Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Billan

Kvinna ·

25 jan, 2019

Tjejen94 skrev:

Billan skrev:

Jag var just på återbesök på Bellakliniken och fick en ny tortyrbh :’( hade hoppats jag skulle slippa den nu... typiskt.
Den förra var alldeles för stor. Har gått från 75E till 65G. Sååå, nu ska jag torteras i två veckor till, men allt har läkt superfint hittills. Har lite ”problem” med armarna (i ena armen är en sena spänd och andra armen känns typ som ett stort skavsår) men det är vanligt vid snitt i armhålan.

Kunde sluta med värktabletter helt för några dagar sedan — efter ganska exakt två veckor. Hade kanske gått att sluta tidigare men var rädd för att det skulle göra ont.

Hur går det för er andra som opererades tidigt i januari?

Jag har precis likadant med en sena i armen! Gör jätte ont att sträcka eller röra på armen! Vad sa din läkare att du skulle göra åt de? Min sa bara att de är vanligt och går över.

Det är vanligt och inget farligt. Kommer gå över av sig självt i sinom tid men det hjälper att massera lite i armhålan (om du sträcker upp armen till dit det tar stopp kommer du se det strama i armhålan) samt att försiktigt stretcha armen. Jag har suttit vid en vägg och ”krupit” uppåt med fingrarna så långt det går. Jag vågade inte göra detta förrän ganska nyss dock. Var rädd att sabba ärret i armhålan, haha, men det har läkt fint. Jag tyckte det var väldigt jobbigt i början men har vant mig nu och det kändes mycket bättre efter jag fick höra att det kommer gå över :)
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

26 jan, 2019

Taack!! Vad skönt att höra :) kommer ihåg att när man skulle föda barn så lyssnade alla mina vänner på alla skräckhistorier, men det bet inte på mig :) så jag fattar inte varför jag är nervös nu haha
Gilla

Jublun

Kvinna ·

26 jan, 2019

När var er smärttopp? Opererades i torsdags, är alltså inne på dag 2 eller 3!? Har sjukt ont idag, mer än någon dag innan! Morfinet var inte för mig men har fått muskelavslappnande vilket jag tycker är precis lika bra men idag så hjälper inget! När började ert gå på rätt håll och från ondare till lättare?
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

26 jan, 2019

Oj oj, nu börjar jag bli nervös, på onsdag är det dags. Försöker tänka att har jag fixat en bukplastik så fixar jag detta med. Det verkar vara väldigt olika hur ont det gör så det är bara att vänta och se ;). En fråga - jag skall åka hem på kvällen samma dag. Vad hade ni med er? Jag tänkte inte ta med så mycket, mobil och handväskan typ. Tror jag kommer att ligga och sova mest ändå tills det är dags att åka hem.
Gilla

Opii

Kvinna ·

27 jan, 2019

Lycka till LouLouLou!!! Kommer säkert går jättebra.. Jag hade med mig mobil, leg och lite kräm för ansiktet och lypsyl. Använde endast mobilen :P Tjejer, en fråga.... Idag råkade min 15 månaders slå sig och rent reflexmässigt tog jag upp henne.. kom på mig själv samma sekund jag gjorde det och släppt ner henne... fick ont i högra sidan och nojjar över om jag ”förstört” något.. Min man säger en gång ingen gång.. men känner ändå lite oro... det har gått 2,5 v för mig sedan op.. det här med tunga lyft.. hur pass mkt kan man ”skada” om man råkar göra det någon enstaka gång...... :-//
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

27 jan, 2019

Men usch starkare ! Hur gick de med henne? Jag säger som din man. En gång ingen gång. Ta de bara lite extra lugnt i dagarna. :) jag opererades nog samma dag som dig eller hur va de? Jag har en dotter på 17 månader. Ca:13 kg. Henne har jag börjat lyfta försiktigt nu. Har inte ont av de p tar de försiktigt. De e ju absolut de två första veckorna man ska undvika tunga lyft på den klinik ja opererade mej på. Så tror att du e ok! Men sedan att du fick ont e ju inte bra! De va inte så att de va för att du ”sträckte” dig för att de blev så hastigt? Hoppas i alla fall att de e bra med dej:)
Opii skrev:

Lycka till LouLouLou!!! Kommer säkert går jättebra.. Jag hade med mig mobil, leg och lite kräm för ansiktet och lypsyl. Använde endast mobilen :P

Tjejer, en fråga.... Idag råkade min 15 månaders slå sig och rent reflexmässigt tog jag upp henne.. kom på mig själv samma sekund jag gjorde det och släppt ner henne... fick ont i högra sidan och nojjar över om jag ”förstört” något.. Min man säger en gång ingen gång.. men känner ändå lite oro... det har gått 2,5 v för mig sedan op.. det här med tunga lyft.. hur pass mkt kan man ”skada” om man råkar göra det någon enstaka gång...... :-//

Gilla

Opii

Kvinna ·

28 jan, 2019

Det är bra med henne, tack!!! Men ja.. precis som du sa så ryckte jag upp henne väldigt fort och som också sköterskan sa så sträckte jag nog muskeln lite... skulle inte vara någon fara så länge brösten inte helt plötsligt börjar svullna igen eller blir röda...
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

28 jan, 2019

Va skönt att höra att de både e bra med barn å brösten;)
Opii skrev:

Det är bra med henne, tack!!! Men ja.. precis som du sa så ryckte jag upp henne väldigt fort och som också sköterskan sa så sträckte jag nog muskeln lite... skulle inte vara någon fara så länge brösten inte helt plötsligt börjar svullna igen eller blir röda...

Gilla

Opii

Kvinna ·

28 jan, 2019

hehehe jaaaa... tack :))) hur går det för dig?? Känns det som att de mjuknat något? För min del känns det som att de droppat lite o blivit även mjukare... kan sova på sidan o gör det mesta obehindrat
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

28 jan, 2019

Tack de går bra:) Mitt ena bröst har ”trillat ner” medans de andra fortfarande sitter mite högre. De har. Inskar mycket så nu har jag börjat lugna mig angående storleken. Sååå skönt. Va riktigt stressad över storleken ett tag.. haha. De har också börjat bli bra mycket mjukare. Lik som dig gör jag de mesta utan något hinder nu:)
Opii skrev:

hehehe jaaaa... tack :))) hur går det för dig?? Känns det som att de mjuknat något? För min del känns det som att de droppat lite o blivit även mjukare... kan sova på sidan o gör det mesta obehindrat

Gilla

Billan

Kvinna ·

28 jan, 2019

Tror det är väldigt vanligt att ena bröstet tar längre tid på sig att sjunka ner. Plågas just nu av min nya tortyrbh och tightare bröstband... så liten att den knakade i början bara av att jag andades T_T Känns, helt ärligt, ganska jobbigt just nu. Har väl en liten svacka. Skönt att läsa att ni andra läker fint! På en gladare not: köpte bio oil idag. BORT med ärren!
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

29 jan, 2019

Taxöra hur vet man när brösten ramlar ner i bröstfickan? :)
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

29 jan, 2019

De får mer ett naturligt utseende och mjukare samt gungar mer.
Tjejen94 skrev:

Taxöra hur vet man när brösten ramlar ner i bröstfickan? :)

Gilla

Smilla10

Kvinna ·

30 jan, 2019

Hej! Är ny här i januarigruppen, jag opererade mig för en vecka sedan och vågade titta på brösten första gången igår. Är lite i panik över vad jag såg, dom ser så konstiga ut. Jag är inte silvermedlem än men försökte ladda upp efterbild på mig, kan ni se den? Är det normalt att dom ser ut så? Tycker dels att dom är enorma i profil men framför allt att det är så konstig form.. kommer dom bli bra?
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

30 jan, 2019

Smilla10 skrev:

Hej! Är ny här i januarigruppen, jag opererade mig för en vecka sedan och vågade titta på brösten första gången igår. Är lite i panik över vad jag såg, dom ser så konstiga ut. Jag är inte silvermedlem än men försökte ladda upp efterbild på mig, kan ni se den? Är det normalt att dom ser ut så? Tycker dels att dom är enorma i profil men framför allt att det är så konstig form.. kommer dom bli bra?

Hej jag opererade mig 21/1 har lagt ut bilder på mina motiva 425 ergo demi. Jag kan inte se din bild. Pga tror inte du kan lägga upp när du är bronzmedlem. Och förresten du kan inte se heller förrän du är silver medlem. Försök uppfyll kraven att bli silver så kan du både lägga ut och se. För övrigt var inte orolig brösten kan se väldigt konstiga i början, kan ta veckor till och med månader innan dom jämnar ut sig, . Höjden kommer att lägga sig. vad är det som är fel framifrån tycker du? Har du varit på ditt första återbesök efter op?
Gilla

Billan

Kvinna ·

30 jan, 2019

Smilla10 skrev:

Kan inte se någon bild på din sida men försök ha is i magen. Det kommer ta flera månader innan du kan se någon liknande slutresultat.
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

30 jan, 2019

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Jag är så nöjd! Fick plocka av mitt bröstband i dag efter 6 dagar!!! Kändes som en enorm befrielse o jisses vad det har hänt mkt på 6 dagar. Tycker de har fallit ner väldigt bra... ska bli så spännande att se de färdiga resultatet!!!

Åååh, vad skönt! Måttligt avundsjuk...
Har inte återbesök förrän nästa fredag så jag får dras med tortyren till dess #aj
Ena bröstet har sjunkit ner en bit och sitter jättefint, men det andra sitter kvar där uppe. Närmre bestämt höger bröst som envist sitter kvar — kan det vara för att jag är högerhänt och använder den muskeln mer? Är inte orolig eller så, men det är ju lite störande när det ena ser superfint ut och det andra sitter under hakan.

Å Billan så spännande, skall opa mig måndag med exakt samma implantat storlek som dig. Är du nöjd, känns dom bra?

Hade väldigt låga förväntningar just efter OP så jag blev positivt överraskad, haha! Vill ha skidbacke men i början kommer de se väldigt up-pushade ut. De är fortfarande ganska hårda och svullna så det är för tidigt att säga men för att vara så nya ser de väldigt fina ut! :)

Vad menar du med att du hade låga förväntningar efter op. trodde du dom skulle vara platta!!?? Det är just det jag är rädd för. Jag skall byta ut mina mentor som jag upplever altför bulliga upptill. Men nu när jag väl skall byta ,
är jag rädd att vaknar upp med platt byst istället.ha ha Har iag mentor hp 400

Nej nej, de är verkligen inte platta. Mina låga förväntningar har att göra med att jag är mycket medveten om att det inte går att se hur slutresultatet kommer bli förrän efter flera månader.
Jag vill ha skidbacke, men precis efter OP ser de ut som att man har en osynlig balconette-bh på sig. Detta går att vänta sig i några månader innan se sjunkit ner på plats.

Okey tack för svar spännande för dig att se hur de blir med tiden. Själv så nervös inför måndag

Ja! Ena bröstet har sjunkit ner fint (redan!) så just nu väntar jag bara på att det andra ska göra det också så jag förhoppningsvis slipper tortyr-bh’n och bröstbandet. Bröstbandet har verkligen varit det jobbigaste hittills.

Vart ska du operera dig någonstans? Jag var också väldigt nervös inför OP (aldrig blivit nedsövd förut) men blev så väl omhändertagen på kliniken att jag lugnade mig :)

Aleris plastikkurggruppen. Så nyfiken över denna tortyr bh alla skriver om. Dom använder den inte alls där jag opar mig. Min läkare verkade inte ens veta vad det var. Hon tycker inte ens jag skall ha bröstband. Missar jag något här. ????? Vad gör denna tortyr med brösten som mina tuttilurisar inte kommer få ha ha
Just nu är jag mest orolig över resultatet eftersom jag byter implantat till ett annat. Så rädd att jag valt fel implantat, att jag skall bli FÖR platt av motiva demi 425 Det blev så snurrigt i denna implantatdjungel

Hahaha! Var glad att du slipper! Den s.k. ”tortyren” är en bygelbh och ett bröstband. Det som gör det till tortyr är att dessa bärs dygnet runt i några veckor. Skavsår deluxe.
Hjälper till att trycka ner brösten och åstadkomma skidbacken™ snabbare... som jag förstått det.

Ang. 425 cc så känner jag personligen att de är superstora men sånt är ju 1. en smaksak 2. väldigt olika från kropp till kropp

Hur har det gått med dig, försökte se om du lagt ut några bilder, vi har ju samma implantat storlek mm. Jag har ingen tortyr men fixade ett bröstband av en kompis. Men hmm kanske borde sluta då det känns som dom kanske åker ner för mycket, tänkte jämföra med dig men du hade inga bilder, kan du inte kika lite på mina bilder och se om dom skall länge ner. Kanske svårt för dig att uttala men du verkar ha koll på skidbacke och tortyr ha h a
Gilla

Billan

Kvinna ·

30 jan, 2019

ellikelli skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Jag är så nöjd! Fick plocka av mitt bröstband i dag efter 6 dagar!!! Kändes som en enorm befrielse o jisses vad det har hänt mkt på 6 dagar. Tycker de har fallit ner väldigt bra... ska bli så spännande att se de färdiga resultatet!!!

Åååh, vad skönt! Måttligt avundsjuk...
Har inte återbesök förrän nästa fredag så jag får dras med tortyren till dess #aj
Ena bröstet har sjunkit ner en bit och sitter jättefint, men det andra sitter kvar där uppe. Närmre bestämt höger bröst som envist sitter kvar — kan det vara för att jag är högerhänt och använder den muskeln mer? Är inte orolig eller så, men det är ju lite störande när det ena ser superfint ut och det andra sitter under hakan.

Å Billan så spännande, skall opa mig måndag med exakt samma implantat storlek som dig. Är du nöjd, känns dom bra?

Hade väldigt låga förväntningar just efter OP så jag blev positivt överraskad, haha! Vill ha skidbacke men i början kommer de se väldigt up-pushade ut. De är fortfarande ganska hårda och svullna så det är för tidigt att säga men för att vara så nya ser de väldigt fina ut! :)

Vad menar du med att du hade låga förväntningar efter op. trodde du dom skulle vara platta!!?? Det är just det jag är rädd för. Jag skall byta ut mina mentor som jag upplever altför bulliga upptill. Men nu när jag väl skall byta ,
är jag rädd att vaknar upp med platt byst istället.ha ha Har iag mentor hp 400

Nej nej, de är verkligen inte platta. Mina låga förväntningar har att göra med att jag är mycket medveten om att det inte går att se hur slutresultatet kommer bli förrän efter flera månader.
Jag vill ha skidbacke, men precis efter OP ser de ut som att man har en osynlig balconette-bh på sig. Detta går att vänta sig i några månader innan se sjunkit ner på plats.

Okey tack för svar spännande för dig att se hur de blir med tiden. Själv så nervös inför måndag

Ja! Ena bröstet har sjunkit ner fint (redan!) så just nu väntar jag bara på att det andra ska göra det också så jag förhoppningsvis slipper tortyr-bh’n och bröstbandet. Bröstbandet har verkligen varit det jobbigaste hittills.

Vart ska du operera dig någonstans? Jag var också väldigt nervös inför OP (aldrig blivit nedsövd förut) men blev så väl omhändertagen på kliniken att jag lugnade mig :)

Aleris plastikkurggruppen. Så nyfiken över denna tortyr bh alla skriver om. Dom använder den inte alls där jag opar mig. Min läkare verkade inte ens veta vad det var. Hon tycker inte ens jag skall ha bröstband. Missar jag något här. ????? Vad gör denna tortyr med brösten som mina tuttilurisar inte kommer få ha ha
Just nu är jag mest orolig över resultatet eftersom jag byter implantat till ett annat. Så rädd att jag valt fel implantat, att jag skall bli FÖR platt av motiva demi 425 Det blev så snurrigt i denna implantatdjungel

Hahaha! Var glad att du slipper! Den s.k. ”tortyren” är en bygelbh och ett bröstband. Det som gör det till tortyr är att dessa bärs dygnet runt i några veckor. Skavsår deluxe.
Hjälper till att trycka ner brösten och åstadkomma skidbacken™ snabbare... som jag förstått det.

Ang. 425 cc så känner jag personligen att de är superstora men sånt är ju 1. en smaksak 2. väldigt olika från kropp till kropp

Hur har det gått med dig, försökte se om du lagt ut några bilder, vi har ju samma implantat storlek mm. Jag har ingen tortyr men fixade ett bröstband av en kompis. Men hmm kanske borde sluta då det känns som dom kanske åker ner för mycket, tänkte jämföra med dig men du hade inga bilder, kan du inte kika lite på mina bilder och se om dom skall länge ner. Kanske svårt för dig att uttala men du verkar ha koll på skidbacke och tortyr ha h a

Jag har en del tatueringar (bl.a. på bröstet) så det är svårt för mig att hålla mig anonym. Därför har jag inte lagt upp några bilder :( Om du inte fått någon tortyrbh av din läkare verkar det som hen anser att du inte behöver det så det är nog bäst att skippa bröstbandet. Alltid bäst att följa läkarens råd. Om, mot förmodan, något skulle gå fel går det iaf inte skylla på dig :) Jag kämpar på, tackar som frågar. Fick en ny, mycket mindre, tortyr i fredags som gör... ONT. Min första var 75E och den nya är 65G. Ena bröstet har sjunkit ner fint men det andra sitter kvar en bit upp. Satt på föreläsning idag och insåg hur mycket en använder bröstmuskeln bara av att anteckna, så det är inte så konstigt att ena bröstet tar längre tid på sig att sjunka ner.
Gilla

Jublun

Kvinna ·

31 jan, 2019

Hur klarar ni era bröstband! Jag håller på att bli GALEN och är på vecka 1 av 4. Ser att många tycker att det gör ont men jag tycker även trycket är lätt ångestframkallande! Det finns ju inga kläder som ser okej ut på!? Jag har inte börjat jobba ännu, stannar hemma till måndag. Blev det lättare för er när ni var tillbaka i vardag och rutiner?
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

31 jan, 2019

De blir lättare! Märker knappt av de nu. Vist märker man de när man tar av de vid Dusch eller massagen men jag tä ner knappt på de längre. Jag har till å med börjat spänna mitt hårdare :) e på 3 veckor nu. Å spände åt de efter nästan 2 veckor.
Jublun skrev:

Hur klarar ni era bröstband! Jag håller på att bli GALEN och är på vecka 1 av 4.
Ser att många tycker att det gör ont men jag tycker även trycket är lätt ångestframkallande! Det finns ju inga kläder som ser okej ut på!?
Jag har inte börjat jobba ännu, stannar hemma till måndag.
Blev det lättare för er när ni var tillbaka i vardag och rutiner?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem