Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Agnes96 profilbild

Agnes96

Kvinna ·

14 jun, 2020

Bröstförstoring hösten 2020

Bröstförstoring

Hej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?

259

Sortera efter

EEE

Kvinna ·

20 aug, 2020

Följer tråden då vi har lik storlek!
Gilla

Mango1

Kvinna ·

20 aug, 2020

Neprome: Blev det samma kirurg nu eller fick du en ny?
Gilla

Neprome

Kvinna ·

20 aug, 2020

Mango1 skrev:

Neprome: Blev det samma kirurg nu eller fick du en ny?

Jag fick min. Han är frisk och hade inte covid
Gilla

Neprome

Kvinna ·

20 aug, 2020

God kväll. Operationen är klar och jag är på mitt rum nu. Kirurgen träffade jag snabbt när jag va groggy, haha. Han sa att allt gått som förväntat och att han va nöjd. Jag mår lite illa fortfarande men tagit en ny tablett. Inte kunnat kissa än.. Men ska upp och prova om en stund. Snabb titt på bröst och buk när jag kom till mitt rum och Wow. Brösten är toppiga men sååååå fina. Buken är svullen men oj så fin.
Gilla

Mango1

Kvinna ·

20 aug, 2020

Neprome skrev:

God kväll. Operationen är klar och jag är på mitt rum nu. Kirurgen träffade jag snabbt när jag va groggy, haha. Han sa att allt gått som förväntat och att han va nöjd.
Jag mår lite illa fortfarande men tagit en ny tablett. Inte kunnat kissa än.. Men ska upp och prova om en stund.
Snabb titt på bröst och buk när jag kom till mitt rum och Wow. Brösten är toppiga men sååååå fina. Buken är svullen men oj så fin.

Grattis!! Har du ont eller är det endast illamående just nu? Det ska bli så spännande att följa dig de kommande dagarna i hur du mår osv :D
Gilla

Neprome

Kvinna ·

21 aug, 2020

Jag va illamående när jag vaknade på uppvaket som höll i sig i några timmar. Tabletten hjälpte iaf det värsta men fick inte i mig så mycket att äta. Fått både lång och kortidsverkande morfin. Jag har ont, men det är överkomligt. Trycket över bröstet är nog värst
Gilla

Mango1

Kvinna ·

21 aug, 2020

Neprome skrev:

Jag va illamående när jag vaknade på uppvaket som höll i sig i några timmar. Tabletten hjälpte iaf det värsta men fick inte i mig så mycket att äta.
Fått både lång och kortidsverkande morfin.
Jag har ont, men det är överkomligt. Trycket över bröstet är nog värst

Okej hur gick det att sova inatt?
Gilla

Neprome

Kvinna ·

21 aug, 2020

Mango1 skrev:

Neprome skrev:

Jag va illamående när jag vaknade på uppvaket som höll i sig i några timmar. Tabletten hjälpte iaf det värsta men fick inte i mig så mycket att äta.

Jag sov ju till o från hela kvällen och förnatten. Somnade i djupsömn 00.30-02.30 då fick jag ringa på klockan och fick morfin. Då trycket ökade. Sen somnade jag om efter ca en timma typ. Vaknade vid 04.30 och varit vaken sen dess. Fick hjälp till toan vid 06 och woohooo jag kunde äntligen kissa. Underbart. Gjorde inte ont att bli tappad igår kväll, men skönt o veta att allt fungerar.
Gilla

Fiaiia

Kvinna ·

21 aug, 2020

Hej hej får jag hänga på här? jag har min operation på tisdag 25/8 och längtar såå mycket! Operationen sker på Elite Clinic i Göteborg dr. Rickard Lewin
Gilla

Neprome

Kvinna ·

21 aug, 2020

Fiaiia skrev:

Hej hej får jag hänga på här? jag har min operation på tisdag 25/8 och längtar såå mycket! Operationen sker på Elite Clinic i Göteborg dr. Rickard Lewin

Spännande, kommer gå super :)
Gilla

Mango1

Kvinna ·

21 aug, 2020

Neprome skrev:

Mango1 skrev:

Neprome skrev:

Jag sov ju till o från hela kvällen och förnatten. Somnade i djupsömn 00.30-02.30 då fick jag ringa på klockan och fick morfin. Då trycket ökade. Sen somnade jag om efter ca en timma typ. Vaknade vid 04.30 och varit vaken sen dess. Fick hjälp till toan vid 06 och woohooo jag kunde äntligen kissa. Underbart. Gjorde inte ont att bli tappad igår kväll, men skönt o veta att allt fungerar.

Hur mycket är du uppe och rör dig så här dagen efter? Behöver man mycket hjälp och påpassning?
Gilla

cclara

Kvinna ·

21 aug, 2020

Jag ska operera mig den 16/9 på Reformkliniken. Är 158 cm och väger ca 60kg. Ska lägga i Motiva Round Corsé 550cc och göra ett bröstlyft. Efter en viktnedgång på 22kg och två barn så är det två taxöron som hänger! ;-)
Gilla

Neprome

Kvinna ·

21 aug, 2020

Mango1 skrev:

Neprome skrev:

Mango1 skrev:

Neprome skrev:

Hur mycket är du uppe och rör dig så här dagen efter? Behöver man mycket hjälp och påpassning?

Försöker röra på mig själv. Men blir mest till toan och tillbaka. Jag fick inte vara själv första dygnet. Men gjorde ju buk också. Kommer ha hjälp i helgen men på måndag ska jag vara själv.
Gilla

Mango1

Kvinna ·

22 aug, 2020

Nickole skrev:

Elwa skrev:

Jag hoppas på att operera mig i höst men har inte bokat konsultation än. Kommer boka hos Patrik på nordiska tror jag. Nu när jag väl har bestämt mig kan jag inte sluta tänka på nått annat.. :)

Okej spännande! :) Ser att du har haft implantat tidigare, hur kommer det sig att du vill göra om det? kram!

Okej, lagar du mat och så själv nu när du är hemma? Undrar hur jag ska planera dagarna efter min operation utefter hur mycket hjälp man faktiskt behöver :P
Gilla

Mango1

Kvinna ·

22 aug, 2020

Fiaiia skrev:

Spännande! Jag har min i oktober :D
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

22 aug, 2020

Neprome - Så kul att du redan direkt efter operationen var så nöjd med hur det såg ut! Mår du illa av medicinerna? Cclara, Mango1 och Fiaiia - Va roligt att få följa er med! Min operation är i mitten av september. På måndag når jag treveckors-strecket, känns som att det är först då det blir "på riktigt". Är nervös men så taggad, känns som att jag nu bara vill få operationen gjord och kunna lägga allt beslutstagande bakom mig. Är ni klara i beslut om storlek osv?
Gilla

Neprome

Kvinna ·

22 aug, 2020

Agnes96 Jag mådde illa efter narkosen. Fick tablett innan operationen men även när jag vaknade för hade svårt att få i mig mat. Just nu när jag är hemma mår jag inte illa direkt men är inte jätte hungrig heller. Äter mest frukt och dricker mycket vatten. Mango 1 Hade jag gjort bara brösten tror jag att det hade varit enklare att laga lite mat i veckan. Nu har jag förbereda matlådor med grytor samt snabbnudlar, knäckebröd, rökt lax, keso, frukter mm.. så jag enkelt kan ta mig något. Men som jag skrev innan, just nu är jag inte jätte sugen på mat. Inga lyft på över 2 kg på några veckor gäller för mig så kan ju inte bära en kastrull med vatten direkt.
Gilla

cclara

Kvinna ·

22 aug, 2020

Agnes96 skrev:

Neprome - Så kul att du redan direkt efter operationen var så nöjd med hur det såg ut! Mår du illa av medicinerna?

Cclara, Mango1 och Fiaiia - Va roligt att få följa er med! Min operation är i mitten av september. På måndag når jag treveckors-strecket, känns som att det är först då det blir "på riktigt". Är nervös men så taggad, känns som att jag nu bara vill få operationen gjord och kunna lägga allt beslutstagande bakom mig. Är ni klara i beslut om storlek osv?

Åh känner precis som du. Jag opereras ju två dagar efter dig och når tre veckors-strecket på onsdag nästa vecka och börjar bli måttligt nervös, haha. Vill också bara få det gjort för jag har velat stark på storlek. På konsultationen fastnade jag för Motiva Round Corsé 550cc då det blev snyggast till de kurvor jag har. Så magkänslan sa det, men när han sen berättade att det var corsé så blev jag lite skraj och funderade på om jag skulle gå ner till 425 cc i full istället. Men tror jag skulle ångra mig om jag inte gick på min magkänsla som jag hade på konsultationen. Jag är nog mest rädd för att dom ska bli för små snarare än för stora, därav kör jag på det större implantatet. Så ja, jag är på det klara med storlek, tror jag! ;-) Hur känner du kring val av strl? :-)
Gilla

Neprome

Kvinna ·

22 aug, 2020

cclara skrev:

Agnes96 skrev:

Neprome - Så kul att du redan direkt efter operationen var så nöjd med hur det såg ut! Mår du illa av medicinerna?

Cclara, Mango1 och Fiaiia - Va roligt att få följa er med! Min operation är i mitten av september. På måndag når jag treveckors-strecket, känns som att det är först då det blir "på riktigt". Är nervös men så taggad, känns som att jag nu bara vill få operationen gjord och kunna lägga allt beslutstagande bakom mig. Är ni klara i beslut om storlek osv?

Åh känner precis som du. Jag opereras ju två dagar efter dig och når tre veckors-strecket på onsdag nästa vecka och börjar bli måttligt nervös, haha. Vill också bara få det gjort för jag har velat stark på storlek. På konsultationen fastnade jag för Motiva Round Corsé 550cc då det blev snyggast till de kurvor jag har. Så magkänslan sa det, men när han sen berättade att det var corsé så blev jag lite skraj och funderade på om jag skulle gå ner till 425 cc i full istället. Men tror jag skulle ångra mig om jag inte gick på min magkänsla som jag hade på konsultationen. Jag är nog mest rädd för att dom ska bli för små snarare än för stora, därav kör jag på det större implantatet. Så ja, jag är på det klara med storlek, tror jag! ;-) Hur känner du kring val av strl? :-)

Jag valde mellan 265 cc och 300cc men tog 300. Gick på hur jag tyckte backen på bröstet såg ut på 3D ? Jag är hittills nöjd med de större. Tror du ska lita på magkänslan.
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

22 aug, 2020

cclara skrev:

Agnes96 skrev:

Haha ja, det är så himla svårt! Känns så tråkigt om det är så att man "väljer fel" och ångrar sig efteråt när man står mellan två storlekar. Jag är inne på motiva round demi 285cc och har mer haft inställningen att jag verkligen inte vill ha för stora från det jag tänkt mig. Börjar dock oroa mig att jag låtit den tanken gå till överdrift och styra helt. Jag har ju själv inte gjort det men tror på tipset jag sett här på forumet om att testa olika storlekar utan att veta hur många cc det är, för att då sluta fokusera på siffror och istället se till hur det ser ut. Jag är ganska kurvig utöver mina små bröst så jag vet att större bröst skulle se naturligt ut på min kropp. Dock lyckas jag inte skaka de jobbiga känslorna som följer när jag tänker på omgivningens åsikter och tankar. Så dumt... Så ja, jag har helt enkelt inte bestämt mig än. Det jag velar mest i just nu är huruvida jag ska ta round eller ergonomix, samt om jag borde gå upp i storlek.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem