Agnes96
Kvinna ·
14 jun, 2020
Bröstförstoring hösten 2020
BröstförstoringHej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?
Sortera efter
aliciaG
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hej Hannaan!
Jag har också varit hos Patrik och han mätte min bröstbredd till 13,5, samma som dig. Ska till Paolo om någon månad, får se vad han säger. Håller med om att Patrik gav ett lugnt och bra intryck och tog sig tid på konsultationen. Lycka till med din operation vad du än väljer för storlek!
Cortina
Kvinna ·
14 jul, 2020
3barnsmamma85
Kvinna ·
14 jul, 2020
Agnes96
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
14 jul, 2020
Östans
Kvinna ·
14 jul, 2020
Kul tråd att följa! Jag har planerad op 25/8 på citadellkliniken, Helena Sveinsdottir. Ska lägga in 475cc hö och 510cc vänster, motiva round corsé. I dagsläget har jag ca 70B. Är sjukt nervös.. Samma oro som de flesta andra gissar jag. Man vill inte ha för stora runda bollar som sitter under hakan, och man vill heller inte känna att det blev för litet. Är väl iofs mest orolig för att det ska kännas för stort. Samtidigt så litar jag verkligen på att Helena gör ett bra jobb. Någon mer som ska opereras/har opererats av Helena?
Hej. Vill absolut inte skrämma upp dig på något vis men Helena är den sista jag skulle operera mig hos. Alla jag vet har fått göra om sina operationer, korrigerat flera gånger. Och jag har även läst flera här på forumet, korrigering 1 och 2, man fattar direkt att det är helena. Mycket riktigt, när man läser vem som gjorde operation, Helena! Jag skulle gå på konsultation på citadellkliniken men fanns bara lediga tider hos henne, så jag skippade det. Det blir så mycket komplikationer hos henne så vem som helst skulle få operera mig men aldrig hon! Fattar inte att hon överhuvudtaget är kvar..
Detta behöver inte hända dig så du ska göra det du känner är rätt för dig. Hoppas inte du blev jätterädd nu.. ? ❤️
Jag ska också opa mig hos Helena.. har några vänner som har varit hos henne och deras resultat har blivit jättefina. Känns som att komplikationer kan hända vem som helst. Helena är ju verkligen tillmötesgående om det skulle hända att man blir drabbad av en komplikation. Hon vill ju gärna fixa det direkt utan extra kostnader och är väldigt lätt att nå när som helst på dygnet. Man har ju läst om andra kirurger som inte ens vill svara sina patienter som fått komplikationer.
Cortina
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
14 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
14 jul, 2020
strandenm
Kvinna ·
14 jul, 2020
wiccy99
Kvinna ·
15 jul, 2020
Östans
Kvinna ·
15 jul, 2020
Hej! Hoppar in här också :) Jag ska operera mig 13/8, vet inte om de räknas som i höst men kanske kan räknas som ett mellanting. Är så nervös och så taggad på att det äntligen ska hända. Känns så konstigt att jag sen kommer vakna upp med bröst hahah, har drömt om det så länge. Jag har varit på konsultation hos Mattias Elmer och kommer också opereras av han, fick ett sånt sjukt bra intryck av han så känns som att jag är i säkra händer. Kommer förmodligen köra på motiva 450cc i full :)
wiccy99
Kvinna ·
15 jul, 2020
Hej! Hoppar in här också :) Jag ska operera mig 13/8, vet inte om de räknas som i höst men kanske kan räknas som ett mellanting. Är så nervös och så taggad på att det äntligen ska hända. Känns så konstigt att jag sen kommer vakna upp med bröst hahah, har drömt om det så länge. Jag har varit på konsultation hos Mattias Elmer och kommer också opereras av han, fick ett sånt sjukt bra intryck av han så känns som att jag är i säkra händer. Kommer förmodligen köra på motiva 450cc i full :)
Knappt en månad kvar ju, spännande! :-) Vad är det du tvekar på när det gäller storleken? Eftersom du skriver att du förmodligen kommer köra på 450cc? Och vad var det som fick dig att välja "full" istället för t.ex. "corsé"? :-) Nyfiken, har själv planerat att lägga in 475cc fast med projektion corsé. Alltid kul att höra hur andra resonerar kring val av projektion m.m.
Äntligen_boobies
Kvinna ·
16 jul, 2020
FiaSten40
Kvinna ·
16 jul, 2020
Hannaan
Kvinna ·
16 jul, 2020
Vad skönt att läsa att fler än jag är kluven vad gäller storlek.
Blev rekommenderad 360 demi, för en sportigare look, eller 420 full för en fylligare byst. Jag tränar 4-5 gånger i veckan. Gått ner från 90 kg till 71 kg. Och tanken är att jag ska hinna bli lite mer tränad tills operationen är den 9/9. Jag är 173 lång. Så fruktansvärt velig. Innan va jag helt säker på 360. Gått runt med mina ristuttar (som motsvarar 360) här hemma och känner mig löjligt nöjd och förväntansfull men får nog göra ett par i storleken större och testa det med. Men tänk om man gör den mindre och ångrar sig :(
Hannaan
Kvinna ·
16 jul, 2020
KoalaLumpor
Kvinna ·
16 jul, 2020
Hej. Vill absolut inte skrämma upp dig på något vis men Helena är den sista jag skulle operera mig hos. Alla jag vet har fått göra om sina operationer, korrigerat flera gånger. Och jag har även läst flera här på forumet, korrigering 1 och 2, man fattar direkt att det är helena. Mycket riktigt, när man läser vem som gjorde operation, Helena! Jag skulle gå på konsultation på citadellkliniken men fanns bara lediga tider hos henne, så jag skippade det. Det blir så mycket komplikationer hos henne så vem som helst skulle få operera mig men aldrig hon! Fattar inte att hon överhuvudtaget är kvar..
Detta behöver inte hända dig så du ska göra det du känner är rätt för dig. Hoppas inte du blev jätterädd nu.. ? ❤️