Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, hur gick det för dig idag, vad sa Peter? Jag har inte fått svar från Jörg, inte lik honom
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Vladena: nej, han brukar vara ganska så snabb på att svara på mail. Max 2 dagar ungefär. Hoppas han hör av sig snart.
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Hej på er flickor! Det gäller att ha riktigt med kött på benen om man hade så fula hängiga bröst som jag hade innan. Jag missförstod Peter under konsultationen, då jag trodde att brösten skulle komma upp mer än vad dom gjorde. Men som han sa igår att det gå aldrig att få upp brösten av att bara lägga i och inte lyfta. Men han tyckte att dom va fina och mjuka, och att det va ett bra resultat på tanke hur dom eller det ena såg ut innan. Jag ska lägga ut bilderna som han tog igår, alltså före och efter bilder. Va händer nu?? Jo jag måste fundera, få kolla igenom bilderna och se om jag trivs med hur dom ser ut nu. Jag tycker att dom är fina, men som jag känner att dom hänger och att det ena är mera platt. Annars blir det ett lyft som jag får betala själv, 20000 kr och då blir det till hösten. Önskar att jag valde lyft med än gång.. Men jag visste ju ingenting. Är glad för eran skull hur fina bröst ni har :)
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Nk82:

Hade det kostat 20.000 mer om du hade gjort lyftet direkt i samband med bröstförstorningen?

Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Nä det hade det inte gjort, bröstförstoring+ lyft kostar 55 000 om man gör det samma dag. Så nu blir det ju 7000 extra. Fasen vad svårt, mycket att fundera och känna efter.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, men varför valde han anatomiska till dig? Runda kanske skulle inte se så hängiga ut, och jag tycker att det är hans ansvar att informera dig innan operation vad för resultat du kommer att få. En av mina bekantar hade väldigt lika dina bröst innan op, med en som hängde mer, hon fick råd att göra genom bröstvårtan runda implantanter bakom. Kirurgen tagit bort lite hud och jämnade ut de, så häng försvann, hon slapp ärr genom hela bröstet och fick jätte fina och inte hängiga bröst. Tycker faktiskt synd om dig. Det är inte så att de är fula, men jag kan förstå varför du är missnöjd. Kram på dig och hoppas du kommer till ett beslut som blir bra för dig:)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hej tjejer! Nu äntligen fick jag svar från Jörg. Han skrev att jag ska massera mina bröst igen och då försvinner så småningom den där hudvek som han kallade den. Jag ska dock massera båda bröst och boka tid hos honom längre fram när jag kan. Annars sa han att det ser bra ut :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Nk82, men varför valde han anatomiska till dig? Runda kanske skulle inte se så hängiga ut, och jag tycker att det är hans ansvar att informera dig innan operation vad för resultat du kommer att få. En av mina bekantar hade väldigt lika dina bröst innan op, med en som hängde mer, hon fick råd att göra genom bröstvårtan runda implantanter bakom. Kirurgen tagit bort lite hud och jämnade ut de, så häng försvann, hon slapp ärr genom hela bröstet och fick jätte fina och inte hängiga bröst. Tycker faktiskt synd om dig. Det är inte så att de är fula, men jag kan förstå varför du är missnöjd. Kram på dig och hoppas du kommer till ett beslut som blir bra för dig:)
Tack va gullig du är :) nä det känns inte alls kul faktiskt. Brösten ser ju ut som innan fast större och mera volym upptill och det ville jag ju. Usch orkar knappt tänka på det. Visst är dom fina, men är ju inte helt nöjd för 420000:- om jag gör lyftet så blir bröst på ett annat sätt, tex att dom stannar kvar på sin plats när jag tar av mig bh:n, tänk om dom blir jätte runda och att man verkligen ser att dom är opererade. För det gör dom ju inte nu, inte för att det gör något. Men vill ju inte ha jätte fejk looken. . Jaja det löser sig väl
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Hej NK82:) Jag är väl inte så nöjd med mitt resultat heller men kände som du att jag inte ville göra ett lyft. Han trodde att jag skulle bli nöjd men att jag kunde ta ställning till ett eventuellt lyft vid 1 års kontrollen. Ibland tycker jag de är fula och vissa dar tycker jag de är ok:) Jag är betydligt äldre än dig, 54, och tänker att jag får väl vara ganska nöjd ändå kanske. Min operation kostade 49.500 och väljer jag att lyfta får jag betala 24000 till, så nä jag hoppar nog det:) De är snygga med BH på;) Lycka till hur du nu än gör! Kram:)

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, kollade just på dina före och efterbilder. Jag tycker dina bröst är jättevackra, de ser naturliga och fina ut! Och visst bör du kunna pusha upp dem i en bra bh? Hoppas du kommer vänja dig och känns dig nöjd, de ÄR verkligen fina!
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

I bh är dom jätte fina även om jag inte använder push up, använder bara mina från change och det noll vaddering i dom. Men det är just det att just nu känner jag mig inte helt nöjd som jag hade velat göra. Hade bara velat få upp dom lite till så att det även är snyggt utan bh. Tack va gulliga ni är :) Tråkigt att du inte heller är nöjd klockan, man vill ju vara helt nöjd oavsett ålder ;) jag är ju 32 och ska ju leva ett x antal år till med brösten hihi..
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ja så är det ju, jag tycker du har jätte fina bröst och önskar mina kunde se ut som dina då hade jag varit super nöjd:)

Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, det ta tid att smälta in och bearbeta den information du fick nu av Peter. Men det är bra att du fick tid till hösten att fundera på saken. Nu vet du vad som gäller och kan i lugn och ro fatta ett beslut. Det finns ju både för och nak delar med att göra lyft, de ska kanske se bättre ut utan bh, men du kanske ändå kommer att undvika visa de pga ärr. Som det är nu så skulle nog ingen gissa att du har gjort operation, det bli mycket mer tydligt med luft t.ex. Så fundera på saken eller tvärtom släpp bara alla tankar och lev. Om det ska ff störa dig om tre månader, då är det kanske läge att göra något Kram på dig <3
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena skrev:
Nk82, det ta tid att smälta in och bearbeta den information du fick nu av Peter. Men det är bra att du fick tid till hösten att fundera på saken. Nu vet du vad som gäller och kan i lugn och ro fatta ett beslut. Det finns ju både för och nak delar med att göra lyft, de ska kanske se bättre ut utan bh, men du kanske ändå kommer att undvika visa de pga ärr. Som det är nu så skulle nog ingen gissa att du har gjort operation, det bli mycket mer tydligt med luft t.ex. Så fundera på saken eller tvärtom släpp bara alla tankar och lev. Om det ska ff störa dig om tre månader, då är det kanske läge att göra något Kram på dig <3
Åh va gullig du är :) ja jag vet att det tar att släppa, men stör mig väldigt mycket på hela grejen. Läste att en annan tjej hade fått jätte bra information på konsultation(Tuve) och fick kolla på bilder, och att lyft hade varit det bästa alternativet. Om Peter oxå hade gjort så hade jag valt annorlunda. Ska försöka att släppa det, men svårt samtidigt.. Kram kram
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Hur mår era bröst?? Jag har lite ont i vänster bröstet, och känner en "bubbla" som jag kan trycka på. Gör ont i visa rörelser. Mailade Peter igår och fick till svars att jag skulle massera på det problematiska området hårdare i några månader. Och den där bubblan kan vara implantatet jag känner, och om jag massera så blir fickan lite större och bröstet blir mjukare. Vänster bröst är ju hårdare än höger!
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag fick ju också råd att massera för vecket, Jörg bara inte sa hur länge, typ tills det försvinner. Ont har jag inte, lite obehag ibland, typ när jag försöker simma, ju förresten, efter träning gör det ont, speciellt i vä bröst. Har inte börjat träna på riktigt än, vågar inte. Känns också märkligt att springa och hoppa då de guppar :/ annars är jag jätte nöjd och börjar till och med tycka att de är små :P Nä, var på badhuset idag och kollade i spegel när unga tjejer gick förbi, ju mina är rätt så stora :)
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Mina bröst är också ömma ibland. Konstigt, för det kan gå flera veckor utan att jag känner av dem och sen helt plötsligt börjar de ömma igen. Kanske är läkning? Jag upplever att jag får mer ont när jag använt bygelbh så jag tar det lite försiktigt med det.
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag använder bara bygelbh och nu också med vadderingen, det fick vi ju efter tre månader, gick faktiskt ner till storlek D nu när brösten mjuknade, nöjd, för det är mycket mer val upp till D storleken. Men jag har inte hittat mjuka bh utan bygel som är snygga och bekväma. Till jobbet ta jag oftast den utan vaddering som finns på bilder, dock inte den svarta, den stiks :(
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Köper ni bh på tex lindex, hm? Jag va på lindex härom dagen och provade massor av bikini och bh, och allt satt som skit. Har ingen aning om vilken stl jag har där än. Igår va jag på change som leverade :) en bikinibh, bikini trosor och en push up bh, stort plus att det va 50 procent i hela butiken. 550 gick allt på. Mycket nöjd
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Jag köpte mina vit och svart som jag kör nu med hela tiden på Lindex i storlek 75D, båda är "lilla-m" märke. Jag är nöjd, de är rätt så mjuka och bekväma, speciellt vit :) Bikini har jag båda från Lindex och HM, den sista från HM är jätte sexig, knappt vågar ta den på mig :P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem