomma bröst så mina vårtor kommer aldrig hamna jätte högt men det vill jag inte heller ha :) Jag vill ha fylliga bröst som ser naturliga ut och hellre lite fastare och mer hållbart resultat :)
Gilla

cheeky

Kvinna ·

22 feb, 2015

Hej jag ska också opereras i mars! Väldigt förväntansfull, är dock extremt osäker angående storlek.

Tycker det är svårt att titta på bilder då jag främst vill veta hur det kommer att se ut med kläder på, alla före/efter bilder är ju utan kläder. Är livrädd för att de ska bli alldeles för stora samtidigt som jag oroar mig för att jag inte blir nöjd om de blir för små. Jag provade med ilägg i sport-bh och då blev det 445 men nu när jag tittar på bilder omkring 400-450 så ser det väldigt stort ut. Jag bär blus och kavaj på jobbet och vill inte få svårt med kläder etc. (vill inte heller ha en uppseendeväckande byst pga mitt arbete, mansdominerad värld).

Hur har ni gjort för att komma fram till "rätt" storlek?

Tacksam för tips och kommentarer :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem