Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Bröstförstoring i dec 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.

465

Sortera efter

Ebba25

Kvinna ·

08 dec, 2021

Semlan20 Dom blev faktiskt lite större än jag trodde, men det är inget jag är ledsen över, tvärtom! Jag ser redan nu att det kommer se väldigt naturligt ut och det var precis det jag var ute efter. Hellre att dom blev lite större än mindre tycker jag. ☺️ Jag var nästan platt innan också så vad jag än satte i skulle nog ha känts stort ?
Gilla

Pojkmamman

Kvinna ·

08 dec, 2021

Hej tjejer! Hur gjorde ni med alla mediciner, tog ni med alla till kliniken? Känns som att jag hämtat ut halva apoteket kommer ju fylla min väska ?
Gilla

Miab

Kvinna ·

08 dec, 2021

Pojkmamman - jag fick mina recept först på uppvaket så jag hämtade ut direkt efter när jag ändå hade skjuts
Gilla

W1k

Kvinna ·

08 dec, 2021

Pojkmamman: Jag hade med alla mediciner till kliniken men tog aldrig upp dem ur väskan där så det var väl lite onödigt kanske. Är ju en del som du säger ?
Gilla

Pojkmamman

Kvinna ·

08 dec, 2021

W1k skrev:

Pojkmamman: Jag hade med alla mediciner till kliniken men tog aldrig upp dem ur väskan där så det var väl lite onödigt kanske. Är ju en del som du säger ?

Tack för svar, gissar att vi har samma buffé av mediciner då jag också ska opereras på NK ? Hur var det på vägen hem för dig, jag förstod att du hade en bit att åka, jag har ungefär 2h hem, tror du att jag bör ta med korttidsverkande morfin för bilresan? Illamående?
Gilla

t_stenius

Kvinna ·

08 dec, 2021

Min operation gick bra, 295cc bakom bröstmuskeln och gjorde ett ankarlyft samtidigt, ser väldigt bra ut av det lilla jag sett, har haft ont så fick en extra morfin för ett tag sen, gjorde även en stor bukplastik samtidigt men det är brösten som känns mest.
Gilla

Semlan20

Kvinna ·

08 dec, 2021

Hej på er! Fick/ska ni sova kvar på kliniken efter operation? Jag har sett att flera har gjort det efter vanlig bröstoperation. Jag ska inte göra det iallafall men lite nyfiken på varför det är så olika. Någon som vet? Om ni åkte hem samma dag, hur lång tid efter ni vaknade stannade ni på kliniken? Fick ni smärtlindring och antibiotika utskrivet som ni hämtade innan operationen eller fick ni hämta det efter?
Gilla

Pojkmamman

Kvinna ·

09 dec, 2021

t_stenius hoppas smärtan är under kontroll, skönt att operationen är gjord iaf! Semlan20 på Nordiska sover man inte kvar vid bröstoperation om allt går enligt plan, de skickar recept till apoteket innan så jag hämtade ut mina igår och ska operera mig idag. Känns skönt att ha allt hemma när man kommer hem. Dagen är kommen! Ska strax ta andra duschen Descutan och sen röra mig mot NK ????
Gilla

Semlan20

Kvinna ·

09 dec, 2021

Lycka till nu!
Gilla

Jkh

Kvinna ·

09 dec, 2021

Hej! Ny i denna tråd. Ska operera mig hos Patrik på NK den 21/12. Bröstlyft med implantatbyte och flytta mitt kejsarsnittsärr. Var på en sista konsultation igår och blev om ännu mer taggad nu! Har 400cc i nu men även fått mer egen bröstvävnad. Första konsultationen sa han först 570cc men vi bestämde igår att vi kör på 515cc istället, men är ju som han sa bara några matskedar i skillnad typ ? Lycka till idag pojkmamman!
Gilla

A_h96

Kvinna ·

09 dec, 2021

Hejsan alla! Jag ville bara komma in med uppdatering. Jag opererades i förrgår, kom hem igår. Allt har gått fint! Jag har överlevt på endast 1 ipren var 6e timme sen jag kom hem. Denna natten som varit var lite tuff, vaknade 3 gånger kanske, men det känns bättre i tuttarna idag när jag kom upp på benen efter sömn! Tuttbandet är det värsta!
Gilla

Lunabelle

Kvinna ·

09 dec, 2021

Pojkmamman: Lycka till idag! A_h96: Vad skönt att allt gått bra och att du klarar dig på så lite smärtstillande. Det där bröstbandet verkar jobbigt, undrar om jag får det ?
Gilla

Miab

Kvinna ·

09 dec, 2021

Semlan - Om op är okomplicerad så får man åka hem samma dag där jag gjorde min. Jag vaknade efter op ca 12.20. Utskriven 15.00 :) jag skulle ha fikat och kissat och ha smärtan under kontroll. Det va det enda de ville ha innan jag åkte hem. Fick recept som jag hämtade ut. Ingen antibiotika mer än under själva operationen.
Gilla

Miab

Kvinna ·

09 dec, 2021

A_h96 Grymt bra ju! Jag har först idag (dag 8 efter op) bara tagit vanlig Alvedon och Ipren. Långtidsverkande morfin har jag behövt varje morgon och kväll men ska idag testa att va utan på morgonen. Igår hade jag så ont på kvällen att jag grät lite. Men det är ingen farlig smärta och det går över försöker jag peppa mig med
Gilla

Jkh

Kvinna ·

09 dec, 2021

Är det någon som upplevt att typ dag 3 varit värst eller någon annan speciell dag? Dag 3 för mig är julafton, typiskt isf hehe
Gilla

W1k

Kvinna ·

09 dec, 2021

Pojkmamman: Ledsen för sent svar, men jag hade nog tagit antingen morfinet eller två Alvedon då det funkade lika bra för mig. Lagom till hemgång från kliniken hade jag börjat få rätt ont och de ville inte ge mig något där som skulle ge mig illamående i och med bilresan ? Jkh: dag 2 och 3 upplevde jag som ganska lika, men även om de varit ”värst” så tycker jag att du kan vara lugn. Ta tillräckligt med smärtstillande och varva vilan med att röra lite på kroppen så kommer det gå superbra!
Gilla

W1k

Kvinna ·

09 dec, 2021

Glömde säga lycka till idag Pojkmamman!!
Gilla

Jkh

Kvinna ·

09 dec, 2021

W1k: tack för svar! Låter bra! Tur att maken är hemma så han kan ta dom små iaf :’D
Gilla

Semlan20

Kvinna ·

09 dec, 2021

W1k: Hade du klarat av att gå på föreläsning dag 2? Har nämligen föreläsning 2 dagar efter min operation och vet inte om jag ska ställa in mig på att gå på den eller inte.
Gilla

W1k

Kvinna ·

09 dec, 2021

Semlan20: Jo men det borde du kunna, tyckte att när man gick runt så triggades ”träningsvärken” igång men satt jag stilla blev det bättre så tar du två Alvedon innan borde det funka!? Sen är ju alla olika såklart.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem