Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hanagh profilbild

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

500cc = 75 D - E kupa?!

Bröstförstoring

Detta kan inte stämma?! Jag har läst om sånna som har haft A kupa innan operationen och lagt in 500 cc och fått en G-H kupa. Medans jag som ändå hade en B kupa får bara 2 kupor större? Detta kan inte vara rimligt?!

89

Sortera efter

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

Opererades för en månad sen
Gilla

Duenna

Kvinna ·

07 maj, 2014

För det första ska du säkerligen inte ha 75 i bh-n utan snarare 65 eller tillochmed 60. 65 F är samma som 75 D. Alltså har du mer ån en D-kupa om du använder rätt bh.
Gilla

Godisgrisen123

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hur mycket bör man ha i om man ligger på en b kupa innan och vill ha en fyllig c?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hej jag hade 70-75a innan op å jag la in 500 å jag hamna på 65h kram
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

07 maj, 2014

Godisgrisen123 skrev:
Hur mycket bör man ha i om man ligger på en b kupa innan och vill ha en fyllig c?
Är svårt att prata kupstl. då det kan variera väldigt.En 65c är ju inte samma kupstl som en 85c men båda c-kupor ;)..Det bästa är om du gör ristestet och provar dig fram alt.provar implantat på konsultationen.Då kan du få wn umgefärlig hum om hur det kommer bli..
Gilla

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hur ska jag ha 60 65 om ja knappt får runt 70 då?? O hm har inte 60-65???
Gilla

Duenna

Kvinna ·

07 maj, 2014

Bh-n SKA sitta supertight för att ge korrekt stöd underifrån. Råder dig att handla från andra butiker eller märken än H&M. Du kommer bli förundrad över vilken skillnad det är. Dels är bh-arna så mycket skönare - därtill är de väldigt mycket snyggare. Från H&M kommer du aldrig lyckats hitta en bh som sitter bra eller ger ett bra stöd. Då kan du lika gärna ha en topp över brösten istället.
Gilla

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

Ja vill gärna Kunna andas också
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hanagh skrev:
Hur ska jag ha 60 65 om ja knappt får runt 70 då?? O hm har inte 60-65???
Hm , Lindex och de andra klädkedjorna är bara att lägga på hyllan som ett minne om du ska ha ett bra ordentligt stöd till dina bröst.. Att vänja sig med rätt bh-stl efter en op är inte bara.Eftersom man oftast är van med att bhn sitter löst och skönt så blir det en väldig omställning när du får en bh som sitter ordentligt tight och ger rätt stöd.Men det är en förutsättning för att ge brösten de bästa förutsättningarna att hålla sig fina länge, och när du väl vant dig med rätt stl.upptäcker man nyttan den gör och man vill sedan inte ha annan stl.. Jag handlar uteslutande från England.Billigare än i Sverige ooh finns ett större utbud för oss med litet underband och stor kupa. Ex. på bra webstores är. www.bravissimo.com www.figleaves.com
Gilla

Duenna

Kvinna ·

07 maj, 2014

Men du, fortsätt du köra med 75 från H&M då, om du är så himla bestämd med att du inte vill ha ordentliga bh-ar. Det finns ju liksom inte mer vi kan göra för dig än såhär. Du ställde en fråga som jag svarade (i mina ögon) relativt utförligt på. Du vet dock tydligen bäst - så fortsätt du köra ditt egna race.
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Duenna

Kvinna ·

08 maj, 2014

Skrattretande. Det här är inte ett forum där man kallar varandra saker, har en elak attityd mot folk som försöker hjälpa eller beter sig allmänt illa och omoget. Du kanske bör leta dig till flashback istället, om det är så du ska bete dig så fort du inte får ett svar du är nöjd över.
Gilla

Anonym användare

08 maj, 2014

Prova denna och kolla vad du får för mått, tror också att 75 är alldeles för stort. Det är väldigt vanligt att många går runt med fel underband, det ska sitta tight så att man får bra stöd men såklart ska du kunna andas också. Vet fler här som haft 75 innan operationen och sen fått ha 65 istället och visst är det jobbigt i början men man vänjer sig och det är ju viktigt med rätt stöd 🙂

http://change.com/se/bh-guide

Gilla

Nooova

Kvinna ·

08 maj, 2014

Jag hade 75b innan och la in 800 och har nu 65H. Undrar hur det går till när någon här hade typ samma kupa innan 75a och la in 500 och har nu 65F/H? Kan ju ej bli samma resultat av olika implantat?
Gilla

Nooova

Kvinna ·

08 maj, 2014

Vibbar till Vonkan!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Nooova är de mig du pratar om??? Jag har 500 å mätte mig hos change å fick att jag skulle ha 65h nått problem??
Gilla

Anonym användare

08 maj, 2014

Förutom ens egna utgångsläge, implantatsval, profil, placering så tror jag mycket handlar om samspelet mellan din egna vävnad (muskeln om du har delvis bakom placering) och implantatet. Allas kroppar är ju indivduella och funkar inte på samma sätt. Samma som att jag kan färga håret i exakt likadan nyans som min vän men vi får två helt olika resultat fastän vi har använt likadan färg (märke och allt) 🙂 Lite kass jämförelse men men 😉

Gilla

Nooova

Kvinna ·

08 maj, 2014

Ja det är konstigt isabella88. Jag har samma storlek som dig på change Vonkan och större implantat, fann det väldigt konstigt eftersom vi har olika storlekar på våra implantat men har samma i bh storlek. Men det är väl kanske som isabella88 säger.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Ja de e nog så som Isabella88 skriver :-D
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Vonkan skrev:
Hej jag hade 70-75a innan op å jag la in 500 å jag hamna på 65h kram
Fast du har väl inte ett annat mått nu? Du hade såklart 65 innan men hade fel storlek. Det innebär att du hade 65 b-c innan. Sen låter H väldigt stort men det kan bero på vilket märke man kör på också. Vissa märken e små i storlekarna.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem