Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Lisa123

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jag skall om mig 4 feb på proforma av Daniel Saiepour. Är fortfarande velig på vilken storlek jag ska välja. Ska lägga i Motiva Round demi 380cc eller Motiva full 450cc. Någon som vet av erfarenhet om jag bör välja den större? Jag har i dagsläget 80B i bh.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

26 jan, 2019

Lisa123 Med tanke på du redan har 80b så. Lär nog 380cc bli prima. Så du säkerligen uppnår e - f? säkert. Jag har 70a å uppnår kanske en stor c eller d. Dock Så svårt veta faktiskt vad man uppnår men många i min kup storlek når oftast c eller d. Men man får tänka va man har för mängd innan med, lätt man glömmer ☺️. Men kör de som lockar dig mest dock! Du bestämmer dik kropp. Jag velar mellan 400-450, så funderar på att ta 425 för att komm i mellan ?? Mina sjönk mycket i storlek efter amning så..
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

26 jan, 2019

Någon som är nervös inför narkosen?? Jag har blivit otroligt nervös pga en vän som skrämt upp mig. ??‍♀️
Gilla

shaishai

Kvinna ·

27 jan, 2019

är det din väns egna upplevelser som skrämmer dig :)? Eller det man hört om att man vaknar/blir medvetandes under operationen och känner all smärta? Roligt nog så diskuterade jag detta med min farbror och kusiner igår. Vi pratade om bedövningar i allmänhet o så kom de in på narkoser haha så passande va :P.. Men jag tänker att narkosläkaren är där av en anledning :P? Om man skulle få panik eller att ens hjärtslag börjar slå snabbare helt plötsligt.. ska de väl kunna se detta? :) eller det kanske inte fungerar så?
Gilla

AnnaElisabeth

Kvinna ·

27 jan, 2019

Jag opereras den 21/2. Jag har jättesvårt att välja storlek! Velar mellan 350, 375 och 400 mentor plus. Jag är ganska ”stor” i övrigt med bred bröstkorg och 173 cm lång och ca 200 cc egen vävnad. Jag vill inte att det ska se dumt och onaturligt ut men är också rädd att jag ångrar att jag tog för små...Hur ska jag tänka? :S
Gilla

Hopp

Kvinna ·

27 jan, 2019

Hejhej. Hoppar in här. Ska på konsultation 31/1 och på är inbokat 14/2. Lutar åt mentor 550cc high coh 2. Men om det blir så återstår att se på torsdag. Kan säga att jag längtar sååå
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

27 jan, 2019

Min vän dom ska göra en stor bukplastik på tisdag är livrädd för narkosen. Men hon kunde få lugnande sa dem så hon fick somna in i bra sinnesstämning. Man vaknar oftast i samma lugna fina stämning man somnar i sa dom också :) Och man kommer inte vakna upp av ett ryck och ha panik ont, så ska det inte vara lugnade dom mig med :)
Gilla

Viccy

Kvinna ·

27 jan, 2019

Man är uppkopplad och övervakad under narkosen så det ska vara lugnt :)
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

27 jan, 2019

Nä va en killvän som prata om att endel tål inte narkosen och aldrig vaknar upp igen. Vill inte skriva de så ja skrämmer nån mer men oddsen att det händer är 0,1 % av flera tusen. Men jag blev nojig när han höll på. Ja sa redan innan jag va nervös så sa han sådär.. Nu vill ja inte sövas längre ? men jo man är uppkopplad via hjärta o allt så dom ska ha koll. Men ändå. Lugnade innan hmm vore nått ??
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

AnnaElisabeth, du är rätt lång, och av vad jag förstår utifrån din beskrivning TROR jag inte att något av dem kmr bli för stora.. MEN vad tyckte du själv under konsultationen :)? Hopp, skönt att gå på konsultation två veckor innan op! Önskar att jag gjorde samma! Hade inte möjligheten att gå på ny konsultation innan op :/
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

Lisa123, jag velade/velar också mellan demi o full men lutar mest åt full. En kirurg sa att skillnaden mellan dem inte var så jättestor. Jag vill gärna ha lite put så det blir nog full profil iaf. Beror lite på vad du är ute efter :) Jag la upp en bronsbild på min sida från konsultationen när jag provade demi.. när jag ser den bilden så tänker jag att jag borde gå med full.. men återstår att se :)
Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 jan, 2019

Har alltid varit säker på mentor men fastnar mer och mer för motiva. Ena stu den vill jag ha sådär mjuka Goa bröst men i nästa stund vill jag kunna vara utan nu och att brösten ändå sitter där dom ska och är lite fastare. Mentor har väl kommit med nå nya implantat nu. Undra om min klinik har dom och man får känna på dom
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

Nästa vecka gäller det för mig!! Försöker njuta och sova på sidan så mkt jag bara kan, kramar och gosar ungarna så mkt jag bara kan innan det blir “no no” på allt det där :(
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

Är Mentors nya implantat helt fyllda som motivas också :)?
Hopp skrev:

Har alltid varit säker på mentor men fastnar mer och mer för motiva. Ena stu den vill jag ha sådär mjuka Goa bröst men i nästa stund vill jag kunna vara utan nu och att brösten ändå sitter där dom ska och är lite fastare. Mentor har väl kommit med nå nya implantat nu. Undra om min klinik har dom och man får känna på dom

Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 jan, 2019

Ja men typ om jag fattat det rätt. Sök på mentor memorygel. Om det stämmer det som står och andra skriver så kan man utan problem ligga på magen med dom. Det hade ju varit grymt. Längtar tills på torsdag då man kanske blir lite klokare om vad som finns och vad som skulle passa mig. Har ganska bred bröstkorg så gissar jag ändå måste ha ganska stora implantat.
shaishai skrev:

Är Mentors nya implantat helt fyllda som motivas också :)?

Hopp skrev:

Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

Mentors nya implantat har jag känt på, de va verkligen mjuka, men de va lite för överdrivet mjukt enligt mig, va ingen feeling av ett "riktigt" bröst. (men alla tkr ju så olika) Men motiva faller mig mer i smaken, sen va motiva även såå töjbara! han visa verkligen de genom att dra i implantaten. ☺️?? Blev nästan lite chockad ?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 jan, 2019

Jag har inte känt på dom ännu, ska till kirurgen på torsdag så då hoppas jag bli lite klokare. Vill ju ha fasta men på samma gång klämvänliga ?
Anderzonnn skrev:

Mentors nya implantat har jag känt på, de va verkligen mjuka, men de va lite för överdrivet mjukt enligt mig, va ingen feeling av ett "riktigt" bröst. (men alla tkr ju så olika) Men motiva faller mig mer i smaken, sen va motiva även såå töjbara! han visa verkligen de genom att dra i implantaten. ☺️?? Blev nästan lite chockad ?

Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

Förstår dig ?? hoppas det går bra och att du blir nått klokare ?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

28 jan, 2019

Nån mer som velar lite när det kommer till profil, hela tiden varit inne på HP men MP verkar nästan smartare då man kan lite välja om man vill framhäva eller dölja dom. Och kanske inte känna som att brösten börjar under hakan. Tyckte det var nära till torsdag men ju närmare torsdag och konsultation det blir desto längre bort känns det som den är. Har ju 100000 frågor jag behöver få svar på, hahaha
Gilla

Buppie

Kvinna ·

28 jan, 2019

Anderzonnn skrev:

Lisa123

Med tanke på du redan har 80b så. Lär nog 380cc bli prima. Så du säkerligen uppnår e - f? säkert. Jag har 70a å uppnår kanske en stor c eller d. Dock Så svårt veta faktiskt vad man uppnår men många i min kup storlek når oftast c eller d. Men man får tänka va man har för mängd innan med, lätt man glömmer ☺️. Men kör de som lockar dig mest dock! Du bestämmer dik kropp. Jag velar mellan 400-450, så funderar på att ta 425 för att komm i mellan ?? Mina sjönk mycket i storlek efter amning så..

Ok måste bara Whaaat?? Tänker du att du kanske får stor c eller d efter op? Jag har 75A och tänkte kanske b eller c, lägger in 400 cc i full. Kirurgen sa att han inte snackar i storlekar eftersom det inte går att säga. Mina kändes ju stora på konsultationen men han sa att det såg naturligt ut på mig pga axelbredd osv.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem