Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

shaishai

Kvinna ·

18 feb, 2019

Tjenix skrev:

Shaishai- fixk du någon tid för nästa besök? Fått för mig att det är ett besök efter 3 mån men jag har kanske fel för mig?

Jag fick inte det! Det var i princip ”in och ut” på återbesöket haha. Men jag tänker att jag bokar in mitt andra åb till maj när det gått 3 månader o så tänker jag att jag mailar dem så att det är ok :)
Gilla

Chana

Kvinna ·

18 feb, 2019

Tjoho alla! En vecka sen operationen. Jag tycker jag mår fint. Inte haft ngt illamående eller så överhuvudtaget. Sen är ju brösten fortfarande svullna o spända. När jag går utomhus drar de ihop sig som två cementklumpar ? Tog av o duschade idag o de såg så tjusiga ut, dock var höger bröst betydligt mer svullet uppe på. Men överlag mår jag 100000 ggr bättre än min första op för 11 år sedan. Kunde fan inte resa mig fr säng el soffa utan att det kändes som bröstvårtan skulle gå av o ryggen splittras i 2 delar.
Gilla

Emmao

Kvinna ·

18 feb, 2019

shaishai skrev:

Emmao, jag knäpper upp min bh from hell och tar av bandet varje morgon då bygeln har arbetat in sig i huden :O! Sååå skönt o ta av sig allt! O klia på bh märkena är det bästa :)!!

Jag har snitten i armhålorna :) har inte du också det emmao? Jag hade armarna fastklistrade på sidorna första veckan då jag tyckte det sved vid snitten OCH för att jag var rädd att få ont, vågade lyfta efter återbesöket i fredags efter att Tuve bad mig sätta händerna på huvudet :P

Åhhhh vad gött det lät. Jag har varit så sjukt strikt med bh och band så jag varit nära att ge upp. Tom googlat: ”vad händer om man struntar i bröstband efter bröstförstoring” Hahaha. Man kanske ska vara lite snällare mot dig själv och lufta lite mer. Iaf en liten stund på morgonen och en liten stund på kvällen. Då är det lättare att motivera sig att stå ut till nästa luftning!
Gilla

Chana

Kvinna ·

18 feb, 2019

Japp, blir öm i armar o bröst när jag anstränger armarna. Försöker att ta det lugnt men omöjligt att inte använd dem alls ?
Emmao skrev:

Hej allesammans!

Fy vad jag avskyr bh:n och bröstbandet. Har super svullna armhålor och band+bh skapar ett fruktansvärt tryck/obehag i armhålorna på mig. Kan inte hålla armarna intill kroppen när jag står upp så svullet och upptryckt allt är. Hoppas innerligt att detta lägger sig allteftersom för jag håller på att bli galen. Är super öm i överarmarna men har inga större problem att lyfta armarn över huvudet eller tvätta håret etc. Ngn annan som upplever samma typ av besvär? Jag har i samband med dusch suttit en längre stund utan tortyren och bandet och läst el dylikt för att få någon slags återhämtningsperiod he he. Tänker att det inte kan påverka slutresultatet av huvudtaget. Hur känner ni andra? Någon som känner igen sig?

Gilla

Chana

Kvinna ·

18 feb, 2019

Jo det skall vara ett återbesök efter 3 mån. Åtminstone var det så sist. Skall höra när jag är där nästa tis
Tjenix skrev:

Shaishai- fixk du någon tid för nästa besök? Fått för mig att det är ett besök efter 3 mån men jag har kanske fel för mig?

Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

18 feb, 2019

Snart är det min tur, sjukt nervös... men på torsdag gäller det. Glad jag har min man med mig... Är orolig som bara den nu över smärtstillande, blir så dålig av det och som jag nu läst är ni många som blir det.. är det någon som druckit Cola zero och det funkat? Jag kan inte dricka något med socker så undrar om det funkar....
Gilla

k_-

Kvinna ·

18 feb, 2019

Kul att det går bra för alla! Om en vecka är det jag som har nya bröst!!!!
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

19 feb, 2019

Jag hade återbesök igår och det gick superbra. Jag var ju nervös över ett blåmärke på högra bröstet i underpoolen men hon sa att det såg så fint ut så det var absolut ingen fara! Mitt högra bröst är något högre på ovansidan, men det kommer att lägga sig. Hon visade även hur bandet skulle sitta och jag har sluppit smärtan i ryggen och spänningarna i brösten har verkligen släppt efter det trots att det sitter åt mer. Bandet ska sitta i mitten av ryggen och sen ligga högst upp på implantaten så dom trycks ner och inte in, om det är nån som tycker det sitter eller känns konstigt :) Ska använda bandet en vecka till sen får vi se vad som har hänt :) dag 12 för mig idag och jag tycker redan brösten är superfina!
Gilla

Buppie

Kvinna ·

19 feb, 2019

Hej! Igår hände det! Allt har gått superbra, är jättenöjd med bemötandet! Har sluppit illamående vilket känns bra. Smärtan har varit hantering, har dock smärtstillande hela tiden. Tar på fasta tider så är jämnt fördelat. Ska bli så spännande att se slutresultatet! Nu sitter de typ under hakan. Jag upplever inte bröstbandet och bygelbh:n som så farliga. Spände lite extra på bandet så de kan komma på plats. Huden mellan brösten sitter inte mot bröstbenet utan är lossat känns det som och svullet. Brösten ser roliga ut i någon vinkel också :P men jag ser att det blivit bra!
Gilla

Chana

Kvinna ·

19 feb, 2019

Lycka till. Jag mådde inte alls illa. Tvärtom. Var jättepigg efteråt. Prata med personalen på din klinik ang cola zero. Kram
Girlyboo skrev:

Snart är det min tur, sjukt nervös... men på torsdag gäller det. Glad jag har min man med mig...
Är orolig som bara den nu över smärtstillande, blir så dålig av det och som jag nu läst är ni många som blir det.. är det någon som druckit Cola zero och det funkat? Jag kan inte dricka något med socker så undrar om det funkar....

Gilla

Tjenix

Kvinna ·

19 feb, 2019

Grattis till alla nya bröst? Nu har jag bytat tejpen själv för första gången. Kändes äckligt att dra av den, kändes som att hela bröstvårtan skulle följa med haha Ärren såg fina ut, små knutor längst ut i ändarna av ärren under vecket... vet inte vad det kan vara? Dock tycker jag att ärren under vecken är väldigt långa, de går långt ut på sidorna och även långt fram mot bröstbenet... hur ser era ärr ut ni som lyft?
Gilla

AnnaElisabeth

Kvinna ·

19 feb, 2019

Så kul att läsa alla inlägg?. Än är vi några kvar i tråden som inte opererats ännu. För min del är det i övermorgon som gäller men jag börjar känna mig sjuk! Inte konstigt för hela familjen har varit genomförkylda. Hoppas inte det ställer till det på torsdag? Någon som vet eller varit med om samma?
Gilla

Chana

Kvinna ·

19 feb, 2019

Whut? Så långa undertill? Jösses jag måste kolla. Tycker det ser så fint ut runt bröstvårtan men har inte direkt kollat under så närgående. Ej bytat tejp än, skall dit på tis. Gjorde det ont att byta tejp sj?
Tjenix skrev:

Grattis till alla nya bröst?

Nu har jag bytat tejpen själv för första gången. Kändes äckligt att dra av den, kändes som att hela bröstvårtan skulle följa med haha
Ärren såg fina ut, små knutor längst ut i ändarna av ärren under vecket... vet inte vad det kan vara?

Dock tycker jag att ärren under vecken är väldigt långa, de går långt ut på sidorna och även långt fram mot bröstbenet... hur ser era ärr ut ni som lyft?

Gilla

Lelle92

Kvinna ·

19 feb, 2019

Hej alla! Så spännande att höra allas berättelser men blir sååå nervös då ni säger att ni mår så illa! Har så lätt att bli illamående så man kanske kan skippa morfinet, eller kommer det göra för ont då?? Ska opereras på NK den 27 februari :D
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

19 feb, 2019

Lelle92 jag skippade morfinet dag 3! Fick tabletter mot illamående utskrivet och det hjälpte till en viss del men smärtan är absolut hanterbar utan morfin :) ser att du ska göra samma op som mig, lycka till!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

20 feb, 2019

Lelle92 skrev:

Hej alla! Så spännande att höra allas berättelser men blir sååå nervös då ni säger att ni mår så illa! Har så lätt att bli illamående så man kanske kan skippa morfinet, eller kommer det göra för ont då?? Ska opereras på NK den 27 februari :D

Kul! Jag opereras med den 27e ? ja är dock as nervös..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

20 feb, 2019

AnnaElisabeth skrev:

Så kul att läsa alla inlägg?. Än är vi några kvar i tråden som inte opererats ännu. För min del är det i övermorgon som gäller men jag börjar känna mig sjuk! Inte konstigt för hela familjen har varit genomförkylda. Hoppas inte det ställer till det på torsdag? Någon som vet eller varit med om samma?

Enligt min kriug ska man inte opereras om man är sjuk.Jag är dock lite förkyld men han sa att ja får komma dit när ja ska opereras , så får narkosläkaren ge en bedömning om hur " läget är" och därav besluta om man får opereras då eller inte, eller om de blir framflyttat. Dock hoppas jag på att ja blir helt frisk, eller att förkylningen håller sig såhär lite som de är nu så det inte blir värre (vill verkligen inte behöva flytta fram operationen) . De vill man ska meddela i tid om man blir sjuk eller börjar känna sig sjuk , samt skaffa ett intyg som bevisar att man är sjuk. Skulle man bli akutsjuk på samma dag och inte fixa intyg, så drar de av en viss del av betalningen som man betalat in. Så står de det på pappret ja fått av min klinik iaf. ? Har inte din Kirug gett nån info om det alls? Till mig nämnde dom de på konsultationen, sen fick ja även papper hem på va som gällde. ? Sen när vi prata i telefon så igår så nämnde jag att ja är lite förkyld.
Gilla

Buppie

Kvinna ·

20 feb, 2019

Okej okej okej... Det här med att bh och bröstband inte känns så farligt, SKOJA! Det trycks in utav bara tusen mellan brösten!!! Aj aj aj! Där det känns och verkar som om min hud inte sitter fast mot bröstbenet längre utan är lossat. Vaknade nu vid 03 och kan inte somna om :/ Så typiskt.
Gilla

Hopp

Kvinna ·

20 feb, 2019

Idag får jag ÄNTLIGEN åka in och ta bort allt bandage. Har egentligen tid imorgon men eftersom enda smärtan jagvhat är av en trippelvikt kompresser och att jag upplever mycket dåligt stöd av bh trots att den är på minsta inställningarna på alla håll och kanter så får jag komma in redan idag. Är bara en dag tidigare men känns ändå som en befrielse att slippa smärtan jag har. Känns liksom sjukt trist att enda smärtan jag har är pga en kompress. Hade varit mer acceptabelt om det hade varit pga op och inte bandaget ?
Gilla

AnnaElisabeth

Kvinna ·

20 feb, 2019

Jag pratade med dom igår och de sa att så länge man inte har feber så är det ingen fara. Så jag hoppas att det inte blir värre...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem