carilutan
Kvinna ·
25 jan, 2015
2015, året vi går ur vassen!
Träning, hälsa, kost och viktÄr det möjligtvis någon mer än mig som känner att det är dags att gå från vassen till stranden? 🤭
Eller är det kanske så att detta är nånting man "lovar" sig varje år, men år efter år blir de ändå vassen 💋
Jag är ialf en av dom. Man intalar sig "I år ska jag fasiken lyckas" , men tyvärr är jag en person som inte har någon som helst karaktär...
Men nu känner jag faktiskt att de får vara nog, jag mår inte bra med dessa kilon som är för mycket för min kropp.
Så därför bestämde ja mig för att köra en detoxkur med frukt & grönsaksjuicer.
Jag bestämde innan att jag ska göra allt för att försöka köra i 14 dagar, och idag är jag på min 12:e dag, alltså bara 2 hela dagar kvar 👍 Så jag kommer att fixa detta!!
Trotts att jag snart e klar så e de ju fortfarande lång väg kvar, för att även att jag har gått ner ett par kilon, så har jag några kvar. Speciellt att sedan behålla vikten och inte gå upp allting igen, som har hänt innan.
Så detta är min tråd för oss som försöker nå våran vikt, och för oss som behöver peppandet och hjälp av er som kan! Är det någon som kört detox själv? Vad gör ni? Tips å knep är tacksamt
2015 är VÅRAT ÅR!!!!! 👍
Sortera efter
Pygme
Kvinna ·
27 jan, 2015
Pygme
Kvinna ·
27 jan, 2015
SweetMelon
Kvinna ·
27 jan, 2015
Exakt! :D Och de delar av världen där de faktiskt lever längst är där de äter mycket kolhydrater och måttligt med fett :) Jag äter också fisk ibland, jag har svårt att säga nej till sushi hehe ^^ Men det är ytterst sällan! Är glutenintolerant så vi äter nog ganska liknande :)
Primaballerina
Kvinna ·
27 jan, 2015
Precis så är det Cosmolover!
Även om ni andra säger att ni känner er rensade så är detta sanningen... Man svälter bara kroppen..
SweetMelon
Kvinna ·
27 jan, 2015
Även om ni andra säger att ni känner er rensade så är detta sanningen... Man svälter bara kroppen..
Helt korrekt! Att svälta kroppen mår den aldrig bra av!
Pygme
Kvinna ·
27 jan, 2015
Fyrtornet
Kvinna ·
27 jan, 2015
carilutan
Kvinna ·
28 jan, 2015
SweetMelon
Kvinna ·
28 jan, 2015
Jag tror att de syftar på en detox där folk faktiskt går hungriga.. Om du äter tillräckligt och bara lever på frukt, grönsaker etc tycker inte jag att det är en detox! Då är det ju en livsstil, en jättebra livsstil som ger dig allt du behöver :)
Pygme
Kvinna ·
28 jan, 2015
Anonym användare
Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer
SweetMelon
Kvinna ·
28 jan, 2015
Absolut! Men sen gör det nog inte så mycket skillnad om man sedan går tillbaka till att äta som vanligt :/
Anonym användare
Pygme
Kvinna ·
28 jan, 2015
Primaballerina
Kvinna ·
28 jan, 2015
Eh ursäkta?!....
Lär dig fakta och bevis.
Levern är till för att rensa kroppen från gifter, det finns ingen detoxkur eller dricka som gör att kroppen rensas. Det är LEVERN som rensar skiten. Felet är ju att folk tror att bara för att jag dricker två tre detoxdrycker om dagen kommer jag gå ner i vikt för att kroppen rensar ut (vilket den redan gör av sig själv när man äter mat, levern alltså......)
Du går ju ner i vikt för att du bara dricker den vätskan och kroppen går in i svältläge...
Beros ju självklart på hur man kompinerar detta. Men det är högst sannolikt att man går upp lika snabbt igen om man bara går tillbaka till det gamla vanliga igen... Jag vet vad jag pratar om så lägg av....
http://detox.se/nyhetsinlagg/inget-vetenskapligt-stod/
Primaballerina
Kvinna ·
28 jan, 2015
Och ja, min länk är minst lika sann källa som din från wikipedia där vem som helst kan posta vad man vill.... Så visst, det kanske inte är den bästa källan från någon av oss, men finns inga som helst bevis från läkare osv att en detoxkur rensar kroppen,,
Anonym användare
carilutan
Kvinna ·
28 jan, 2015
Oj vad denna tråden har vänt och blivit....... negativ?! ❤️
Så tråkigt...
Kan vi inte bara lämna detta med detox m.m m.m
Detta var meningen att det skulle vara en peppande tråd för oss som behöver detPOSITIVA! stödet, inte det där pekandet på att man "gör fel" ...
Fyrtornet
Kvinna ·
29 jan, 2015
Oj vad denna tråden har vänt och blivit....... negativ?! ❤️
Så tråkigt...
Kan vi inte bara lämna detta med detox m.m m.m
Detta var meningen att det skulle vara en peppande tråd för oss som behöver detPOSITIVA! stödet, inte det där pekandet på att man "gör fel" ...
carilutan
Kvinna ·
29 jan, 2015
Men dåhjälpervi varann tillatt byter intällning i denna tråden 🙂
Jag har igentligen 2 datum, för den 13 februari ska jag med ett jäkla tjejgäng gå och titta på 50 shades of grey 😀