Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hanagh profilbild

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

500cc = 75 D - E kupa?!

Bröstförstoring

Detta kan inte stämma?! Jag har läst om sånna som har haft A kupa innan operationen och lagt in 500 cc och fått en G-H kupa. Medans jag som ändå hade en B kupa får bara 2 kupor större? Detta kan inte vara rimligt?!

89

Sortera efter

Anonym användare

09 maj, 2014

Nooova skrev:
Ja det är rätt intressant ändå 9aptril hur både du och jag har större implantat än Vonkan men ändå hamnat på samma bh storlek. Hur går sånt här till? När alla vi låg på samma innan. Skiljer våra kirurgers placering av implantat åt? Har du framför bröst Vonkan?

Hon har bakom. Fasta silimed extra hög. 

Kan vara bröstkorgens utforming, putet, om hennes vävnad kan ha lagt sig precis under vårtorna medans din kan ligga mer utplattat. 

Jag har haft bakom och framför, skillnaden är lite mer put med framför. Inte så det är bhstorlekar i skillnad. 

Kan tillägga att jag kan ha samma bhar jag hade med 450hp som jag har med 600hp. 65i sitter bäst på mig men då är egentligen kupan något för bred men passar i put. Kanske skulle haft G om man bara gått efter bredden men då bullar brösten över istället så det ser ut som att jag har fyra bröst.

Gilla

Millo

Kvinna ·

09 maj, 2014

Jag hoppar in här :) ... Jag tyckte först att detta med storlekar var jättekonstigt också då jag har lagt in 550cc/500cc för två veckor sedan ca. Jag hade B kupa innan ( enligt mig själv Lindex bh ) 80 B hade jag enligt mig själv. Förväntade mig E kupa efter operationen då min kompis gjort samma op och hade amma utgångsläge som mig och har storlek E nu ... Efter att jag var fördigopererad fick jag den så kallade "läkarbhn" från kliniken, kirurgen berättade hur den skulle sitta osv . Det var viktigt att den satt åt så mina bröst får de stöd dem behöver, och han förklarade tydligt stt dem kommer töjas ut tillslut. Så st 75E hade jag då och på de yttersta hålen på knäppningen, efter tre dagar skulle jag ha på de innersta knäppningen. 10 dagar senare på återbesöket sa han att vi skulle byta storlek för att lite svullnad osv hade lagt sig, vi bytte då till 70 F .. Och på första hålen igen .. Jag har smyg testat min mammas bh, st 80 E som jag trodde jag skulle ha i storlek nu eftersom jag hade 80b innan .. Men den var hur stor som hällst och då blev jag livrädd. Det var ju E kupa jag hade tänkt mig .. Men det så olika på olika modeller utav bh-ar . Vad man anser är rätt för en själv, det är väldigt viktigt att man får rätt stöd runtom, det är de som gör den avgörande kupstorleken rätt . Vilket betyder att jag har 70 E-F nu, jag har hela tiden trott att jag skulle ha 80 runtom pga av att den inte ska sitta för hårt, bilda valkar osv.. Men när man hittar rätt bh så förstår man att det har så mycket med formen på sig själv att göra . Hur bred / smal du är runtom osv .. Så jag tror inte man ska sätta sig blind på just en kupstorlek. Alla har olika, och jag rekomenderar att gå till en riktig butik som prövar ut en bh till dig och dina bröst . :-)
Gilla

Lara Croft

Kvinna ·

09 maj, 2014

9April skrev:
Lara Croft skrev:
9April skrev:
Nätet eller butik? Billigare på nätet...
Gärna nätet. Sen när jag väl opererat mig och vet vilken storlek jag har är det lättare så. Bor i en liten stad och kommer inte handla här ;) Eller fråga om hjälp i en butik, ha ha ha, då börjar det skvallras ;)
Kolla in: www.bravissimo.com www.figleaves.com www.laleia.se Sen finns evas underkläder på nätet också, har dock inte testat deras bhar. Och så change ... Har ja inte heller handlat på men de har också onlineshop.
Åh va bra. Ska kolla :) Tack!!!
Gilla

Nooova

Kvinna ·

09 maj, 2014

Jo men en 80E är inte lika stort som en 70E eller en 65E Millo. Problemet här var att den här tjejen hade exakt samma storlek som mig 65H i bh storlek fast vi har olika inplantat. Båda hade 65H.
Gilla

Leoparden

Kvinna ·

10 maj, 2014

Jag hade 75b, fick sänka mitt veck och la in 400/425, har nu 65f/g

Gilla

9April

Man ·

10 maj, 2014

Leoparden: Då hade du egentligen 65 D innan o gick till 65 f-g och det stämmer bra! Man brukar säga ca 150 cc per storlek. Underbandsmåttet ändras ju inte 10 cm från innan till efter op:-)
Gilla

Anna84

Kvinna ·

10 maj, 2014

Jag la också in 500cc och hade 75 A innan op.

Jag tar idag (ca 4 månader efter op) 70 H på twilfit och 75 F på H&M och Lindex.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

10 maj, 2014

Jag var å mätte mig i dag på massa olika bh butiker å alla bh storlekar som jag har på min sida är rätt så Åhléns har nog inte så fel ändå de e ju olika från modell oxå
Gilla

Silicon dream

Man ·

24 jul, 2014

Undrar vad man själv har nu och vad man kommer hamna på efter sin operation. Har 77 cm under brösten och får det till att jag borde ha 65 cm i underband. Har 88 cm över på bröstvårtorna runt om. Tänkt lägga in 600-700 cc nånting bakom.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem