Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Buppie

Kvinna ·

02 mar, 2019

Fått antibiotika igen pga röda bröst som känns "sjuka". 12DPO idag. Hur känns det för er andra som det har gått mer än en vecka för? Min bh gör ont också dessutom, även om jag fick en ny spelar byglarna mig ett spratt...
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

03 mar, 2019

Buppie skrev:

Girlyboo skrev:

Emeline skrev:

Exakt så fick jag med!!! Pjew, då kanske det inte är något alltför ovanligt! Jag tyckte det var superskumt och fattade först inte att ljudet kom från brösten! Hade så första veckan, men inte nu de senaste dagarna. 🙂

Fick höra igår när jag var på återbesök för ta bort tejpen att den där samarin känslan var luft som kommit in men kroppen tar upp det. Men sköterskan tyckte det va konstigt jag fått det med ankarlyft då det är mer vanligt om man går in i armvecket.. men nog kändes det konstigt då första gången det hände. Nu finns det inte någon "samarin" kvar ?

Jag gjorde också ankarlyft och mitt ena bröst knarrade de första dagarna:P

Ja har varken gjort ankarlyft eller gått in via armvecket haha..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

03 mar, 2019

Hur tar ni er sängen osv? Ja ligger högt så ja ska ta mig ur smidigt men blir svårt. Spänner ja till överkroppen gör de ont. Men ibland kommer ja inte upp på andra sätt så ja snabb med att spänna å sen ställa mig upp. Ibland ålar ja mig ner från soffan eller sängen då de är ömt att ta emot med armarna. Där emot räcker vanliga panodil för smärtan tack å lov så den är inte jätte "grov" smärtan. Skulle dock inte vilja säga ont heller utan mer obehagligt. Ena bröstet känns mer Svullet än de andra.. Så blir nervös pga de men läste för nån vecka sen att nån hade samma. Får hoppas allt är bra på återbesöket, gått en vecka på onsdag så ska dit då.
Gilla

Pixa

Kvinna ·

03 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Hur tar ni er sängen osv? Ja ligger högt så ja ska ta mig ur smidigt men blir svårt. Spänner ja till överkroppen gör de ont. Men ibland kommer ja inte upp på andra sätt så ja snabb med att spänna å sen ställa mig upp. Ibland ålar ja mig ner från soffan eller sängen då de är ömt att ta emot med armarna. Där emot räcker vanliga panodil för smärtan tack å lov så den är inte jätte "grov" smärtan. Skulle dock inte vilja säga ont heller utan mer obehagligt. Ena bröstet känns mer Svullet än de andra.. Så blir nervös pga de men läste för nån vecka sen att nån hade samma. Får hoppas allt är bra på återbesöket, gått en vecka på onsdag så ska dit då.

Olika svullnader på brösten är normalt, jag var på återbesök och fick då frågan om jag var höger hänt, vilket jag är och svullnaden är mindre på det bröstet. Mitt vänstra bröst är mera svullet och sitter lite högre upp och känns hårdare. Men kommer mjukna i sin egna takt. :)
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

03 mar, 2019

Pixa skrev:

Anderzonnn skrev:

Olika svullnader på brösten är normalt, jag var på återbesök och fick då frågan om jag var höger hänt, vilket jag är och svullnaden är mindre på det bröstet. Mitt vänstra bröst är mera svullet och sitter lite högre upp och känns hårdare. Men kommer mjukna i sin egna takt. :)

Ahaaaaa! Ja mitt vänsterbröst är med svullnare o hårdare. Ja är med högerhänt så. Tack för ett lugnande svar ?
Gilla

Rose15

Kvinna ·

03 mar, 2019

Hej! Jag har nyss blivit medlem här och har en liten fråga. Jag gjorde min bröstförstoring den 6/2 och har nu börjat ta av bh:n på kvällen. Men jag har en sån smärta under vid ärren, och den blir värre när jag har bh:n på mig för länge under dagen. Någon som är eller har varit med om samma sak ? Mvh
Gilla

Spiccccca

Kvinna ·

03 mar, 2019

Hopp skrev:

Idag ska jag bestämma mig (tjatig jag vet) men är sååå jä*la rädd att ångra att jag inte tog 495 om jag tar 440 och tvärtom. Är ju lång så borde klara 495 utan att det ser opat ut men 440 såg helt okej ut ändå. Så naturligt liksom.
Har ju typ inga bröst idag så allt är svårt att föreställa sig. Skulle vilja se 440 anatomiska framför på någon men verkar knappt finnas alltså

Vad var det som gjorde att du bestämde dig för framför muskeln? Jag velar så mycket...
Gilla

Spiccccca

Kvinna ·

03 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Pixa skrev:

Anderzonnn skrev:

Ahaaaaa! Ja mitt vänsterbröst är med svullnare o hårdare. Ja är med högerhänt så. Tack för ett lugnande svar ?

Läst lite om hur du mått... Lider med dig (och blir dö nervös!!) Tänker på barnen jag har hemma... Hur ska det gå.. har du lycksts ta hand om ditt barn "som vanligt" eller hur ska man tänka... Måste ju ändå utgå ifrån att jag kommer ha riktigt ont och allt lindrigare är bara ett plus!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

04 mar, 2019

Spiccccca skrev:

Anderzonnn skrev:

Pixa skrev:

Anderzonnn skrev:

Läst lite om hur du mått... Lider med dig (och blir dö nervös!!) Tänker på barnen jag har hemma... Hur ska det gå.. har du lycksts ta hand om ditt barn "som vanligt" eller hur ska man tänka... Måste ju ändå utgå ifrån att jag kommer ha riktigt ont och allt lindrigare är bara ett plus!

Ja har en dotter på 8 månader så nej ja kan inte ta hand om henne som vanligt tyvär. Men ja passade på att göra denna operation under mammaledigheten. Ja kan ju mata henne o byta blöja typ, leka med henne också då men i lugna rörelser. mer än så går inte. . Ja får hjälp av min pojkvän å mamma just nu. Å precis två dagar efter operationen har hon kommit in i en fas där hon vill bli buren o annars älskar hon att va på golvet och krypa. Men utan min mamma o pojkvän hade ja inte gjort de såhär "tidigt". Va dom som erbjöd sig innan ja ens fråga. ? Men tiden går rätt fort ändå, snart onsdag och har redan gått en vecka. Ja vet att de finns två till tjejer som hade barn i samma åldrar som min dotter också som opererat sig, så kändes skönt de iallafall att man kunde prata lite med dom. Oavsett ålder på barnen så blir de ju liten omställning efter en operation. Hur gamla är dina barn? ?
Gilla

Linuli

Kvinna ·

04 mar, 2019

Ni som har småbarn/babysar när har ni tänkt/kunnat skuffa barnvagnen igen?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

04 mar, 2019

Linuli skrev:

Ja tänker fråga om de på onsdag när ja ska tillbaka på återbesök å se va de tkr.. , menar de är ju ändå inget lyft. Utan mer "puttande" med hela kroppen och inte bara överkroppen liksom. Till mig sa dom ju att inte ens dammsuga på en vecka tex ? så lätta sysslor efter ca en vecka igen tyckte dom. Men ja diskade igår iallafall, men i försiktiga rörelser dock.
Gilla

Linuli

Kvinna ·

04 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Linuli skrev:

Ja tänker fråga om de på onsdag när ja ska tillbaka på återbesök å se va de tkr.. , menar de är ju ändå inget lyft. Utan mer "puttande" med hela kroppen och inte bara överkroppen liksom.
Till mig sa dom ju att inte ens dammsuga på en vecka tex ? så lätta sysslor efter ca en vecka igen tyckte dom. Men ja diskade igår iallafall, men i försiktiga rörelser dock.

Skriv gärna här vad de svarade :)
Gilla

Spiccccca

Kvinna ·

04 mar, 2019

Anderzonnn skrev:

Spiccccca skrev:

Anderzonnn skrev:

Pixa skrev:
Anderzonnn skrev:

Ja har en dotter på 8 månader så nej ja kan inte ta hand om henne som vanligt tyvär. Men ja passade på att göra denna operation under mammaledigheten. Ja kan ju mata henne o byta blöja typ, leka med henne också då men i lugna rörelser. mer än så går inte. . Ja får hjälp av min pojkvän å mamma just nu. Å precis två dagar efter operationen har hon kommit in i en fas där hon vill bli buren o annars älskar hon att va på golvet och krypa. Men utan min mamma o pojkvän hade ja inte gjort de såhär "tidigt". Va dom som erbjöd sig innan ja ens fråga. ?
Men tiden går rätt fort ändå, snart onsdag och har redan gått en vecka. Ja vet att de finns två till tjejer som hade barn i samma åldrar som min dotter också som opererat sig, så kändes skönt de iallafall att man kunde prata lite med dom. Oavsett ålder på barnen så blir de ju liten omställning efter en operation. Hur gamla är dina barn? ?

Är ju så typiskt att man alltid lyckas hamna i en fas som kanske inte passar optimalt!!! Hoppas att du kan bära henne nära kroppen om ett tag nu då!! Skönt att mamma och pojkvän stöttar!!! Mina barn är 4 och 11/2 år . Så den yngsta är ju i den åldern då hon klättrar och över överallt!! Men samtidigt väldigt krämig... Så det kommer nog kännas jobbigt att behöva "avvisa" henne första dagarna!
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

05 mar, 2019

Linuli skrev:

Har en 1 åring som åker vagn, och en emmaljunga som är stor och klumpig. Så nej, här kör jag inte vagnen det för för påfrestande. Gör inte ont direkt utan det kommer efteråt... blir 2v sen Min op på torsdag.
Gilla

Girlyboo

Kvinna ·

05 mar, 2019

Rose15 skrev:

Hej!
Jag har nyss blivit medlem här och har en liten fråga.
Jag gjorde min bröstförstoring den 6/2 och har nu börjat ta av bh:n på kvällen. Men jag har en sån smärta under vid ärren, och den blir värre när jag har bh:n på mig för länge under dagen.
Någon som är eller har varit med om samma sak ?

Mvh

Jag gjorde min op 21/2 och tar av ca.5 min på kvällarna bara för lätta på trycket just under bröstet då det är där det gör mest ont. Så som du skriver.. Fast min bh sitter längre ner än vart ärren är. Men det gör jäkla ont, har märket abecita på bh. Jag längtar lite tills när jag får vara utan på natten, endast 3v kvar.. hehe!
Gilla

Linuli

Kvinna ·

05 mar, 2019

Girlyboo skrev:

Linuli skrev:

Har en 1 åring som åker vagn, och en emmaljunga som är stor och klumpig. Så nej, här kör jag inte vagnen det för för påfrestande. Gör inte ont direkt utan det kommer efteråt... blir 2v sen Min op på torsdag.

När tänkte du börja köra vagnen igen?
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

05 mar, 2019

På torsdag är det 4 veckor sen min operation. Har kvar bröstbandet. För mig är det tvärtom, är högerhänt men höger bröst är högre än det vänstra, därav fortfarande bröstband. Tror jag var rädd i början och använde vänster hand mer då jag vet att min styrka är så himla olika i höger och vänster arm, så var väl rädd att överanstränga höger direkt haha! Brösten blir mer och mer mjuka, fortfarande en spänd känsla, kanske pga bandet. Smärtan nära ärren kan vara såren som läker, känner fortfarande av litegrann :) Och implantaten ska ju långt ner i bröstfickan så dom pressas dit sakta men säkert.
Gilla

Poolly

Kvinna ·

05 mar, 2019

Pratade med min kirurg angående barnvagn. MINST 6 veckor skulle jag vänta innan jah puttade barnvagn i uppförsbackar iaf.
Gilla

Linuli

Kvinna ·

05 mar, 2019

Poolly skrev:

Pratade med min kirurg angående barnvagn. MINST 6 veckor skulle jag vänta innan jah puttade barnvagn i uppförsbackar iaf.

Vad?! Nej!! Jag för barnen till förskolan alltid med vagnen :(((
Gilla

Hopp

Kvinna ·

06 mar, 2019

På konsultationen berättade jag hur jag ville att resultatet skulle se ut. Sen hade jag typ en halv centimeter häng och med tiden kommer dom hänga mer. Med implantatet framför slapp jag lyft och eliminerar att min egen hud med tiden kommer hänga framför implantatet.
Spiccccca skrev:

Hopp skrev:

Idag ska jag bestämma mig (tjatig jag vet) men är sååå jä*la rädd att ångra att jag inte tog 495 om jag tar 440 och tvärtom. Är ju lång så borde klara 495 utan att det ser opat ut men 440 såg helt okej ut ändå. Så naturligt liksom.
Har ju typ inga bröst idag så allt är svårt att föreställa sig. Skulle vilja se 440 anatomiska framför på någon men verkar knappt finnas alltså

Vad var det som gjorde att du bestämde dig för framför muskeln? Jag velar så mycket...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem