Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
shaishai profilbild

shaishai

Kvinna ·

28 nov, 2018

Bröstförstoring februari 2019

Bröstförstoring

Någon mer som ska op'as i februari 2019 :D? Fick precis en tid till 5.e feb på Reformkliniken :)!

614

Sortera efter

Buppie

Kvinna ·

28 jan, 2019

2 veckor och 6 dagar kvar för mig. Känns nära men ändå sååå långt bort. Ni som har partner, vad tycker hen om er operation? Hur finansierar ni det?
Gilla

Mammabella

Kvinna ·

28 jan, 2019

Vilken mått på bröstkorg. Jag va också bred fick jag höra på konsultation. Velar mellan olika storlekar.
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

Tror många hamnar på “stora” kupstorlekar efter op.. eller större än man planerat iaf. Silikonbröst kräver tydligen större kupor då de inte är lika formbara som bröst utan implantat. Så vi alla kanske hamnar på F ?? man kanske ska sikta in sig på “visuell” a-d kupa (eller vad man nu vill ha) :)? Anderzonnn hade du med dig bh’n du ville fylla ut till konsultationen då eller hur gjorde du?
Gilla

shaishai

Kvinna ·

28 jan, 2019

Mammabella skrev:

Vilken mått på bröstkorg. Jag va också bred fick jag höra på konsultation. Velar mellan olika storlekar.

Jag har 13 cm i bröstbredd :) Buppie, jag har pengar sparade som jag använde mig av :) min man stöttar mig i mitt val och tror att han är minst lika taggad som jag, få lite bröst att klämma på :P .. hur är det med dig :)?
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

Ja precis, ett implantat kräver större kupa än ett naturligt bröst, så som jag också fattat det som, men inte så lustigt ändå eftersom de inte är naturligt bröst. ? Men man får väl se vart man hamnar, jobbigt när man velar mellan flera storlekar.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

Buppie : Fast man gör ju ristestet hemma? i en bh med kupa som man VILL kunna fylla ut. Och därav väljer cc utifrån det. Som FÖRHOPPNINGSVIS fyller ut den storleken man vill uppnå? Jag har inte ens bestämt att jag ska lägga i 400cc. Utan jag velar fortfarande mellan tre storlekar o testar flera cc. Jag har köpt tre olika kup storlekar som jag HOPPAS /ÖNSKAR uppnå någon av dom! Och därav lägger i så mycket att ris på så vis. Sen får man ju se lite i efterhand hur de blir. Om man inte gör ristestet å man bara chansar på tex olika siffror 250,400cc osv, hur vet du då om du når de önskemålet du helst vill komma nära? . Sen kanske de blir någon skillnad hit å dit efteråt absolut, men man testar ju ändå. Jag tänker det jag vill uppnå därav skrivit. Jag testar ju inte bara nått på konsultation å tänker " detta kanske blir en c eller d". ☺️ Samt har jag inte heller ändrat infon som jag skrev om mig här i början, vart medlem nu ett tag å inte skrivit dit ny beskrivning. ☺️
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

shaishai. Jaa jag hade med mig en! Önskar jag tog med mig två till dock, men testar nu mellan tre här hemma. ☺️Fick ju även testa med bh där som de hade från kliniken också ☺️. Många jag känner som ångrat sig i storlek när brösten vart färdigläkta, då dom inte gjorde ristestet noga eller hoppa över det totalt o bara testa på konsultationen. och valde cc på så sätt å därav hoppades på att de skulle bli så stort de ville. Min Kirug sa med att man ska givet inte stirra sig blind på siffror å storlekar.. men väldigt bra å testa en bh i en kupa lägga i ris å se vart man hamnar. Testa med en bh utan bygel, pusch up osv. O självklart kan slutresultatet bli på ett annat vis då de blir alltid skillnad med ett implantat i brösten, för är ju inte som ett riktigt bröst. men blir oftast lättare på så vis o veta vilket cc man vill välja att operera in om man prövar olika kupor som blir närmast den kupan man siktar efter. ?☺️
Gilla

Mammabella

Kvinna ·

28 jan, 2019

Tycker inte ristestet stämmer med hur jag upplever mina 3D bilder. Kanske samma tyngd!
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

28 jan, 2019

Mammabella: håller med dig, tycker inte jag heller, Men det motsvarar ändå samma mängd. tex ris som är 4dl motsvarar det ju ett implantat på 400cc.☺️ Ristestet är svårt å få till "snyggt" tkr jag. Sen när man kollar andras 3d bilder på de som redan opererat sig så liknar brösten inte alltid 3d bilderna heller haha. vilka storlekar velar du i mellan?
Gilla

Emmao

Kvinna ·

29 jan, 2019

Anderzonnn; jag har blivit sövd flera gånger och har aldrig upplevt några problem. Jag har alltid känt mig väldigt trygg då min upplevelse är att narkospersonalen jag träffat varit så fina och duktiga i sitt bemötande. Försök att ha en positiv inställning och tänk på allt positivt du har i ditt liv etc. man brukar säga att som man somnar vaknar man och hittills har det stämt bra för min del.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

29 jan, 2019

emmao : låter härligt att höra ?, skönt att du vart med om bra upplevelser eller hur man säger! jag hoppas narkosläkaren på det stället jag ska opereras på får mig lugn o trygg. Ja jag har fått höra att man ska tänka på nått positivt innan man somnar, men då tänker jag vafan händer om man inte hinner tänka nått positivt då? Haha.. Men försöker tänka redan nu att man ska somna å vakna upp ny och förhoppning nöjd över sina nya bröst!
Gilla

Buppie

Kvinna ·

29 jan, 2019

Anderzonnn skrev:

Buppie : Fast man gör ju ristestet hemma? i en bh med kupa som man VILL kunna fylla ut. Och därav väljer cc utifrån det. Som FÖRHOPPNINGSVIS fyller ut den storleken man vill uppnå? Jag har inte ens bestämt att jag ska lägga i 400cc. Utan jag velar fortfarande mellan tre storlekar o testar flera cc. Jag har köpt tre olika kup storlekar som jag HOPPAS /ÖNSKAR uppnå någon av dom! Och därav lägger i så mycket att ris på så vis. Sen får man ju se lite i efterhand hur de blir. Om man inte gör ristestet å man bara chansar på tex olika siffror 250,400cc osv, hur vet du då om du når de önskemålet du helst vill komma nära? . Sen kanske de blir någon skillnad hit å dit efteråt absolut, men man testar ju ändå. Jag tänker det jag vill uppnå därav skrivit. Jag testar ju inte bara nått på konsultation å tänker " detta kanske blir en c eller d". ☺️ Samt har jag inte heller ändrat infon som jag skrev om mig här i början, vart medlem nu ett tag å inte skrivit dit ny beskrivning. ☺️

Njaa, tror det beror på. Jag gör Ankarlyft också samtidigt och har inte haft någon större önskan om att faktiskt få större bröst, mer fasta är min största önskan. Så att göra ristest för att kolla har inte varit aktuellt för mig (har gjort efter konsultation men upplever det som svårt och knöligt med riset). Alla har olika preferenser, jag önskar inte så stora bröst men får lägga in större än jag tänkt pga min bröstbredd :) Jag kommer bli nöjd oavsett tror jag! Jag blev bara förvånad över att du hade så klart för dig med bh-storlek men förstår om du gjort ristestet så noga.
Gilla

Buppie

Kvinna ·

29 jan, 2019

shaishai skrev:

Mammabella skrev:

Jag har 13 cm i bröstbredd :)

Buppie, jag har pengar sparade som jag använde mig av :) min man stöttar mig i mitt val och tror att han är minst lika taggad som jag, få lite bröst att klämma på :P .. hur är det med dig :)?

Vad kul :) Min man stöttar också men tycker det är lite onödigt. Han bryr sig inte och tycker de är fina, så vi får se vad han säger efter op. Finansiering sker via gåvopengar, har en rik farfar som ger stora klumpsummor lite då och då.
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

29 jan, 2019

Buppie : då förstår jag ☺️ Ja precis det har vi alla ☺️. Jag va nöjd innan amning med mina bröst då jag hade 75b men nu fyller knappt ut en a. Är ju så olika det där, man får se! beslutsångest delux. Kirugen Ringer en vecka innan operation så måste bestämt mig tills dess iallafall. ?
Gilla

shaishai

Kvinna ·

30 jan, 2019

Buppie skrev:

shaishai skrev:

Mammabella skrev:

Jag har 13 cm i bröstbredd :)

Buppie, jag har pengar sparade som jag använde mig av :) min man stöttar mig i mitt val och tror att han är minst lika taggad som jag, få lite bröst att klämma på :P .. hur är det med dig :)?

Vad kul :) Min man stöttar också men tycker det är lite onödigt. Han bryr sig inte och tycker de är fina, så vi får se vad han säger efter op. Finansiering sker via gåvopengar, har en rik farfar som ger stora klumpsummor lite då och då.

Vilken generös farfar! Jag tycker att det är skönt att kunna betala allt direkt istället för att behöva ta lån, då slipper jag tänka på det istället för att ha en betalning som hemsöker mig varje månad :(.. men förstår att folk ibland behöver ta lån för att genomgå dyra ingrepp liksom. Man gör det man behöver göra :)
Gilla

Emmao

Kvinna ·

30 jan, 2019

Anderzonnn; Hahaha, surt som Sören om man inte kommer på något positivt att tänka på. Nä men skämt o sido, jag har haft inställningen inför, i flera dagar/veckor att allt ska gå bra och kommer gå bra. Tror att man redan då mentalt ställer in sig på ”rätt” spår liksom. Sen tror jag man ska ta det lite som det kommer, för mycket detaljplanerande kan nog skapa kaos och onödig oro. Dock är det väl något som ligger i människans natur men kanske kan man se det som ett tillfälle till att träna på att släppa taget/kontrollen? Förhoppningsvis, oavsett om man sommar/vaknar glad eller arg/ledsen har vi schyssta bröst efteråt?
Gilla

Eleeea

Kvinna ·

30 jan, 2019

Jaa, jag ska också den 28/2 såå sjukt taggad!! Ska opereras hos Peter Cosmo i Lanskrona. Har följt honom i 5 år nu. Såå nervös redan nu.. :)
Gilla

Anderzonnn

Kvinna ·

31 jan, 2019

Emmao :du har helt rätt,! Ja är taggad för jag längtar efter nått jag velat länge. Så Visst nervös är nog alla mer eller mindre. Men blir nog bättre när man kommer dit å fått träffa narkos läksren så man blir lugn. Å med såna här peppade ord Känns med grymt, tack ?? leeea : gött!! Jag ska tatuera mig dagen innan dig ?
Gilla

Hopp

Kvinna ·

31 jan, 2019

Äntligen torsdag och dags för konsultation. Får se om mannen följer eller inte. Han blev en aning sur igår när vi diskutera storlek och han tycker det är för stora bröst på bilderna jag visat. Sa då att han inte behöver ha en åsikt då det är min kropp och jag gör dom som jag vill. Det var inte uppskattat att säga. Då vart han inte lika sugen att följa när han ändå inte behöver ha en åsikt. Var väl klumpigt ordval av mig också. Menade ju att det är ju bra om han säger typ om man är helt ute och cyklar men i slutändan är det min kropp mina bröst och mitt väl. Så är det. Jag gör inte brösten för hans skull utan för min. Han är nöjd med mig som jag är och blir säkert orolig att jag skulle få massa uppmärksamhet om jag gör för stora men jag har heller ingen lust och inte ekonomi att göra om dom efter 1 år för att jag skulle gått på.den större storleken. Men tänker att kirurgen säkert kommer ge sina råd och åsikter vad som blir snyggt på min kropp. Han har ju gjort några operationer. Har typ en miljon bilder som visar ungefär vad jag är ute efter för resultat och sen r ju såklart allas förutsättningar olika.
Gilla

shaishai

Kvinna ·

31 jan, 2019

Hopp! Hur gick det på konsultationen :)?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem