Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

Molle1981

Kvinna ·

29 okt, 2013

Hej!

Grattis till de nya brösten! Härligt att höra att allt gått bra! Man har ju fasligt ont första veckan...jag opade mig tors 17 oktober och efter en vecka började jag fungera igen...säkert olika hur ont man har och hur länge...jag hade jäkligt ont första veckan men sen totalvände det och jag började jobba exakt en vecka efter operationen...skönt för jag höll på att klättra på väggarna hemma!

Är du nöjd med Gerlee?!
Gilla

Heidi_88

Kvinna ·

29 okt, 2013

Gjorde mitt implantatsbyte idag, nu hsr jag kommit hem! Mår helt ok, dock ont där han sänkte det ena! :-) men annars ser det fint ut.. :-D
Gilla

missR

Kvinna ·

29 okt, 2013

ska strax lägga mig för att gå upp imorgon och ha min fixa-inför-op-dag med städ, tvätt, flytta om för bekvämlighet och packa..

Jag är väldigt lugn, men det gör egentligen bara att jag blir mer nervös inombords.. !
Det känns lite overkligt på nåt sätt? Ändå gått ner över 50 kg och ser ut som en helt annan person så känslan av att ändra kroppen är det ju inte riktigt. Kan ju vara för detta är något jag är rätt bra på dölja och förtränga, dvs. mitt missnöje över hur brösten ser ut kanske. Är inte nervös för själva operationen dock, den delen känns trygg och ska typ bli mysigt att komma till Proforma, haha! :D
Gilla

Boobies2013

Kvinna ·

30 okt, 2013

Frågar du mig (Molle1981) så är mitt svar : Ja, kunde inte va mer nöjd :) Otroligt härlig personal o dom kan ju sin grej där. Om jag ska göra fler operationen så blir det där
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

30 okt, 2013

Någon mer som opererat sig i oktober som med fick/fått underbara äran att vakna dom härliga morgontiderna :P? Börjar bli lite väl trött/sömnlöst här att vakna kl.5 på morgonen dagligen!
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

30 okt, 2013

Nu ligger jag och har ont, opererades igår och allt gick bra men har som sagt väldigt ont!
Gilla

Heidi_88

Kvinna ·

30 okt, 2013

Haha.. Du är inte ensam... :-) Hur gick din operation?
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

30 okt, 2013

Heidi_88 skrev:
Haha.. Du är inte ensam... :-) Hur gick din operation?
Är det mig du menar så gick allt bra:) Dock har ja inte kunnat sova nåt inatt knappt för ja har fruktansvärt Ont i ryggen! Nu väntar ja på att ja ska få se dom innan ja ska åka hem:)
Gilla

carromedk

Kvinna ·

30 okt, 2013

Första 2 veckorna sov jag pissdåligt.. ibland va jag vaken 27h i sträck.. o nör ja väl sov så va det inte mer än fem timmar. . Vaknade jämt runt 05tiden o va tvungeb o sätta mig I soffan för gjorde så ont i ryggen! Ibland somnade jag om nån timme Eller två där... ibland inte. Är så lycklig nu när jag kan sova normalt och tillomed på Sidan! !
Gilla

Molle1981

Kvinna ·

30 okt, 2013

Värsta smärtan för mig var ju att jag hade så fasligt ont i ryggen av bröstbandet...satt ju så åtsnörad så det inte finns...nu efter två veckor har jag blivit van med den men har fortfarande ont i ryggen av den ibland...men inte på nätterna längre...sover jättebra nu! Sovit tio timmar i natt! Kunde börja sova hela nätter efter ca en vecka!
Gilla

carromedk

Kvinna ·

30 okt, 2013

Men bröstbandet behöver inte sitta SÅ hårt.. det ska ju bara va som ett tryck?
Gilla

Annlun

Kvinna ·

30 okt, 2013

Dagen D snart här..sista dagen i oktober, nästa gång jag skriver här har jag gjort det!overkligt skrämmande..jag är livrädd, känns som jag e på väg till slaktarn..:( har dödsångest men det finns ingen återvändo.jag skulle ångra mig resten av livet om jag inte gör detta,man ångrar ju oftast det man INTE gör..detta år skulle jag utmana mina rädslor och förverkliga mig själv..så farligt kan det väl inte vara?en sövning på 40 min..mest det jag är rädd för.kanske skriver här imorgon när jag är klar..om jag orkar..jag förväntar mig det värsta så kan det väl bara bli bra?;)
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

30 okt, 2013

carromedk: Nej bröstbandet ska inte bara ge tryck utan sitta hårt :). Annars får du inte någon skidbacke som man är ute efter :). Visst du ska inte svimma :P. Fast sen beror de ju på vad din kirurg sagt :)
Gilla

MineNyeBryster

Kvinna ·

30 okt, 2013

Annlun skrev:
Dagen D snart här..sista dagen i oktober, nästa gång jag skriver här har jag gjort det!overkligt skrämmande..jag är livrädd, känns som jag e på väg till slaktarn..:( har dödsångest men det finns ingen återvändo.jag skulle ångra mig resten av livet om jag inte gör detta,man ångrar ju oftast det man INTE gör..detta år skulle jag utmana mina rädslor och förverkliga mig själv..så farligt kan det väl inte vara?en sövning på 40 min..mest det jag är rädd för.kanske skriver här imorgon när jag är klar..om jag orkar..jag förväntar mig det värsta så kan det väl bara bli bra?;)

:) Held og Lykke hos "slagteren" i morgen ;)!!
Jeg  var også bange for narkosen, men faktisk var det den dejligste søvn ! En ting er sikkert - du skal nok vågne igen :)
Jeg ser frem til at høre fra dig når det er overstået.
Gilla

tubulärabröst

Kvinna ·

30 okt, 2013

Imorgon är det dags!! Suuupernervös men pirrig 😀
Gilla

Anonym användare

30 okt, 2013

Om en vecka kan jag äntligen börja bära, träna osv! Har än så länge gått otroligt bra! Glömmer bort att jag fått nya bröst ibland! De känns som en naturlig del av mig!! 
Kommer bli bättre desot mer känsel också kommer tillbaka!
Gilla

carrox

Kvinna ·

30 okt, 2013

Om mindre än 12 h ska jag befinna mig på proforma!!!! Iiiiiiiiih ;)
Gilla

MineNyeBryster

Kvinna ·

30 okt, 2013

tubulärabröst skrev:
Imorgon är det dags!! Suuupernervös men pirrig 😀
Held og Lykke :)

Gilla

MineNyeBryster

Kvinna ·

30 okt, 2013

carrox skrev:
Om mindre än 12 h ska jag befinna mig på proforma!!!! Iiiiiiiiih ;)

Held og Lykke :)
Gilla

MineNyeBryster

Kvinna ·

30 okt, 2013

Lilla_Mimsan skrev:
Om en vecka kan jag äntligen börja bära, träna osv! Har än så länge gått otroligt bra! Glömmer bort att jag fått nya bröst ibland! De känns som en naturlig del av mig!! 
Kommer bli bättre desot mer känsel också kommer tillbaka!

Hejsa
Dejligt at høre :)
Har du slet ingen smerter mere ? 
Jeg har lidt ondt om morgenen. Men ellers ingen smerter. Jeg glemmer også ind i mellem at jeg er blevet opereret og er måske lidt for aktiv. Det kan jeg så mærke senere på dagen :( AV

Jeg venter lidt endnu med at begynde at træne tror jeg.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem