Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
carilutan profilbild

carilutan

Kvinna ·

25 jan, 2015

2015, året vi går ur vassen!

Träning, hälsa, kost och vikt

Är det möjligtvis någon mer än mig som känner att det är dags att gå från vassen till stranden? 🤭

Eller är det kanske så att detta är nånting man "lovar" sig varje år, men år efter år blir de ändå vassen 💋

Jag är ialf en av dom. Man intalar sig "I år ska jag fasiken lyckas" , men tyvärr är jag en person som inte har någon som helst karaktär...

Men nu känner jag faktiskt att de får vara nog, jag mår inte bra med dessa kilon som är för mycket för min kropp.

Så därför bestämde ja mig för att köra en detoxkur med frukt & grönsaksjuicer.

Jag bestämde innan att jag ska göra allt för att försöka köra i 14 dagar, och idag är jag på min 12:e dag, alltså bara 2 hela dagar kvar 👍 Så jag kommer att fixa detta!!

Trotts att jag snart e klar så e de ju fortfarande lång väg kvar, för att även att jag har gått ner ett par kilon, så har jag några kvar. Speciellt att sedan behålla vikten och inte gå upp allting igen, som har hänt innan.

Så detta är min tråd för oss som försöker nå våran vikt, och för oss som behöver peppandet och hjälp av er som kan! Är det någon som kört detox själv? Vad gör ni? Tips å knep är tacksamt

2015 är VÅRAT ÅR!!!!! 👍

109

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

22 feb, 2015

Ja de e de jag oxå vill ha koll på har fyllt i min vikt år jag föddes men sen vet jag inte hur appen funkar har kollat men förstår inte riktigt ändå
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

22 feb, 2015

Vonkan skrev:
Ja de e de jag oxå vill ha koll på har fyllt i min vikt år jag föddes men sen vet jag inte hur appen funkar har kollat men förstår inte riktigt ändå
Svårt att förklara via text haha. Men det ska väl bara vara att börja fylla i t.ex frukost? Eller har du fått upp hur många kcal du ska äta per dag och välja vad du vill uppnå för resultat? Du kan kolla om du hittar inställningar eller något liknande.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 feb, 2015

Japp jag ska äta 1443 kvalitet om dagen men hur vet jag att jag får i mig de vart ser jag de lr vart fyller jag i de så jag vet
Gilla

Pygme

Kvinna ·

23 feb, 2015

Vonkan: under den runda ringen med "1443kcal kvar", längre ner på sidan, så står det "standard" och datum, det är en rullgardin som du kan dra uppåt, längst ner på den så har du frukost, lunch, middag, mellanmål och träning. Klicka på en så kommer det upp en sökruta där du skriver i vad du letar efter. Sen lägger du bara till det.. Lycka till :)

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 feb, 2015

Hoppar nog över den där appen jag fattar ingenting Hihi
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

23 feb, 2015

Vonkan skrev:
Hoppar nog över den där appen jag fattar ingenting Hihi
Allt är ju lite krångligt i början men man lär sig ju om man provar sig fram.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 feb, 2015

Ja de e sant få se hur jag ska göra
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

23 feb, 2015

Vonkan skrev:
Ja de e sant få se hur jag ska göra
Har du ingen familjemedlem/vän som kan hjälpa dig så du lär dig appen? Är ju lättare om någon visar nästan :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 feb, 2015

Jo de e klart jag har :-D
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

24 feb, 2015

Hej hur går det för er tjejer? Jag kämpar på med maten och ser till att få mina 10000 steg varje dag och helst någon annan form av träning. Hittade recept på supergoda crepes idag med kvarg och jordgubbar. Lite kalorier, nyttigt och mättade. :)
Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

25 feb, 2015

Jag har inte vägt mig på ett tag och jag har inte kämpat med maten men jag har börjat träna hemma framför datorn och med hjälp av några träningspass på youtube.

Gilla

Karin-m

Kvinna ·

25 feb, 2015

Mandelblom skrev:

Jag har inte vägt mig på ett tag och jag har inte kämpat med maten men jag har börjat träna hemma framför datorn och med hjälp av några träningspass på youtube.

Bra att komma igång med träningen :) Idag har jag varit med min son och hans kusiner och min bror på museum hela dagen. Tyckte jag var duktig som tog med mig en laxsallad. MEN så hade bror med sig kakor och massa annat till fika... Om jag kunde låta bli? Nej, fast jag inte ens var sugen. Har aldrig sånt hemma då jag egentligen inte har något som helst sug efter det men erbjuds det så är det svårt att låta bli. Nu blir det lite hårdare pass på gymmet!
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

28 feb, 2015

Jag hänkar också på här nu tänkte jag :D

Skaffade gymkort för en månad sen och gymmade helt okej i början, det var lite segt eftersom jag bara vågade gå på bandet efter min bröstop. Gymmade i två veckor, i två veckor efter det jag gick hemma helt omotiverad och känner som man alltid känner "jag orkar inte" "what's the point" "det är tråkigt" men faaan heller jag tänker inte sluta IGEN! Pallrade mig dit för en vecka sen, och har sen dess gymmat 5 gånger :D Och nu är det jättekul! Tar i som fan på gymmet och svettas ordentligt ! Försöker även äta bättre, det blev choklad och chips typ varje dag ett tag, men nu försöker jag hålla mig.. Men ja, det är väl mer motivation nu att hålla uppe träningen hehe. Så idag är det vilodag, men imorron så ;)

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

01 mar, 2015

Sådärja! Sagt och gjort så blev det gymmet idag :) 

Gilla

Karin-m

Kvinna ·

02 mar, 2015

Bra där SweetMelon! :) Var också iväg igår, idag vila, men ska ut på en promenad nu.
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

03 mar, 2015

Såå typiskt. Så fort man börjat gå till gymmet så blir man fruktansvärt sjuk... Hoppas på att vara tillbaka på gymmet den här veckan iaf!

Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

03 mar, 2015

Vad tråkigt Sweetmelon, hoppas du blir frisk snart!

Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

09 mar, 2015

Hur går det alla? Kämpa på! Tänk på vad snygga ni blir till sommaren och vad bra ni kommer att må!

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

09 mar, 2015

Går helt okej, men är fortfarande småkrasslig.. :( hoppas på att kunna gå till gymmet snart :'(

Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

11 mar, 2015

Har börjat använda appen Myfitnesspal och det går bra än så länge. Har 434 kalorier kvar att att stoppa i mig idag. Har också köpt en matvåg så ska börja väga maten.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem