Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Emelies

Kvinna ·

12 jul, 2012

Jag mår också bra har ont i ryggen mellan skuldrorna och i muskeln längst upp på brösten precis vid armhålan typ.. Kom precis hem ska iväg till Apoteket om någon timma tog Alvedon och en annan tablett vid åtta .. Trodde man skulle få morfin igår för tt sova bättre men icke..var nog likabra då jag blev stel som en pinne utav att ligga ner nu sov jag med tretimmarsintervaller och rörde mig lite därimellab. Mår bäst när Jagger men är ännu lite svag känns som e lätt influensa i kroppen typ :-)all smärta är hanterbar och igår mådde jag förvånansvärt helt ok värst var imorse då man som sagt var en pinne haha men bar släppt,inte nu efter en del gående och gymnastik, den är guld värd. Tittarna under hakan och som lillatjej är mina också långt ifrån men sånt ska ju lägga sig. Är sjukt nöjd med Örjan och proforma hade bara en sköterska några timmar som sucka en del mot slutet utav mitt ringande ;)haha men jag har så lågt blodtryck så när jag ställde mig själv blev jag alldeles svimfärsig.. Men i de stora hela är jag så sjuuuukt lycklig, tänk att jag, vi nu har genomgått detta och enbart går mot bättre mående. Ni som ännu inte varit inne på op kommer känna samma lyckorus.det värmer i hela kroppen trots sporttopp och svart linne har jag tuttar,jag har något som stått från bröstkorgen. Känns underbart!
Gilla

lillaextra

Kvinna ·

12 jul, 2012

Någon som vet om ens pojkvän får följa med på morgonen innan open hos proforma? och när får han komma tillbaka? kommer vara dödsnervööös.. vill helst att han inte ska gå därifrån alls :P

Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

12 jul, 2012

Lillaextra: det undrade jag med förut så frågade både Örjan och den urgulliga receptionisten om det och det gick alldeles utmärkt!🙂

Gilla

Anonym användare

17 jul, 2012

Är alla opade här inne nu? Jag ska iallafall ringa om min tid imorgon... Bara en vecka kvar dör mig då, är helt stissig! Va åkte ni hem i för kläder?
Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

17 jul, 2012

Jag är inte, 25 juli (om en vecka) så har jag tid :D

Gilla

Emelies

Kvinna ·

18 jul, 2012

Jag tog ett linne osm jag hade när jag var gravid ;) haha var PERFEKT då det gick att få över utan problem! å så mjukisar å lätta skor =)

Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

18 jul, 2012

Fick en tidigare tid :D Måndag den 23 kl 7.45. såååå glad :D

Gilla

Miss-C

Man ·

18 jul, 2012

Nu är jag hemma från kliniken, så skönt att ha det gjort!!! Jag åkte hem i mjukisdress och ballerina, när jag hade ont i början igår var det inte nå vidare skönt att ta på sig morgonrocken ens så kändes bäst att ha något enkelt att dra på sig bara. Allting har gått jättebra för mig, hade knappt ont igår eller idag och är hur pigg som helst :) Fast man känner sig ju helt klart lite orörlig. Jag hade ju förväntat mig världens smärta eftersom jag la bakom, men icke! Klagar jag inte över haha. Men nu när jag kom hem så har ena bröstvårtan hamnat långt ner, bara en timme innan var den i mitten. Har inte vågat titta utan bh igen men tror ni att det är så den kommer se ut nu? Vet ju att de förändras jättemycket men ändå. Jag har ju risk för att få bröstvårtorna lite längre ner så blir ju inte förvånad isåfall :( Men är ändå riktigt nöjd och kunde inte vara gladare!! De kan bara bli bättre än innan :)

Hur mår har det gått för er andra?

Gilla

Anonym användare

19 jul, 2012

Va kul att du fått några dagar tidigare ;) jag får snällt vänta till den 25:e, 07:45, men det ger mig bara mer tid att få igång konditionen så kroppen inte får en chock efter OP ;) jag får rota fram nått bra att dra på mig.. Nått där inte sporttoppen syns :)
Gilla

Emelies

Kvinna ·

22 jul, 2012

Jag hade med en t-shirt och shorts till natten istället för att försöka få på den där morgonrocken hela tiden tyckte att de var lite läskigt att få den av kanylen :-) skönt att det gick bra miss-c :-) vänta åtminstone tre månader innan du ens tänker på utseendet tror man kan bli lätt galen annars hihi :-) Sthlm _sc åååå min födelsedag haha kommer gå super :-)))
Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

23 jul, 2012

Sitter på Proforma nu! Fått mina medeciner och strax är det min tur! Nu är jag nervös!
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

23 jul, 2012

sthm_sc: Lycka till!! Kommer gå jätte bra =)

Gilla

Anonym användare

23 jul, 2012

Hoppas det gått bra sthlm_c ;) om 23timmar är det äntligen min tur!
Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

24 jul, 2012

Nu är jag hemma. Allt har gått toppenbra för mig. Är pigg och glad, lite ont har jag självkalrt. speciellt mellan brösten. Tror inte riktigt min hud har vant sig. Men åh vad nöjd jag är med hela operationen och alla som jobbar där och val av implantat och storlek. 415 Allergan HP tsf blev det för mig! :D

Misty, det kommer gå superbra för dig. Alla är superduktiga och sjuksköterskan Emma är såååååå gullig!! :)

Gilla

Anonym användare

24 jul, 2012

Sthlm_sc skrev:

Nu är jag hemma. Allt har gått toppenbra för mig. Är pigg och glad, lite ont har jag självkalrt. speciellt mellan brösten. Tror inte riktigt min hud har vant sig. Men åh vad nöjd jag är med hela operationen och alla som jobbar där och val av implantat och storlek. 415 Allergan HP tsf blev det för mig! :D

Misty, det kommer gå superbra för dig. Alla är superduktiga och sjuksköterskan Emma är såååååå gullig!! :)

Underbart att höra! Grattis till brösten! Nu är decimeter många timmar kvar tills jag ska va på kliniken! Kram till er alla!
Gilla

Booberella

Kvinna ·

24 jul, 2012

Mammis skrev:
Tjoho! Jag var hos Örjan igår, vilken härlig människa! :) Vi (eller typ jag ;) ) bestämde Allergan 675cc släta framför muskeln och jag behåller min vävnad för om jag kanske, kanske vill ha fler barn....tror inte det men man vet ju aldrig ;) känns såååååå bra!! :) funderar dock på att kanske byta hp till UHP...;)

För en som inte förstår allt riktigt än- innebär det större komplikationer med att lägga implantatet BAKOM om man INTE har barn ännu men VILL ha det i framtiden?

Gilla

Anonym användare

26 jul, 2012

Nu är jag hemma igen! Jag älskar proforma! Just nu är jag super nöjd med brösten även om jag känner mig galet stel i överkroppen... Nu är väl alla opererade?
Gilla

Booberella

Kvinna ·

26 jul, 2012

Misty skrev:
Nu är jag hemma igen! Jag älskar proforma! Just nu är jag super nöjd med brösten även om jag känner mig galet stel i överkroppen... Nu är väl alla opererade?
Har du valt bakom eller framför?
Gilla

Anonym användare

26 jul, 2012

Bakom...
Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

26 jul, 2012

Åh grattis Misty till dina nya vänner. Visst är proforma underbart :D

Hoppas det går bra för dig och ser fram emot din op berättelse :D

Gilla