Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Agnes96 profilbild

Agnes96

Kvinna ·

14 jun, 2020

Bröstförstoring hösten 2020

Bröstförstoring

Hej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?

259

Sortera efter

KoalaLumpor

Kvinna ·

16 jul, 2020

Äntligen_boobies: Ser att du tränar mycket. Det gör jag med. Hur tänker du kring op och träning? Jag har också en plan om att träna upp mig till max inför operationen för att vara i så bra form som möjligt och därmed underlätta återhämtningen. Samtidigt känns det rätt bittert att vara i toppform och sedan inte få träna ordentligt på 3-6 månader...Hur tänker du kring detta?
Gilla

Östans

Kvinna ·

16 jul, 2020

wiccy99 skrev:

Östans skrev:

wiccy99 skrev:

Hej! Hoppar in här också :) Jag ska operera mig 13/8, vet inte om de räknas som i höst men kanske kan räknas som ett mellanting. Är så nervös och så taggad på att det äntligen ska hända. Känns så konstigt att jag sen kommer vakna upp med bröst hahah, har drömt om det så länge. Jag har varit på konsultation hos Mattias Elmer och kommer också opereras av han, fick ett sånt sjukt bra intryck av han så känns som att jag är i säkra händer. Kommer förmodligen köra på motiva 450cc i full :)

Knappt en månad kvar ju, spännande! :-) Vad är det du tvekar på när det gäller storleken? Eftersom du skriver att du förmodligen kommer köra på 450cc? Och vad var det som fick dig att välja "full" istället för t.ex. "corsé"? :-) Nyfiken, har själv planerat att lägga in 475cc fast med projektion corsé. Alltid kul att höra hur andra resonerar kring val av projektion m.m.

Super spännande! Det som jag tvekar på är vilken storlek jag ska ta i cc, fick först rekommenderat 380cc eller 500cc. Skrev till Mattias och frågade om det fanns något mellan ting som skulle kunna passa mig och fick då 450cc i full som svar. Jag ville ha så naturligt som möjligt med mina bröst och då sa Mattias att demi(380cc) eller full(450cc/500cc) skulle passa. Jag har även tubulära bröst och fick veta att de implantaten skulle hjälpa "emot" det. Hur tänker du när du väljer profilen? Håller med dig! Det är roligt att prata om hur man själv tänker och höra hur andra tänker :)

Aha okej :-) Tror säkert att 450cc är ett bra val! Det läskiga är ju att man kommer vakna upp och se helt annorlunda ut, och man vill ju gärna känna att det känns "rätt". Man vill ju inte känna att det är vare sig för stort eller för smått ... Men det är ju väldigt svårt att veta såhär i förväg. Det är verkligen en djungel. Man blir nästan mer förvirrad ju mer man läser och googlar tycker jag... Jag visade upp lite bilder på min konsultation på bröst jag tycker är fina och "lagom" i storlek. Helena tog då direkt fram Motiva 475cc i projektion corsé och jag testade dem under konsultationen, tyckte att det kändes riktigt bra. På ett sätt skulle man ju typ vilja låna hem ett gäng olika implantat och testa hemma, haha! Har inte testat ristest och sånt än, kanske man borde göra.....
Gilla

Östans

Kvinna ·

16 jul, 2020

KoalaLumpor skrev:

Haha spännande att att alla velar. Frågan är väl dock hur stor skillnaden blir. Jag velar mellan mycket mindre än ni (285 eller 300). Men, rent objektiv, blir nog ingen större skillnad om man tänker skillnad i procent. Den stora skillnaden blir ju att man opererar in en ny tjock "stoppning" :)

Ja alla velar mer eller mindre tror jag, haha! Inte så konstigt kanske. Men som du säger, tror inte det är någon dramatisk skillnad mellan i 285cc och 300cc som i ditt fall. Har läst att många rekommenderar att man väljer det större implantatet om man velar mellan två storlekar. Men om det är rätt eller fel vågar jag inte lägga mig i..... :)
Gilla

Östans

Kvinna ·

16 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Vad skönt att läsa att fler än jag är kluven vad gäller storlek.
Blev rekommenderad 360 demi, för en sportigare look, eller 420 full för en fylligare byst. Jag tränar 4-5 gånger i veckan. Gått ner från 90 kg till 71 kg. Och tanken är att jag ska hinna bli lite mer tränad tills operationen är den 9/9. Jag är 173 lång. Så fruktansvärt velig. Innan va jag helt säker på 360. Gått runt med mina ristuttar (som motsvarar 360) här hemma och känner mig löjligt nöjd och förväntansfull men får nog göra ett par i storleken större och testa det med. Men tänk om man gör den mindre och ångrar sig :(

Ja det låter väl klokt att testa i större strl oxå. Jag har velat som fasen. Vissa dagar mer än andra. Men har läst många som ändå rekommenderar att man tar den större storleken om man nu velar mellan två... Tror inte det kommer att bli någon superdramatisk skillnad på 360 och 420? Men det är klar en annan projektion så det påverkar ju lite också. Jag är precis som du - rädd för att de ska bli för små, och rädd för att de ska bli för stora. Vet inte om man någonsin kommer känna att man valt rätt !? förrän i såna fall efter operationen då.. :-)
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

Hannaan skrev:

Äntligenboobies, är det samma bredd på de du blivit rekommenderad?

Ja samma bredd. 12.5 eller 13 cm. (Tror jag det va)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

16 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Hannaan skrev:

Ok, samma här. Har bredd själv på 13,7-13,8 och implantatet är 13. 420 moderate plus och 355 moderate... 5,5 och 4,6 i profil... många som blir rekommenderade implantat kring sina mått, så därför jag undrade om det var olika mått eller olika profiler. Tack för svar! Spännande att höra vad du kommer fram till!
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

KoalaLumpor skrev:

Äntligen_boobies: Ser att du tränar mycket. Det gör jag med. Hur tänker du kring op och träning? Jag har också en plan om att träna upp mig till max inför operationen för att vara i så bra form som möjligt och därmed underlätta återhämtningen. Samtidigt känns det rätt bittert att vara i toppform och sedan inte få träna ordentligt på 3-6 månader...Hur tänker du kring detta?

Jag tänker att jag ska börja träna igen så smått efter 4 veckor, enligt min kirurg kunde jag börja träna efter 4 veckor nämligen. Så träna mig så i toppform jag kan (jag är absolut inte vältränad nu, har bara gynnat sen i februari seriöst.) Tränar nu 4 dagar i veckan, men ska öka till 5 dagar i veckan from måndag. Enligt kirurgen så ska man börja ut o gå några dagar efter operationen. Sen kommer jag vara extremt noga med kosten under tiden jag är hemma.
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

Hannaan skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Hannaan skrev:

Ok, samma här. Har bredd själv på 13,7-13,8 och implantatet är 13. 420 moderate plus och 355 moderate... 5,5 och 4,6 i profil...
många som blir rekommenderade implantat kring sina mått, så därför jag undrade om det var olika mått eller olika profiler. Tack för svar! Spännande att höra vad du kommer fram till!

Jag tror min bröstbredd var mellan 12 och 13 och implantaten var exakt som mitt mått. Sen profilen då olika men där vet jag inte måtten.
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

Hannaan skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Vad skönt att läsa att fler än jag är kluven vad gäller storlek.
Blev rekommenderad 360 demi, för en sportigare look, eller 420 full för en fylligare byst. Jag tränar 4-5 gånger i veckan. Gått ner från 90 kg till 71 kg. Och tanken är att jag ska hinna bli lite mer tränad tills operationen är den 9/9. Jag är 173 lång. Så fruktansvärt velig. Innan va jag helt säker på 360. Gått runt med mina ristuttar (som motsvarar 360) här hemma och känner mig löjligt nöjd och förväntansfull men får nog göra ett par i storleken större och testa det med. Men tänk om man gör den mindre och ångrar sig :(

Hej! Jag velar mellan 420 och 355 (anatomiska). Blev rekommenderad 420, önskade en fyllig naturlig byst. Men har funderat på 355 också... När jag går med 330 i ristest känns det jättebra, 380 känns lite stort men bra... Så svårt att veta hur det blir sen! Är så rädd att ta 420 och så försvinner ingenting.Men vill heller inte få för små. Förlåt om jag redan har skrivit det här till dig, hänger i för många trådar nu. :)

Inget jag kan komma ihåg att jag läst, hänger i princip bara i denna tråden:) Det är ju just det där, försvinner det eller inte? Och när jag provade båda på kliniken kändes 360 som "jag" medan jag tyckte att 425 kändes för stort och ivägen. Jisses varför ska det vara så svårt :(
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

Jag har lagt upp bilder på min sida, klädda. Inte jättestor skillnad men ändå. Vad säger ni?
Gilla

wiccy99

Kvinna ·

16 jul, 2020

Östans skrev:

wiccy99 skrev:

Östans skrev:

wiccy99 skrev:

Hej! Hoppar in här också :) Jag ska operera mig 13/8, vet inte om de räknas som i höst men kanske kan räknas som ett mellanting. Är så nervös och så taggad på att det äntligen ska hända. Känns så konstigt att jag sen kommer vakna upp med bröst hahah, har drömt om det så länge. Jag har varit på konsultation hos Mattias Elmer och kommer också opereras av han, fick ett sånt sjukt bra intryck av han så känns som att jag är i säkra händer. Kommer förmodligen köra på motiva 450cc i full :)

Knappt en månad kvar ju, spännande! :-) Vad är det du tvekar på när det gäller storleken? Eftersom du skriver att du förmodligen kommer köra på 450cc? Och vad var det som fick dig att välja "full" istället för t.ex. "corsé"? :-) Nyfiken, har själv planerat att lägga in 475cc fast med projektion corsé. Alltid kul att höra hur andra resonerar kring val av projektion m.m.

Super spännande! Det som jag tvekar på är vilken storlek jag ska ta i cc, fick först rekommenderat 380cc eller 500cc. Skrev till Mattias och frågade om det fanns något mellan ting som skulle kunna passa mig och fick då 450cc i full som svar. Jag ville ha så naturligt som möjligt med mina bröst och då sa Mattias att demi(380cc) eller full(450cc/500cc) skulle passa. Jag har även tubulära bröst och fick veta att de implantaten skulle hjälpa "emot" det. Hur tänker du när du väljer profilen? Håller med dig! Det är roligt att prata om hur man själv tänker och höra hur andra tänker :)

Aha okej :-) Tror säkert att 450cc är ett bra val! Det läskiga är ju att man kommer vakna upp och se helt annorlunda ut, och man vill ju gärna känna att det känns "rätt". Man vill ju inte känna att det är vare sig för stort eller för smått ... Men det är ju väldigt svårt att veta såhär i förväg. Det är verkligen en djungel. Man blir nästan mer förvirrad ju mer man läser och googlar tycker jag...
Jag visade upp lite bilder på min konsultation på bröst jag tycker är fina och "lagom" i storlek. Helena tog då direkt fram Motiva 475cc i projektion corsé och jag testade dem under konsultationen, tyckte att det kändes riktigt bra. På ett sätt skulle man ju typ vilja låna hem ett gäng olika implantat och testa hemma, haha! Har inte testat ristest och sånt än, kanske man borde göra.....

Håller med! Ena sekunden är man stensäker på vilken storlek och andra så velar man igen. Hade ju varit drömmen att få låna hem och gå och känna och testa vad som känns bäst! Har inte heller testat ristestet än men man kanske får ta och göra det, så man får lite feeling på det hela.
Gilla

wiccy99

Kvinna ·

16 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Jag har lagt upp bilder på min sida, klädda. Inte jättestor skillnad men ändå. Vad säger ni?

Jag tycker båda ser super fina ut! Svårt val där, även om 425 är större så tycker jag att dem fortfarande såg naturliga ut på dig :) Vilken känns bäst? Eftersom att båda såg så bra ut så skulle jag själv gå efter vilka som gav mig bäst känsla när jag testar
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

16 jul, 2020

wiccy99 skrev:
Äntligen_boobies skrev:

Jag tycker båda ser super fina ut! Svårt val där, även om 425 är större så tycker jag att dem fortfarande såg naturliga ut på dig :) Vilken känns bäst? Eftersom att båda såg så bra ut så skulle jag själv gå efter vilka som gav mig bäst känsla när jag testar

Det vet jag inte😐
Jag har mest gått runt med 360 hemma, men idag har jag gått med en 360 och en 425. Båda känns ju bra liksom. Den ena som sagt sportigare och den andra mer fyllig. Vill ju inte ångra mig i efterhand att de blev för stora/små.😢
Gilla

Nickole

Kvinna ·

16 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Jag tycker 425cc! Du kommer vänja dig vid storleken, och en stor procent ångrar att dem inte tog en större storlek. Tror inte du kommer att ångra dig! Det ser super fint ut och absolut inte för stora heller för den delen. Sen så låter ju 425cc "mycket" men allt är ju beroende kropp!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

17 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Jag tycker att båda ser jättefina ut! Det är ju inte så stor skillnad heller, men jag förstår ju precis - velar ju också mellan 355 och 420. Kan säga att dina bilder fick mig att bestämma mig för att 420 nog blir bäst för mig! Det är så liten skillnad, och fylligt är ju vad jag vill ha ;) Tack! Och lycka till i ditt val. Båda ser naturliga ut, och ser ut att passa på dig.
Gilla

Östans

Kvinna ·

18 jul, 2020

Äntligen_boobies skrev:

425cc ser skitbra ut!
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

18 jul, 2020

Efter att ha tittat på MASSOR av bilder här på POF så har jag ändrat mig så nu blir det 425 cc, full😲😀 innan var jag bergsäker på 360 cc, demi. Men kände att ska man operera sig kan man lika bra ta åt det större hållet. För som många andra säger är nog risken att man ångrar sig om man inte tar det större alternativet när det skiljer så lite.
Gilla

Neprome

Kvinna ·

19 jul, 2020

Jag vill kanske ha 300cc. Har gjort ristest (finns ny bild) Asså på 3D när jag gämnför så ser ju 300 lite med fylliga upptill.. Hänger ni med ni som sett? Sen är min normala vikt ca 54 kg ibland mindre. Jag har gått upp pga medicinen för min endometrios. Så jag tänker att jag förmodligen kommer gå ner lite om ett tag och då har jag plötsligt inga bröst kvar I vanliga fall tar jag då 265cc så kommer det kanske bli för lite?
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

19 jul, 2020

Neprome skrev:

Jag vill kanske ha 300cc. Har gjort ristest (finns ny bild)
Asså på 3D när jag gämnför så ser ju 300 lite med fylliga upptill.. Hänger ni med ni som sett?
Sen är min normala vikt ca 54 kg ibland mindre. Jag har gått upp pga medicinen för min endometrios. Så jag tänker att jag förmodligen kommer gå ner lite om ett tag och då har jag plötsligt inga bröst kvar I vanliga fall tar jag då 265cc så kommer det kanske bli för lite?

Båda två såg väldigt fina ut på dig🙂
Båda såg naturliga ut, men säger som många säger till mig, att man nog ångrar sig om man inte tar den större, speciellt när det skiljer så lite cc. 
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

11 aug, 2020

Nu har några av er tjejer opererat sig va och vi är några som väntar med spänning, nervositet, förväntan (iaf jag)😀
29 dagar kvar och jag längtar så galet mycketcheeky
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem