Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hanagh profilbild

Hanagh

Kvinna ·

07 maj, 2014

500cc = 75 D - E kupa?!

Bröstförstoring

Detta kan inte stämma?! Jag har läst om sånna som har haft A kupa innan operationen och lagt in 500 cc och fått en G-H kupa. Medans jag som ändå hade en B kupa får bara 2 kupor större? Detta kan inte vara rimligt?!

89

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

9april innan op hade jag 70-75a å nu efter op så har jag 65h
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Jag tror inte att Vonkan har 65 H i tex freya. Som sagt beror det på märket också. Change har jag hört ger lite annat resultat än andra märken. Freya är stora i sina storlekar. Själv hade jag (om ja hade haft rätt bh-storlek) 65 b innan o la in 650 cc och har nu 65 g- inte i change utan freya o tex marlie dekker. Har 75 i underbandsmått o kör alltid på 65 i bh.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

9april de vet jag faktiskt inte om jag har för jag frågade precis om va jag skulle ha för storlek i bh från nätet men enligt tjejen på change så har jag 65h
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Fast change är ju ett märke med sina mått. Freya tex har andra o ja kan garantera dig att en 65 h i freya kommer att glappa på dig:-)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Ok tack att du sa de va ska jag ha för storlek i bharna som man köper på nätet:-) kram
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

Jag har flera olika märken själv i lite olika storlekar. Ibland sitter underband 70 lika tajt som 65 beroende på elasticitet. Har en bravissimo i 65 h, freyor i 65 g, en freya i 65 ff, en twilfit i 70 f, marlie dekker i 70 g... Så du ser, märkena skiljer sig. Samma bröst, olika märken, olika storlekar:-)
Gilla

Cagi00

Kvinna ·

08 maj, 2014

Här kan ni kolla er storlek efter att ni mätt med ett måttband antal cm stramt under byst och löst över byst, där ni är som fylligast.

http://bh-guide.nu/

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2014

Cagi00 skrev:

Här kan ni kolla er storlek efter att ni mätt med ett måttband antal cm stramt under byst och löst över byst, där ni är som fylligast.

Den stämmer inte. Guider tar inte hänsyn till implantatens profil tex. Man kan ha putiga bröst och behöva stor/djup kupa pga det men få samma mått enligt guiden om man har stor bröstkorg men mindre implantat. Blir jättefel

Gilla

Saendra

Kvinna ·

08 maj, 2014

Hanagh skrev:
Ja vill gärna Kunna andas också

Jag var som du innan op, använde 70/75 innan, trodde absolut inte att jag kunde ha 60 runt. Men så fel jag hade! Första gången man använder den känns det väldigt trångt men sen blir det jätteskönt!

Men vill du absolut inte ha mindre så får du väl ha 70/75, men då odkså räkna med att du inte får något stöd och "bara två kupor större storlek". Tycker absolut du ska kolla om på en riktigt bra sida, ex bravissimo el figleaves vad du har för storlek enligt deras mått. Change har också en guide :)
Gilla

9April

Man ·

08 maj, 2014

tin skrev:

Cagi00 skrev:

Den stämmer inte. Guider tar inte hänsyn till implantatens profil tex. Man kan ha putiga bröst och behöva stor/djup kupa pga det men få samma mått enligt guiden om man har stor bröstkorg men mindre implantat. Blir jättefel

TACK! För inga guider har faktiskt stämt på mig. Har alltid provat ut nya märken tills man kan just det märket.
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 maj, 2014

Fast jag tycker det är bra att change-guiden finns( nu är det just den guiden jag menar oxå)  För den brukar stämma på ett ungefär påde flesta..Är bra för oss som bor på landet långt ifrån en Change butik👍   Då får man ju iaf en "hum" om hur man ligger stl. mässigt..Sen är ju såklart alla märken och modeller olika,men man har något att utgå ifrån.Sen får man ju räkna med att  få byta,innan man lär sig "sina" märken..Bravissimo har en kanonbra kundtjänst vill jag tipsa om! Där kan man få hjälp med hur olika märken/modeller är i stl.Dom e grymt duktiga som jobbar där!  Kommer ni till UK tjejer måste ni bara besöka deras affärer..Herregud  man tror man kommit till himlen och möter Herren själv när man träffar deras personal👍

Gilla

Qishmish

Kvinna ·

08 maj, 2014

Hanagh skrev:
Lyssna vem e du din *** va säger du att ja e bestämd o för att ja ställde en fråga inte för att ja ska få din äckliga attityd de ju nog du spm tror du vet bäst men tyvärr e de inte så, låt mig fråga vad ja vill ha lite respekt prinsessa

Lite OT från tåden nu.. Men ursäkta vad är det för språk du använder här till folk som bara försökte hjälpa dig?!? Att kalla folk för h*ra o grejer.. hur moget är det😡

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2014

Qishmish skrev:

Hanagh skrev:
Lyssna vem e du din kahba va säger du att ja e bestämd o för att ja ställde en fråga inte för att ja ska få din äckliga attityd de ju nog du spm tror du vet bäst men tyvärr e de inte så, låt mig fråga vad ja vill ha lite respekt prinsessa

Lite OT från tåden nu.. Men ursäkta vad är det för språk du använder här till folk som bara försökte hjälpa dig?!? Att kalla folk för h*ra o grejer.. hur moget är det😡

Marina kanske borde ta och blocka den här tjejen?

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Opticruise va tror du att jag ska kolla efter för storlek om jag vill beställa bh från nätet :-) Å ni tjejer som bråkar snälla va snälla å trevliga mot varran vi e ju här för att stötta å ge tips och råd inte bråka snälla sluta nu
Gilla

Qishmish

Kvinna ·

08 maj, 2014

tin skrev:

Qishmish skrev:

Hanagh skrev:
Lyssna vem e du din kahba va säger du att ja e bestämd o för att ja ställde en fråga inte för att ja ska få din äckliga attityd de ju nog du spm tror du vet bäst men tyvärr e de inte så, låt mig fråga vad ja vill ha lite respekt prinsessa

Marina kanske borde ta och blocka den här tjejen?

Ja, eller ge en varning eller nåt..! Usch för sånt språk..

Gilla

Qishmish

Kvinna ·

08 maj, 2014

Vonkan skrev:
Å ni tjejer som bråkar snälla va snälla å trevliga mot varran vi e ju här för att stötta å ge tips och råd inte bråka snälla sluta nu

Fast jag bråkar väl inte? Utan tycker bara inte det är accepteabelt att använda sånna ord på detta forum! Bara för hon inte skrev det på svenska gör det inte mindre dåligt..

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

*Följer*
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 maj, 2014

Fast stop nu tjejer:  Det här är nog inget illa ment i grund och botten..Tagga ner lite haha😉

Hanagh skrev ju faktiskt bara först, citerar:  Ja vill gärna Kunna andas också..

och fick då som svar av Duenna: Citerar:  Men du, fortsätt du köra med 75 från H&M då, om du är så himla bestämd med att du inte vill ha ordentliga bh-ar. Det finns ju liksom inte mer vi kan göra för dig än såhär. Du ställde en fråga som jag svarade (i mina ögon) relativt utförligt på. Du vet dock tydligen bäst - så fortsätt du köra ditt egna race.

Kan förstår att det uppstår irritation från båda håll i denna konversation men jag tror inte någon i grund och botten menar nåt illa.Men upplever man att man blir  påhoppad så går man till försvar,så funkar vi människor :)..   Tycker denna diskussion kan fortsätta nu på ett mjukare vis för den är superviktig tycker jag ..Rätt stöd behöver vi för att våran schyssta hylla ska hålla sig aw👍

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2014

Jag kan förstå att man blir irriterad man att kalla någon för h*ra är att gå för långt. Sen tycker jag inte hon ska bli blockad men en varning är på sin plats om man inte själv förstår att det inte är något man kallar folk för, oavsett hur arg eller irriterad man blir. Det finns faktiskt andra sätt att säga det på och ifall det blir att man känner sig kränkt eller att man inte blir respekterad så är det bara att säga det utan att hiva ur sig diverse förolämpningar för det leder inte till någonting bra. Och oavsett ifall hon inte menade något illa är det ett ord med stark innebörd som folk kan ta illa upp av.

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

08 maj, 2014

Qishmish nä de gör du absolut inte :-) vill bara att vi alla ska vara vänner å på den här sidan skriver vi alla på svenska ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem