Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
carilutan profilbild

carilutan

Kvinna ·

25 jan, 2015

2015, året vi går ur vassen!

Träning, hälsa, kost och vikt

Är det möjligtvis någon mer än mig som känner att det är dags att gå från vassen till stranden? 🤭

Eller är det kanske så att detta är nånting man "lovar" sig varje år, men år efter år blir de ändå vassen 💋

Jag är ialf en av dom. Man intalar sig "I år ska jag fasiken lyckas" , men tyvärr är jag en person som inte har någon som helst karaktär...

Men nu känner jag faktiskt att de får vara nog, jag mår inte bra med dessa kilon som är för mycket för min kropp.

Så därför bestämde ja mig för att köra en detoxkur med frukt & grönsaksjuicer.

Jag bestämde innan att jag ska göra allt för att försöka köra i 14 dagar, och idag är jag på min 12:e dag, alltså bara 2 hela dagar kvar 👍 Så jag kommer att fixa detta!!

Trotts att jag snart e klar så e de ju fortfarande lång väg kvar, för att även att jag har gått ner ett par kilon, så har jag några kvar. Speciellt att sedan behålla vikten och inte gå upp allting igen, som har hänt innan.

Så detta är min tråd för oss som försöker nå våran vikt, och för oss som behöver peppandet och hjälp av er som kan! Är det någon som kört detox själv? Vad gör ni? Tips å knep är tacksamt

2015 är VÅRAT ÅR!!!!! 👍

109

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Min längd är 156 väger 60 vill tighta till magen låren rumpan å ryggen jag gumman mellan 3-5 gånger i veckan å då kör jag crosstreingen å löpband äter sju gånger per dag jag röker lr dricker inte tror inte jag har nån sjukdom å va min fett procent ligger på har jag ingen aning om hur kollar man de?å fett mängden på magen tycker jag är ganska stor har provat viktväktarna herbelife tabletter å en massa pulver hit å dit kommer inte i håg allt kram
Gilla

carilutan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Många som skrivit sen igår..
Men inte riktigt det puschandet jag hade hoppats på..
Men de e klart, bra med feedback 🙂

"Vonkan"
Tråkigt att du tycker så om dig själv, så jag tycker att i försöker köra en peppande tråd!!
Vi får hjälpa varandra!👍 Lets do this girl 😀

Att jag valde att köra en detox (avgiftning), var efter jag kollat på en dokumentär på netflix "Fat, Sick & Nearly dead"
En australienare bestämmer sig för att köra juicedetox i 60 dagar. Pga att han blev sjuk och fet så villhan testa på detta. Men han gick till en läkare varje vecka/månad som kollar hans värden m.m. Han får grymma resultat, inte bara vikten, utan så mycket mer!!
Se den, så blir man grymt peppad på att tsta själv, dock inte lika länge!!

En Detox är ABSOLUT INTE en bantningsmetod!, utan det är en utrensning av kroppen, många väljr att köra från 1 dag till 10 dagar, det beror hel på bla hur mycket man själv känner att man fixar en detox, hur mycket man behöver en rensning av kroppen, m.m
Tanken med en detox är som sagt att rena kroppen och ge den mycket näring som är lätt att ta upp.
Men det finnsmånga olika detoxkurer, jag kör som sagt juicedetox. Men det är bara att googla på detox så kan man hitta det som passar just DIG!
Jag dricker 5 x 50cl juicer per dag. Ska jag göra något mer ansträngande så dricker jag lite mera.
Men med denna detox så ska man inte anstränga sig FÖR mycket. promenader och vila är bra under en detox, då du kan känna dig trött m.m
Men jag känner mig piggare än nånsin. Fast det är väl från person till person.

Klart man går ner i vikt med hjälp av detox, men för mig gäller det nu efteråt, självklart kommer jag gå upp nåt kilo, pga vätskan men jag känner mig så grymt peppad till att börja äta bra. Hittills har jag gått ner 7 kg.
Så tanken är att jag ska börja äta mindre kolhydrater och fortsätta med träning, lite hårdare och minst 3 ggr i veckan.
Jag e som sagt grymt peppad, men det är där jag behöver era pepptalk, för de känns oftas så här i 1 månad, sen börjar man falla tillbaka till dåliga vanor.
Men som asgt, i år vill jag inte hänga i vassen, så nu JÄVLAR (ursäkta språk)
Nu kör vi :)

Gilla

Flisan69

Kvinna ·

26 jan, 2015

Vonkan skrev:
Har gjort de många många gånger men inget hjälper
Vonkan! Du är ju jättefin! Kram
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

26 jan, 2015

Go for it girl! Det fixar du! :))
carilutan skrev:
Många som skrivit sen igår..
Men inte riktigt det puschandet jag hade hoppats på..
Men de e klart, bra med feedback 🙂

"Vonkan"
Tråkigt att du tycker så om dig själv, så jag tycker att i försöker köra en peppande tråd!!
Vi får hjälpa varandra!👍 Lets do this girl 😀

Att jag valde att köra en detox (avgiftning), var efter jag kollat på en dokumentär på netflix "Fat, Sick & Nearly dead"
En australienare bestämmer sig för att köra juicedetox i 60 dagar. Pga att han blev sjuk och fet så villhan testa på detta. Men han gick till en läkare varje vecka/månad som kollar hans värden m.m. Han får grymma resultat, inte bara vikten, utan så mycket mer!!

En Detox är ABSOLUT INTE en bantningsmetod!, utan det är en utrensning av kroppen, många väljr att köra från 1 dag till 10 dagar, det beror hel på bla hur mycket man själv känner att man fixar en detox, hur mycket man behöver en rensning av kroppen, m.m
Tanken med en detox är som sagt att rena kroppen och ge den mycket näring som är lätt att ta upp.
Men det finnsmånga olika detoxkurer, jag kör som sagt juicedetox. Men det är bara att googla på detox så kan man hitta det som passar just DIG!
Jag dricker 5 x 50cl juicer per dag. Ska jag göra något mer ansträngande så dricker jag lite mera.
Men med denna detox så ska man inte anstränga sig FÖR mycket. promenader och vila är bra under en detox, då du kan känna dig trött m.m
Men jag känner mig piggare än nånsin. Fast det är väl från person till person.

Klart man går ner i vikt med hjälp av detox, men för mig gäller det nu efteråt, självklart kommer jag gå upp nåt kilo, pga vätskan men jag känner mig så grymt peppad till att börja äta bra. Hittills har jag gått ner 7 kg.
Så tanken är att jag ska börja äta mindre kolhydrater och fortsätta med träning, lite hårdare och minst 3 ggr i veckan.
Jag e som sagt grymt peppad, men det är där jag behöver era pepptalk, för de känns oftas så här i 1 månad, sen börjar man falla tillbaka till dåliga vanor.
Men som asgt, i år vill jag inte hänga i vassen, så nu JÄVLAR (ursäkta språk)
Nu kör vi :)

Gilla

Anonym användare

26 jan, 2015

Hej tjejer! Här har ni en till som kämpar mot envisa kilon ;) Har testat allt: GI, räkna kalorier, pt/kostrådgivare, men utan de resultat jag vill ha. Skrev in mig på Viktväktarnas online-program för åtta dagar sen o har tappat 1,4 kg. Det finns inga förbud hos VV, allt handlar om mängden(poängen). Det känns hållbart i jämförelse till alla dieter där man ska utesluta det ena o det andra! Dessutom har de en supersmidig app som sköter allt tänkande o planerande åt en, tummen upp för VV :)
Gilla

Anonym användare

26 jan, 2015

Allting sitter i huvudet. Vill du, så kan du. Så enkelt är det. 5:2 dieten då? Eller att man slutar äta kl 20.00 på kvällen å äter det första målet kl 12 dagen efter? Ät mindre bara. När man kommit in i det så blir det lätt. För Matsuget minskar. Den enda som bestämmer över din kropp är du och vill du vara tight, smal, kurvig eller whatwver så är det bara du som Kan fixa det. Finns ingen annan som kan säga till dig. Motivationen måste komma inifrån. Så har du inte lyckats än har du inte velat det tillräckligt mycket.
Gilla

carilutan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Fiffi skrev:
Hej tjejer! Här har ni en till som kämpar mot envisa kilon ;) Har testat allt: GI, räkna kalorier, pt/kostrådgivare, men utan de resultat jag vill ha. Skrev in mig på Viktväktarnas online-program för åtta dagar sen o har tappat 1,4 kg. Det finns inga förbud hos VV, allt handlar om mängden(poängen). Det känns hållbart i jämförelse till alla dieter där man ska utesluta det ena o det andra! Dessutom har de en supersmidig app som sköter allt tänkande o planerande åt en, tummen upp för VV :)

Hääärligt att du känner att du hittat ditt sätt :)

Jag har innan kört LCHFsamt tränade 5 dagar i veckan, och då lyckades jag gå ner ett helt gäng kilon.

Men så kom de där tanken (djävulen på axeln), att tillåta mig, för nu hade ja ju faktiskt gått ner mycket. Och vips så va man uppe i sina kilon igen.

Så denna gången ska ja tänka annorlunda, njuta men inte HELA tiden, utan nån gång då å då 😀
Gilla

Infinityy

Kvinna ·

26 jan, 2015

Jag ska börja köra en detoxkur på 5 dagar. För information och recept kolla in hemsidan http://www.staysharpbestrong.com/hof/

Det går typ ut på att man ska äta frukt och grönt (finns några få rätter som innehåller kött också) Finns även folks före/efter bilder på hemsidan. Jag har aldrig kört en detoxkur nånsin, så det känns positivt att rensa ur alla ''slaggprodukter'' 🙂

Sen ett tips till er som vill gå ner i vikt eller tighta till kroppen!
Kolla in hemsidan http://www.kaylaitsines.com.au/ Hon har ett tränings- och kostprogram som hon säljer. Man ska hålla på i 12 veckor. Så ja den kostar men enligt hemsidan finns det nån version på 7 dagar som är gratis. Då kanske man kan köra den om och om i 12 veckor? Man gör som man vill! Hon har även en instagram som heter http://instagram.com/kayla_itsines där man kan se folks före/efter bilder. Och shit det är sjuuka resultat på bara 12 veckor. Vill själv testa på hennes träningsprogram, måste bara ta tummen ur först 💡
Gilla

carilutan

Kvinna ·

26 jan, 2015

cosmolover skrev:
Allting sitter i huvudet. Vill du, så kan du. Så enkelt är det. 5:2 dieten då? Eller att man slutar äta kl 20.00 på kvällen å äter det första målet kl 12 dagen efter? Ät mindre bara. När man kommit in i det så blir det lätt. För Matsuget minskar. Den enda som bestämmer över din kropp är du och vill du vara tight, smal, kurvig eller whatwver så är det bara du som Kan fixa det. Finns ingen annan som kan säga till dig. Motivationen måste komma inifrån. Så har du inte lyckats än har du inte velat det tillräckligt mycket.

Du har sååå rätt!!!

Men iblande de ju så svårt. En bit i en säger "skit i de, du mår bättre efteråt, och blir stolt över dg själv". Medans en annan del av mig säger "Detta e du värd"

Men du har så rätt!!!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Flisan69 tack så mycket för dina fina ord men tyvärr har jag mycket svårt att ta emot allt som alla säger kram kram gumman
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Vonkan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Hej tack de ska jag absolut göra kram kram gumman
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

26 jan, 2015

Carilutan ja de e självklart att vi ska stötta å hjälpa varandra kram kram gumman
Gilla

carilutan

Kvinna ·

27 jan, 2015

Idag börjar jag äta lite smått efter ha kört detox i 13 dagar.
Kände igår att jag nu vill börja äta, känns som att jag har rensat ut kroppen rejält, de ska bi sååå gott 👍
Tänk vad så lite kan göra så mycket 😀
Så nu ligger det grönsaker i ugnen, och det doftar ljuvligt...

Men pga detoxen så får jag börja försiktigt, så 1 en vecka ska jag fortsätta med juicer 3 ggr om dagen, och äta 2-3 ggr.
Så dom 2 första dagarna tar jag juice morgon-mellanmål-kväll och äter frukt och grönsaker lunch-middag.
Efter 2 dagar kan jag tilläga lite kyckling/kalkon (fisk för den om tycker om de), efter det lite mejeriprodukter.
Och jag känner mig redo!👍

Hur går det för er andra? Någon mer som kör detox, hur går det för dig?
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2015

Detox= man kan inte rensa kroppen med detox eller något annat. Det är bara levern som rensar kroppen.
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2015

cosmolover: Orka surfa runt o märka ord... Det heter ju detox, sen om du anser det vara en fel benämning eller ej kan ju inte TS rå för. O om hon känner sig utrensad o lättare är det väl bara skönt för henne. carilutan: Vad skönt för dig att få börja äta igen! :) Strongt gjort att bara dricka så länge som du gjort.
Gilla

Pygme

Kvinna ·

27 jan, 2015

Jen6: AMEN! 

Gilla

Flisan69

Kvinna ·

27 jan, 2015

carilutan skrev:

Idag börjar jag äta lite smått efter ha kört detox i 13 dagar.
Kände igår att jag nu vill börja äta, känns som att jag har rensat ut kroppen rejält, de ska bi sååå gott 👍
Tänk vad så lite kan göra så mycket 😀
Så nu ligger det grönsaker i ugnen, och det doftar ljuvligt...
Men pga detoxen så får jag börja försiktigt, så 1 en vecka ska jag fortsätta med juicer 3 ggr om dagen, och äta 2-3 ggr.
Så dom 2 första dagarna tar jag juice morgon-mellanmål-kväll och äter frukt och grönsaker lunch-middag.
Efter 2 dagar kan jag tilläga lite kyckling/kalkon (fisk för den om tycker om de), efter det lite mejeriprodukter.
Och jag känner mig redo!👍
Hur går det för er andra? Någon mer som kör detox, hur går det för dig?

Oj vad du är duktig! Beundrar verkligen er som orkar dricka så länge!

Lite avis blir jag allt! 😇

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

27 jan, 2015

carilutan skrev:

En australienare bestämmer sig för att köra juicedetox i60 dagar. Pga att han blev sjuk och fet så villhan testa på detta. Men han gick till en läkare varje vecka/månad som kollar hans värden m.m. Han får grymma resultat, inte bara vikten, utan så mycket mer!!

Måste bara flika in en sak! Du har HELT rätt att ma nfår grymma resultat av att näta naturlig mat, maten vi är menade att äta! Frukt, grönsaker, potatis, ris, rotfrukter! Det är ju packat med näring och vitaminer som får vår hy, hår och celler att frodas! Våra celler älskar trots allt glukos av en anledning ;)

Jag förstår inte varför folk är så rädda för kolhydrater.. Den här mannen du refererar till åt BARA kolhydrater (det finns dock tillräckligt med protein och fett i dessa varor om man äter tillräckligt!) och mådde otroligt bra och fick grymma resultat! Varför fasta på dessa juicer och sen gå tillbaka till att stoppa i sig massa kött och onaturliga fetter...? (om du nu äter kött) Är det inte bättre att fortsätta äta naturlig mat och må superbra? :) Du kommer inte svälta om du bara äter så mycket frukt, grönsaker, potatis, ris osv. tills du är mätt! Jag äter såhär och mår jättebra! Är vegetarian dessutom så skippar kött vilket de flesta borde göra då kött är otroligt dåligt för vår hälsa.. :/Vill inte hoppa någon alls, bara få folk att tänka till och hjälpa er :) Jag tror ärligt talat att vi har blivit otroligt hjärntvättade av media och tappat vårt sunda förnuft när det kommer till kost.. Kött- och fettinsutrin är ju trots allt stora industrier

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

27 jan, 2015

För de som är intresserade av att äta mer naturlig mat som ger energi, bättre hy, bättre hår, viktnegång och hållbart ^^ :

https://www.youtube.com/watch?v=9bge-OkyN3E

https://www.youtube.com/watch?v=6G-lF3YTuss

Det kan låta extremt, men jag kan lova att det är det mest naturliga som finns för vår kropp! Jag äter inte exakt lika mycket som hon gör i videon då jag precis börjat, men jag äter tills jag är mätt. Det handlar alltså om att äta vegansk mat, High Carb Low Fat :) Man behöver inte svälta vilket är otroligt skönt, och ändå går jag inte upp i vikt :) Viktigt att nämna är att detta INTE är en quickfix, detta är en livsstil som kommer läka era kroppar och ge er energi och livslust! Såsmåningom så kommer er kropp hitta den vikt den är menad att ligga på, oavsett som man nu är över- eller underviktig. Ni är välkomna att ställa frågar om ni undrar någonting, vilket jag själv gjorde när jag började haha :D Om ni inte känner för att testa detta så är det helt okej, men jag kände att det var värt att tipsa då många äter såhär och mår JÄTTEbra. Blivit av med acne, sjukdomar osv :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem