Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 maj, 2012

Vilka opereras i juli 2012?

Andra bröstoperationer

Jag opereras på proforma och gjorde först denna tråd till proformafolk, men tänkte att det kan va kul att diskutera även övriga ställen.. Jag var på konsultation hos Örjan i måndags efter nästan 11års väntan (inte vågat, haft råd, möjlig het o.s.v) och fick då även en OP tid den 25/7, men har inte sådär överdrivet många att diskutera detta med så tänkte att vi kanske kunde fundera, snacka och tipsa varann här. Det är ju ändå en väldigt viktig och stor dag (iallafall för mig) :D

222

Sortera efter

Sthlm_sc

Kvinna ·

05 jul, 2012

Åh stort grattis till dina nya bröst Six!!!😀 Längtar så otroligt mycket till min dag!! Hoppas du mår bra! 🙂

Gilla

liljan84

Kvinna ·

05 jul, 2012

Hej tjejer nu är jag hemma igen. Har inte så jätte ont faktiskt trodde det skulle vara mycket värre. Tror jag kommer klara mig med bara alvedon faktiskt, skönt. Jag är jätte nöjd med Proforma och mitt val implantat. Snart är det er tur 🤭.

Gilla

Dani

Kvinna ·

05 jul, 2012

Hej tjejer är hemma och har väldigt ont hoppas det går över snart ! Det var väldigt bra på Proforma rekommenderar absolut denna klink plus till de trevliga sköterskorna!!!
Gilla

Six

Kvinna ·

05 jul, 2012

Tack för gratulationerna! Jag är också nöjd med Proforma som liljan84! Hade du någon rumskompis? Min gick hem några timmar efter op... Trist å vara ensam. Jag fick morfin när jag vaknade under natten för då ville jag kunna sova skönt. Annars är det rätt lugnt här med faktiskt :)
Gilla

liljan84

Kvinna ·

05 jul, 2012

Jepp jag och Dani var rumskopisar och det är jag jätte glad över :) super mysig tjej. Det gjorde jätte mycket att man hade någon att pratat med så jag förstår att du hade lite tråkigt Six.

Gilla

Six

Kvinna ·

05 jul, 2012

Åh vad kul! Nattsköterskan passade på att sitta inne hos mig och prata å kolla på TV. Jag tror att hon förstod att jag kände mig ensam :) hela upplevelsen på Proforma var jättebra och jag hoppas alla får uppleva det samma!
Gilla

Emelies

Kvinna ·

05 jul, 2012

Grattis till er ALLA som fått era tuttar nu xD Jag längtar snart ihjäl mig! Samtidigt som jag är sjuuuuukt nervös. Hoppas innerligt på att jag mår OK efter, har en hög smärtgräns men vågar inte tro något utan tare som de kommer. Men å GRATTIS igen =D 

07.45 på onsdag nästa vecka den 11 juli är det även min tur, någon annan som ska dit då? ==)

Gilla

Dani

Kvinna ·

06 jul, 2012

liljan84 skrev:

Jepp jag och Dani var rumskopisar och det är jag jätte glad över :) super mysig tjej. Det gjorde jätte mycket att man hade någon att pratat med så jag förstår att du hade lite tråkigt Six.

:) tack själv!!!!
Gilla

cutie91_

Man ·

06 jul, 2012

jag opererades i onsdags på pro forma är jättenöjd med resultatet föörutom att en nerv låg i vägen som örjan var tvungen att skära av för att få in implantatet så har tappat mkt känsel :( Hoppas det löser sig.., har haft väldigt ont under senaste dagarna mest på den sidan där nerven satt kan gissa att det är pga den??

sköterskorna på proforma var trevliga men tycker det tog lång tid innan min fick hjälp när man tryckte på knappen.. 30-40 min varjegång, tänk om man ramlat ur sängen.. :S

Gilla

Anonym användare

06 jul, 2012

Åh va kul för er som fått brösten, undrar hur det gick för dom i måndags? Nu väntar jag på era opberättelser ;)
Gilla

Anonym användare

06 jul, 2012

Sthlm_sc skrev:

Åh stort grattis till dina nya bröst Six!!!😀 Längtar så otroligt mycket till min dag!! Hoppas du mår bra! 🙂

Vad betyder TSF på dina implantat? Står samma på mitt papper men vet inte vad det stod för ;) Kul att du hitta hit btw ;)
Gilla

Anonym användare

06 jul, 2012

Gud va konstigt det blev nu, tänkte ju att din beskrivning skulle komma med Sthlm_sc ;)
Gilla

Sthlm_sc

Kvinna ·

07 jul, 2012

Misty: nu har jag glömt mina papper på jobbet för där stod det vad det betydde hehe.. Men jag har för mig att det var något med soft touch. Sen googlade jag och fick fram "TSF is just a code and means full projection". Så något sånt hehe ^^
Gilla

Anonym användare

08 jul, 2012

Misty skrev:
Åh va kul för er som fått brösten, undrar hur det gick för dom i måndags? Nu väntar jag på era opberättelser ;)

Jag opererades i måndag! (en vecka sedan igår, shit vad dagarna går fort!) 
det gick jätte bra förutom att jag mådde lite illa efteråt, fick medicin och dropp så det försvann :)
Har haft fullt upp sedan OP men tänkte försöka mig på att skriva en berättelse snart så man inte glömmer bort något! 
Idag har jag kunnat lyfta lite och snart kan jag sova helt på sidan igen :D 
Har inte varit så noga med smärtstillande idag så från och med i morgon kör jag bara på alvedon :)
längtar till att få se slut resultatet!!

Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

10 jul, 2012

Nu har jag äntligen mina 450cc på plats! Gör ont men det är det värt.
Gilla

Anonym användare

10 jul, 2012

Sthlm_sc skrev:
Misty: nu har jag glömt mina papper på jobbet för där stod det vad det betydde hehe.. Men jag har för mig att det var något med soft touch. Sen googlade jag och fick fram "TSF is just a code and means full projection". Så något sånt hehe ^^
Okt, tack ;)
Gilla

Anonym användare

10 jul, 2012

tvåbarnsenare_ skrev:

Misty skrev:

Jag opererades i måndag! (en vecka sedan igår, shit vad dagarna går fort!) 
det gick jätte bra förutom att jag mådde lite illa efteråt, fick medicin och dropp så det försvann :)
Har haft fullt upp sedan OP men tänkte försöka mig på att skriva en berättelse snart så man inte glömmer bort något! 
Idag har jag kunnat lyfta lite och snart kan jag sova helt på sidan igen :D 
Har inte varit så noga med smärtstillande idag så från och med i morgon kör jag bara på alvedon :)
längtar till att få se slut resultatet!!

Åh va skönt att det gått bra för dig och att du nu börjat bli människa igen ;) jag ser fram emot alla era berättelser och gärna bilder... Jag är sjukt taggad ;)
Gilla

Emelies

Kvinna ·

10 jul, 2012

Imorgon är det min tur! Har precis duscha och tvättat mig med descutan kliar lagom skönt haha men nu är det bara natten kvar ska vara inne 07.45!!
Gilla

Anonym användare

11 jul, 2012

Hur går det? Hur mår ni & brösten?
Gilla

lillatjejen

Kvinna ·

11 jul, 2012

Jag mår bra, men bröstens är hårda som stenar och jag blir så trött av tabletterna så gör inget annat än att sova hela tiden. Har inte vågat duscha än heller känns läskigt. Sen tycker jag att mellanrummet på mina bröst e för brett! Kommer det ändra sig tror ni? Kram på er!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem