Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Mirce

Kvinna ·

28 feb, 2019

Hej hej , op mig 26/2. Ngn mer som op sig ännu? Hur känner ni er hur mår ni ?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 feb, 2019

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Ja operara mig idag. Vi får endast en speciell bh men inget mer.

I börja när ja vakna va de prima..
Nu här hemma svimma ja nästan, ja har spytt och smärtan är kaos ja gråter. Ja föder hellre barn igen än att gå igenom detta. Kommer inte ut soffan ordenligt kan ej ta emot med händerna får åla mig ner på golvet. ?

Hjälper inte oxynorm mot smärtan ? Du kanske kan höra av dig till Johan och få fler samt sätta in targiniq långtidsverkande morfin ? Samt tablett mot illamående ? Smsa honom , han brukar svara fort ! :)

Jo när ja tar oxynorm så känns armarna mer rörliga och då kan ja orka stå upp. Men tar ja bara panodil och den andra värktabletten hjälper det inget ?. fick ju tre oxynorm med med mig hem endast, skulle behöva fler för kan seriöst inte klara vardagen utan dom alltså vet ju saker blir begränsade än innan men nu syftar ja på som en lätt sak som att kissa och dra ner byxorna, så ont. Så ah, extra oxynorm å tabletter mot illamående skulle va bra. Tror du han skriver ut det då? Vet inte hur ja ska skriva till han.. Får väl förklara som ja gjort för dig eller nått haha. Jag smsa han igår när ja kom hem, då smsa jag om min vänsterarm som tappa känseln.. idag känns den bättre dock! Jobbiga är ju att smärtstillande tyvär inte tar bort spänningen i brösten. Önskar de gjorde det med förstår ju att huden töjs ut så spänningen får man vänja sig med iallafall.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 feb, 2019

Mirce skrev:

Jag opererade mig igår 27/2 igår mådde jag toppen men senare på kvällen va det kaos. Idag har ja sjukt ont så det gör ont i armarna. Men spänningen vid brösten vänjer jag mig mer å mer med. Hur mår du?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 feb, 2019

2 veckor sedan op. Jagvhat ju mått ganskanprima ändå från start och inte behövt smärtstillande alls. Jag tycker redan dom börjar vara mycket mjukare och kan som flytta omkring på brösten nu. Enda obehaget jagvhat är när jag har bröstbandet (dagtid) så trycker höger implantat obehagligt i revbenen på den sidan om jag sitter lite framåtböjd :). Är i övrigt nöjd med storleken. Tycker dom passar mig alldeles perfekt. Längtar tills man får börja köpa snygga underkläder :) N ån som har tips på bikini i ca E-kupa utan massa push eller sexy-look?
Gilla

Lelle92

Kvinna ·

28 feb, 2019

Jag opererade mig igår. Mådde bra efter operationen, lite snurrig bara. Men nu gör det ondare och har inte sovit många timmar i natt :( tar targiniq, oxynorm och alvedon med det gör lite ont och spänner ändå. Men är glad att jag inte mår illa i alla fall. Ska man vara uppe och röra på sig så mycket som möjligt eller är det bättre att ta det lugnt o vila?:)
Gilla

Poolly

Kvinna ·

28 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Poolly skrev:

Anderzonnn skrev:

Ja operara mig idag. Vi får endast en speciell bh men inget mer.

I börja när ja vakna va de prima..
Nu här hemma svimma ja nästan, ja har spytt och smärtan är kaos ja gråter. Ja föder hellre barn igen än att gå igenom detta. Kommer inte ut soffan ordenligt kan ej ta emot med händerna får åla mig ner på golvet. ?

Hjälper inte oxynorm mot smärtan ? Du kanske kan höra av dig till Johan och få fler samt sätta in targiniq långtidsverkande morfin ? Samt tablett mot illamående ? Smsa honom , han brukar svara fort ! :)

Jo när ja tar oxynorm så känns armarna mer rörliga och då kan ja orka stå upp. Men tar ja bara panodil och den andra värktabletten hjälper det inget ?. fick ju tre oxynorm med med mig hem endast, skulle behöva fler för kan seriöst inte klara vardagen utan dom alltså vet ju saker blir begränsade än innan men nu syftar ja på som en lätt sak som att kissa och dra ner byxorna, så ont. Så ah, extra oxynorm å tabletter mot illamående skulle va bra. Tror du han skriver ut det då? Vet inte hur ja ska skriva till han.. Får väl förklara som ja gjort för dig eller nått haha.
Jag smsa han igår när ja kom hem, då smsa jag om min vänsterarm som tappa känseln.. idag känns den bättre dock! Jobbiga är ju att smärtstillande tyvär inte tar bort spänningen i brösten. Önskar de gjorde det med förstår ju att huden töjs ut så spänningen får man vänja sig med iallafall.

Jag tror inte att han är omöjlig :) så hör av dig o säg att det funkar bättre med oxynorm :)
Gilla

Mirce

Kvinna ·

28 feb, 2019

...
Gilla

Mirce

Kvinna ·

28 feb, 2019

Anderzonnn skrev:

Mirce skrev:

Jag opererade mig igår 27/2 igår mådde jag toppen men senare på kvällen va det kaos. Idag har ja sjukt ont så det gör ont i armarna. Men spänningen vid brösten vänjer jag mig mer å mer med. Hur mår du?

Jag mår relativt bra förutom tryck i halva ryggen. Kan ej gå upp själv från säng osv. Tar en smärtstillande om dagen, ska försöka ut på en kort promenad idag. Magen är bubblig känner du ngt ?
Gilla

Viccy

Kvinna ·

28 feb, 2019

Hur går det för dig idag Anderzonnn?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

28 feb, 2019

Viccy skrev:

Hur har de gått för dig viccy? :)
Gilla

Viccy

Kvinna ·

28 feb, 2019

Poolly skrev:

Viccy skrev:

Hur har de gått för dig viccy? :)

Det har gått bra (peppar peppar), svårt att sova såklart, det gör så ont i ländryggen att ligga på rygg och ovant att inte kunna röra sig fritt :) upplever det ändå helt hanterbart, försöker röra på mig så känns det bra. Stilla för länge så blir jag så stel och orörlig direkt tycker jag. Man kände sig väl omhändertagen hos plastikakademin! :)
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

28 feb, 2019

Ush vad jag tycker synd om er som fick dålig start med smärta och illamående efter op. Jag gick 4 dagar med oxynorm och Alvedon morgon och kväll. Nu 1v sen op mår jag hur bra som helst, har bh man fick på kliniken som jag tar av ca 10 min varannan kväll (rekommendation från kliniken) imorgon ska jag till art clinic och ta bort all tejp och stygn, få se hur det ser ut. Vart lite nojjig när jag läste om en bröstvårta som nästan trilla av.. En fråga är om någon känt av i brösten som bubbel när man böjer sig ner? Känns precis som man tänker sig en läsk petflaska man vänder och kan se kolsyran bubbla upp... fick så först i höger bröst 3 dagar efter op, försvann efter i tisdags och idag känner jag det blivit så i vänster... som tuttarna är fyllda med samarin ?
Gilla

Emeline

Kvinna ·

28 feb, 2019

Exakt så fick jag med!!! Pjew, då kanske det inte är något alltför ovanligt! Jag tyckte det var superskumt och fattade först inte att ljudet kom från brösten! Hade så första veckan, men inte nu de senaste dagarna. 🙂
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 feb, 2019

Viccy skrev:

Idag det förvånansvärt gått as bra! Kan inte ställa mig upp riktigt då om Jag legat i soffan tex.. men de tipsa om att inte ligga helt på rygg utan halvligga med kudde under, så inte implantaten trycker eller hur man säger å de hjälper. Man sover även skönare då! Men som sagt när ja ska upp så blir ja stel och försöker ja använda magen till att spänna mig, så spänner hela brösten. Så får typ vända mig utan armarna å ta mig ner på knä. ? Men kan föra armarna helt bra idag utan smärta. Har inte ens behövt ta sista två morfintabletterna ( fick med mig några ifrån dom) men har räckt med de mildare tabletterna. ? Trodde ja skulle behöva be han skriva ut starkare som dom ja fick av dom, men som sagt strunta i att smsa då ja mår bättre. ?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 feb, 2019

Emeline skrev:

Exakt så fick jag med!!! Pjew, då kanske det inte är något alltför ovanligt! Jag tyckte det var superskumt och fattade först inte att ljudet kom från brösten! Hade så första veckan, men inte nu de senaste dagarna. 🙂

Jag fick nått ljud från min ena patte igår som lät, tänkte " wtf" men såg ju inget har ju läkningsbh. Ja trodde först massa blod hade samlats i det bröstet så de drf lät. Började noja om att " tänk om ja får tömma på blod" vet ju att endel fått göra de. Typ som en liten " komplikation" eller hur man säger.. Men skönt då är de flera som hört ett ljud. ?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 feb, 2019

Lelle92 skrev:

Jag opererade mig igår. Mådde bra efter operationen, lite snurrig bara. Men nu gör det ondare och har inte sovit många timmar i natt :( tar targiniq, oxynorm och alvedon med det gör lite ont och spänner ändå. Men är glad att jag inte mår illa i alla fall. Ska man vara uppe och röra på sig så mycket som möjligt eller är det bättre att ta det lugnt o vila?:)

Till mig sa dom att man ska ta de lugna rörelser man ändå röra på sig, så man inte tex skulle få en blodpropp, blev chockad när de sa de för hade ingen aning. Men åh andra sidan kroppen läker och man har gjort en operation så gäller att hålla igång kroppen lite. Så de tipsa om en promenad varje dag i en lung takt. Blir promenad jobbigt tipsa de om att gå runt lite inomhus.inte bara ligga stilla, va jobbig igår för min del för va yr när ja kom hem, svimmade nästan sen spydde jag.. men idag kunde ja ta mig upp på benen. ? Till mig sa dom även att man kan ta hur mycket smärtstillande som helst men spänningen i brösten kommer finnas ämdå, huden töjer ju ut sig så inte så konstigt att de stramar osv. Men de som smärtstillande kan hjälpa emot är mer rörelse i armarna tex. ? Men tillslut vänjer ju sig kroppen så de slutar spänna. Sjukt jobbigt spännandet. ?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

01 mar, 2019

Hej! I papperna jag fick från Proforma efter konsultationen står det faktiskt att det är vanligt med ett bubblande ljud från brösten en tid efter op. Det är luft som kommit in vid operationen, men den tas så småning om upp av kroppen och ingen farligt alls, så ni kan slappna av tjejer =)
Gilla

Emeline

Kvinna ·

01 mar, 2019

Jaha, det visste inte jag TyTy. Nu har mitt slutat, men då vet jag iaf vad det var för något! Haha blev ju lite nervös just då, men skönt att veta att det bara var luft! Bröstprutt med andra ord, haha!
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

02 mar, 2019

Emeline skrev:

Fick höra igår när jag var på återbesök för ta bort tejpen att den där samarin känslan var luft som kommit in men kroppen tar upp det. Men sköterskan tyckte det va konstigt jag fått det med ankarlyft då det är mer vanligt om man går in i armvecket.. men nog kändes det konstigt då första gången det hände. Nu finns det inte någon "samarin" kvar ?
Gilla

Buppie

Kvinna ·

02 mar, 2019

Girlyboo skrev:

Emeline skrev:

Fick höra igår när jag var på återbesök för ta bort tejpen att den där samarin känslan var luft som kommit in men kroppen tar upp det. Men sköterskan tyckte det va konstigt jag fått det med ankarlyft då det är mer vanligt om man går in i armvecket.. men nog kändes det konstigt då första gången det hände. Nu finns det inte någon "samarin" kvar ?

Jag gjorde också ankarlyft och mitt ena bröst knarrade de första dagarna:P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem