Tjingeling
Kvinna ·
31 okt, 2021
Bröstförstoring i dec 2021
BröstförstoringHej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.
Sortera efter
Ballerina91
Kvinna ·
03 jan, 2022
Mommy3
Kvinna ·
03 jan, 2022
Ballerina91
Kvinna ·
03 jan, 2022
Vet faktiskt inte vad jag har för profil- det står bara Ergonomix2 Smoothsilk med basen på 12.25. Hittar ingenstans om det är full demi mini eller annat. Hoppas inte full!!!
Jag är glad om jag kan hjälpa någon och hoppas du blir nöjd med både konsultation och val av implantat. Håller tummarna för dig och hoppas att lyft inte behövs?
Mommy3
Kvinna ·
04 jan, 2022
salsan
Kvinna ·
04 jan, 2022
Ja precis! Våga fråga!? jag vet inte alls hur breda mina bröst var innan op( visste inte att det var viktigt hahaha)- när han kollade alla mått osv frågade jag inte om något då jag var övertygad om att han vet vad han gör ( och det vet han säkert men kan vara bra att fråga så man själv förstår hur han tänker) Tyvärr upptäckte jag detta forum EFTER min op, när jag hade funderingar kring läkningen. Men du är förberedd ?
salsan
Kvinna ·
04 jan, 2022
majskolven
Kvinna ·
04 jan, 2022
Miab
Kvinna ·
04 jan, 2022
Mommy3
Kvinna ·
04 jan, 2022
Jag är också opererad hos patrik och han va mkt nog med bröstbreden när jag va där, men de skulle va så att du faktiskt har ett naturligt lite mellanrum mellan brösten kanske och tar man för stora implantat kanske de bara skulle dra ut i armhålorna??
på ditt motiva kort ser du vilken projektion du har i cm efter de kan du kolla i motiva tabell vilken projektion du har men med den bredden och de cc så skulle jag säga mini eller demi, men mest troligt mini...
Ballerina91
Kvinna ·
04 jan, 2022
Jag är också opererad hos patrik och han va mkt nog med bröstbreden när jag va där, men de skulle va så att du faktiskt har ett naturligt lite mellanrum mellan brösten kanske och tar man för stora implantat kanske de bara skulle dra ut i armhålorna??
på ditt motiva kort ser du vilken projektion du har i cm efter de kan du kolla i motiva tabell vilken projektion du har men med den bredden och de cc så skulle jag säga mini eller demi, men mest troligt mini...
Helt rätt- jag har mini. Bläddrade alla papper jag fått från kliniken och hittade en där Patrik faktiskt skrev att det skulle vara mini. Hoppas bara att bredden på brösten är inte större än brädden på implantaten… Jag tappar inte hoppet att mellanrum kommer att minskas med tiden (nu 4 v efter op) och blir som jag hade innan.
Kul123
Kvinna ·
05 jan, 2022
Mommy3
Kvinna ·
05 jan, 2022
Helt rätt- jag har mini. Bläddrade alla papper jag fått från kliniken och hittade en där Patrik faktiskt skrev att det skulle vara mini. Hoppas bara att bredden på brösten är inte större än brädden på implantaten… Jag tappar inte hoppet att mellanrum kommer att minskas med tiden (nu 4 v efter op) och blir som jag hade innan.
Har du ner eller mindre mellanrum än vad du vill ha?
Ballerina91
Kvinna ·
05 jan, 2022
Har du ner eller mindre mellanrum än vad du vill ha?
Mer tyvärr:(
har läst dock att några tjejer fick mindre mellanrum när brösten mjuknade helt trots att de hade relativt stor mellanrum efter op. Men mitt högra bröst känns ganska mjukt så det kanske inte blir bättre? Vi får se hur det blir om 1-2 månader.
Freand
Kvinna ·
05 jan, 2022
lillzan
Kvinna ·
07 jan, 2022
t_stenius
Kvinna ·
07 jan, 2022
3½ vecka nu och tycker brösten spänner mkt mindre, även om de är mer spända på morgonen. Byt från soffan till sängen för lite mer än en vecka sedan men sover fortfarande uppbullad med kroppskudde m.m. Vänster bröst har droppat mer än det högra, vilket är förståeligt då jag är högerhänt. Håller fortfarande på med op-bh (ska byta vid 5 veckor) och kompresser då det fortfarande finns skorpor kvar, men tycker ärren ser fina ut och ser ingen antydan till någon infektion. Har känsel i bröstvårtorna men de är fortfarande helt släta så ser bara ut som jag har en slät vårtgård utan bröstvårtor. Känner direkt när jag behöver aktivera bröstmusklerna, värst tycker jag är att stänga bakluckan på bilen.
Hur är det för er andra, vore kul att höra en allmän uppdatering från er?
Pojkmamman
Kvinna ·
07 jan, 2022
Kul123
Kvinna ·
07 jan, 2022
Miab
Kvinna ·
07 jan, 2022
Tjingeling
Kvinna ·
07 jan, 2022
Jag förstår dig helt. Har också typ 3 timmar enkelväg till Sthlm men tror det är värt att åka ändå- det är ju bara 1 dag och kan förändra brösten flera år framåt?
I mitt fall var det inte bara vecket jag är missnöjd med. Tycker mina bröst är för putiga, har för small bas ( ville hellre ha plattare men bredbasiga) men ffa har för stor mellanrum. Visste inte att det finns så olika implantat ( trodde att det finns typ bara anatomiska och runda att välja på samt ju bredare desto större volym) - trodde att han valde det som mest motsvarar mina önskemål. Tyvärr inte alls. Tycker de ser fejkade ut och liknar inte de jag hade när jag ammade (vilket var mitt mål egentligen).
Ångrar att jag inte ifrågasätt hans val på konsult och inte blivit visad fler alternativ ( jag kom lite försenad på besöket och ville inte ta ännu mer av hans tid).