Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Bröstförstoring i dec 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.

465

Sortera efter

Lunabelle

Kvinna ·

01 dec, 2021

Zijn: ja art Clinic verkar vilja köra på mentor i första hand pga av att Motiva fortfarande är nya på marknaden, men jag får dom nu. Skönt att du är nöjd med Art Clinic. Fick du bh av dom att ha första veckorna?
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

01 dec, 2021

Lunabelle- vad skönt att det känns bra! Inte långt kvar nu. Spännande. Min operation blev framflyttad en dag, så 14/12 blir det op för mig. Du måste skriva här och berätta hur det gått och hur det känns. Lycka till nu!
Gilla

W1k

Kvinna ·

02 dec, 2021

Cirka en timma kvar till operation nu.. inte hunnit bli nervös riktigt förrän nu. Kanske beror på att jag inte bestämt om jag ska ha 360 eller 380 cc, men det får bli en spontant beslut på bordet helt enkelt! Skillnaden är ju ändå så pass liten.
Gilla

Lunabelle

Kvinna ·

02 dec, 2021

Tjingeling; Kul då opereras vi samma dag. Lycka till du med vi får uppdatera här sen hur det känns med allt! W1k; Lycka till! Uppdatera hur det gått sen och vad du bestämde dig för ?
Gilla

zijn

Kvinna ·

02 dec, 2021

Lunabelle skrev:

Zijn: ja art Clinic verkar vilja köra på mentor i första hand pga av att Motiva fortfarande är nya på marknaden, men jag får dom nu. Skönt att du är nöjd med Art Clinic. Fick du bh av dom att ha första veckorna?

Jag fick en BH att använda men sa också på OP dagen att jag ville köpa med mig en till så jag kunde alternera, är glad jag gjorde så!
Gilla

W1k

Kvinna ·

02 dec, 2021

Vaken nu, 380 cc blev det och det ser så fint och inte alls för stort ut! Otroligt trött dock.. tur det finns kaffe haha. Inte ont alls än så det är skönt.
Gilla

Lunabelle

Kvinna ·

02 dec, 2021

Härligt! Vad skönt att det känns bra och att inte har ont!
Gilla

Pojkmamman

Kvinna ·

02 dec, 2021

Grattis till dina nya bröst W1k!! Hoppas du får må fortsatt bra ?? En vecka kvar för mig, önskar man kunde snabbspola ?
Gilla

W1k

Kvinna ·

02 dec, 2021

Tack! Börjar ju tyvärr kännas en del nu men hoppas det håller sig på en hanterbar nivå? Så glad och tacksam för Said alltså, lugnare, tryggare och snällare får man leta efter. ??
Gilla

nettan-88

Kvinna ·

02 dec, 2021

Vad härligt ,grattis hoppas inte smärtan blir värre för dig. Själv har jag min operation på onsdag 12.30. Som inte långt kvar för mig
Gilla

Ebba25

Kvinna ·

02 dec, 2021

Jag är också klar nu! ? hemma i sängen och vilar. W1k, kul att höra att du mår bra. ? jag har inte heller jätteont, känns mest väldigt spänt och svullet. Vänster är lite större än höger, men jag tror att det kommer bli jättefint tillslut! Vi ändrade storlek från 250cc till 275cc i sista stund ?
Gilla

W1k

Kvinna ·

02 dec, 2021

Åh vad härligt att ha kommit hem, själv har man 60 mil kvar att åka bil ? blir dock att övernatta inatt, så åkrädd som jag är blir det att man spänner sig en del och det är ju inte superskönt? hade du varit inne på 275 innan eller var det spontant??
Gilla

Ebba25

Kvinna ·

02 dec, 2021

Åh stackare! Men fattar verkligen att du vill sova över en natt, och personalen kändes ju så himla trevlig, hoppas det känns ok ändå☺️ Jag hade börjat fundera på 275 för några veckor sedan och tänkt att jag skulle fråga Patrik på plats om min bröstbredd och hur de olika alternativen skulle bli på mig, så kände jag idag när han förklarade att det nog var rätt. Det är ju inte jättestor skillnad egentligen, han förklarade det som att 275 skulle bli mer fyllig framifrån. Hur mår du nu? Hur känns allt? ?
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

02 dec, 2021

W1k - härligt att du är klar och har dina nya bröst :) Hoppas att läkningen inte gör så ont. Jag oroar mig lite över det där trycket över bröstet som många beskriver. Hur känner du över det? Lunabelle - spännande, samma dag :) Ja vi måste skriva här när vi är klara.
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

02 dec, 2021

Ebba25 - åh, vad spännande och vad skönt att det känns bra.
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

03 dec, 2021

Hej. Jag upplevde aldrig ett sånt tryck som de flesta gjorde. Jag andades med magen mycket efter op, kan ha hjälpt av att inte ha trycket. Däremot spände det i brösten. Så jag smörjde med olja och tycker det underlättade. Jag upplevde det mer som att jag kört ett rejält styrkepass för brösten första tiden.? Tror inte du behöver vara orolig över trycket, Det är så olika hur man upplever det. Nu när jag korrigerade och bytte så har jag inte märkt något. Känns inte ens som de gjort något?
Gilla

lillzan

Kvinna ·

03 dec, 2021

Hej tjejer! Hoppas det är okej att jag hoppar in här! :) Jag har operationstid 14/12 på NK hos Mattias och då ska han göra ett bröstlyft samt sätta in Mentor Siltex Xtra HP 620 cc. Ibland känns det lite stort.. men när jag testade på kliniken kändes det inte överdrivet stort. Var även på konsultation hos Patrik och han rekommenderade 570 cc men samma implantat i övrigt. De ska ta bort ungefär 120 av mina egna bröst vid operation, har typ 380 i egen vävnad ungefär. Har försökt att göra mycket research innan och känns som jag aldrig kollat på så mycket bröst som inför denna operation. Men är ju fortfarande lite nervös, även om det inte känns på riktigt än.
Gilla

Lunabelle

Kvinna ·

03 dec, 2021

Lillzan: 14/12 du med! Vad kul! Vi måste uppdatera hur det går när vi är klara sen. Hoppas vi alla är pigga till jul ?
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

03 dec, 2021

Lilzan: självklart, alla som vill vara med är välkommen. Det har jag också tänkt, hoppas att vi är pigga och rörliga till jul. Jag firar på min mans sida och de vet ingenting, bara min familj. Vi blir jättemånga, nästan lite jobbigt tycker jag… men men, det ska väl gå. Jag tror att det är viktigt att vi rör på oss så mycket vi kan, ( fast lugnt), töjer och gör lite rörlighet. Så att läkningen påskyndas. Jag gjorde så efter kejsarsnitt och operation i foten och de var förvånade på sjukhuset att jag läkte så bra. :) jag kan hjälpa er med övningar om det skulle behövas.
Gilla

W1k

Kvinna ·

03 dec, 2021

Ebba25; Aha då är jag med, men dom känns bra i storlek och sådär?? inatt var smärtan intensiv och jag nådde inte till tabletterna på sängbordet så fick härda ut ? klarat mig på alvedon idag men det spänner ju otroligt och huden känns som den ska spricka? känns också obehagligt kring snitten.. hur känns det för dig? Tjingeling; trycker gör det ju en hel del men inte så att det är jättehemskt, man får andas mer med magen bara!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem