Agnes96
Kvinna ·
14 jun, 2020
Bröstförstoring hösten 2020
BröstförstoringHej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?
Sortera efter
bubbelblå
Kvinna ·
30 aug, 2020
yris
Kvinna ·
30 aug, 2020
Östans
Kvinna ·
31 aug, 2020
lillamy321
Kvinna ·
01 sep, 2020
Dorra
Kvinna ·
02 sep, 2020
Dorra
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hannaan
Kvinna ·
03 sep, 2020
Dorra
Kvinna ·
03 sep, 2020
Jag sa till min chef att jag skulle operera mig, men gav inget utrymme för följdfrågor. Sa att jag behövde vara sjukskriven i två veckor. Sen fick jag ju sjukintyg (där det inte heller står vad som utförts, enbart kliniknamn) men har faktiskt inte lämnat in det just eftersom tiderna som råder... Bara blev så.
Hannaan
Kvinna ·
03 sep, 2020
Dorra
Kvinna ·
03 sep, 2020
Jag sa typ ”Jag har äntligen fått en tid för en operation som jag har skjutit upp länge, det är inget farligt men något som jag behöver göra. Läkaren rekommenderar två veckors sjukskrivning.” Han (min chef) lämnade det där. Håller tummarna att din gör det också, de har ju faktiskt inte med det att göra.
alba2020
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hur vet man om hur mycket/lite egen vävnad man har? Det var inget vi pratade om på min konsultation, tänker att det kan vara intressant att veta. Jag har bokat en till konsultationstid för att fråga lite mer, jag är lite mer påläst nu än vad jag var innan första konsultationen, vet inte om det är bra eller dåligt :P
Hannaan
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hur vet man om hur mycket/lite egen vävnad man har? Det var inget vi pratade om på min konsultation, tänker att det kan vara intressant att veta. Jag har bokat en till konsultationstid för att fråga lite mer, jag är lite mer påläst nu än vad jag var innan första konsultationen, vet inte om det är bra eller dåligt :P
Detta är jag också jättenyfiken på! Är så rädd att välja för stora implantat..
bubbelblå
Kvinna ·
03 sep, 2020
Hur har ni gjort eller tänkt att göra med sjukskrivning? Jag kommer sjukskriva mig minst 2veckor pågrund av tungt arbete och som det är just nu så behöver man ju inte sjukintyg fören efter 3veckor oavsett covid eller annat sjukdomstillstånd. Vad jag funderar på är huruvida jag ska berätta för min chef om att jag ska opereras och isåfall hur ärlig man ska vara med vilken sorts operation de handlar om, för hon lär ju vilja veta.. Men å andra sidan känner jag att hon inte har med det att göra, haha.
Hur tänker ni?
Dorra
Kvinna ·
04 sep, 2020
Hur har ni gjort eller tänkt att göra med sjukskrivning? Jag kommer sjukskriva mig minst 2veckor pågrund av tungt arbete och som det är just nu så behöver man ju inte sjukintyg fören efter 3veckor oavsett covid eller annat sjukdomstillstånd. Vad jag funderar på är huruvida jag ska berätta för min chef om att jag ska opereras och isåfall hur ärlig man ska vara med vilken sorts operation de handlar om, för hon lär ju vilja veta.. Men å andra sidan känner jag att hon inte har med det att göra, haha.
Hur tänker ni?
Jag behöver kommer vara sjukskriven tre veckor, och jag sa det till min kollegor och min chef. Jag jobbar inom förskola och mitt arbetslag blir drabbade av att jag är borta såpass länge, så jag la korten på bordet och berättade till dom att jag ska göra en bröstförstoring och därför kommer vara sjukskriven vecka 43 till vecka 46.
Sen berättade jag även till min chef. Hon tog de bra, men försökte få det till att jag ska ta tjänstledigt eller semester, inte vara sjukskriven.
Men jag rådfrågade försäkringskassan som sa enligt lagen om sjuklön är det arbetsgivaren som betalar sjuklön dag 1-14, därefter, från dag 15, kliver försäkringskassan in och betalar sjukpenning. Och enligt lagen om sjuklön, paragraf 4, så handlar sjukskrivningen om min arbetsförmåga, inte huruvida operationen var frivillig eller inte.
Äntligen_boobies
Kvinna ·
05 sep, 2020
Äntligen_boobies
Kvinna ·
08 sep, 2020
Luftballong
Kvinna ·
08 sep, 2020
Ohhhh imorgon är det dags, incheckning 11.00 :D
Neprome
Kvinna ·