shaishai
Kvinna ·
28 nov, 2018
Bröstförstoring februari 2019
BröstförstoringNågon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!
Sortera efter
shaishai
Kvinna ·
20 feb, 2019
shaishai
Kvinna ·
20 feb, 2019
Anderzonnn
Kvinna ·
20 feb, 2019
Jag pratade med dom igår och de sa att så länge man inte har feber så är det ingen fara. Så jag hoppas att det inte blir värre...
Emmao
Kvinna ·
20 feb, 2019
Okej okej okej... Det här med att bh och bröstband inte känns så farligt, SKOJA! Det trycks in utav bara tusen mellan brösten!!! Aj aj aj! Där det känns och verkar som om min hud inte sitter fast mot bröstbenet längre utan är lossat.
Vaknade nu vid 03 och kan inte somna om :/ Så typiskt.
Hopp
Kvinna ·
20 feb, 2019
Emmao
Kvinna ·
20 feb, 2019
Så himla olika det är mellan alla kirurger.
Vi har inget band och bhn är mjuk.
Vibbehlver dessutom bara ha den dygnet runt i 3 veckor och sedan bara dagtid i 3 veckor sen är man som jag med den. Dock kommer jag ha mon längre om det är okej med kirurgerna eller om det finns nån anledning till att det är så kort tid. Ska dit 12.30 så får kolla med dom då vad dom säger.
B-ruden
Kvinna ·
20 feb, 2019
Lirishi
Kvinna ·
20 feb, 2019
Anderzonnn
Kvinna ·
20 feb, 2019
Vad jag fått veta så är förkylning okej, men inte feber. Har man feber/infektion i kroppen är det en större risk när man sövs.
Tog första duschen hemma idag (helkropp) och det kan nog ha varit den bästa någonsin!
Lite fundersam då sköterskan sa att allt såg fint ut i måndags på återbesöket, men jag tyckte såret under högra bröstet som jag har blåmärke på såg ut att bukta lite inåt. Vänstra har sjunkit betydligt mer än högra så kanske är därför det ser ojämnt ut, men mailade dom utifall att.
Tänkte börja jobba på fredag, men vet inte om jag bör avvakta och sjukskriva mig sista veckan också (tredje veckan isåfall) så blåmärket hinner lägga sig bättre. Är fortfarande öm på högra sidan.
Är ju bara två dagar sen sköterskan tittade och det borde väl inte ha hänt nåt stort sen dess? Har följt alla anvisningar och varit jätteförsiktig med allt :)
Lycka till till er som inte opererats ännu, man står ut dom få dagarna man har extremt ont och illamåendet går över snabbt om man får nåt :)
B-ruden
Kvinna ·
20 feb, 2019
Girlyboo
Kvinna ·
20 feb, 2019
Tjenix
Kvinna ·
20 feb, 2019
Whut? Så långa undertill? Jösses jag måste kolla. Tycker det ser så fint ut runt bröstvårtan men har inte direkt kollat under så närgående. Ej bytat tejp än, skall dit på tis. Gjorde det ont att byta tejp sj?
Grattis till alla nya bröst?
Nu har jag bytat tejpen själv för första gången. Kändes äckligt att dra av den, kändes som att hela bröstvårtan skulle följa med haha
Ärren såg fina ut, små knutor längst ut i ändarna av ärren under vecket... vet inte vad det kan vara?Dock tycker jag att ärren under vecken är väldigt långa, de går långt ut på sidorna och även långt fram mot bröstbenet... hur ser era ärr ut ni som lyft?
Viccy
Kvinna ·
20 feb, 2019
Så kul att läsa alla inlägg?. Än är vi några kvar i tråden som inte opererats ännu. För min del är det i övermorgon som gäller men jag börjar känna mig sjuk! Inte konstigt för hela familjen har varit genomförkylda. Hoppas inte det ställer till det på torsdag? Någon som vet eller varit med om samma?
Enligt min kriug ska man inte opereras om man är sjuk.Jag är dock lite förkyld men han sa att ja får komma dit när ja ska opereras , så får narkosläkaren ge en bedömning om hur " läget är" och därav besluta om man får opereras då eller inte, eller om de blir framflyttat. Dock hoppas jag på att ja blir helt frisk, eller att förkylningen håller sig såhär lite som de är nu så det inte blir värre (vill verkligen inte behöva flytta fram operationen) . De vill man ska meddela i tid om man blir sjuk eller börjar känna sig sjuk , samt skaffa ett intyg som bevisar att man är sjuk. Skulle man bli akutsjuk på samma dag och inte fixa intyg, så drar de av en viss del av betalningen som man betalat in. Så står de det på pappret ja fått av min klinik iaf. ? Har inte din Kirug gett nån info om det alls? Till mig nämnde dom de på konsultationen, sen fick ja även papper hem på va som gällde. ? Sen när vi prata i telefon så igår så nämnde jag att ja är lite förkyld.
Bounty
Kvinna ·
20 feb, 2019
Buppie
Kvinna ·
20 feb, 2019
Okej okej okej... Det här med att bh och bröstband inte känns så farligt, SKOJA! Det trycks in utav bara tusen mellan brösten!!! Aj aj aj! Där det känns och verkar som om min hud inte sitter fast mot bröstbenet längre utan är lossat.
Vaknade nu vid 03 och kan inte somna om :/ Så typiskt.
Usch ja din stackare. Det där förbaskade bandet och bh:n får mig att bli helt knäckt. Det gör så fruktansvärt ont i armhålorna och det trycker/spänner så hårt att jag även har hemska smärtor ner i armarna. Blir helt knäckt av detta! Se till att ta smärtstillande regelbundet så blir det lättare att stå ut.
Krya krya!
Anderzonnn
Kvinna ·
20 feb, 2019
Anderzonnn ja absolut ska man göra det, ALLT är så olika från klinik till klinik. Mena mer att så som jag uppfattat det så finns det ingen större risk om man är lite snorig, men man ska nog också känna efter själv om man mår som man ska göra när man är frisk, för är allmäntillståndet påverkat så finns det ju nånting där..
Anderzonnn
Kvinna ·
21 feb, 2019
Så kul att läsa alla inlägg?. Än är vi några kvar i tråden som inte opererats ännu. För min del är det i övermorgon som gäller men jag börjar känna mig sjuk! Inte konstigt för hela familjen har varit genomförkylda. Hoppas inte det ställer till det på torsdag? Någon som vet eller varit med om samma?
Enligt min kriug ska man inte opereras om man är sjuk.Jag är dock lite förkyld men han sa att ja får komma dit när ja ska opereras , så får narkosläkaren ge en bedömning om hur " läget är" och därav besluta om man får opereras då eller inte, eller om de blir framflyttat. Dock hoppas jag på att ja blir helt frisk, eller att förkylningen håller sig såhär lite som de är nu så det inte blir värre (vill verkligen inte behöva flytta fram operationen) . De vill man ska meddela i tid om man blir sjuk eller börjar känna sig sjuk , samt skaffa ett intyg som bevisar att man är sjuk. Skulle man bli akutsjuk på samma dag och inte fixa intyg, så drar de av en viss del av betalningen som man betalat in. Så står de det på pappret ja fått av min klinik iaf. ? Har inte din Kirug gett nån info om det alls? Till mig nämnde dom de på konsultationen, sen fick ja även papper hem på va som gällde. ? Sen när vi prata i telefon så igår så nämnde jag att ja är lite förkyld.
Min dotter är sjuk så jag blir inte förvånad om man åker på en förskolesmitta lagom till op.dag...
Ringde han dig för att bestämma storlek igår? :)
Hopp
Kvinna ·
21 feb, 2019
Anderzonnn
Kvinna ·
21 feb, 2019
Där får man för att man ropar Hej för tidigt.
Var på återbesök igår och hem kom man med bröstband. Dock skönt att mitt inte ska sitta så jäkla hårt. Kändes knappt när hon hade satt dit det och ska hjälpa svullnaden på ovansidan att lägga sig. Sköterskan tyckte dock inte att dom var så jättesvällda, dock upplever jag att dom är det. Eller hoppas det iaf då det inte riktigt var såhär jag hade föreställt mig. Har anatomiska implantat men jag hade gissat runda om dom suttit på någon annan. Laddar upp bild på dom. 6 dagar gamla.
Hoppas att svullnaden på ovansidan ska lägga sig mycket mera och få sån där skidbacke och mer naturligt utseende .
olzon
Kvinna ·
21 feb, 2019
Hur såg era bröst ut efter några dagar? Jag opererades i måndags och är orolig för att implantatet är inlagt för högt upp. Jag förstår att jag är svullen men jag tycker inte alls om formen på brösten? det ser ut som att bh-n trycket ner så jag har fått som en ”bulle” över den. Någon som haft likande?