ninjaboob
Kvinna ·
09 okt, 2023
Bröstförstoring i januari 2024
BröstförstoringJag har sett tidigare trådar där folk som ska opereras samtidigt hänger - så jag testar också nu! Jag ska boka tid för bröstförstoring i januari 2024 och är supertaggad! Ska innan dess på ännu en konsultation för att testa storlek igen. Det är ju fördelaktigt när man hinner fundera lite i och med att tiden är ett tag framåt ;) Vilka ska mer göra OP i januari??
Sortera efter
Fjalar
Kvinna ·
18 jan, 2024
Fjalar
Kvinna ·
18 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
18 jan, 2024
Yohonney
Kvinna ·
19 jan, 2024
Sövningen gick super, sov som ett litet barn ? hade till och med glömt bort att jag opererades, så blev förvånad när jag vaknade och låg på britsen ? mådde bra efteråt!
Wow! Så underbart att allt känns bra och att det gick bra med sövningen?? Varför har du ett bröstband? Har läst tidigare om bröstband men inte förstått varför vissa har det?
Yohonney
Kvinna ·
19 jan, 2024
Slutade med antibiotika dag 7 post-op för jag mådde så fruktansvärt dåligt av det. Jag var så inställd på att det skulle ätas i förebyggande syfte att jag inte ifrågasatte det öht. Känner såhär i efterhand att jag skulle diskuterat det med kirurgen och då försökt undvika att ta den medicinen av flera skäl. Hur har det varit för er? Har ni ätit antibiotika eller inte?
Fjalar
Kvinna ·
19 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
19 jan, 2024
Okej! Så förvirrande att alla gör olika. Jag höll ut de 7 dagarna som var bra med antibiotikan då iaf?
Tack för era svar kring bröstband. Det måste vara tufft att ha det direkt efter op?
Hur rörliga känner ni er nu?
Yohonney
Kvinna ·
20 jan, 2024
Okej! Så förvirrande att alla gör olika. Jag höll ut de 7 dagarna som var bra med antibiotikan då iaf?
Tack för era svar kring bröstband. Det måste vara tufft att ha det direkt efter op?
Hur rörliga känner ni er nu?
Fjalar
Kvinna ·
21 jan, 2024
Känner väldigt begränsad med mitt bröstbandet? men jag har varit väldigt rörlig sedan dag 1 trots mina smärtor!
Kanske t.o.m. lite för rörlig. Då läkningen på ena bröstet inte har läkt som det ska?. Och har fått en reaktion av tejpen? under brösten är det läkt fint, det är ankarlyftet som inte ser så trevligt ut?. Så nu råder vila. Ingen städning, in och ut med disken osv?. Kommer klättra på väggarna här hemma?
Åh nej! Det låter väldigt jobbigt att läkningen inte går som det ska. Gör du något annat nu när du har reagerat på tejpen? Läste om en spray (Cavilon?) som gick att ha under tejpen i mitt efterforskande inför att byta förbanden till tejp? Hoppas det blir bättre snart med mer vila!
Emmav93
Kvinna ·
23 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
23 jan, 2024
Emmav93
Kvinna ·
24 jan, 2024
Bytte tejpen idag och det har dragits ihop sig lite?. Har ju varit typ strandad i sängen sedan i fredags ?. Men vilan har nog varit bra!
Har skickat bilder på boobisarna till kirurgen, som ska kolla om jag ska fortsätta med den bruna tejpen.
Är väldigt irriterad och har typ fått sår utav den?. Så det blir väl att jag får sätta på något annat!
Har ingen direkt smärta längre?. Men har fruktansvärda typ sammandragningar i brösten!
Läst att det är vanligt!
Men hoppas verkligen att det går över tills man ska börja jobba?
Lovle
Kvinna ·
24 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
24 jan, 2024
Yohonney
Kvinna ·
25 jan, 2024
Jag opererades igår på morgonen (375+405 Mentor Siltex Moderate Plus Xtra) utan lyft och mår förvånansvärt bra än så länge. Tog en promenad 4 timmar efter op och sovit hela natten trots halvsittande :) Jag fick inte heller antibiotika att ta efteråt, men fick i samband med op iallafall. Fick utskrivet morfin men har klarat mig på Ipren+Alvedon det här dygnet. Räknar med att den rejäla smärtan kommer imorgon eller dagen efter, haha. Hur mår ni nu? ?
Lovle
Kvinna ·
25 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
25 jan, 2024
Whitney: Jag kan tänka mig att det är värre när man gör lyft samtidigt, men härligt att det känns okej nu ? Jag har undrat många gånger, var är tortyr-bhn? Haha. Har läst bra om mepitac-tejpen, är den den eller någon annan silikontejp du tänkt dig?☺️
Yohonney: Vet inte om det räknas som dag tre när jag opererades i förrgår, men det känns lite mer som du säger men ändå överkomligt ? Vad tråkigt att medicinerna krockade! Men nog nyttigt att skippa morfinet, det tackar nog kroppen dig för. Hoppas blåmärkskänslan släpper snart med ?
Lovle
Kvinna ·
27 jan, 2024
Whitney
Kvinna ·
28 jan, 2024
Whitney: Hur gör man då i början, har man kompress alltid? Ska på återbesök på tisdag men har inte tänkt på hur man gör innan man får börja tejpa ?
Oj din stackare, det lät inte skönt! När allt redan är ömt och så ska du plågas ännu mer ? Jag har en sån mjuk med knäppning fram, men det kanske ändras efter återbesök, haha. Hur mår du nu??
Frida88
Kvinna ·
28 jan, 2024
Sövningen gick super, sov som ett litet barn ? hade till och med glömt bort att jag opererades, så blev förvånad när jag vaknade och låg på britsen ? mådde bra efteråt!