Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Anonym användare

28 maj, 2012

Örjan rekommendera inget för mig utan tog bara föregivet på bakom för mig, vilket inte spela nån roll för mig för jag ville ha bakom. Han blev lite generad när jag frågade om bakom vs. Framför eftersom han redan kryssat för bakom. Lillatjejen: jag prövade 450 & 485 (allergan) å jag trivdes bra med 450, men jag ska ta bort vävnad så han tyckte 485 skulle bli bättre så jag slapp bli besviken på storleken när det väl va under muskeln och vävnaden är bortplockad.
Gilla

liljan84

Kvinna ·

28 maj, 2012

Jag ska opas hos Örjan den 4/7 vad kul med en tråd så man har någon att prata med när man väntar. Men då ska ju vi opas samma dag Six :) kul.

Gilla

liljan84

Kvinna ·

28 maj, 2012

Jag ska opas hos Örjan den 4/7 vad kul med en tråd så man har någon att prata med när man väntar. Men då ska ju vi opas samma dag Six :) kul.

Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

28 maj, 2012

Det va han som föreslog bakom och eftersom han vet nog bäst så satsar jag på det, han sa att eftersom jag kännde mig såbekväm med 450 så tyckte han jag skulle ta 500cc då han sa att endel försvinner när det kommer in i kroppen. så 500cc blir nog bra. Jag känner att heldre det blir liteför stort än lite för litet eller hur resonerade ni fram eran storlek?

Gilla

Anonym användare

28 maj, 2012

Detvär så himla svårt med storleksvalet! Jag vill ju ha ganska stora bröst, men ändå inte för stora. Jag jobbar inom vården och det blir ju jobbigt om brösten ska vara ivägen, även ivägen för min tråkig... Men ordentliga bröst vill jag ha ;) när jag först började fundera på OP (10-11år sen) så ville jag ha typ Pamela bröst, nu efter 2 barn och ett 27års kalas resonerar jag " jag är för ung för hängbröst å jag är värd att gå i tubtopp, bikini & snygga kläder" så fasta, runda bröst som sitter där dom ska är prio 1, sen håller jag tummarna för att 485 blir perfekt. Pröjsar jag typ 75.000:- så ska det väl synas oxå.
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

28 maj, 2012

Jag håller med dig misty, jag vill med ha fasta stora runda bröst men endå inte för på tok för stora, man 500cc är väl inte så jätte mycket ingetligen?  det är väl inte så att alla kommer se att man e fejk? eller? Jag väger 57kg och är 163cm och Örjan sa att jag kommer kunna bära up 500 utan problem. Men man kanske ska fega och ta 450 istället? så sjukt svårt att bestämma sig, som du säger när man väl pungar ut med mycket pengar vill man bli nöjd.

Gilla

Mammis

Kvinna ·

29 maj, 2012

Tjoho! Jag var hos Örjan igår, vilken härlig människa! :) Vi (eller typ jag ;) ) bestämde Allergan 675cc släta framför muskeln och jag behåller min vävnad för om jag kanske, kanske vill ha fler barn....tror inte det men man vet ju aldrig ;) känns såååååå bra!! :) funderar dock på att kanske byta hp till UHP...;)
Gilla

Six

Kvinna ·

29 maj, 2012

liljan84 skrev:

Tjoho vad kul med en op-kompis! Nu är det nära!!!
Gilla

Six

Kvinna ·

29 maj, 2012

Åh det här med storlek! Hur ska man bestämma sig. Jag har konsultation på måndag :) får höra vad Örjan tycker. Jag är inne på 400cc men vill absolut inte att det blir vulgärt... Jag är kort men har ganska breda axlar och tunna höfter. Har någon av er funderat på om man ser "tjockare" ut med inplantat storlek större? ;)
Gilla

Mammis

Kvinna ·

29 maj, 2012

Six - jag har faktiskt funderat över det och kommit fram till att breda implantat med förhållandevis lite put KAN göra att man ser lite större ut....så om du är rädd för det skulle jag ta ett större put! ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

29 maj, 2012

Mammis: haha mera put får det bli. Ska bli spännande att höra vad Örjan säger! Jag känner mig nervös men otroligt glad samtidigt!
Gilla

Emelies

Kvinna ·

29 maj, 2012

Ska alla göra hos Örjan? Jag bokade alle nu! Konsultation 14 juni och operation 29 augusti. Längtar sååååååå!!!!!
Gilla

Anonym användare

30 maj, 2012

Jag vet inte vilken jag faktiskt kommer ha när det ska in under... Jag litar fullt på hans kunskap & erfarenhet, men är självklart rädd för både för mkt & för lite ;)
Gilla

Six

Kvinna ·

30 maj, 2012

Åååh denna väntan! Jag sitter på jobbet nu och bara längtar. Jag vill bara få det gjort så man kan sluta vara så besatt. Hur har ni andra gjort för att tänka på annat?
Gilla

Mammis

Kvinna ·

30 maj, 2012

Haha jag vet faktiskt inte, Hänger här mest hela tiden och funderar över storleken och nojjar över ärren osv...osv....;) velar nu mellan ett "safe" alternativ och ett mer vågat....vill ju inte se grotesk ut men samtidigt vill ja ha stora...och valuta för pengarna, fy farao vad dyrt det blev - 79000!!!!
Gilla

Six

Kvinna ·

30 maj, 2012

Mammis. 79000!!!!!! Herregud, va ska du göra för nåt? Eller jag formulerar mig så dumt haha menar, ska du göra allt samtidigt? Vad du än bestämmer dig för så blir det säkert bra ska du se :)
Gilla

Anonym användare

30 maj, 2012

Ja det är galet mkt pengar så då måste man ju bara bli nöjd ;) Jag går runt med konstant magpirr å blir jävligt stressad å hoppning i kroppen! Jag vill inte vänta längre ;) Hur ska ni finansiera era OP? Jag har 30.000:- själv, får låna 15.000:- av mina föräldrar & låna 30.000:- räntefritt från medical finans.
Gilla

Mammis

Kvinna ·

30 maj, 2012

Jag veeeet! Sjukt! Då ingår "bara" ankarlyft, Allerganimplantat och kapselförsäkring...usch, får lite ångest....går runt och putar ut riset resp plattar till haha är ju jättesvårt att föreställa sig hur det blir! :) Örjan sa att han egentligen rekommenderar mig att ta bort lite egen vävnad också ch det skulle kosta 4000kr till!!
Gilla

Six

Kvinna ·

30 maj, 2012

Misty. Haha jag är som du :D orkar inte vänta längre! Jag lånar 30000 från MF och 4000 själv :) inte så farligt.
Gilla

Anonym användare

30 maj, 2012

Mitt går på 75000:- men jag tar bort vävnad... Så ankarlyft, allergan, vävnads reduktion & kapsel försäkring...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem