Agnes96
Kvinna ·
14 jun, 2020
Bröstförstoring hösten 2020
BröstförstoringHej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?
Sortera efter
Neprome
Kvinna ·
22 aug, 2020
Agnes96
Kvinna ·
22 aug, 2020
Neprome
Kvinna ·
22 aug, 2020
Neprome - Jag har flera gånger gjort ristest hemma och då fastnat mellan 200-300, större än så känns som för stort. Men ju fler gånger jag testar desto större kan jag tänkta mig, liksom ju flera fina bröst i större storlek desto mer okej blir jag med tanken på större stolek.
De olika saker jag funderar kring är:
Round vs. Ergonomix (Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt men vet också att jag kan behöva fylla ut upptill så jag har betydligt mer nederpol än överpol.)
Demi vs. Full (Till en början rekommenderade kirurgen mig Full, av anledningen att verkligen "fylla ut dem"/"pigga till dem" samt att det skulle se bra ut till min kroppsform)
285cc vs. större(300/320?, ingen aning vilken storlek jag vill ha. Vill inte att det ska se ut som två ensamstående öar mitt på bröstkorgen utan vill ändå ha två fylliga bröst som jag lätt kan få till en härlig klyfta med.)
Som du förstår så har jag väldigt svårt att ta beslut, man vill ju att det ska bli bra. :)
Hur gick dina tankar kring ditt val? Hur kom du fram till det och hur känner du idag?
Agnes96
Kvinna ·
22 aug, 2020
Neprome - Jag har flera gånger gjort ristest hemma och då fastnat mellan 200-300, större än så känns som för stort. Men ju fler gånger jag testar desto större kan jag tänkta mig, liksom ju flera fina bröst i större storlek desto mer okej blir jag med tanken på större stolek.
Round vs. Ergonomix (Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt men vet också att jag kan behöva fylla ut upptill så jag har betydligt mer nederpol än överpol.)
Demi vs. Full (Till en början rekommenderade kirurgen mig Full, av anledningen att verkligen "fylla ut dem"/"pigga till dem" samt att det skulle se bra ut till min kroppsform)
285cc vs. större(300/320?, ingen aning vilken storlek jag vill ha. Vill inte att det ska se ut som två ensamstående öar mitt på bröstkorgen utan vill ändå ha två fylliga bröst som jag lätt kan få till en härlig klyfta med.)Som du förstår så har jag väldigt svårt att ta beslut, man vill ju att det ska bli bra. :)
Hur gick dina tankar kring ditt val? Hur kom du fram till det och hur känner du idag?
Jag känner igen igen resonemanget. Jag ville också ha naturliga och fylla ut mer upptill. Min utformning gjorde att jag kunde ha vilket som, men valde ergonomix. Har du kollat min 3D bild? Tycker det fyller ut bra upptill. Nu är det dag två med mina bröst så allt är högt och toppigt ?
Jag får återkomma med hur det blir om ett tag. Men jag va väldigt nöjd med valet, på operationsdagen. Men jag fick ändra mig om jag ville. Men jag va säker. Tyckte 3D va bättre på 300 än 265. Nu har jag demi 300 vilket ger 11.5 i bredd. Större passar inte min bröstkorg.
Neprome
Kvinna ·
22 aug, 2020
285cc vs. större(300/320?, ingen aning vilken storlek jag vill ha. Vill inte att det ska se ut som två ensamstående öar mitt på bröstkorgen utan vill ändå ha två fylliga bröst som jag lätt kan få till en härlig klyfta med.)Som du förstår så har jag väldigt svårt att ta beslut, man vill ju att det ska bli bra. :)
Hur gick dina tankar kring ditt val? Hur kom du fram till det och hur känner du idag?Jag känner igen igen resonemanget. Jag ville också ha naturliga och fylla ut mer upptill. Min utformning gjorde att jag kunde ha vilket som, men valde ergonomix. Har du kollat min 3D bild? Tycker det fyller ut bra upptill. Nu är det dag två med mina bröst så allt är högt och toppigt ?
Jag får återkomma med hur det blir om ett tag. Men jag va väldigt nöjd med valet, på operationsdagen. Men jag fick ändra mig om jag ville. Men jag va säker. Tyckte 3D va bättre på 300 än 265. Nu har jag demi 300 vilket ger 11.5 i bredd. Större passar inte min bröstkorg.
Ser att du valde ergonomix, hur kom fram till det? Jag var säker på det tills Patrik först rekommenderade round då det fyller ut ytterligare. När jag sa att jag var intresserad av ergonomix för känslan(jag tänker på att de är mjukare) samt naturligare utseende så sa han att även det skulle fungera bra. Ja, det ska bli spännande att höra hur du känner. Skönt att det redan känns bra med valet! 3D-bilden ser så bra ut, det kommer nog bli ett så himla fint slutresultat!
Emsan-
Kvinna ·
22 aug, 2020
bubbelblå
Kvinna ·
23 aug, 2020
Hannaan
Kvinna ·
23 aug, 2020
Hannaan
Kvinna ·
23 aug, 2020
Hej, kan sitta i timmar på dessa forum och läsa om alla tankar inför och efter OP. Jag har inte bokat OP tid än men tänker mig i slutet av oktober. Har så svårt att bestämma mig om strl, förstår varför Patrik rekommenderade som han gjorde efter att läst på om Motiva och kollat deras tabell men bli ändå osäker på om det kommer bli för stort då jag vill att de ska se naturliga ut. Borde kanske kör Ergomix ändå och velar mellan om det kanske är bättre med mini än demi men vill samtidigt ha volym upp till. Så lätt att fastna i strl på cc, hur känner ni som redan opererat er, vad var det som avgjorde ert val av strl?
Neprome
Kvinna ·
23 aug, 2020
Mango1
Kvinna ·
23 aug, 2020
Hoppar in här. Har min första konsultation på torsdag. Är nervös men ser samtidigt fram emot det.
Är de någon här som jobbar inom barnomsorgen? Hur länge blev ni sjukskrivna?
Skulle vilja boka in min op till slutet av oktober/början av november då jag är ledig en vecka, men av vad jag läst, så verkar de som de behövs flera veckor ledigt efteråt? Jag har nog svårt att vara borta från jobbet så länge...vill inte lämna mina kollegor i sticket.
Ni som opererats, har ni sagt till er arbetsgivare att ni ska göra bröstförstoring och därför behöver vara sjukskrivna efteråt? Jag vet att man inte behöver meddela sim arbetsgivare om varför man är sjukskriven, men de kanske är bättre att lägga korten på bordet, så att säga?
Hur har ni som nu opererats, gjort?
yris
Kvinna ·
24 aug, 2020
Emsan-
Kvinna ·
24 aug, 2020
yris
Kvinna ·
24 aug, 2020
svaper
Kvinna ·
24 aug, 2020
Äntligen_boobies
Kvinna ·
24 aug, 2020
Hoppar in här. Har min första konsultation på torsdag. Är nervös men ser samtidigt fram emot det.
Är de någon här som jobbar inom barnomsorgen? Hur länge blev ni sjukskrivna?
Skulle vilja boka in min op till slutet av oktober/början av november då jag är ledig en vecka, men av vad jag läst, så verkar de som de behövs flera veckor ledigt efteråt? Jag har nog svårt att vara borta från jobbet så länge...vill inte lämna mina kollegor i sticket.
Ni som opererats, har ni sagt till er arbetsgivare att ni ska göra bröstförstoring och därför behöver vara sjukskrivna efteråt? Jag vet att man inte behöver meddela sim arbetsgivare om varför man är sjukskriven, men de kanske är bättre att lägga korten på bordet, så att säga?
Hur har ni som nu opererats, gjort?
Neprome
Kvinna ·
25 aug, 2020
Neprome
Kvinna ·
25 aug, 2020
Kom att tänka på en sak precis. Ni som har opererat er, har ni blivit intuberade när ni var sövda? Eller det behövdes inte?
svaper
Kvinna ·
25 aug, 2020
Kom att tänka på en sak precis. Ni som har opererat er, har ni blivit intuberade när ni var sövda? Eller det behövdes inte?
Ja, det gör man. På mig satte de än en kateter då min operation va ganska lång. Vid bara bröst får du oftast ingen kateter men visst det kan säkert skilja sig.
Jag kände inte när de intuberade eller tog bort den om det är det du är orolig för. Jag vaknade på uppvaket med syre i näsan inget annat.
Neprome
Kvinna ·
25 aug, 2020
Ja, det gör man. På mig satte de än en kateter då min operation va ganska lång. Vid bara bröst får du oftast ingen kateter men visst det kan säkert skilja sig.
Jag kände inte när de intuberade eller tog bort den om det är det du är orolig för. Jag vaknade på uppvaket med syre i näsan inget annat.
Ja, precis, tycker det känns lite läskigt. Har varit sövd innan utan intubering, men är den borta när man vaknar kanske det inte är så farligt...
Haha ja, det är så himla svårt! Känns så tråkigt om det är så att man "väljer fel" och ångrar sig efteråt när man står mellan två storlekar. Jag är inne på motiva round demi 285cc och har mer haft inställningen att jag verkligen inte vill ha för stora från det jag tänkt mig. Börjar dock oroa mig att jag låtit den tanken gå till överdrift och styra helt. Jag har ju själv inte gjort det men tror på tipset jag sett här på forumet om att testa olika storlekar utan att veta hur många cc det är, för att då sluta fokusera på siffror och istället se till hur det ser ut.
Jag är ganska kurvig utöver mina små bröst så jag vet att större bröst skulle se naturligt ut på min kropp. Dock lyckas jag inte skaka de jobbiga känslorna som följer när jag tänker på omgivningens åsikter och tankar. Så dumt... Så ja, jag har helt enkelt inte bestämt mig än. Det jag velar mest i just nu är huruvida jag ska ta round eller ergonomix, samt om jag borde gå upp i storlek.