Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
volvo242 profilbild

volvo242

Kvinna ·

26 jun, 2012

1300cc till hösten

Bröstförstoring

Nu är mina 1300cc implantat beställda.Ett franskt företag som heter Sebbin gör dom.Det blir texturerade ,runda,koeshive 1.Och det blir Johan på Citadellkliniken som kommer att göra operationen.Det tar 12 veckor att tillverka dom och nu är det ju semestertider och så men jag hoppas att få gjort op i September.Hela kalaset går på 75000..men jag tycker att det är värt det.Lite lättare känns det att jag kommer att få tillbaka 30000kr på skatten och sedan betalar min man 25000 av detta.

115

Sortera efter

Sweedie

Kvinna ·

04 jul, 2012

NYFIKAN... Tack! Alldeles för många verkar fartblinda härinne. Och jag tror att väldigt många ute i samhället tycker det inte ser okej ut med jättestora bröst som helt klart inte är naturliga. Men det är klart... den åsikten är väl lika lite politiskt korrekt här inne som att tillstå att ens bästa kompis är invandrare på ett SD-möte 😀

Och som sagt... alla ska få ha rätt till en åsikt... och jag påpekade även nogsamt att det bara var min egen smak förstås. Jag försökte inte ens ge råd och avråda från den nya storleken - bara nyfiken varför man vill ha så stora för att jag själv inte kan förstå den - däremot har jag som Du säger sett många försöka att övertala andra att ta större. Själv väger jag betydligt mer än dom flesta här inne, och jag har lagt in 275 cc och är sjukt nöjd med storleken. Kan nästan ibland tycka att dom är en aning för stora.

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

04 jul, 2012

via_dolorosa skrev:

Jossan_80 skrev:

Hittade=)!!!

SEBBIN - BASE/PROJECTION

750 cc: 18 cm/5 cm

800 cc: 16 cm/6,7 cm

850 cc: 18 cm/5,6 cm

900 cc: 16 cm/7,5 cm

1138 cc: 14 cm/10 cm

1200 cc: 16,6 cm/7,9 cm

1300 cc: 16 cm/10,1 cm

1425 cc: 16 cm/10,7 cm

1500 cc: 16,6 cm/12 cm

Det borde fasen gå att få tag på inps från dom som har mindre bas och har mer projektion!! som tx 1300cc: 14 cm/12 cm eller i alla fall 11,5 cm proj o något mindre bas!jag vill ha det nått som deras 1138cc inplantat har fast med mer projektion som sagt. annars får man väll ta ders 1500 då! Det borde ju vara det inplantatet som Akademikliniken har ett eller 2 ex av hemma!

Men orka ha 16,6cm breda Snark!!

Vill Ha! 👍

Jag hade bra gärna velat se ett 500cc implantat liggandes brevid 😉

Men gämför med boken och pennhållaren i gals bakom så der du! Dom är troligen 2cm höre än Volvos 1300cc!

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

04 jul, 2012

Sweedie skrev:

NYFIKAN... Tack! Alldeles för många verkar fartblinda härinne. Och jag tror att väldigt många utei samhället tycker det inte ser okej ut med jättestora bröst som helt klart inte är naturliga. Men det är klart... den åsikten är väl lika lite politiskt korrekt här inne som att tillstå att ens bästa kompis är invandrare på ett SD-möte 😀

Och som sagt... alla ska få ha rätt till en åsikt... och jag påpekade även nogsamt att det bara var min egen smak förstås. Jag försökte inte ens ge råd och avråda från den nya storleken - bara nyfiken varför man vill ha så stora för att jag själv inte kan förstå den - däremot har jag som Du säger sett många försöka att övertala andra att ta större. Själv väger jag betydligt mer än dom flesta här inne, och jag har lagt in 275 cc och är sjukt nöjd med storleken. Kan nästan ibland tycka att dom är en aning för stora.

Helt ärligt ser det ut som jag bryr mig om va folk tycker eller!!

Du är kanske en av dom som inte tycker det är ok med stoora bröst som inte är naturliga!! Eller har jag fel!

För det andra så är du BARA 164!

Helt övertygad om att du inte skulle våga säga nått om du såg mig på stan! Utan bara muttar som alla andra fegisar här i världen!

Fördoms fulla damer i din längd pillar jag ur hålet till min navel percing! Om dom råkar stå ivägen!

Gilla

sia78

Kvinna ·

04 jul, 2012

Tror det blir skitsnyggt..önskar att jag vågade stoppa in mer än typ 500.

Ärligt talat så bär man ju faktiskt upp en stor byst med en kroppslängd som du har ..lycka till !!!

Gilla

sockerpullan

Kvinna ·

04 jul, 2012

Nyfikan skrev:
sockerpullan skrev:
via_dolorosa skrev:

Varför man väljer att göra 1300cc bröst är väl den samma anledning till att någon annan väljer 300cc. 🤭

Kunde inte sagt det bättre själv. Och att säga "du har redan för stora i mitt tycke.." ÅH, vad ovärt att skriva? Tror inte hon opererar sig för att någon här ska bli nöjd. Vilken disskution det hade blivit om någon skrev till en som skulle lägga in, väldigt lite, säg 200 cc, och ifrågasätta hur man tänker när man väljer så små implantat egentligen.. Och att SÅ SMÅ bröst inte ser bra ut. Jag tycker det är samma sak! Iaf, jag hoppas du blir sjukt nöjd med dina bröst :D Skulle vara kul att se din efterbilder sen :) Lycka till!
Kan tala om att jag blivit riktigt i frågasatt både i inlägg och via pm varför jag valt så små implantat till min kropp och att det kommer se konstigt ut, detta utan att jag bett om råd. Om det reageras här inne att man väljer implantat som är ca tre gånger så stora som medel väljer tycker iallafall inte jag att det är konstigt att det kommer även "negativa" frågor. Det är jätte bra med respons, men i bland blir stämningen här i forumet lite som att ju större desto bättre och snyggare! Och jo man får gilla stora bröst absolut!! Och var och en gör som de vill med sina kroppar, men låt oss som tycker att c,d, e, f kupa är det som är snyggast och få vara med och tycka och tänka:-)) Lycka till med operationen och hoppas allt går bra!
Tror att du missuppfattade mig? Det jag menar är att jag tycker det är orelevant att skriva att man tycker att "så små" eller "så stora" bröst inte är snyggt till någon som skall göra det. Om man vill ha 3 ggr så stora eller 3 ggr så små än det egentliga "snittet" är så får man väll ha det utan att folk ska kommentera att de tycker storleken är snygg eller inte. Självklart kan man ha funderingar och fråga person ifråga vad man är intresserad av att veta. Men att lägga in en kommentar som säger att just för små eller för stora bröst inte är snyggt ser jag ingen mening med. Om du läser min text igen så ser du att jag varken förespråkar stora eller små bröst. Jag är dock intresserad av att se hur de blir sen eftersom det är mycket cc. Sen kanske jag tycker att stora bröst är asfult? Men jag ser absolut ingen mening till att skriva det då denna person ska lägga in så mycket, tycker att det är snyggt, och är dennes önskan. Sen vet jag inte om meningen "låt oss som tycker att c, d, e, f kupa är det som är snyggast och få vara med och tycka och tänka"? För du vet ju inte vad jag tycker är snyggast. Har varken nämt det ena eller det andra. Tycker personligen att en naturlig b/c kupa, är galet snyggt på tjejer. Men tyvärr, föddes jag inte med symmetriska bröst. Men jag kan även tycka att en d/e kupa med silikon kan vara snyggt. Så, jag tillhör alltså inte kategorin som gillar asstora tuttar. Jag skulle aldrig göra det. Men jag accepterar att andra vill ha så. Och jag blir fortfarande irriterad när man ska säga massa negativt (i mina öron) till någon som redan bestämt sig. Fastän jag själv inte skulle lägga in så mycket, så är jag nyfiken på resultatet. Och att hon vill ha 1300 cc är nog samma anledning till att jag vill ha 350/500 cc. Jag tycker det är snyggt. Kom gärna med frågor. Men att få höra massa blajblaj om att så stora/små inte passar mig eller inte är snyggt, är helt orelevant.
Gilla

LipziL

Man ·

04 jul, 2012

Slinker in med en åsikt: Längd tar ju sjukt mycket cc. Kör på ba! :D Mina 610cc på mina 156 cm ser hyfsat stort ut men inte så att folk tror att jag opererat mig typ. Jag tycker många på detta forum skrämmer upp folk med att man inte ska ta för stort. jag fick en "diss" av en tjej som sa att jag minsann skulle se ut som ett par vandrande bröst. Gör jag det? Nä!

Man blir lite psykad av att sitta här och läsa dittan å dattan. Ändå kan man inte sluta :P

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 jul, 2012

LipziL skrev:

Slinker in med en åsikt: Längd tar ju sjukt mycket cc. Kör på ba! :D Mina 610cc på mina 156 cm ser hyfsat stort ut men inte så att folk tror att jag opererat mig typ. Jag tycker många på detta forum skrämmer upp folk med att man inte ska ta för stort. jag fick en "diss" av en tjej som sa att jag minsann skulle se ut som ett par vandrande bröst. Gör jag det? Nä!

Man blir lite psykad av att sitta här och läsa dittan å dattan. Ändå kan man inte sluta :P

Haha!!! Vandrande bröst... Vi alla ser nog ut som vandrande bröst, hur nu det ser ut i det verkliga livet ❤️Ganska olika tror jag. Man blir rätt fashinerad över vilka ordval vissa personer använder sig utav, säkert avundsjuka ifrån början... Att de själva kanske egentligen hade velat men inte vågar!? att de själva är missnöjd över något och då mår man bättre av att hacka!?

Tycker i alla fall att du är ett jävligt snyggt ekipage av Vandrande bröst i alla fall 👍

Gilla

twinky

Kvinna ·

05 jul, 2012

LipziL skrev:

Sen beror d ju även på andra faktorer som underhudsfett och kroppstyp. Jag har 520/495 cc på 167 cm men har lite synliga muskler och en rak kroppsform så i tajta kläder eller bikini är det ingen tvekan om att de är fejk. Men för mig kvittar d om andra kan se det eller inte - det viktigaste är att jag känner mig nöjd. Ska man se till att alla andra är nöjda med ens eget val kommer man ju aldrig kunna göra "rätt" ändå.

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

05 jul, 2012

Jossan_80 skrev:

Sweedie skrev:

NYFIKAN... Tack! Alldeles för många verkar fartblinda härinne. Och jag tror att väldigt många utei samhället tycker det inte ser okej ut med jättestora bröst som helt klart inte är naturliga. Men det är klart... den åsikten är väl lika lite politiskt korrekt här inne som att tillstå att ens bästa kompis är invandrare på ett SD-möte 😀

Du är kanske en av dom som inte tycker det är ok med stoora bröst som inte är naturliga!! Eller har jag fel!

Helt övertygad om att du inte skulle våga säga nått om du såg mig på stan! Utan bara muttar som alla andra fegisar här i världen!

Fördoms fulla damer i din längd pillar jag ur hålet till min navel percing! Om dom råkar stå ivägen!

Jossan_80 Måste du bli otrevlig?? Alla har väl rätt till en åsikt eller?? Jag e tom 1 cm kortare.. Jag e "bara 163 cm".. Är det något fel med att vara kortare?? Och att då säga citerar "Fördoms fulla damer i din längd pillar jag ur hålet till min navel percing! Om dom råkar stå ivägen!" Är väldigt otrevlig att säga/skriva tycker jag! Och jag hade för mig att alla som va på detta forumet är vuxna människor som inte slänger ur sig barnsliga och onödiga kommentarer...

Vissa vill ha jätte bröst andra vill ha små vad är problemet? Alla är vi olika.. Men vissa bär upp jätte stora bröst jättebra. Andra e snyggare med mindre. Beror helt på hur hon ser ut rent kroppsligt.

Gilla

Bubblan11

Kvinna ·

05 jul, 2012

Tycker också det känns onödigt att bli otrevliga? vi är väl här för att dela med oss av våra erfarenheter och hjälpa varandra? alla har väl rätt att säga vad de tycker? man behöver inte hålla med för det...

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

05 jul, 2012

Vissa tycker om fake looken och jätte stora andra vill inte ha fejk looken så en kelt e det bara.. Sen e jag väldigt nyfiken på varför man väljer att lägga så mkt pengar på ett så stort implantat och varför man väljer att ha ett så stort implantat men det är min egna nyfikenhet på vad det e som gör att man vill ha så stora...

Men jag klankar inte ner på någon som vill ha det utan jag hoppas på att operationen går bra.. Det gör jag för alla som ska operera sig oavsett antal cc =)

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

05 jul, 2012

Trollmamma skrev:

Jossan_80 skrev:

Sweedie skrev:

Jossan_80 Måste du bli otrevlig?? Alla har väl rätt till en åsikt eller?? Jag e tom 1 cm kortare.. Jag e "bara 163 cm".. Är det något fel med att vara kortare?? Och att då säga citerar "Fördoms fulla damer i din längd pillar jag ur hålet till min navel percing! Om dom råkar stå ivägen!" Är väldigt otrevlig att säga/skriva tycker jag! Och jag hade för mig att alla som va på detta forumet är vuxna människor som inte slänger ur sig barnsliga och onödiga kommentarer...

Vissa vill ha jätte bröst andra vill ha små vad är problemet? Alla är vi olika.. Men vissa bär upp jätte stora bröst jättebra. Andra e snyggare med mindre. Beror helt på hur hon ser ut rent kroppsligt.

Ja ni får ta det hur ni vill!

Men jag är 198cm och rätt biffig så behöver ha mycket större för att det ska bli så stort som ni kan få det med ett par 600-700cc!

Så det var inte menat som ett på hopp mot kortare tjejer!

Men om inte folk kollar upp vad folk har för olika förutsättningar så ska man inte säga att det ena är många utei samhället tycker det inte ser okej / att det inte är okej att ha STORA bröst som är oprerrdade för det är samma sak! Bara att dom inte vågar säga det högt så att denna någon hör!

Klart alla har rätt till en egen åsikt men Säg den då högt och såt för det du tycker!!

Visst det är sant att många tycker det men ingen säger det högt när någon som har stora bröst är med! Sen får man höra att man är blåst och allt sådant bara för att man har stora fixade bröst och att man gjort dom bara för att få ligga och en massa annan skit!

Men visst komma fram och våga stå för det man tycker är en sak men att bara viska och muttra och sprida fördoma omkring sig är inte ok!

Som att skriva "jag tror att väldigt många utei samhället tycker det inte ser okej ut med jättestora bröst som helt klart inte är naturliga" Det är som att viska att man tycker så men inte vågar säga att man är en av dom som tycker att det "inte är okej med stora fake tuttar"

Fegt!

vi alla vet att många tycker att det är så men vi kan inget göra så varför ens ta upp en sådan sak på ett sånt här forum!

åhh jag blir så lack på folk med fördomar om stora bröst som inte vågar står för det dom tycker!

Döm mig som ni vill men jag är ärlig sägar vad jag tycker och tänker, sen att folk vill få mig att inte vilja ha stora börst bara för att det sticker i ögonen på folk är deras problem! vill dom stå i vägen så kör jag bara över dom och drar vidare! för jag kommer inte ändra mig för att andra ska må bättre med sig själva!

Man ska vara STOLT och STARK i sig själv och inte låta andra få en att ändra på sig!

Gilla

gagge

Kvinna ·

05 jul, 2012

Håller med dig Jossan i ditt sätt att tänka o agera :-)

Hurofta händer det inte att folk viskar om en när man kommer in i ex. en krog ute. Och det är fan till 99% alltid tjejer som viskar om en!

I mina ögon är det avundsjuka o pallar verkligen inte ens ta åt mig! SO WHAT, att jag har stora boobs. JAG gillar ju det o trivs med det! ÄÄÄÄLSKAR det! 😛

Och sen har vi ju dom andra 1% som bara e sååå goa som kan komma fram o ge en komplimanger och fråga nyfiket.

TS- säger det igen.... Kommer bli AS SNYGGT!!!!!!!

Jag är 161 och har lagt in 800g UHP Tack o hej för mig! :-P

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

05 jul, 2012

Ja ni får ta det hur ni vill!

Men jag är 198cm och rätt biffig så behöver ha mycket större för att det ska bli så stort som ni kan få det med ett par 600-700cc!

Så det var inte menat som ett på hopp mot kortare tjejer!

Men om inte folk kollar upp vad folk har för olika förutsättningar så ska man inte säga att det ena är många utei samhället tycker det inte ser okej / att det inte är okej att ha STORA bröst som är oprerrdade för det är samma sak! Bara att dom inte vågar säga det högt så att denna någon hör!

Klart alla har rätt till en egen åsikt men Säg den då högt och såt för det du tycker!!

Visst det är sant att många tycker det men ingen säger det högt när någon som har stora bröst är med! Sen får man höra att man är blåst och allt sådant bara för att man har stora fixade bröst och att man gjort dom bara för att få ligga och en massa annan skit!

Men visst komma fram och våga stå för det man tycker är en sak men att bara viska och muttra och sprida fördoma omkring sig är inte ok!

Som att skriva "jag tror att väldigt många utei samhället tycker det inte ser okej ut med jättestora bröst som helt klart inte är naturliga" Det är som att viska att man tycker så men inte vågar säga att man är en av dom som tycker att det "inte är okej med stora fake tuttar"

Fegt!

vi alla vet att många tycker att det är så men vi kan inget göra så varför ens ta upp en sådan sak på ett sånt här forum!

åhh jag blir så lack på folk med fördomar om stora bröst som inte vågar står för det dom tycker!

Döm mig som ni vill men jag är ärlig sägar vad jag tycker och tänker, sen att folk vill få mig att inte vilja ha stora börst bara för att det sticker i ögonen på folk är deras problem! vill dom stå i vägen så kör jag bara över dom och drar vidare! för jag kommer inte ändra mig för att andra ska må bättre med sig själva!

Man ska vara STOLT och STARK i sig själv och inte låta andra få en att ändra på sig!

Jag har varken sagt bu eller bä om varken små eller stora inlägg om det e snyggt eller inte.. Jag reagerade på just det du skrev inget annat.. För min del får tjejer lägga in va de vill.. Inget jag lägger mig i. Finns tjejer som passar jätte bra i stora inlägg och tjejer som passar mindre bra i det precis som med alla storlekar oavsett stora eller små eller medelstora..

Sen tycker jag personligen inte att smartheten sitter i brösten.. Eller att man blir korkad bara för att brösten e stora! Storleken på brösten säger ju inget om personen mer än att hon har stora bröst. finns säkert många som har sånna fördommar emn jag e inte en av dem!

Har man en åsikt ska man kunna stå för den det håller jag med dig om! Jag dömer ingen oavsett stora eller små bröst eller stora eller små inlägg. Däremot kan jag ha min åsikt om att jag själv aldrig skulle vilja ha så stora. Man ska ju göra det som känns bäst för en själv inte vad alla andra tycker.. Fasen vilken skev värld vi skulle leva i om alla skulle göra allt för att vara till lags för alla andra..

Som jag skrivit tidigare jag har inga fördommar mot de som väljer att lägga in stora inlägg.. Däremot e jag nyfiken på hur man tänker kring det eftersom jag inte skulle lägga in så stora...

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

05 jul, 2012

gagge skrev:

Håller med dig Jossan i ditt sätt att tänka o agera :-)

Hurofta händer det inte att folk viskar om en när man kommer in i ex. en krog ute. Och det är fan till 99% alltid tjejer som viskar om en!

I mina ögon är det avundsjuka o pallar verkligen inte ens ta åt mig! SO WHAT, att jag har stora boobs. JAG gillar ju det o trivs med det! ÄÄÄÄLSKAR det! 😛

Och sen har vi ju dom andra 1% som bara e sååå goa som kan komma fram o ge en komplimanger och fråga nyfiket.

TS- säger det igen.... Kommer bli AS SNYGGT!!!!!!!

Jag är 161 och har lagt in 800g UHP Tack o hej för mig! :-P

Ja till största del så är det tjejer som viskar och tasslar men det finns killar som gör det med. Tjejernarukar ju vara avundsjuka och killarna kanske e det för att dem inte får ta på dem jag vet inte =)det e ju inte bara brösten folk pratar om heller.. Detkan vara rumpa, lår eller vad som helst..

Gilla

volvo242

Kvinna ·

05 jul, 2012

Till Jossan...men om du har en för liten bas och hög projektion kan ju brösten bli lite för avlånga om du förstår...men det är ju en smaksak...själv vill jag mer stora o runda.

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

05 jul, 2012

volvo242 skrev:

Till Jossan...men om du har en för liten bas och hög projektion kan ju brösten bli lite för avlånga om du förstår...men det är ju en smaksak...själv vill jag mer stora o runda.

Jo jag vet men om du gämför 1138cc`s projektion med så e det samma 1300cc men jag vill ha samma bas som 1138cc och mer proj det ska inte vara så svårt eller så får jag gå upp på 1500 som har 16,6cm och har 12cm proj

1138 cc: 14 cm/10 cm

1300 cc: 16 cm/10,1 cm

Gilla

volvo242

Kvinna ·

05 jul, 2012

Jossan..tänk va bra om man kunde få beställa implantat efter eget önskemål om mått men jag hörde att en sån där gjutform kostar ca 100.000 så det hade blivit ruskigt dyra implantat tyvärr.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 jul, 2012

Jag kan mixtra lite här hemma om ni vill ha måttbeställt 😉Billiga é de också haha! 💋

Angående bröst och fördommar träffade jag en kille för inte så länge sedan. Det visade sig att han var både rump och bröstfixerad... Så började han snacka om brudar mé fejktuttar, det han sa var följande:

Blåsta blondiner som är sååå sjukt osmarta. De är fula och hårda. Inte änns gott o krama dessa blåsta idioter... m.m. Men sedan så var han noga mé att tala om att han såg lååånga vägar att mina var äkta då de var så runda och fina haha! Undra vad han har sett för porr?? Jag hade en normalurringad klänning där brösten satt hårt ihoptryckta. Där ser man vad de egentligen kan... 🤭

Tyvärr tror jag man kommer få stå ut mé mer idiotiska kommentarer med stora bröst då många har en skev uppfattning om dessa... Själv tyker jag stora bröst är sjukt snyggt gillar dock små också men själv valde jag ett mellanting.

Jag är sååå spännd på att se hur både ditt volvo242 & Jossan_80 resultat kommer att bli. Flr jag hoppas även du Jossan kommer dela mé dig av lite bilder sedan 😀l

Gilla

volvo242

Kvinna ·

05 jul, 2012

Haha..ja hade du kunnat göra implantat så hade du nog blivit rik,ja hur svårt kan det vara egentligen =)skämt åsido..ja dessa killar som snackar en massa skit om opade tjejer med stora bröst och tydligt framhåller att naturligt är bäst..ändå sitter dom framför datorn o porrsurfar och glor på alla  tjejer med fejttuttar.Jag har haft dom flesta storlekar man kan ha....platt..såg ut som en kille,mådde urdåligt av det.Sedan blev det 275cc när jag var 20år o när jag blev 40 så ökade jag till 735cc och nu blir det snart 1300 så här på ålderns höst =)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem