Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

31 okt, 2021

Bröstförstoring i dec 2021

Bröstförstoring

Hej! Jag har en bröstförstoring inplanerad 13/12 och tycker att det vore skönt om vi som ska göra en operation i december kunde stötta varandra i en tråd, för jag är lite nervös. Jag är självklar över beslutet men det känns lite läskigt ändå… kan vara skönt att veta om andra tjejer som är i samma situation, och att kunna bolla känslor och situationer från stort till smått i en sådan här process. Jag ska ha mentor, 375 cc anatomiska bakom muskeln. Jag / Charles från Victoriakliniken har varit inne på att lägga framför muskeln då jag tränar väldigt mycket, men efter flera konsultationer så tog vi beslutet bakom muskeln då det fanns risk att implantatkanterna skulle synas mellan brösten då implantaten var av modell större och min hud är lite tunn. Så nu är jag lite nervös, då jag blev tvungen att ställa om mitt mindset. Tycker du att en stöttande grupp kan vara en bra idé så skriv gärna.

465

Sortera efter

Pojkmamman

Kvinna ·

06 dec, 2021

A_h96 skrev:

Ebba25 och W1k : Tack så mycket för dom tröstande orden :) Det hjälpte mig faktisk att bli lugnare!
Jag ska absolut ta upp detdär med illamåendemedicinen som ges intravenöst.
Imorgon gäller det!

Lycka till!! Det kommer gå jättebra! På torsdag är det dags för mig, nu vill jag bara att dagarna går fort ??
Gilla

nettan-88

Kvinna ·

06 dec, 2021

På onsdag har jag, och jag känner att dagarna går väldigt snabbt nu. Lycka till och hoppas allt går bra
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

07 dec, 2021

Jag mår oftast illa efter op. Men det är inte narkosen utan det är morfinet som gör att jag mår illa. Jag bad att inte få morfin förutom just den långtidsverkande man får innan op. Och sen inget efter. (Andra op) och bästa jag gjort. Jag kunde äta, och mådde inte alls illa utan hur bra som helst. Lite trött efter op men inget mer än så. Andra op år jag bara antibiotika ingen smärtlindring alls.
Gilla

lillzan

Kvinna ·

07 dec, 2021

A_h96: Har allt gått bra? nettan-88: Lycka till imorgon!
Gilla

nettan-88

Kvinna ·

07 dec, 2021

Tack så mycket jag hoppas att det går bra för alla andra med <3
Gilla

A_h96

Kvinna ·

07 dec, 2021

Jag mår fint!! Jag vaknade ganska snabbt efter narkosen. Jag förväntade mig verkligen det VÄRSTA av det VÄRSTA så det kändes vääldigt bra när jag vakna! MEN trycket från bandet, herregud va det trycker! Det gör inte jätteont somsagt, men trycket av bandet är INTE kul. Jag valde att gå ner till 375cc, ergonomix till min tunna kropp, ser redan fint ut!
Gilla

W1k

Kvinna ·

07 dec, 2021

A_h96: vad härligt att höra att det gick bra! Och vad kul att det känns bra med storleken ?
Gilla

Sabina Nilsson

Kvinna ·

07 dec, 2021

Hej. jag ska också opereras den 13/12 :) För att svara på din fråga har jag haft både framför o bakom muskeln och brösten blev sååå mkt tyngre framför och hängiga efrer ett par år så fick lyfta för de skulle bli snygga igen.
Gilla

Lunabelle

Kvinna ·

07 dec, 2021

A_h96: Härligt att allt gått bra och att det känns rätt med storleken. Vad har du för profil på ergonomix? Lycka till imorgon Nettan-88! Själv börjar det pirra i magen, bara en vecka kvar nu, får veta exakt operationstid senare i veckan, så spännande!
Gilla

A_h96

Kvinna ·

07 dec, 2021

Jag har faktiskt ingen aning alls om vilken profil. Jag litade bara på läkaren! Men jag mår fortfarande som en kung, det påminner lite om solbränna faktiskt för mig, inte alls någon träningsvärk, bara lite lite solbrännsmärta i mitten av bröstkorgen, och trycket blev mycket bättre när jag fick sätta mig upp lite lutad fram, samt kirurgen släppte på det lite innan han gick hem och då kunde jag andas mycket bättre! :) Det här klarar ni tjejer som står på tur! Det var ingenting att vara nervös över och då fick ändå jag själv ett psykbryt innan op och ville gå hem, hahah
Gilla

Semlan20

Kvinna ·

07 dec, 2021

Hej allihopa! Jag ska operera mig 13/12 på art clinic Jönköping Karl Bremer. Anatomiska 215cc i vänster och 245cc i höger eftersom att de är lite olika stora, bakom muskeln. Jag har en tendens till hängiga bröst och därför jag vill operera mig, är egentligen inte ute efter större bröst utan vill ha ett naturligt resultat med så små implantat som möjligt vilket enligt Karl är de jag nu valt. Har börjat bli så extremt nervös och nojjig nu inför operationen. Går inte en sekund utan att jag tänker på det. 1000 tankar som snurrar hela tiden. Det jag är mest orolig för är att jag inte ska bli nöjd med resultatet. Att de kommer kännas för stora och onaturliga. Att mitt utgångsläge kommer påverka resultatet negativt osv. Någon mer som känner sig orolig? Ni som är nyopererade nu, hur mår ni? Hur kändes det typ 2 dagar efter?
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

07 dec, 2021

Miab- åh, hur känns storleken? Jag ska också operera in 375 anatomiska mentor bakom muskeln. Är du nöjd med utseende och storleken? Känns de jättestora nu direkt efter op? ( dum fråga, antar jag :) Lilzan- såklart. Påminn mig så ger jag tips på övningar . Nu är det bara dagar kvar , både förväntansfull och lite nervös.
Gilla

Joline

Kvinna ·

08 dec, 2021

Zijn: Jag fick också höra att Motiva är lixom hype:at, dom slår sig in på marknaden för dom är "ganska nya", funnits i ca 10 år. Medan Mentor är mer beprövat och funnits ca 25år som jag förstod det.
Gilla

t_stenius

Kvinna ·

08 dec, 2021

Idag är det dax för mig, ska vara på kliniken kliniken, gör en stor bukplastik samtidigt.
Gilla

Ebba25

Kvinna ·

08 dec, 2021

A_h96: grattis!! Vad kul att allt gått bra☺️ Det är verkligen inte så farligt som man tror, man blir så lycklig när man vaknar upp och inser att man klarat det så lätt? Lycka till ni andra som ska opereras idag!! Det kommer gå galant. Semlan20: så roligt att du bestämt dig! Det kommer bli jättefint ☺️ Man är nervös men det är egentligen inget att vara nervös över. Jag är inne på dag 6 och jag har inte ätit smärtstillande på 3 dagar nu. För mig känns det bara som träningsvärk i bröstmuskeln, det jobbiga tycker jag är att man blir så begränsad. Och att man blir otålig på att se resultatet ?
Gilla

lillzan

Kvinna ·

08 dec, 2021

Hur tyckte ni som blivit opade nu hur första natten var? Kunde ni sova? Insåg idag att på söndag börjar Musikhjälpen, blir ju grymt att ha under första veckan som nyopererad. :)
Gilla

Amanda_KS

Kvinna ·

08 dec, 2021

Hej! Jag ska också operera mig nu i december, 21/12. Jag tränar också mycket men har valt att lägga implantatet bakom muskeln. Vi får lite längre läkningstid, men annars tror jag bara det är positivt med denna metod :) . Jag är inte så nervös. Men valet av storlek är däremot hur svårt som helst!!
Gilla

Miab

Kvinna ·

08 dec, 2021

Lycka till ni som har op idag! Jag är på dag 7 men behöver fortfarande smärtlindring kontinuerligt.. annars mår jag bra Semlan 20 Grattis till op! Två dagar efter mådde jag ändå helt ok. Normal smärta och begränsad rörlighet men orkade liksom ut med familjen på dagen och gå. Tjingeling Ja, jag har bara sett dem en gång utan bhn på och då dag 3. Tyckte att mitt ena bröst va mycket högre och kantigare men det är så sjukt svullet också så jag hoppas de sjunker ner ner när det läker. Är absolut nöjd med storleken på dom. Hade en stor viktnedgång och två barn i bagaget så hade bara pyspunka till bröst kvar. Hud och vårta men helt utan fyllning. Har ju bara förstorat, inte lyft något så får se om det behöver göras framöver eller om vi (kirurgen trodde inte det skulle behövas) avvaktar med det. Jag är smal men inte petit byggd, har lång överkropp och breda höfter så kunde absolut ha detta eller mer utan att ”det ser mycket ut” Brösten känns bra i storlek men väldigt hårda :) StephanieS Kul! Jag tränar massor men enligt kirurgen va det aldrig tal om annan placering än bakom i mitt fall. Vart på två konsultationer nu i höst och båda sa väldigt likt.
Gilla

Ebba25

Kvinna ·

08 dec, 2021

Lillzan: för mig gick det väldigt bra att sova faktiskt! Tror det hade att göra med alla mediciner som gjorde mig trött dock ?. Men underbart att musikhjälpen är igång ju! StephanieS: spännande! Vilken storlek har valt?☺️
Gilla

Semlan20

Kvinna ·

08 dec, 2021

Ebba 25: Ser att du har ganska lik storlek som mig. Nu är de väl väldigt svullna men hur känns den storleken nu liksom? Är du nöjd med de?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem