Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ellisa profilbild

Ellisa

Kvinna ·

07 jan, 2022

Bröstförstoring februari 2022

Bröstförstoring

Här kanske vi kan samlas som ska genomföra op i februari 2022. Denna tråden kanske kan funka som en tråd att se eller jämföra erfarenheter och pepp i läkning etc. Jag ska genomföra min op på Akademikliniken i Göteborg den 9 februari. Ska lägga in 245cc mentor under muskeln. Några fler i februari 2022?

220

Sortera efter

Ellisa

Kvinna ·

05 feb, 2022

Netnic skrev:

Missk8
Jag ringde kliniken men dom har stängt på helgen, jag kan sms.a kirurgen men tänker att jag väntar till på måndag. Mina Oxynorm räcker tills dess. Du är en dag längre fram efter operationen än vad jag är, har du haft mycket smärta hela tiden? Gjorde du också ett inplantatbyte? Kanske att det är mer smärtsamt? Jag har mest ont i vänster bröst. Han fick ta bort en del muskelvävnad där då kapseln hade vuxit fast.
Hur ser dina bröst ut? Mina ser ut som katastrof... Men som alla säger så behöver man tålamod, det blir bättre.

Åh hoppas du känner dig bättre snart! Hemskt de låter. Vad är de för typ av smärta? Alltså hugger de eller stramar de hårt eller vad Hur känns det? Hoppas hoppas du och ni andra får de bättre snart!
Gilla

Netnic

Kvinna ·

05 feb, 2022

Ellisa. Spänningen o att de känns lite som träningsvärk är ok men emellanåt kommer det intensiva hugg i vänster bröst. Det är outhärdligt och jag får svårt att andas normalt. Då är det skönt att ha Oxynorm, de hjälper väldigt fort. Har ca 10 kvar så jag bör klara mig till på måndag Snart dax för din operation, dom var så omhändertagande och duktiga på AK så var inte orolig.
Gilla

Whynotme

Kvinna ·

05 feb, 2022

Ni som ska göra bröstförstoring.. hur tänker ni med omgivningen? Talar ni om det för andra innan, för barnen? Skulle inte vilja att andra vet, och hoppas att jag valt en storlek som inte kommer synas så markant..
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

06 feb, 2022

Netnic skrev:

Ellisa. Spänningen o att de känns lite som träningsvärk är ok men emellanåt kommer det intensiva hugg i vänster bröst. Det är outhärdligt och jag får svårt att andas normalt. Då är det skönt att ha Oxynorm, de hjälper väldigt fort. Har ca 10 kvar så jag bör klara mig till på måndag
Snart dax för din operation, dom var så omhändertagande och duktiga på AK så var inte orolig.

Okej tack så mycket för att du delar din erfarenhet ? jag tyckte dom kändes väldigt bra men skönt att höra att du hade en fin känsla av kliniken! De känns tryggt’
Gilla

Ballerina91

Kvinna ·

06 feb, 2022

Whynotme skrev:

Ni som ska göra bröstförstoring.. hur tänker ni med omgivningen? Talar ni om det för andra innan, för barnen? Skulle inte vilja att andra vet, och hoppas att jag valt en storlek som inte kommer synas så markant..

Jag har op i mars. Jag har berättat för min mamma, systrar, Exman och tre kompisar. Och så får det vara. Detta för mig är privat och jag vill undvika situationer som ”åh får jag se hur det blev” och en massa åsikter innan som kan påverka mitt beslut. Detta är MIN grej och de som vet, vet det av en anledning att jag behöver hjälp efteråt. Barnen kommer jag säga till att jag skadat eller op ryggen och kan därför inte bära o gör vissa saker (får dem 8 dagar efter op)
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

06 feb, 2022

Whynotme skrev:

Min man vet och några nära vänner. Min chef vet att jag ska göra en operation och måste vara sjukskriven. Till kollegorna har jag sagt att jag ska vara ledig. De behöver inte veta anser jag. Orkar inte med ev diskussioner kring det. Min familj har jag inte sagt något till då de kommer ha åsikter. Undrar de sen får de fråga helt enkelt. Har inga barn så kan inte ge någon erfarenhet kring det ?‍♀️
Gilla

Ovant

Kvinna ·

06 feb, 2022

Whynotme skrev:

Min sambo och 5-6 nära vänner vet om att jag opererades. En kollega på jobbet känner också till det. Har två barn i förskoleåldern som jag inte berättat det för. Kommer att göra det när de är mogna för den informationen eller om de frågar rätt ut i framtiden. Just nu vill jag undvika att 5-åringen berättar på förskolan att : "Min mamma har opererat sina tuttar!" Just nu kör jag också med ont i ryggen efter att jag halkade på isen. De köper det.
Gilla

Mammaa

Kvinna ·

06 feb, 2022

Hej alla! Jag bytte ut mina koksaltsinlägg i onsdags hos bästa Peter Cosmo, klart över förväntan. Han är en stjärna. Men har någon annan svullnat upp??? Alltså på resten av kroppen jag har gått upp 4 kilo och ? magen är stor fingrarna ser ut som korvar. Smärtan är överkomlig.
Gilla

Netnic

Kvinna ·

06 feb, 2022

Mammaa Jag är också svullen. Har gått upp nästan 5 kg. När jag vaknar på morgonen så är jag "randig" från lakan och kuddar på kroppen. Jag är även förstoppad så magen är som om jag vore gravid. Magen är större än brösten... Jag känner mig otymplig. Hoppas att vi snart minskar i svullnaden..
Gilla

mia86

Kvinna ·

07 feb, 2022

17 februari hos Örjan Gribbe. Min 3 operation hos honom. Ska göra ett implantatbyte och eftersom de inte fanns i den storleken jag har så blir de en aning större , så en till bröstförstoring. Velar dock mellan 2 implantat. Antingen blir de Motiva corse 725 cc eller PERTHESE 700cc
Gilla

Mammaa

Kvinna ·

08 feb, 2022

Jag har kissat hela natten känns det som och nu är jag 2 kg lättare så jag antar att svullnaden är på väg ner. ? Fortfarande väldigt svullen mellan brösten
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

08 feb, 2022

Imorgon är det dags! Har försökt jobba idag, men kunde inte fokusera ? På väg till Stockholm för incheckning på hotellet. Där väntas dusch och sedan upp tidigt imorgon för dusch nr två innan op ? Börjar bli bra nervös
Gilla

Netnic

Kvinna ·

09 feb, 2022

Lycka till Solbeaver! Hoppas allt gått bra.
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

09 feb, 2022

Imorgon är det min tur, op startar ca 8.30, så nu ska jag börja duscha med tvålen och bädda rent sängen och allt! Inte ett dugg nervös ännu, är mest orolig hur ont de ska jag efter.
Gilla

Netnic

Kvinna ·

09 feb, 2022

Lycka till Ellisa. Jag ska på återbesök imorgon kl 12. Kanske vi ses.
Gilla

Icaniwill

Kvinna ·

10 feb, 2022

Märker vad lätt det blir att sluta uppdatera när man "är klar" och och kan tänka mig framöver om man skulle stöta på problem. Jag laddar upp lite nya bilder strax, 8 dagar gamla bröst idag! Händer massor och from idag "behöver" jag inte bröstbandet enl papperet, känner mig dock tveksam om det räcker. Hur mår ni andra? Äter smärtstillande 2 x om dagen nu, på kvällen och på natten då jag får ont, dagtid i rörelse känns det bra.
Gilla

TR7777

Kvinna ·

10 feb, 2022

Tack för bilder! Hur mkt cc i egen vävnad hade du innan op? :) Jag opererar mig den 17e. Så peppad men nojig över storlek. Det blir droppformade mentor 480cc tror jag, eller 440
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

10 feb, 2022

Netnic skrev:

Lycka till Ellisa. Jag ska på återbesök imorgon kl 12. Kanske vi ses.

Tack så mycket! Nu ligger jag på uppvaktet, känner mig helt mörbultad. Alltså jag är så trött så jag fattar inte en hur jag kan hålla ögonenöppna. Men jag har så ont så jag kan inte sova heller ? Åh hoppas ditt återbesök går bra ??
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

10 feb, 2022

Icaniwill skrev:

Märker vad lätt det blir att sluta uppdatera när man "är klar" och och kan tänka mig framöver om man skulle stöta på problem. Jag laddar upp lite nya bilder strax, 8 dagar gamla bröst idag! Händer massor och from idag "behöver" jag inte bröstbandet enl papperet, känner mig dock tveksam om det räcker. Hur mår ni andra? Äter smärtstillande 2 x om dagen nu, på kvällen och på natten då jag får ont, dagtid i rörelse känns det bra.

Ja de är nog lätt, vi får försöka hålla tråden levande så tack för att du lägger upp bilder! Hur mår du nu efter dessa dagar? Hoppas du känner dig både bra o nöjd ???
Gilla

Lilly8

Kvinna ·

10 feb, 2022

Icaniwill skrev:

Kul att du hänger kvar, fina bilder. Jag har 11dagar kvar till min OP, längtar och är väldigt pepp nu. Känner att tiden går väldigt sakta fram nu haha. Inväntar samtal från Johan så vi kan bestämma det sista nu, men jag är äntligen säker på vad jag vill ha nu så hoppas planen går i lås.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem