Tjingeling
Kvinna ·
31 okt, 2021
Bröstförstoring i dec 2021
BröstförstoringHej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.
Sortera efter
Kul123
Kvinna ·
08 jan, 2022
Lunabelle
Kvinna ·
08 jan, 2022
Miab
Kvinna ·
08 jan, 2022
Lunabelle
Kvinna ·
09 jan, 2022
Ballerina91
Kvinna ·
09 jan, 2022
Gud vad jag längtar efter att fåröra på mig igen, håller på att bli galen av att inte kunna göra något, inte kunna träna och inte kunna lyfta barnet.
Har laddat upp en bild i silvergalleriet. Tycker som sagt att dom ligger väl mkt åt sidorna och hoppas det är lite svullnad där som försvinner så det minskar lite. Vet att mitt utgångsläge var brett mellan bröstvårtorna och bröstvårtorna är även lite misshandlade efter amning hade kanske kunnat göra något åt dom hade ingen aning att man kunde korta dom innan jag läst här på forumet haha.
Lunabelle
Kvinna ·
09 jan, 2022
Mommy3
Kvinna ·
09 jan, 2022
Gud vad jag längtar efter att fåröra på mig igen, håller på att bli galen av att inte kunna göra något, inte kunna träna och inte kunna lyfta barnet.
Har laddat upp en bild i silvergalleriet. Tycker som sagt att dom ligger väl mkt åt sidorna och hoppas det är lite svullnad där som försvinner så det minskar lite. Vet att mitt utgångsläge var brett mellan bröstvårtorna och bröstvårtorna är även lite misshandlade efter amning hade kanske kunnat göra något åt dom hade ingen aning att man kunde korta dom innan jag läst här på forumet haha.
Lunabelle
Kvinna ·
09 jan, 2022
Miab
Kvinna ·
10 jan, 2022
LLL21
Kvinna ·
10 jan, 2022
Mommy3: Jag skulle inte heller orka med en korrigering det är nog tufft hemma nu med småbarn och den här operationen.
Jag tänkte också att man kanske kan trycka ihop brösten lite när dom mjuknat, låter lovande att det fungerar på ditt ena. Det händer ju fortfarande mycket i läkningen så hoppas vi båda blir nöjda med slutresultatet.
Tjingeling
Kvinna ·
10 jan, 2022
Jenny8203
Kvinna ·
11 jan, 2022
Kul123: jo, tydligen var jag väl den som föll ur ramen och hade tränade bröstmuskler som höll emot väldigt mycket. implantaten behövde hjälp att komma ner i rätt position, så då fick jag kasta bh;n :)
Egentligen så skulle jag haft bh:n dygnet runt i 6 veckor, men slapp den efter 1 v då jag var på återbesök. Det är väl möjligt att bh- restriktionerna kommer tillbaka efter 6 mån då jag har en koll igen på VK. Men, jag har köpt två mjuka bh:ar som sitter lite löst om det är så att jag vill ta på mig en. Hur känns det för dig? Är du nöjd? Jag är supernöjd. Förstår att det tar ett tag innan de ser ut som de ska, men hittills väldigt nöjd.
Däremot skulle jag vilja ha tips på bra sport- bh:ar , har du eller någon av er andra några bra tips? Veckorna går och snart kan vi börja träna. Längtar! Jag har bara tagit några lugna promenader hittills och det har gått 4 v idag.
Tjingeling
Kvinna ·
11 jan, 2022
Jenny8203
Kvinna ·
12 jan, 2022
Amanda_KS
Kvinna ·
12 jan, 2022
Miab
Kvinna ·
13 jan, 2022