Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Elisaa

Kvinna ·

25 feb, 2019

Nu har jag haft mina nya flickor i 12 dagar:) och kag mår helt som vanligt igen, slutade med värktabletter dag 8 och har sen operationen den 13 sluppit både läkebh och bröstbandet för kirurgen tyckte dom satt bra redan! Så har fått använda vilken sport-bh jag velat, Såå skönt! Men nu till storleken som jag var så rädd för.. var ju så nojjig över att dom skulle bli för stora, Men VERKLIGEN inte, dom är fina och väldigt naturliga och skulle jag vetat resultatet innan skulle jag gått upp någon storlek till faktist:/ är absolut inte onöjd men skulle endå vilja ha något större :)
Gilla

linx

Kvinna ·

25 feb, 2019

Imorgon är det två veckor sen min stora bukplastik och bröstförstoring. Måste säga att snittet under brösten inte besvärar mig alls, det kliar lite ibland bara. I morgon tänkte jag kolla vilken storlek jag fått. Bara Marina godkänner så ska före- och efter bild finnas i silvergalleriet. Så nöjd med hela ingreppet.
Gilla

TyTy

Kvinna ·

25 feb, 2019

Elisaa skrev:

Nu har jag haft mina nya flickor i 12 dagar:) och kag mår helt som vanligt igen, slutade med värktabletter dag 8 och har sen operationen den 13 sluppit både läkebh och bröstbandet för kirurgen tyckte dom satt bra redan! Så har fått använda vilken sport-bh jag velat, Såå skönt!
Men nu till storleken som jag var så rädd för.. var ju så nojjig över att dom skulle bli för stora,
Men VERKLIGEN inte, dom är fina och väldigt naturliga och skulle jag vetat resultatet innan skulle jag gått upp någon storlek till faktist:/ är absolut inte onöjd men skulle endå vilja ha något större :)

Åh, kan du inte lägga upp en bild på hur de ser ut nu?
Gilla

Elisaa

Kvinna ·

25 feb, 2019

TyTy det ligger uppe på silver:)
Gilla

TyTy

Kvinna ·

25 feb, 2019

Elisaa skrev:

Tack för att du delar med dig av bilden! Ser ut som de kommer bli helt perfekta när de trillat ner!! Precis sånt jag behöver se för att släppa nojjan om att man väljer för små implantat =)
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

25 feb, 2019

Elisaa skrev:

Vilket fint resultat, så kort efter op. Mina är idag 5 dagar gamla och känner skillnad. Jag fick göra lyft också så kommer nog ha jäkla ärr sen, inte sätt det än. Men längtar tills jag få ha en annan bh än läkningsbh på mig.. kände du av något med illamående eller så så fort du tog av bh ? Eller någon annan känt av de?
Gilla

Elisaa

Kvinna ·

25 feb, 2019

Girlyboo Taack aå mkt :) ja men ärren bleknar som tur var har sett många fina ärr efter lyft :):) Nej jag har aldirg känt mig illamående eller så, enbart när jag trycker ihop inplantaten från sidan haha vilket ssk bad mig göra varje dag när jag var på stygnborttagnigen dag 7 postop! Fick ganska mkt blåmärken på vänster bröst så tror att det är det som gör mig illamående då jag alltid har haft fobi för att trycka på blåmärken Hahaha:/
Gilla

Elisaa

Kvinna ·

25 feb, 2019

TyTy ja det hjälpte mig så myxlet att titta på bilder för att veta på ett ungefär vad jag var ute efter.. åh jag hoppas dom blir bra sen, vissa kan ju tycka att dom blir både mindre och vissa tycker dom blir större när dom väl hamnat rätt i fickan:) jag hoppas iaf inte att dom kommer bli mindre :()
Gilla

TyTy

Kvinna ·

25 feb, 2019

Elisaa skrev:

TyTy ja det hjälpte mig så myxlet att titta på bilder för att veta på ett ungefär vad jag var ute efter..
åh jag hoppas dom blir bra sen, vissa kan ju tycka att dom blir både mindre och vissa tycker dom blir större när dom väl hamnat rätt i fickan:) jag hoppas iaf inte att dom kommer bli mindre :()

Min uppfattning är att man först upplever brösten som stora när de är svullna i början, sen när den lägger sig verkar många känna att de är lite små men det är tydligen först efter ytterligare en tid som de faktiskt sjunker ner och då börjar de tydligen kännas större igen, som olika faser liksom. Dina ser ju än så länge ut att fortfarande vara på väg ner och hitta sin form så jag tror de kommer bli perfekta!!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

25 feb, 2019

Viccy skrev:

Anderzonnn skrev:

Nu efter mycket om och men så kom ja äntligen fram till storlek, profil och mjukhet osv på implantaten. Känns bra ? och hoppas de blir lika bra efteråt som ja tänkt ?.

Bara 3 dagar kvar nu och så sjukt NERVÖS.

Hur mår ni andra nu som opererat er?

Jag undrar också vad det blir? :)

Tack för svaren Poolly!

Eftersom jag inte ens fyller en a kupa nu pga amningen. Så valde ja den större storleken 450. Sen är det knappt nån skillnad på 400-450 och brukar höra att velar man är de bättre å ta den större. Så gjorde det? Så 450cc full ergonomix ?hoppas man kan komma upp i den storleken man hade förr eller något större men sånt som märks efter operation vad de landar på. ?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

26 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Viccy skrev:

Anderzonnn skrev:

Nu efter mycket om och men så kom ja äntligen fram till storlek, profil och mjukhet osv på implantaten. Känns bra ? och hoppas de blir lika bra efteråt som ja tänkt ?.

Tack för svaren Poolly!

Eftersom jag inte ens fyller en a kupa nu pga amningen. Så valde ja den större storleken 450.
Sen är det knappt nån skillnad på 400-450 och brukar höra att velar man är de bättre å ta den
större. Så gjorde det?
Så 450cc full ergonomix ?hoppas man kan komma upp i den storleken man hade förr eller något större men sånt som märks efter operation vad de landar på. ?

Jag valde ju 510, var och mätte storlek igår o jag hamnade på 70F. Sägs ju att man går upp en kupa per 100cc. O i mitt fall stämde ju de eftersom jag knappt hade a innan :) imorgon är de Dags för dig! Hur känns de ? :)
Gilla

Buppie

Kvinna ·

26 feb, 2019

En liten del av min bröstvårta har gått i nekros och kommer trilla av :/ Kirurgen har sett det och sagt att det kan bli så när blodcirkulationen inte varit tillräcklig. Känns läskigt och äckligt, gör ont också. I övrigt läker allt bra vad det ser ut som, ska på återbesök imorgon kväll. Däremot är bygelbh:n inte att leka med, får blåmärken och andra märken pga trycket. Börjat reagera på bröstbandet också, huden är röd och irriterad. Tre veckor kvar av detta... Får fråga imorgon om något kan göras. Snartmintur, skönt att du kan få slappna av lite! Jag längtar verkligen till att brösten kan hamna där de ska och blir mjukare! Är sååå spänd på hur det kommer att bli :)
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

26 feb, 2019

Ni som fått morfin.. vad har ni fått? Jag har då inte fått några morfintabletter iallafall. Där emot Diklofenak Mylan, som man kan ta efter operationer står det, som är mot smärta. Så ja hoppas de är bra.. Ska ta Panodil med hoppas de hjälper emot värken? men hoppas ja slipper få det dock..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

26 feb, 2019

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Viccy skrev:

Anderzonnn skrev:

Tack för svaren Poolly!

Eftersom jag inte ens fyller en a kupa nu pga amningen. Så valde ja den större storleken 450.
Sen är det knappt nån skillnad på 400-450 och brukar höra att velar man är de bättre å ta den
större. Så gjorde det?
Så 450cc full ergonomix ?hoppas man kan komma upp i den storleken man hade förr eller något större men sånt som märks efter operation vad de landar på. ?

Jag valde ju 510, var och mätte storlek igår o jag hamnade på 70F. Sägs ju att man går upp en kupa per 100cc. O i mitt fall stämde ju de eftersom jag knappt hade a innan :) imorgon är de Dags för dig! Hur känns de ? :)

Härligt att de stämde ?? Idag känns de rätt lugnt ändå. Men antar de kommer bli svårt att sova inatt.. Antar ja kommer va mer nervös i morgon. Hur va narkosläkaren tyckte du? ? Orolig inför det hur den är typ haha.
Gilla

pprinsessan

Kvinna ·

26 feb, 2019

Nej vad tråkigt Buppie :( hoppas att det läker fort! ❤️
Gilla

Poolly

Kvinna ·

26 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Viccy skrev:
Anderzonnn skrev:

Tack för svaren Poolly!

större. Så gjorde det?

Härligt att de stämde ??
Idag känns de rätt lugnt ändå. Men antar de kommer bli svårt att sova inatt.. Antar ja kommer va mer nervös i morgon. Hur va narkosläkaren tyckte du? ? Orolig inför det hur den är typ haha.

Narkosen var jätte härlig. Han försökte dra lite skämt medans man låg där också. Såg att du undrat över läkemedel, jag fick targiniq som är morfin men de fick jag för att jag äter morfin i vanliga fall mot menssmärtor. Har endometrios. Men om man inte brukar äta starka smärtstillande så får man bara panodil och diklofenak av Johan. Plus att du får med dig typ 3 st oxynorm hem, de e starka morfin tabletter :) lycka till imorgon !
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

27 feb, 2019

Elisaa skrev:

Girlyboo Taack aå mkt :)
ja men ärren bleknar som tur var har sett många fina ärr efter lyft :):)
Nej jag har aldirg känt mig illamående eller så, enbart när jag trycker ihop inplantaten från sidan haha vilket ssk bad mig göra varje dag när jag var på stygnborttagnigen dag 7 postop! Fick ganska mkt blåmärken på vänster bröst så tror att det är det som gör mig illamående då jag alltid har haft fobi för att trycka på blåmärken Hahaha:/

Trycka ihop implantaten? Jasså inget jag hört om.. Skulle du göra det efter du tagit bort stygnen? Jag ska på återbesök på fredag, är det då även stygnen försvinner? Orolig att de gör ont ta bort runt bröstvårtorna... Ush, blåmärken... kan va du känner av smärtan av blåmärken i form av illamående.. Jag har bara ett litet blåmärke såg jag igår precis ovanför vårtgården, men det är allt. Även märkt nu att huden släppt runt om inlägget, så nu kan man nypa i huden.. tror en storlek försvann när svullnaden försvann.. hah
Gilla

Buppie

Kvinna ·

27 feb, 2019

Var på återbesök idag, 9 dagar postop. Min högra bröstvårta jäklas, den hade lossnat. Jag kollade inte så noga, blev lite yr. Men man såg att den lossat i kanterna. Det skulle läka ihop inom en vecka enligt kirurgen. Berodde på akut stressreaktion från kroppen. Känns jobbigt och konstigt. På samma bröstvårta som en liten del blivit nekrotisk, det skulle läka inifrån och bli helt bra. Gör ont nu och jag känner mig rädd. Det blir bra i slutändan men för tillfället känner jag mig nervös. Annars ser det väldigt bra ut såhär 9 dagar efter! De sitter lite längre ner och är fina redan nu. Kirurgen trodde det skulle ta 4-6 veckor tills de sjunkit in i sina fickor. Och att jag ska ha bröstband tills det ser ut som att de är på plats. Hur vet man det? Någon som vet?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

27 feb, 2019

Ja operara mig idag. Vi får endast en speciell bh men inget mer. I börja när ja vakna va de prima.. Nu här hemma svimma ja nästan, ja har spytt och smärtan är kaos ja gråter. Ja föder hellre barn igen än att gå igenom detta. Kommer inte ut soffan ordenligt kan ej ta emot med händerna får åla mig ner på golvet. ?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

27 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Ja operara mig idag. Vi får endast en speciell bh men inget mer.

I börja när ja vakna va de prima..
Nu här hemma svimma ja nästan, ja har spytt och smärtan är kaos ja gråter. Ja föder hellre barn igen än att gå igenom detta. Kommer inte ut soffan ordenligt kan ej ta emot med händerna får åla mig ner på golvet. ?

Hjälper inte oxynorm mot smärtan ? Du kanske kan höra av dig till Johan och få fler samt sätta in targiniq långtidsverkande morfin ? Samt tablett mot illamående ? Smsa honom , han brukar svara fort ! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem