Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
carilutan profilbild

carilutan

Kvinna ·

25 jan, 2015

2015, året vi går ur vassen!

Träning, hälsa, kost och vikt

Är det möjligtvis någon mer än mig som känner att det är dags att gå från vassen till stranden? 🤭

Eller är det kanske så att detta är nånting man "lovar" sig varje år, men år efter år blir de ändå vassen 💋

Jag är ialf en av dom. Man intalar sig "I år ska jag fasiken lyckas" , men tyvärr är jag en person som inte har någon som helst karaktär...

Men nu känner jag faktiskt att de får vara nog, jag mår inte bra med dessa kilon som är för mycket för min kropp.

Så därför bestämde ja mig för att köra en detoxkur med frukt & grönsaksjuicer.

Jag bestämde innan att jag ska göra allt för att försöka köra i 14 dagar, och idag är jag på min 12:e dag, alltså bara 2 hela dagar kvar 👍 Så jag kommer att fixa detta!!

Trotts att jag snart e klar så e de ju fortfarande lång väg kvar, för att även att jag har gått ner ett par kilon, så har jag några kvar. Speciellt att sedan behålla vikten och inte gå upp allting igen, som har hänt innan.

Så detta är min tråd för oss som försöker nå våran vikt, och för oss som behöver peppandet och hjälp av er som kan! Är det någon som kört detox själv? Vad gör ni? Tips å knep är tacksamt

2015 är VÅRAT ÅR!!!!! 👍

109

Sortera efter

Fyrtornet

Kvinna ·

29 jan, 2015

carilutan skrev:

Känner samma. Hoppade in här för jag behövde pepp haha.. Vi får se till att vända detta lite. Heja dig! Vad är det för datum du ser fram emot? Och vad händer då? Hihi Gjorde lite hemmaträning idag, benböj och situps. Kan inte göra så mycket mer förräns om några veckor, då det bara gått 7 veckor sen operation (bara 5 veckor kvar! Sen kan jag träna hela kroppen, wihoo) Äter bra, och har ätit bra i ca 3 veckor. Var inne på detox men insåg jag nog inte skulle klara det haha. Undviker pasta, potatis, ris förutom någon dag på helgen då jag unnar mig nåt gott. Gör smoothies på bara frukt och bär för att få i mig lite extra vitaminboost. Hoppas det gör liite skillnad iallafall. Det svåra för mig är träningen just nu med. Vet liksom inte vad jag ska göra. Man kan ju inte göra bara squats & situps varje dag.

Men dåhjälpervi varann tillatt byter intällning i denna tråden 🙂

Jag har igentligen 2 datum, för den 13 februari ska jag med ett jäkla tjejgäng gå och titta på 50 shades of grey 😀

Så då kanske manvill ta några glas vi med töserna, eller oxå så kanske jag ska hålla mig, för helgen efter ska vi ut med vårat jobb, hela företaget ska på 80-tals kabarè, på ParkLanei Göteborg, ska få 3-rätters middag samt dryckesbiljetter..
Sen vill jag ju operera mig en vacker dag, en stor bukop med fettsugning av kärlekshandtagen & bröstlyft utan inlägg, så där ligger även min inställning till att vara "duktig"
Känner att jag fortfarande har minst 5 kg att gå ner, så nu gäller de att ta i med hårdhandskarna den sista biten 👍
Måste bara börja äta ordentligt först. För nu efter detoxen, så måste jg börja försiktigt med maten, så jag kör fortfarande 3 juicer per dag,ska görade i 1 vecka, för att sen börja minska för att ta1 juice per dag.
Så idag ska jag tillsätta lite kyckling, ska bli väldans gott 💋
Du har gjort bröstförstoring? Är du nöjd? Hoppas du snart kan köra på med din träning igen 🙂
Åh vad skoj, då har du mycket kul att se fram emot! Blir ju en extra morot! Hur har det gått med din detox? Har du gått ner något? Eller känner du sig bara tajtare i kroppen? Ja jag har gjort två bröstförstoringar, den första vart jag inte riktigt nöjd med. Men nu är jag suuupernöjd! Tack :) det gäller att ha tålamod och försöka tänka att det är för nåt bra jag måste ta det lugnt för. Dom ska ju läka på plats.
Gilla

carilutan

Kvinna ·

29 jan, 2015

Fyrtornet skrev:

Åh vad skoj, då har du mycket kul att se fram emot! Blir ju en extra morot! Hur har det gått med din detox? Har du gått ner något? Eller känner du sig bara tajtare i kroppen? Ja jag har gjort två bröstförstoringar, den första vart jag inte riktigt nöjd med. Men nu är jag suuupernöjd! Tack :) det gäller att ha tålamod och försöka tänka att det är för nåt bra jag måste ta det lugnt för. Dom ska ju läka på plats.

Jag har gjort detox en gång innan, men denna gången tyckte jag va lite jobbigare, men jag tog dag för dag bara.

Ja gick ner 7 kilo, men nu när jag börjat ÄTA grönsaker, så har jag gått upp 1 kg, men de hade jag förväntat mig. Tror jag är på min trivselvikt, så nu gäller det som sagt att ta tag i träningen rejält :) Samt äta bra, men jag känner mig taggad.

Jag känner mig inte tajt i kroppen, mer löst om man säger så...

Eftersom du inte blev nöjd första gången, fick du din andra op gratis då?
Precis som du beskriver, gäller att ha tålamod och läka ordentligt innan man kan sätt igång igen...
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

29 jan, 2015

Carilutan : Oj 7 kg! Det var ikte lite. Ja man får nog räkna med att gå upp lite när man äter mer normalt i början. Vad gillar du att träna? Är ju viktigt att göra något man tycker är kul, då känns det inte som en pina att träna. Jag älskar att dansa (typ zumba, aerobics osv) och att styrketräna. Det tröttnar jag aldrig på. Brukar söka zumba och aerobics på youtube haha. Gratis är gott ;) Nej intw gratis, men billigare. Betalade 26.000 för bytet av implantat :) och 49.500 för den första operationen. Så har gått åt en del pengar. Men det är det värt!
Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

21 feb, 2015

Nu har jag ätit jättedåligt. Suck, hur motiverar man sig att äta rätt och motionera? Ska man sätta upp en bild på sig själv från när man var smalare? Har ni tips? Har ingen bil och det är för långt att gå och cykla till gymmet men vi har löpband hemma och lite hantlar eftersom min man tränar mycket hemma och ville ha det och jag har använt det många gånger men nu på ett tag har det bara inte blivit av.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 feb, 2015

Mandelblom va menar du med att du har ätit dåligt? Köpte mig en matta å en boll som jag ska köra lite övningar på som jag fick av min pt du väger ju bara 54 kg de e ju absolut ingen vikt att prata om <3 hade vart glad om jag vägde så lite ät mindre å rör på dig mer du ska ju inte stoppa i dig mer än va du gör av med prova minska maten väg de gör jag å försök ät ofta så ska du se att det händer något lycka till gumman kram kram
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

22 feb, 2015

Mandelblom skrev:

Nu har jag ätit jättedåligt. Suck, hur motiverar man sig att äta rätt och motionera? Ska man sätta upp en bild på sig själv från när man var smalare? Har ni tips? Har ingen bil och det är för långt att gå och cykla till gymmet men vi har löpband hemma och lite hantlar eftersom min man tränar mycket hemma och ville ha det och jag har använt det många gånger men nu på ett tag har det bara inte blivit av.

Jag har hittat en skitbra app till mobilen, lifesum heter den. Man fyller i sin längd, vikt och såna saker och vad man vill uppnå (t.ex viktnedgång) sen får man att man ska äta ett visst antal kalorier per dag och även tabeller med hur mycket av vad (fett, protein etc) så bara man fyller i under dagen vad man äter. Finns frukost, lunch, middag och mellanmål. Det är lätt att fylla i och man kan även scanna streckkoder på sin mat, det mesta finns i databasen. Är även gratis om man inte vill betala för guld och få fler tips och sånt. Man fyller även i vad man tränar också, det mesta finns i en lista. Lätt att se vad man äter och ha koll. Även lättare att äta nyttigt när man ska fylla i allt. Så jäkla smart! Jag har bara gratisversionen.
Gilla

Theresee

Kvinna ·

22 feb, 2015

Följer! Jag använder mig av lifesum, har gått ner 4,3kg på snart 4veckor.
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

22 feb, 2015

Theresee skrev:
Följer! Jag använder mig av lifesum, har gått ner 4,3kg på snart 4veckor.
Grattis! Appen är awesome. Jag har den mest för att hålla koll på vad jag äter och hålla vikten :)
Gilla

Pygme

Kvinna ·

22 feb, 2015

Ja den är superbra för att föra dagbok, och ha koll på kallsarna :) gillar den också. Tycker det är kul, men jag kanske är lite skruvad :)
Gilla

Hjärtat3

Kvinna ·

22 feb, 2015

Det allra bästa sättet att gå ner i vikt och bli fastare är faktiskt att äta rätt och träna. Finns få saker som stör mig så mycket som tex folk som äter lchf och lutar sig tillbaka. Och dessutom säger "grejen med lchf är ju att jag inte behöver träna". Det är bara lathet i mina ögon.

Jag har prövat dieter, fasta och pulver, men går alltid upp igen. Kroppen behöver riktig energi för att orka. Det allra bästa resultatet har jag fått nu de senaste månaderna då jag minskat på kolhydrater (bröd, pasta och ris) och öst på med grönsaker istället och går till gymmet 3-4 dagar i veckan. Mår toppen! :) Alla bebiskilona är äntligen borta!

Jag taggade mig själv genom att tex köpa ett par råsnygga jeans, men som va en el ett par storlekar för små. Lyckan när jag kunde dra dem på mig var total! :D

If you want it, work for it. :)

Gilla

Pygme

Kvinna ·

22 feb, 2015

Ja visst går det lättare, och man blir snyggare och hälsosammare om man tränar också. Men visst går det att gå ner utan träning. Beror ju på hur lite man kan tänka sig att äta! Det är ju bara att anpassa det. Men träning är alltid bra, oavsett anledning.. :)
Gilla

Mandelblom

Kvinna ·

22 feb, 2015

Har tagit fram ett foto från när jag och maken förlovade oss juli 1997, är vältränad, lite solbränd och har en svart sommarklänning på mig på kortet. Nu ska jag springa lite på löpbandet och göra lite armhävningar och situps :)

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

22 feb, 2015

Hur ser den appen ut för de finns ganska många
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

22 feb, 2015

Vonkan - sök bara på Lifesum i AppStore el den för android så kommer den upp. Grön app tror jag. (Har precis slutat med den)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

22 feb, 2015

Karin-m är den grön å ett vitt L? Hur tyckte du att den va hur mycket gick du ner hur länge höll du på Kram
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

22 feb, 2015

Jag är gärna med i peppandet. Har två kilo som jag vill få bort, men de är de där två sista envisa som biter sig fast. Har också märkt att jag blivit "fluffigare" efter operationen då jag inte fått träna som vanligt. Ska inte få springa el köra skumpiga pass på länge till så det är stenkoll på maten som gäller. Behöver verkligen pepp :)
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

22 feb, 2015

Vonkan, precis, den är det! Jag var guldmedlem där i över ett år. Jag skötte den inte så blev bara bortkastade pengar. Jag har ju bara ett par kilo att få bort nu, och har rätt bra koll på vad jag kan stoppa i mig utifrån min aktivitetsnivå. Sen gäller det ju att följa det också.... Men den är superbra för att få pepp och att verkligen få koll på in/ut. En kollega kör på den och har gått ner flera kilon. Hon hade lite fler att gå ner. Det är så individuellt.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

22 feb, 2015

Hur mycket har du gått ner å va tycker du om appen hur funkar den va ska man göra?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

22 feb, 2015

Ok ska ladda ner den appen men hur funkar den va ska man göra å ska man skriva i nått lr hur gör man
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

22 feb, 2015

Vonkan skrev:
Ok ska ladda ner den appen men hur funkar den va ska man göra å ska man skriva i nått lr hur gör man
Det står när du startar appen exakt vad du ska fylla i osv. Är superlätt att använda appen :) fråga om det är nåt särskilt du undrar, använder de dagligen för att ha koll på mat & träning.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem