Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

kisse_katten

Kvinna ·

05 okt, 2013

Jag opar mej nu på måndag 7/10 kl 14:00 på plastikinstitutet i Malmö! Jag är så otroligt glad på samma gång som jag är nervös :) This is going to be awesome!
Gilla

Solmåne

Kvinna ·

06 okt, 2013

2 dagar kvar o nu börjar jag bli nervös, är de någon mer här som ska opas på proforma på tisdag?
Gilla

tittutt

Kvinna ·

06 okt, 2013

Opererades 3 oktober nu i torsdags på kkab i Falköping av Ivan letterfors! Superbare klinik, jag som annars blir rätt obekväm i sjukhusmiljö kände mig hemma och ville knappt åka hem dagen Eftr. Älskar att man fick spendera natten där då jag verkligen känner att det var behövligt med tanke på alla frågor och funderingar man kan få och framförallt hur dåligt man kan må efteråt. Kändes oerhört tryggt. Ivan kändes professionell och verkligen lyhörd och brösten blev jättefina och dom blir bara snyggare för varje dag och timma som går :) billigt pris också, tror att det beror på att kliniken ligger såpass "off" för deras kunskap verkar grym :))) det enda jag undrar nu är egentligen om brösten kan masseras närmare varandra eftersom att jag hade velat ha mer klyfta, meneder känns som att mellanrummet redan blir mindre och mindre :)
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

06 okt, 2013

tittutt, hur känns storleken? Ser att du är lika lång och väger bara några kilo mer. Ska opereras 10/10 och kan verkligen inte bestämma storlek! :( Velar mellan 370cc Allergan och 425cc Mentor.. :/
Gilla

tittutt

Kvinna ·

06 okt, 2013

Storleken känns kanon, jag har tillochmed räknat högt på min vikt, ligger någonstans mellan 50-53 med inläggen nu:) är väldigt petite men har ändå lite rumpa så det ser väldigt fint i proportionerligt ut på mig. Dom blir bara finare varje dag ju mer de sjunker..ser väldigt mycket fram emot det slutliga resultatet! Om jag var du så hade jag kört på minst 425cc,. Minst. Värt att tillägga är att jag absolut inte ville ha några bomber, jagville ha snygga, fylliga och ganska stora bröst men ingen bimbostämpel. Tror att du skall välja det större alternativet för man blir oftast sugen på större när man väl fått smaka på det ;) lycka till, kommer bli kanon tror jag!
Gilla

iloveboobies

Kvinna ·

07 okt, 2013

Okej skönt att det känns bra! :D Nej precis, jag vill inte heller ha några bomber men är rädd att det ska bli det när jag är så smal :( Har också lite rumpa men jag har mer "rak" kropp än kurvig :/ Så är nästan rädd att 425 blir för stort men jag vet inte.. Sjukt svårt. Har bara 3 dagar på mig nu att bestämma så börjar få lite panik. Är svårt att se på bilder här också, på endel ser en storlek stor ut och endel ser det litet ut :/
Gilla

tittutt

Kvinna ·

07 okt, 2013

Det ÄR svårt, jag funderade fram och tillbaka på strl, stod mellan 350 och 450 och jag är SÅ glad att jag valde det större alternativet.. :) hoppas att du kommer fram till det du vill :)
Gilla

jfkj88

Kvinna ·

07 okt, 2013

här hoppar jag in;) har konsultation 17/10 och prel bokad operations dag är 29oktober. Är väldigt förväntansfull:)
Gilla

Anonym användare

07 okt, 2013

Nu har det gått några timmar sedan jag opererades!! Sitter nu hemma med 300/325. Känns som jag kört ett ordentligt bröstpass men annars tycker jag det går riktigt bra. Lite för bra vilket gör att jag nästan höll på att tömma/fylla disk+tvättmaskin!
Ska följa schemat med tabletter nu ordentligt så jag slipper ha onödigt ont. Äter Alvedon var 6:e timme och sedan något starkare var 12:e.
Längtar tills fredag då jag får ta bort omläggningen och duscha ordentligt!
opererades på Strandkliniken!
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

07 okt, 2013

Jag fattar inte jag är inte ett dugg nervös! Jag opereras 17/10, alltså nästa torsdag! Visst räknar jag dagarna och ser fram emot op.dagen men jag trodde jag skulle vara apnervös veckan innan. Jag antar att jag får smaka på nervositet när det väl är dags. Jag ska lägga i runda Allergan 415 och jag kan verkligen inte tänka mig hur de kommer bli. Tänk om de blir stora bomber! Jag är bara 154 lång och väger 49 kg. Dock vill jag ha stora bröst, men inte bomber! Jag har valt soft touch men vissa dagar ångrar jag mig och är rädd för att de blir för hårda, jag vill kunna röra lite på brösten. Jag vill inte ha 2 stenar men det gör mig inget om de är väldigt fasta. Det är så svårt att veta såhär innan hur det kommer bli. Jag antar att man får sluta grubbla och bara hoppas på set bästa ;)
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

07 okt, 2013

Jag är 3cm längre och väger ca lika mycket som dig :). 
Tror storleken kommer se bra ut på dig ^^,. 
Jag la i 700cc och tycker inte dom blev värst så stora :P och ser bra ut på mig så det ska du nog inte vara orolig över :D. 
Va ska du ha ex MP/HP eller så :)?
Gilla

AnifareS

Kvinna ·

07 okt, 2013

Om en vecka sitter jag där med mina 300!! Woho!! Pendlar mellan sjuk ångest/nervositet och sprallig glädje:p
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

07 okt, 2013

MissCharlotte: ja jag antar att det kommer passa rätt så bra i strl, det finns väl lite tanke bakom storleksvalet. Jag har trots allt prövat ut detta 2 gånger hos min kirurg och då kommit fram till ungefär lika storlek båda gångerna. Man blir lite förvirrad i tankarna när man går hemma och funderar. Jag ska ha hög profil. Jag sitter och kollar på klänningar utan axelband och annat och kan inte riktigt förstå att jag förmodligen för första gången i mitt liv kommer kunna böra upp en sån klänning :) det har vart en total omöjlighet tidigare! Sen blir jag osäker och tänker att så bra kan det i de inte bli att jag faktiskt kan gå ut bland folk utan att bära bh under tröjan/ linnet/ klänningen! Det är helt ofattbart!
Gilla

new boobies

Kvinna ·

07 okt, 2013

Lilla mimsan, grymt att det känns så bra. Precis så det för mej också. Det har aldrig riktigt gjort ont,utan mest spänt och tryckt. Däremot ska du nog hoppa att bry dej om disken just nu. Jag är själv sån, g ör en del som jag känner att jag kanske inte borde.
Gilla

carromedk

Kvinna ·

07 okt, 2013

Jag opas på fredag! Trodde med ja skullr va apnervös hela sista veckan men det är först Nu som jag börjsr bli det... Lite nervös över storleken mest... många kompisar (tjejer) som tror det blir För stort (antagligen avis??) Typ säger "VA! Så stora? En kompis gjorde 250 o det tyckte ja va stort!" O killen tjatar hela tiden på att det inte Får bli för litet:-P jag tror 375 blir heöt perfekt:-) Extra hög profil med.
Gilla

mikaeelaa

Kvinna ·

07 okt, 2013

Imorgon vid 08 tiden är det min tur!! :) så nervös.. Lycka till till alla! <3
Gilla

puffen13

Kvinna ·

07 okt, 2013

mikaeelaa skrev:
Lycka till, håller tummarna :))
Gilla

Nattfrost

Kvinna ·

08 okt, 2013

mikaeelaa skrev:
Lycka till!!! Just nu har du fullt upp kan jag tänka mig :)
Gilla

puffen13

Kvinna ·

08 okt, 2013

Godmorrgon alla. Ville bara lämna en veckorapport på bröstfronten.
Känner mig oförskämt pigg o smärtfri, behöver inte ta några smärtstillande och det kliar som tusan i såren :). Det tar jag som ett gott tecken.....kliar det så läker det.
Jag längtar som en tok till jag får ta av all tejp o plocka stygnen för då får jag se dom på "riktigt", en vecka kvar nu.
Ha det så gött alla en trist o grå men ändå en härlig tisdag :))

Gilla

Solmåne

Kvinna ·

08 okt, 2013

Snart min tur.. nervositeten är hemsk!! Jag hade tid 9.15 men örjan har inte kommit in än!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem