Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hanagh profilbild

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

500cc = 75 D - E kupa?!

Bröstförstoring

Detta kan inte stämma?! Jag har läst om sånna som har haft A kupa innan operationen och lagt in 500 cc och fått en G-H kupa. Medans jag som ändå hade en B kupa får bara 2 kupor större? Detta kan inte vara rimligt?!

89

Sortera efter

Opticruise

Kvinna ·

08 maj, 2014

Isabella88 skrev:

Jag kan förstå att man blir irriterad man att kalla någon för h*ra är att gå för långt. Sen tycker jag inte hon ska bli blockad men en varning är på sin plats om man inte själv förstår att det inte är något man kallar folk för, oavsett hur arg eller irriterad man blir. Det finns faktiskt andra sätt att säga det på och ifall det blir att man känner sig kränkt eller att man inte blir respekterad så är det bara att säga det utan att hiva ur sig diverse förolämpningar för det leder inte till någonting bra. Och oavsett ifall hon inte menade något illa är det ett ord med stark innebörd som folk kan ta illa upp av.

Men det jag menar är att såna här onödiga diskussioner uppstår oftast av småsaker..Tror Hanagh är så pass clever att hon själv förstår att det inte var rätt det hon sa,men i stridens hetta så slinker fula saker ut JA! och det var fel JA! Ingen som påstått annat! och man kan älta i timmar hur man ska vara och betee sig men till vilken nytta?!?  Ingen om du frågar mig bara ytterligare en onödig negativ diskussion..

Men snälla gör ingen jättegrej av detta..Är så få negativa diskussioner på POF ,är nog därför jag blivit kvar i 3 år för att jag gillar attityden här,är så fantastiska människor här! Snälla roliga ,med en trevlig attityd. Like you all :) och så vill vi jag ha det i fortsättningen med :)

Gilla

Nooova

Kvinna ·

08 maj, 2014

Ja Vonkan hade 75 innan ocg 65 efter men det hade ju jag med. Skumt som fan ändå tycker jag! Måste höra med andra som har samma implantat som jag.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Nooova kolla med andra du men jag tror inte change tjejen skulle hitta på min storlek vart kan jag kolla i gen om de verkligen stämmer?
Gilla

Cagi00

Kvinna ·

08 maj, 2014

Nooova skrev:
Ja Vonkan hade 75 innan ocg 65 efter men det hade ju jag med. Skumt som fan ändå tycker jag! Måste höra med andra som har samma implantat som jag.

Tycker att Isabella88 förklarade rätt bra på varför det kan skilja mellan er, citerar henne:

"Förutom ens egna utgångsläge, implantatsval, profil, placering så tror jag mycket handlarom samspelet mellan din egna vävnad (muskeln om du har delvis bakom placering) och implantatet. Allas kroppar är ju indivduella och funkar inte på samma sätt. Samma som att jag kan färga håret i exakt likadan nyans som min vän men vi får två helt olika resultat fastän vi har använt likadan färg (märke och allt)🙂Lite kass jämförelse men men😉"

Gilla

Nooova

Kvinna ·

08 maj, 2014

Jo, antar det. Hade bara velat ha en bättre förklaring, man hade velat ha ett mer logisk svar på det hela om ni fattar. Men jag får väl nöja mig med det att vi är olika hahahaha :P Visst jag kan ha en storlek större på vissa bh-ar 65I men det är bara en storlek större. Ligger på 65H/I.
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Men sen beror det på hur fasta implantat man har. Nu vet jag inte vad ni har men ju fastare, desto större bh behöver man eftersom brösten inte glider ner i bhn som riktiga bröst gör. En tjej med riktiga bröst 65 g skulle ha jättebomber! De e skillnad på bh-storlek o visuell storlek som ni ju vet. Jag har om vi nu jämför med vonkan mindre bröst men jag tycker inte det ser så utt när ja ser hennes bröst. O jag har lagt i mer ... Om ni vill reda ut mysteriet kan ni ju mäta över brösten o under o jämföra måtten, på kul bara:-) har själv funderat över det där med storlekar då vissa tjejer med ungefär samma utgångsläge fått större bröst trots att de lagt i 200-250 cc mindre. Men egentligen spelar det ingen roll vad nån annan har, bara man själv e nöjd:-)
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Ok, gjorde precis changes bh-test som visade 70G (som ju är samma som 65 H),,,,vilket ja Inte har på riktigt...inte i de märkena jag har i alla fall. Kanske changes bhar passar men annars,,,nej,,de skulle bli för stort med 70 G!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Ska kolla min storlek i gen men jag förstår inte bara va problemet är va man har för storlek å så :-)
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Det e nog inget problem. Bara intressant att du kan ha så stora med 500 som nån sa tidigare. Nyfikenhet. Ja har som sagt lagt in 650 o har en storlek mindre än dig, borde ju rimligen va tvärt om o det gör det hela intressant:-)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

9april ja de e sant ska åka till gustavmelbin å kolla min storlek så får vi se va dom säger :-) återkommer när jag vart där kram
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Spännande:-) hoppas du hittar nåt fint!
Gilla

Lara Croft

Kvinna ·

08 maj, 2014

Duenna skrev:
Bh-n SKA sitta supertight för att ge korrekt stöd underifrån. Råder dig att handla från andra butiker eller märken än H&M. Du kommer bli förundrad över vilken skillnad det är. Dels är bh-arna så mycket skönare - därtill är de väldigt mycket snyggare. Från H&M kommer du aldrig lyckats hitta en bh som sitter bra eller ger ett bra stöd. Då kan du lika gärna ha en topp över brösten istället.
Vill jättegärna få bra tips på var man kan köpa bh:ar!! :)
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Nätet eller butik? Billigare på nätet...
Gilla

turisten

Kvinna ·

08 maj, 2014

Cagi00 skrev:

Här kan ni kolla er storlek efter att ni mätt med ett måttband antal cm stramt under byst och löst över byst, där ni är som fylligast.

http://bh-guide.nu/

Jag kollade på skoj mina mått enligt den här guiden. Den bjöd på dagens gapskratt. Enligt den ska jag ha 70AA, dvs en storlek mindre än den jag använde innan jag la i 300 cc. Iofs var 70A inte rätt storlek då heller, men mina bröst ser alltså ut att vara på gränsen till vad som är äkta stolek på en benig flaggstång som jag. Synd att jag kastat alla mina 70A, hade varit skoj att lägga upp en bild för att se om pof-tjejerna tycker den sitter som den ska. 👍Min riktiga storlek i t.ex. Change, Freya och Curvy Kate är 60F.

Edit. läste min text och den kanske kunde uppfattas som dryg mot Cagi som länkade guiden och det var inte alls meningen, utan jag ville bara dela med mig av hur fel det kan bli.

Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Hahaa, ja fick 75 D! Hej o hå!!
Gilla

Marina

Kvinna ·

08 maj, 2014

Hanagh skrev:
Lyssna vem e du din kahba va säger du att ja e bestämd o för att ja ställde en fråga inte för att ja ska få din äckliga attityd de ju nog du spm tror du vet bäst men tyvärr e de inte så, låt mig fråga vad ja vill ha lite respekt prinsessa

Back -at -you typ. Vems attityd är äckligast??

Det var nog inte din fråga som väckte irritation utan din vägran att godta några av svaren (vilket jag faktiskt också tycker ger intrycket att du är mycket bestämd). Hade du verkligen en fråga som du säger,eller ville du mest uttrycka din besvikelse??

Inlägget ovan har hur som helst en fullkomligt oacceptabel stil. Det värsta jag sett på tre år, faktiskt, hänsyn tagen till "provokationen" som utlöste attacken - för även om den var aningen vass, låg det en del sanning i den.

Det här är en attityd vi inte godtar eller vill se på POF, som du har förstått på de andras reaktioner. Vi diskuterar ofta så känsliga ämnen här att det enda sättet forumet blir till verklig nytta och glädje är genom ett vänligt klimat så folk vågar yttra sig och det som skrivs är av relevans, det är ingen som vill läsa vad andra som grälar slår varandra i huvudet med.

Vi kan vara utan en medlem som förstör för andra, men om du kan godta den här inställningen vi delar här, är du välkommen och kan räkna med samma skydd och stöd mot andras ev påhopp.

Gilla

Cagi00

Kvinna ·

08 maj, 2014

Haha det är lugnt :) Konstigt att det kan slå så olika, min blir 65E i guiden och samma fick jag när jag måttades i en riktig bh-butik (inte change)
Gilla

boopies

Kvinna ·

08 maj, 2014

Brukar changes storlek visa större än andra märken, tex freya?
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Freya har nog ingen guide men de är stora i storlekarna, det står ofta på de sidor som säljer dem,,,speciellt freya decon. Changes guide stämmer inte med min verkliga storlek i alla fall:-)
Gilla

boopies

Kvinna ·

08 maj, 2014

Okej. Får kolla där då :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem