Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

boobi

Kvinna ·

21 sep, 2013

Molle1981 skrev:
Måste ju ett perfekt tillfälle för er som röker att äntligen sluta!!! Eller:-)???

Faktiskt haha för man blir tvungen till o sluta och håller man sig 2 v innan och 2 v efter open så kan man lika gärna sluta för alltid ;) 

Gilla

Anki

Kvinna ·

21 sep, 2013

Bytade implantat i April på Bella kliniken. Hade koksalt innan och bytade till silicon, även större storlek. Den 29 oktober ska jag göra ett bröstlyft. Ville inte göra båda operatiponerna samtidigt. Nu har ju dom nya brösten hängt till sig lite och då blir det ofta snyggare att göra ett lyft 6 månader senare.
Gilla

83Tina

Kvinna ·

21 sep, 2013

Fler än jag som tycker tiden går väldigt sakta?!
Gilla

boobi

Kvinna ·

21 sep, 2013

83Tina ja , jag tycker också det men det är nog för att vi går omkring och tänker på det hela tiden :P 
Gilla

Anonym användare

22 sep, 2013

Ja... tiden släpar sig fram.... fast ändå inte på nåt sätt :-) Ibland får jag känslan av "ska jah verkligen göra set här?" Osäkerheten kring hur det blir efter op gör att jag inte längtar... även om jag så klart längtar ihjäl mig efter att äntligen få ett par boobs! :-) jag opas nästan 3 månader efter min konsultation, hur lång tid efter era blir operation? Kanske är därför det känns så overkligt, jag bokaee tiden så långt innan att det fortarande känns så overkligt!
Gilla

83Tina

Kvinna ·

22 sep, 2013

När jag bokade konsultationen i slutet av september hade jag tänkt operera mig nästan i december men sen kändes det så sent så jag ringde om en tid och fick redan 10 oktober så det är exakt 2 veckor emellan. Skulle det inte kännas bra med Patrik (vilket jag inte tror) så kan jag avboka senast den dagen jag är på konsultationen. Jag har bara läst bra om Patrik och L&E så det var väl mycket därför jag tog operationstiden så snart efter.
Gilla

carromedk

Kvinna ·

22 sep, 2013

11okt på clinic strömstad! ! :-D
Gilla

boobi

Kvinna ·

22 sep, 2013

Jag hade min konsultation med kirurgen i onsdags och om 4 veckor är det min tur =)

Osäkerheten kommer för att man tänker så mycket på allt, jag försöker att inte göra det -- Det enda som jag är osäker på just nu är määngden CC som vi pratade om under konsultationen då kändes det bra men när jag kom hem blev jag jääätte osäker 
Gilla

Anonym användare

22 sep, 2013

83Tina skrev:
När jag bokade konsultationen i slutet av september hade jag tänkt operera mig nästan i december men sen kändes det så sent så jag ringde om en tid och fick redan 10 oktober så det är exakt 2 veckor emellan. Skulle det inte kännas bra med Patrik (vilket jag inte tror) så kan jag avboka senast den dagen jag är på konsultationen. Jag har bara läst bra om Patrik och L&E så det var väl mycket därför jag tog operationstiden så snart efter.
Det låter ju smart, för som sagt är det ju bra att det iaf finns en möjlighet att avboka lm det inte känns 100 :-) men du blir nog nöjd! Jag bestämde mig för Patrik innan konsultationen. Att det är tre mån mellan konsultation till op har med jobbet och barnpassning att göra. Fast det var bra också - har hunnit ändra mig gällande vilket implantat jag ska ha så nu känns det verkligen rätt. Är glad att jag hade den tiden då jag onte hunnit läsa på allt innan och bestämt mig vad jag ville ha. Bestämde mig för op i maj/juni i år och har inte läst nåt om implantat och så innan dess :-)
Gilla

prisma

Kvinna ·

22 sep, 2013

Jag ska op:eras den 14 okt på citadell av Peter Cosmo. Längtar en hel del :)
Gilla

puffen13

Kvinna ·

22 sep, 2013

Var just ute på min profil o kollade hur många dagar det är kvar. 9 dagar....9 dagar!!!! Herre jisses vad nervös jag börjar bli!! Gahh, vill inte tänka på det för mycket för då kokar väl hjärnan över. Ta en dag i taget så är jag snart där. Fast jag kanske ska ta och betala in op-kostnaden snart. Eller vad tror ni? Jag får det kanske gratis om jag inte betalar ;))
Måste kanske börja planera lite för operationen också, nytvättade kläder att ha på mig när jag åker hem, något lättläst att ha med mig. Gud så skönt det ska bli att komma till kliniken, landa o veta att imorgon smäller det.
Städat har vi inte gjort, lagat mat har vi heller inte gjort men vi har ju hela veckan på oss, så det kommer nog bra.
Och jag kommer slinga håret ferdagen innan op, mitt hår kommer va som ett kråkbo efter descutantvätten, det blir jätterisigt nu, blött utan balsam. Hur kommer då det inte bli efter descutanet? Jag kommer kunna skrämma små barn med min frissa då :)
Fan nio dagar, sen börjar min resa mot bröst 2.0. Slut på tuttar som hänger och slänger, som smiter ur bh-n och som har en egen vilja. TJOHOO! 😀😀😀

Gilla

Somenlitensol

Kvinna ·

22 sep, 2013

Angående er som måste pausa med rökningen, kör hårt!! Har ni viljan till de så sluta helt, det fixar ni gallant! Tänk att ni får ett par boobs istället, då har ni något positivt i slutändan :)

Och jag håller med, tiden går alldeles för långsamt! Tre veckor kvar för min del och jag kan inte vänta en dag längre känns de som!! :D
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

23 sep, 2013

Asså håller med om att det går så grymt segt, smått avis på er som ska göra OP snart :(. 
Kollade själv nyss och tydligen 4 veckor och 6 dagar.......går def inte alls fort :(
Gilla

Nattfrost

Kvinna ·

23 sep, 2013

Det måste väl vara en del som har börjat betala sina operationer nu? Jag ska betala handpenningen (eller vad det nu kallas) i denna veckan tänkte jag, bara 17 dgr kvar nu!!!
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

23 sep, 2013

Jag ska betala på Fredag eller senast Måndag! Så glad :D
Gilla

Ulle83

Kvinna ·

23 sep, 2013

Jag ska operera mig på ArtClinic av Peter Zachrisson 9 Oktober.... Längtar och är narvös på samma gång 😀
Gilla

Nattfrost

Kvinna ·

23 sep, 2013

Hur mycket betalar ni? Jag betalar 20% (9 000) nu och resten på morgonen när jag kommer dit.
Gilla

Ulle83

Kvinna ·

23 sep, 2013

Jag har fått betala bokningsavgift 20% 10540kr då jag bestämde mig att operera mig.
Sedan ska slutsumman in 29/9...och jag opereras den 9 Oktober.
Gilla

carromedk

Kvinna ·

23 sep, 2013

jag har inte blivit tillsagd alls om att betala en viss procent innan op!
de sa inget om det alls på konsultationen!  ...
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

23 sep, 2013

Jag har inte heller blivit tillsagd att betala en viss procent? Men man kan väl betala allt på en gång va? På mitt papper står det bara att jag ska betala senast 10 dagar innan, men man kan även betala kontant eller med kort på operationsdagen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem