Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Opii

Kvinna ·

07 dec, 2018

Tjejen94 skrev:

Nu kan äntligen jag också gå med i januari gänget! Op bokad 17/1 hos Peter Cosmo :D jag velar dock som tusan över vilken storlek man ska ta!

Så kul!!!! Ja men visst är det svårt.... jag velade också jättemkt innan o hade sån ångest över vilken stl jag skulle ta. Allt föll dock på plats när jag träffade min kirurg o beskrev vad jag ville ha/hur jag ville se ut. Han föreslog och jag gick helt på hans linje!! Har lagt upp 3D. Får jag det resultatet kommer jag bli såååå nöjd!!
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

08 dec, 2018

Opii skrev:

Tjejen94 skrev:

Nu kan äntligen jag också gå med i januari gänget! Op bokad 17/1 hos Peter Cosmo :D jag velar dock som tusan över vilken storlek man ska ta!

Så kul!!!! Ja men visst är det svårt.... jag velade också jättemkt innan o hade sån ångest över vilken stl jag skulle ta. Allt föll dock på plats när jag träffade min kirurg o beskrev vad jag ville ha/hur jag ville se ut. Han föreslog och jag gick helt på hans linje!! Har lagt upp 3D. Får jag det resultatet kommer jag bli såååå nöjd!!

Ser super fint ut! :D jag tror också jag kommer gå på vad min kirurg säger. Ska bara dit en extra gång innan op och testa storlek igen!
Gilla

Opii

Kvinna ·

08 dec, 2018

Tjejen94 skrev:

Opii skrev:

Tjejen94 skrev:

Ser super fint ut! :D jag tror också jag kommer gå på vad min kirurg säger. Ska bara dit en extra gång innan op och testa storlek igen!

Ja, man behöver nog en extra gång... första besöket går ju så fort!! Själv var jag supernervös.. tog säkert en kvart att samla ihop alla tankar om ”vad gör jag här egentligen!!??” :D bokade också en extra gång med 3D.... efter det googlar jag så mkt mindre hehehehe
Gilla

Funlight

Kvinna ·

08 dec, 2018

Hoppar in i tråden här med en inbokad op den 21/1 på Nordiska Kliniken med Patrik Höijer! Har dock lite beslutsångest om man ens ska göra det och vilken storlek man ska ta... vill verkligen inte få för stora men tycker jag har för små idag. 3D bilderna ser jättebra ut men när AG testa med inlägg i en bh under en tröja kändes det jättefel? Kände ni också det eller kändes det helt rätt direkt?
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

08 dec, 2018

Opii skrev:

Tjejen94 skrev:

Opii skrev:

Tjejen94 skrev:

Ja, man behöver nog en extra gång... första besöket går ju så fort!! Själv var jag supernervös.. tog säkert en kvart att samla ihop alla tankar om ”vad gör jag här egentligen!!??” :D bokade också en extra gång med 3D.... efter det googlar jag så mkt mindre hehehehe

Haha ja exakt så kände jag med! Allt va så surrealistiskt! Jag gjorde 3D första gången men är ändå osäker så hoppas jag blir klokare efter nästa gång! :D
Gilla

Solros11

Kvinna ·

11 dec, 2018

Vad trevligt med en januari tråd :D Hänger på här med, har op 14/1 hos Patrik Nordiska... å kan inte säga annat än att man är skit nervös!
Gilla

Madz

Kvinna ·

11 dec, 2018

Bara jag som typ bajsar på mig och läser om alla komplikationer man kan få :(
Gilla

Opii

Kvinna ·

11 dec, 2018

Madz skrev:

Bara jag som typ bajsar på mig och läser om alla komplikationer man kan få :(

Nä men ellerhur...... nu börjat jag nojja på riktigt och får typ ont i magen så fort jag kommer på vad jag skall göra...... tankar som ”tänk om de blir som två missbildade klot” eller tänk om jag får implantatsjukan :-/// bubblar ständigt... eller att man inte läker som man skall att kroppen stöter bort det...
Gilla

Madz

Kvinna ·

13 dec, 2018

Hur tänker ni alla kring de komplikationer som kan uppstå? Tycker ni det är värt risken?
Gilla

Vingar

Kvinna ·

13 dec, 2018

Hej alla! Har också op 14/1! Riskerna är låga. Vi pratade mycket risker och statistik under min konsultation. Jag är inte orolig. Fattar ju att det kommer göra ont, men det kommer att vara värt det. Jag är osäker på storleken såklart. Vill inte att alla ska se det. Dock har jag nog läst om två som tyckte det blev för stort, mot 100 som ”skulle nog valt större”..! Får en att tänka.
Gilla

Tagetuss

Kvinna ·

14 dec, 2018

Hej! Här hoppar jag in! Jag har tid bokad hos Helena Sveindottir på citadellkliniken den 15 jan. Ska lägga in 235cc mini. Längtar så mycket! Är dock väldigt nervös inför narkosen.
Gilla

Opii

Kvinna ·

15 dec, 2018

Vingar skrev:

Hej alla! Har också op 14/1!
Riskerna är låga. Vi pratade mycket risker och statistik under min konsultation. Jag är inte orolig. Fattar ju att det kommer göra ont, men det kommer att vara värt det.
Jag är osäker på storleken såklart. Vill inte att alla ska se det. Dock har jag nog läst om två som tyckte det blev för stort, mot 100 som ”skulle nog valt större”..! Får en att tänka.

Jag e självklart rädd för komplikationer, det är ändå ett stort ingrepp man gör men samtidigt lugnar jag mig själv med att detta är det vanligaste ingreppet och att jag kommer vara i trygga händer.... Förhoppningvis går allt som det skall!! Vad är du inne på för stl? Ser att vi är lika långa, du väger lite mindre än mig dock.... Min kirurg rekommenderade 280 cc anatomiska med låg profil då jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt. På 3D bilden ser det ut precis så som jag vill ha det. Han skulle dock lägga på lite till då lite cc ”försvinner” när man lägger in bakom muskeln, hur mkt sa han inte utan sa bara ”det är inget du skall behöva tänka på”. Förhoppningvis blir det kanon och inte för stort.. Hur tänker ni veckorna innan op nu. Skall ni smörja brösten med nån olja för att försöka förhindra bristningar?
Gilla

AnnaRunving

Kvinna ·

15 dec, 2018

Jag har tid hos Patrik Höijer den 16/1. Har implantat sedan tidigare (mentor) men fått en sladdis och skall uppdatera dem nu. Blivit mycket mer kurvig efter andra barnet (som jag fick sent i livet, så vill ha "uppdaterad" byst som passar bredare höfter och rumpa). Hade E/F kupa när jag ammade sist och vill upp mot en fyllig D/ liten E. Funderar på Ergonomix Full 625cc eller Corse 590cc. Han skall dessutom lägga implantaten så de kommer närmre varandra, för att lättare få "klyfta" nån annan som är inne på dessa implantat?
Gilla

Vingar

Kvinna ·

15 dec, 2018

Hej! Jag är också inne på rundt 600cc. Jag fick en chock (minst sagt) när dom berättade vilken storlek vi kom fram till under konsultationen, men kirurgen menar att det inte kommer se så stort ut på mig. Han rekommenderade storleken pga min bröstkorg, axlar och för att fylla ut brösten. (625 cc, 14 cm, full profil) Sedan blir det nog större än vad jag hade innan och fastare. Större är jag ok med, men vill ju inte att det ska bli opraktiskt eller för i ögonfallande... Har inte gjort nån 3D bild Opii, var det till hjälp för dig? Jag ska nog ringa på måndag och boka en till konsultation. Vill vara så säker på strl som möjligt! Ja precis vad tänker ni, ska man smörja med olja? Övningar, träning, äta, avstå alkohol??
Gilla

Annikalisa

Kvinna ·

16 dec, 2018

Då hoppar jag in här! Ska operera mig den 8/1 hos Tuve på reform. Reduktion, lyft och implantat. Har idag hängbröst med ca 12-14cm häng, och stl 75 dd eller e. Nu blir det utbyte av material ;) så kommer lägga in 310 cc, motiva round, låg profil. Och hoppas på en byst i stl 75 D med snygg klyfta och inget häng! Dock är jag väldigt nervös inför återhämtningen efter operationen. Hatar smärta, och ja det kommer ju göra ont. :)
Gilla

Jublun

Kvinna ·

16 dec, 2018

Själv har jag op 21/1 på bellakliniken, tänker på detta typ varje dag och främst på val av storlek. Valt 600cc och är såklart nervös för att det ska bli för stort. Samtidigt så har jag en bred bröstkorg och är inte trådsmal. Känns bara konstigt bland alla människor som jag känner som faktiskt kommer se en markant förändring.
Gilla

AnnaRunving

Kvinna ·

16 dec, 2018

Vingar skrev:

Hej!

Jag är också inne på rundt 600cc.
Jag fick en chock (minst sagt) när dom berättade vilken storlek vi kom fram till under konsultationen, men kirurgen menar att det inte kommer se så stort ut på mig. Han rekommenderade storleken pga min bröstkorg, axlar och för att fylla ut brösten. (625 cc, 14 cm, full profil) Sedan blir det nog större än vad jag hade innan och fastare. Större är jag ok med, men vill ju inte att det ska bli opraktiskt eller för i ögonfallande...
Har inte gjort nån 3D bild Opii, var det till hjälp för dig?
Jag ska nog ringa på måndag och boka en till konsultation. Vill vara så säker på strl som möjligt!

Ja precis vad tänker ni, ska man smörja med olja? Övningar, träning, äta, avstå alkohol??

Jag har ju som sagt gjort en bröstförstoring tidigare och hade inga problem mer än att jag hade mer muskelvärk än jag hade föreställt mig och då är jag ändå ganska smärt-tålig. Inga andra problem med implantaten heller. Vad tänker du exakt med smörja med olja, övningar osv? Träning kan vara lite knepigt efteråt då det drar en del. Jag gjorde min förra operation i december 2010 efter min första, och kunde känna det när jag åkte skidor (iof sig lite tuffare off pist i ganska branta partier) men man skall vara lite försiktig med hårda övningar men även kan yoga som exvis plankan, shaturanga liknande övningar osv kännas eftersom du sträcker dig kring ärren. Man får hålla sig till power walks och yoga som inte anstränger just det partiet (därför jag tycker det är bra att operera kring den här tiden så att man kan åka skidor, och annan träning mer mot mars. Jag har gjort 3D men tycker inte det hjälper jättemycket att se bilderna, formen blir inte toppen mot vad jag vill ha och det tror jag inte går att lösa. Jag står i valet och kvalet mellan exakt det implantatet du pratar om och corsé som är högre med lite mindre volym. Jag väljer ju ganska mycket mer volym nu, men har gått upp 5kg sen 2010 och iom att jag är 154 lång så märks det ganska mycket även på brösten vars proportion blir en helt annan. Var skall du operera dig?
Gilla

LER

Kvinna ·

17 dec, 2018

HEJ MADZ! jag bokade konsultation hos patrik höijer idag, ska dit på lördag 22/12. fick du vänta länge på op tid? fick du göra 3d ? //Ler
Gilla

Jjj

Kvinna ·

17 dec, 2018

Kollar ni på bilder här? (Har inte blivit silvermedlem än dock). När jag googlar får jag mest upp kändisar och andra med gigantiska och perfekta bröst...vilket mina inte kommer att bli. Har ni tips på någon länk där man kan filtrera kroppsstorlek, implantatstorlek mm
Gilla

Jjj

Kvinna ·

17 dec, 2018

Floppsan skrev:

Opii, jag ska lägga i motiva ergonomix 265cc demi (dvs någon slags mediumprofil, ca 4 cm projektion om man kollar måttabellerna). Mitt andra alternativ är 220cc mini (lågprofil, för mig ca 3 cm projektion). Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt, men är rädd att mini kommer se ut som ”pec-implantats” (dvs bröstmuskelinlägg som killar kan göra) eftersom jag är rätt musklig på överkroppen :/. De flesta som valt miniprofil som jag kikat på bland bilderna har varit kring 160 cm långa, tänker att eftersom jag är 170 så borde lite mer put vara snyggare på mig...

Jag har inte berättar för min mamma än, tänkte vänta tills efter jul. Det kommer bli så sjuuuuuukt dålig stämning.

Vad sa du till din mamma? Behöver tips hur jag ska berätta för mina föräldrar... eller helst slippa det och hoppas att de inte märker något
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem